Goedemorgen! Nou ik heb tot 2x toe een tekst getypt en kreeg hem niet geplaatst... .....Zal wel aan de tropische warmte liggen. Hopenlijk is 3x scheepsrecht 8) Hier lekker geslapen ondanks het weer. Vanochtend lekker alles gelucht en nu is het binnen weer wat aangenamer. Ik denk dat ik me nu ook maar ga opsluiten in het donker @ Funny me handig dat lijstje! Volgens mij is er nog nooit zo grondig onze badkamer schoongemaakt als tijdens de kraamtijd! Normaal 1x per week...dan elke dag. @ Jekkia jammer dat je er niet bij was samen met Raven aan de zee. Maar in elk geval heeft ze het wel fijn gehad! @ Kaatje balen van die harde buiken, doe maar lekker rustig aan vandaag. @ Mama meike is dat de eerste keer dat je exeem hebt? Kan dat van de zwangerschap komen? @ Ingeltje ha ha met een volle buik slapen ....... nee dat lukt echt niet als je 8 maanden zwanger bent! Heeft de yoghurt wel geholpen? Zo ga even lekker op de bank liggen. Heb vanochtend al wat huishoudelijke klusjes gedaan dus dat mag nu wel. Tot straks!
Hihi wupje ik lig nog op bed. Laptop erbij. Ventilator op me gericht.... Maar ik ga zo ff douchen en daarna me begeven in het badje in de tuin...
Gelukkig zag het al helemaal voor me dat ze kwamen checken voor ik door mag trekken. Ik wil het dressior uitruimen,maar die staat nu precies in de zon dus daar wacht ik maar even mee. gordijnen zijn van de muur af ivm schilderen dus kan ze ook niet dichttrekken.. dan ga ik zo maar een vluchttas klaar maken.
Hallo dames! Wupje, fijn dat je weer thuis bent en dat met je ukje alles goed is. Kaatje, sterkte met de harde buiken.... Hier alles prima. Eergisteren was ik vergeten de stoelkussens van de tuinstoelen naar binnen te doen toen ik bij een vriendin op bezoek ging, en die waren helemaal drijfnat geworden in de regen... Jammer genoeg zijn ze erg lelijk opgedroogd. Gister al met een sopje geprobeerd schoon te krijgen, niet gelukt. Nu ga ik dus het bad maar vol laten lopen met wasmiddel en ze daarin schrobben, ik hoop dat dat gaat werken. Wel zonde, ze zijn net nieuw! (ook echt weer zo'n stomme actie van mij om ze niet op te ruimen voor ik weg ging) Verder vanavond lekker uit eten met een vriendin en voor die tijd nog even stof uitzoeken voor op het wiegje, ga ik hem volgende week met mijn moeder bekleden. Zin in! En vandaag komt de proefdruk van ons geboortekaartje, ik ben zooooo benieuwd of het mooi geworden is! Groetjes Azeb
Heb gelukkig nog weer ff kunnen slapen rond 7 uur, wel met een portie maagzuur van de yoghurt maar met kussen omhoog ging dat wel weer over. Oei Azeb.. de stoelkussens helemaal blegh.. kunnen ze niet in de wasmachine, in elkaar gevouwen en gepropt? 1 voor 1 natuurlijk.. Kaatje waar haal jij de energie vandaan zeg? Ik ben helemaal uitgeteld... kan echt niet vooruitkomen! Funny, wacht op mij! Kom ik naast je dobberen (virtueel dan, want ik heb hier mijn eigen zwembadje )
@Sannemart, hopelijk draait de kleine snel! @Elise, de kleine kan volgens mij niet meer gedraaid worden als het ingedaald is meestal doen ze een draaipoging rond de 35 weken. @Yule, misschien zet je trend voort dan schiet het erg op voor jullie (klinkt wel als oefenweeën) @Lola, gave auto! @Ingeltje, hielp de voetmassage? Anders is het ook lekker of niet? Vandaag laatste dagje hitte.. @Steen, wat mooi zeg! Heb je een foto? Fijn dat het rustig is gebleven. @Wupje, wat schrikken zeg, helemaal voor je moeder denk ik. Wel goed dat de suikerwaarde goed is en dat je in de gaten gehouden wordt. En nu inderdaad genieten van je verlof! @Meike, is het nog gelukt met de douchecabine? @Azeb, leuk de proefdruk veel plezier met het stof uitzoeken en het eten vanavond. Jammer van de kussens, hier is afgelopen weekend het zonnescherm bij de buren eraf gevallen omdat ze hem uit had laten staan, wordt je ook niet echt vrolijk van. Vannacht gelukkig weer goed geslapen toch wel lekker om uitgerust wakker te worden. Hopelijk slapen sommige van jullie straks ook weer beter als de hitte voorbij is! Ga vandaag maar eens de tas inpakken..morgen alweer 36 weken dus je weet maar nooit
Ingetje, ik zit ook nog steeds op de bank met mijn lappie hoor. maar heb mezelf voorgenomen om iedere dag een klein iets te doen want anders kom ik dus echt niet meer van die bank af. Denk dat ik zo maar even met de hond naar de brievenbus loop ( 5 minuutjes heen, 5 minuutjes terug ) ben ik er even uit geweest, is mijn brief weg en heeft de hond ook zijn loopje gehad.
@ingeltje ook weer zo heerlijk geslapen hihi.. hier ook rond 3u/4u wakker en draaien. 2x uit om te plassen en te drinken pffff @kaatje ook aal zo heerlijk geslapen nee idd ik zit dan liever achter de pc met vent in mijn rug, zodra ik lig heb ik het spontaan erg warm? oef niet aan gedacht of ik een bekende krijg... liever niet nee @jekkia succes bij de gyn! @mamamieke en staat de douche? of wordt het dingen omruilen? @Funnyme ooh zeer handig om te weten! Nu weet ik wat de kz doet tijdens de bevalling! thxxx! wel leuk om het van de andere kant te bekijken! Zo gisterenavond een beginnetje gemaakt met de vluchttas inpakken. Wij hebben ook de eerste kleertjes uitgezocht. Die moeten alleen nog gewassen worden. Zometeen stofzuigen en dweilen en dan ff naar de appie voor een paar dingen. Om 14u komt een kennis op visite. Vandaaag 32 weken
Morgen! (nog net) Wat een !#$%^&*nacht weer. Werd vanmorgen huilend wakker door een nachtmerrie. Liefje zei dat ik lag te snikken Moest er 6 keer uit voor een grote plas, maar eigen schuld, had halve watermeloen gegeten voor het slapen gaan Rib deed nu ook pijn bij het liggen op linkerzij, ik werd er niet goed van. Nu is het weer over gelukkig. Maar de rest van mijn lijf is beurs door de eenzijdige houding waarin ik gelegen heb. Het is hier alweer zooo heet, ga zo maar weer een ander shirt aantrekken, zwet me kapot. Zo, klaaguurtje is weer voorbij Lola, wat een gave auto, helemaal goed Yule, ik heb wel eens menstruatiekrampen, maar gelukkig niet zo dat ik ze weg moet puffen. En gelukkig ben ik niet de enige tortilla-kluns Nu probeer ik het nooit meer! Ingeltje, voetmassage, heerlijk! Hier wil mannetje zelf alleen maar gemasseerd (gekroeld) worden. Legt dan heel subtiel (NOT) zijn hoofd op mijn schoot Steen, ik wil ook een foto van het wiegje zien hoor! Vind wiegjes altijd zo schattig... Zelf hebben we een strakke rieten hangwieg, soort Mozesmandje <smelt>. Wupje! Gelukkig alles in orde maar wat een schrik zeg! Beetje onnadenkend ook van ziekenhuis dat je helemaal niks mocht drinken met deze temperaturen Ik mocht ook niks drinken bij mijn curve, alleen die zoete troep :-& Azeb, was jij het nou die 19 aug naar de infoavond van het ziekenhuis ging? Nu ben ik benieuwd waar je woont, want dan moeten wij ook :-D Kaatje, wat een actie zeg, ik kan amper mijn ene been voor mijn andere zetten. Hier ook weer veel harde buiken, soms echt pijnlijk (banden). Mag ik van jou nog eens het lijstje voor de partners? Kan het niet meer terugvinden. Funny, fijn om te lezen wat er zoal gebeurt als de kraamhulp er is! Jekkia, agos, ik snap heel goed dat je er zellluf bij had willen zijn om te genieten van Raven. Niet leuk Mamameike, hoe is het met de douche? En sterkte met je exceem, jeukt het ook? Tweety, de tortilla was erg lekker hoor, zelfs geroerbakt Vanaaf nog een keer, het was veel te veel Dniise, oeh eng die oksels, gelukkig was alles in orde! Zo, diegene die ik vergeten ben, sorry! Ik hou me vandaag super rustig. Alleen even naar het werk voor de maandafsluiting (uurtje). Alle beesten liggen hier ook uitgeteld, van mij mag het gaan onweren!
Ja het is echt balen van de kussens... Volgens het label mogen ze niet in de machine, dus ik probeer het eerst gewoon zo. Hopelijk helpt het. Het bad loopt nu vol, en heb de vlekken helemaal ingespoten met Shout (zat in de Blije Doos ), wie weet werkt het.... Gooi ondertussen ook nog maar even een gewone was in de wasmachine en ik heb me voorgenomen om voor de verandering eens wat dingen voor mijn man te gaan strijken, dan hoeft ie niet meer 's ochtends vroeg zijn shirt te strijken. Ik heb nu toch tijd zat en hij moet de hele dag werken in deze hitte. En met deze warmte is het toch elke dag een nieuw shirt dus dat is voor hem wel heel fijn als die al gestreken zijn!
Freesia, we gaan naar de voorlichting in het Martini Ziekenhuis in Groningen. Jij ook? Zou grappig zijn! Heb trouwens even een nieuwe buikfoto geplaatst, vind hem zelf wel goed gelukt....
Hahah jullie kunnen bijna niet verder uit elkaar wonen meiden! Groningen - Zeeland is niet echt om de hoek
@ Jekkia: jammer dat je er niet bij was samen met Raven. @ Kaatje: ah bah , die harde buiken, lekker rustig aan vandaag. @ Mammameike: exceem, ook erg vervelend!! @Azeb: wauw meid, mooie foto! Verder heb ik weinig te vertellen.. heb wat last van mijn ribben aan de rechterkant omdat ukkie het nodig vind mij half gekneusde ribben te schoppen .. en als ik even mag klagen: Ik wil eigenlijk wel bevallen, ik maak mezelf een beetje gek van nieuwsgierigheid naar onze uk, en zou het nu eigenlijk toch wel graag in mijn armen willen hebben,, Het moet nu natuurlijk nog maar even niet, maar pff wat kan het wachtend an lang duren
IK WIL OOK NU BEVALLEN.. BEN HET ZAT! Haha wat staan we in klaagstand vandaag he? Niet zo gek hoor... Aan de ene kant geniet ik nog zó van het gevoel aan de binnenkant van mijn buik, maar ik ben het zo zat om half gehandicapt rond te lopen! Kom er maar gauw uit kleintje, mama is zo nieuwsgierig!
Hihi inderdaad! Gewoon toeval dus, zie ons niet naar Groningen rijden voor de bevalling Prachtbuik trouwens Azeb!
*opluchtende zucht!* pff durfde bijna niet te zeggen dat ik het zat ben, maar gelukkig ben ik niet de enige HIHIHI 8)
Voor en tijdens de bevalling ** Zorg dat de batterijen van de video en foto camera zijn opgeladen ** * Wanneer de vk bellen? ( tel nummer ) - Bij pijnlijke weeën, die 1 tot 1 ½ minuut duren en om de 3 minuten terug komen, begint de ontsluiting goed op gang te komen. - Bij poep in het vruchtwater ( groene vlekjes ) direct bellen ! * Kraamzorg bellen: ( tel nummer ) - Wordt gedaan door de VK als er voldoende ontsluiting is, anders vraagt de VK of jij wilt bellen * Klaarzetten: - Kraampakket ( inloopkast ) - Strijkplank ( om het kraampakket uit te stallen ) - 2 emmers, 1 met een pendaalemmerzak en 1 met een vuilniszak ( voor wasgoed en afval ) - Zaklamp ( voor als de stroom uitvalt ) - Kruiken vullen ( op teken van de VK ), Kleertjes om de kruiken vouwen ( voor de warmte ) - Indien nodig verwarming opstoken naar 22 graden Na de bevalling Familie bellen Werk bellen ( voor je 2 vrije dagen ) Contact opnemen met geboortekaartjes.nl om de gegevens door te geven. Baby aangeven op het gemeentehuis( id-kaarten en trouwboekje niet vergeten ! ) Huis versieren Als ik naar het ziekenhuis moet: * Meenemen: - Vluchttas ( Zwarte luiertas in de babykamer ) - Maxi-cosi ( vervoer terug naar huis ) - Mijn portemonnee voor verzekeringspasje,parkeergeld enz. - Fototoestel/Camera ! - Voor de baby : Zijn eerste pakje + rompertje ( op de commode ), Mutsje, Blauwe omslagdoek ( met het eendje ), sokjes ( onderste laatje van de kledingkast ) ** Na de bevalling doorgeven aan kraamzorg hoe laat we thuis komen **
Komt misschien omdat ik nog wat langer moet dan de rest, maar ik wil helemaal nog niet bevallen! Vind het zwanger zijn nog maar zo kort echt leuk, dat gevoel wil ik nog wel eventjes voelen hoor Okee, dat je je een honderdjarige voelt die niks meer kan, dat hoeft voor mij ook niet Maar dat heeft denk ik meer te maken met het weer dan met die buik. Echt nieuwsgierig ben ik ook niet Soms vind ik het een beetje eng hoor, dat ik er zo anders in sta dan vrouwen die al jaren dolgraag een kindje willen. Kan het ook niet goed uitleggen. Ik weet wel zeker dat het overweldigende gevoel komt zodra die kleine er is! Maar nu kan ik er heel weinig mee...
ff een ego berichtje ik ga zo alles lezen en reageren. Net gebeld door mijn man. Zijn directe neef is overleden zo maar pats boem hart aanval voor de winkel. dus volgende week weer ergens een begrafenis. hij was zo rond de 50 precies weet ik het niet. Ik weet alleen dat z´n mama en net haar man is verloren. dus ik weet niet wat die nog kan hebben in haar oude leventje. tot straks