September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik heb een luiertas die bij de kinderwagen hoort. Ik heb de mutsy 4-ryder, en daar zit een extra bevestiging achter de kinderwagen waaraan je hem op kan hangen. Handig, zo stoot je je benen er niet tegenaan, en het is anti-zakkendieven omdat de kap ook over de luiertas gaat.

2. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Nee, ik hoef ook niet iedereen aan mijn bed te hebben. De eerste dagen laat ik ook alleen naaste familie en beste vrienden komen, de rest mag minimaal een weekje wachten!

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Lindada> zo dat is zeker handig... ik wilde eigenlijk ook degene die bij de kinderwagen past maar daar past net een luier in :)

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ja precies dat bedoel ik ook verwoorde het alleen niet zo ;) sowieso gaat mannetje werken zolang de kraamhulp er is en wil hem echt niet aandoen om dan s'avonds ook nog eens visite over de vloer te moeten hebben. daarna is hij 3 weken vrij ik wil een agenda maken en daarop avonden wegstrepen dat we echt met z'n 3tjes kunnen zijn. wil me daar echt aan houden.

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @azeb heb ok zo'n pakket alleen bij ons alleen chloot tab. en ph verlger erin maar die gaat wel hard vind ik pff.

@freesia sex 3 weekjes droog hihi wat s dat hier kan ik het me ook niet meer herinneren wanneer de laatste keer is geweest. :oops:

@roshi das lief dat ie dat heeft gedaan.hier worden ze in het zomerseizoen 3x door de gemeente gereinigd.

@kaatje ik heb er eerlijk gezegt niet naar gekeken toen dat ze eerst hun handen moesten wassen na de hond te hebben begroet. ik vond/vind eigenlijk dat we dat zelf ook niet heel de dag doen en de baby komt er ook mee in aanraking steriel kan je het niet houden zeg maar. wij hebben ook de hond rene toen helemaal laten begroeten en kijken wie/wat is dat nou weer. met de maxi op de bank hond erbij en hallo ik ben jou kindje vanaf nu. maar het is ieder voor zich hoe ze het aanpakken natuurlijk.

@roshi leuke stikker meid.

kraamzorg ik kreeg vandaag een brief of ik woensdas de 6e contact met hun op wilde nemen om een afspraak te maken? ok dan doen we dat.

kraavistie ik laat ze gewoon beneden in de huiskamer komen. bij me zoontje ook gedaan daar zat ik dag 1 al lekker op de bank niks op bed blee had ik geen zin in.

net ff tukkie gedaan werd helemaal gekookt wakker bah. wij hebvben een bad van 360 doorsnee dus ook lekker dobberen met het luchtbedje heerlijk.
    vanmorgen de voortuin van onkruid ondaan pff wat een klus zeg. maar nu is ie weer netjes gelukkig voor de bruilofd nog 1,5 week komt wel dicht bij nu hoor hihi.

6. mamameike

mamameike Bekend lid

hoihoi

nou de douchecabine is inmiddels van de kant....zat idd een hele dikke scheur in de afvoer, die er gister nog niet zat...dus nu is de bak weer kitvrij en zitten we met een fohn de boel te drogen....en nu maar hopen dat de beebjes vannacht niet komen want ik vond het met emma zo fijn om onder de douche te staan met weeeen opvangen

verzorgingstas....Ik heb een felroze gekocht van olilly, vreselijk duur, maar wilde persee die tas...

7. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Weer tijd voor een inhaalslag...:confused:

@wupje: Wat fijn dat je weer thuis bent en dat er niks aan de hand was. Wel schrikken natuurlijk, maar dat onderzoek doen we dus niet meer >.<

kraamzorg: Wat een lijst :confused: Ik heb iig geen kans om een bekende te krijgen, want ik ken hier niemand :) Is het hebben van dezelfde sociale vaardigheden als de gemiddelde bloembak nog ergens goed voor :p

@azeb: Succes met die kussens :( Gelukkig kan je de kussens vergeten in je heerlijke zwembadje *jaloers* Veel plezier vanavond!

@Ingeltje: Gelukkig toch nog een beetje kunnen slapen vanochtend dan. Zo vroeg wakker worden en niet meer kunnen slapen... meh :(

@krisstel: Vandaag ook maar min of meer de tas ingepakt. Denk dat ongeveer alles er wel in zit. Maar aan die badjas van de lijst begin ik niet, want dan is het vluhcthutkoffer :rolleyes:

@parr & roshi: Gefeliciteerd met jullie 32 weken! :D

het zat zijn: Ben het eigenlijk helemaal nog niet zat. OK, ik zou me graag weer op een normale manier willen kunnen voortbewegen en niet eerst een 10 stappen plan ontwerpen als ik m'n benen wil scheren. Ben ook best benieuwd naar ukje. Maar hij mag van mij nog fijn een weekje of 5-6 blijven zitten. Vind het wel gezellig zo :D

Wat ik wel grondig zat ben is de warmte... maar wij kijken gewoon heel erg uit naar morgen, want dan zou het beter moeten zijn. Alle ramen en deuren open en we kunnen er dan weer tegen. Dapper dat sommige onder jullie toch klusjes doen, ik draai een paar wasjes, maar echt actieve dingen komen wel als het frisser is.

@elise!: Wat naar :( Gecondoleerd.

@mamameike: Aaargh, het zit je echt niet mee :( Hopelijk is de lekkage snel gerepareerd.

sex: Hier ook niks te klagen. Dacht dat we niet meer gingen durven nu het bed op klossen staat... Maar we durven blijkbaar nog wel en we zijn er niet afgevallen en er is niks ingestort :)

@funnyme: Akelige warmte ook... hopelijk voel je je snel wat beter.

raamstickers: Allemaal erg nifty. Denk dat wij er ook maar eens naar moeten kijken. Vind zo'n ooievaar die door het raam crasht wel grappig, maar misschien vind ik wel iets origineler ergens :D

handen wassen na hond: Vind ik wel zo proper om te doen. Nu ben ik sowieso een handenwas maniak, maar na contact met huisdieren vind ik dat mensen hun handen moeten wassen. Eigenlijk gewoon altijd handen wassen als ze hier binnenkomen en aan de baby willen komen. Weet wel dat ie weerstand moet opbouwen, maar heb geen behoefte aan ongewassen toilethanden of treinhanden of wat dan ook :confused:

@klavertje: Fijn dat je over een weekje een datum hebt om naar toe te leven.

kraamvisite: Gewoon in de huiskamer... Net zoals roshi wil ik het bed/slaapkamer voor mezelf hebben als ik moe word of BV moet geven. Wil dat best doen als mn eigen moeder/zus/bomma er zit en eventueel de vrouwelijke schoonfamilie, maar voor de rest ben ik niet zo dapper dat ik dat en plein public ga zitten doen.

EGO dan :D

Vanochtend mocht ik naar de VK. Alles was helemaal goed, bloeddruk lekker laag (niet werken scheelt blijkbaar :rolleyes:) en uk is nu een CIBI geworden :D Zit nog niet vast dus, maar wel een stukje ingedaald en ik beeldde me dus niet in dat het fietsen toch een beetje anders aanvoelt sinds een tijdje. Uk was ook mooi gemiddeld en als ie zo voortdoet zal ie waarschijnlijk iets van een 7 pond wegen als ie geboren wordt.

Moest van mn moeder aan VK vragen of postnatale depressie erfelijk was, maar dat was het volgens mijn VK niet en die zei ook dat ze er vroeger niet zo heel veel over wisten en dat het gauw zo genoemd werd terwijl het in veel gevallen ook te maken had met moeten wennen aan je kind enzo. Nu was dit het allerlaatste waar ik aan gedacht had om te vragen, maar m'n moeder zat er een beetje mee, dus die is bij deze ook weer blij dan.

Na VK ben ik nog even langs mn werk gefietst en daar lijken ze het wel OK te doen, dus dat valt ook weer mee :D En verder gewoon zitten smelten naast een ventilator en een dutje gedaan naast een andere ventilator. Straks lekker zwemmen in mn nieuwe bikini, joepie :D

Fijne middag nog dames en nog even volhouden en dan krijgen we weer draaglijke temperaturen...

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Irisb> fijn dat alles goed was bij de VK
    precies lekker een plekkie om "weg te kruipen" bv ga ik inderdaad ook gewoon op bed geven als er visite is. maaruh ik hoef er echt niemand bij hoor, mannetje natuurlijk wel en misschien m'n beste vriendin ofzo maar verder niemand.

9. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ja, BV ook liefst lekker prive (op man na dan idd), maar als het echt moet dan mogen de mensen die ik opgenoemd heb er nog wel bij zitten. Maar liever niet dus...

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Kaatje, ik denk dat je mij bedoelde voor de zwembadparty ;) (je zei anno)....
    Zoooo, de kussens zijn schoon en droog, de was is opgevouwen, shirts en blouses gestreken (tjee ik voel me een echte huisvrouw, vond het niet eens vervelend om te doen!) (doe dat normaal nooit, doet mijn man maar lekker zelf :)) en ik ga nu lekker naar m'n vriendin.
    Ohja, borstvoeding geven bij goede vrienden en naaste familie vind ik niet zo'n probleem geloof ik. Maar niet bij iedereen. Ik ontvang de visite wel gewoon beneden hoor, vind het niet zo gezellig op bed en we hebben een heerlijke bank met chaisse longue waar ik op kan hangen.
    En sex? Bij ons af en toe, toen we op vakantie waren wat vaker, nu eens per week ofzo? Of nog iets minder.
    Nouja, ik ga ervandoor!
    Groetjes!

11. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Iris, super dat alles goed was..mooie gemiddeld 7 pond :D Haha die badjas zit er hier ook nog niet in, past ook niet meer ;) worden misschien wel twee tassen.

@Meike, hoop dat het verholpen is..

'Gelukkig' wonen veel familie en vriendin ver weg dus ik denk niet dat we heel veel kraamvisite krijgen. Heb eigenlijk geen idee of ik ze boven of beneden wil ontvangen, ligt er denk ik ook aan hoe me voel. Borstvoeding geven vind ik ook wel prive en doe dat denk ik alleen waar mijn man en mijn (schoon)moeder bij is.

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @krisstel :)

@roshi :) oooh wat flauw van die vrouw :evil: ik heb die tas en dan in turquoise! was met de 9mnd beurs in de aanbieding. denk dat het wel groot genog is maar goed denk hoe groter het kind hoe meer bagage?

@klavertje ooh spannend, nog dichterbij!

@lindada :) hij is the bigspender dus ;)

@freesia je hoopt dat het binnen een week in his is :evil: je hebt bij babydump besteld he ;)

@kaatje 5 tassen :confused: :)

Hier ook beneden visite, boven voor mijnzelf! en ook de bv allen met man of moeder in de buurt! geen pottenkijkers :oops:

Visite is weg, zo ff eten koken : kip schnitzel, witlof en aard.puree. ook nog een wasje ophangen, was nog niet gebeurd :oops:

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Manlief durft niet meer... hij vindt het eng geloof ik. 't Is nogal een bang aangelegd typje...

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Iris, weer helemaal goed gekeurd door de vk, mooi !

Azeb, ja sorry bedoelde jou.

Verzorgingstas: heb er dan wel 5, maar heb ze allemaal gekregen, zou zelf nooit 5 tassen kopen :)

Kraamvisite. hoef ze ook niet OP mijn bed,maar gewoon op een stoel naast het bed, denk dat het ook heel erg scheelt wat je gewend bent,hier ( in mijn vriendengroep ) wordt kraamvisite de eerste week eigenlijk altijd in de slaapkamer gedaan.
    En borstvoeding, ga ik ook echt niet geven waar iedereen bij zit hoor, maar hoop dat de kleine snel een bepaald eetpatroon heeft waardoor ik de visite om de voedingen heen kan plannen.

15. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hier geen enkel probleem met borstvoeding waar anderen bij zijn. Of het moet zo zijn dat het mij of de baby teveel afleidt, dan liever wel lekker saampjes natuurlijk.
    Maar verder zal het me worst zijn wie mijn (.)(.) te zien krijgt, al dan niet voedend :) Ben gewoon heel makkelijk daarin denk ik. In openbare gelegenheden voeden bijvoorbeeld lijkt me ook niet erg.
    Ik vergeet nooit, mijn lief woonde nog alleen op een flat, maar 2 hoog. Mijn mobiele telefoon ging en ik liep naar het raam voor beter bereik. Was alleen even vergeten dat ik niet was aangekleed :oops: Hij helemaal raar doen en me wegtrekken. Ik had geen idee wat hij bedoelde :) Half Rotterdam kon meegenieten :) Och...

@ Parr, ja sorry, de tas was er echt binnen een week ;)

@ Azeb, fijn dat de kussens te redden waren. Hele fijne avond!

@ Iris, fijn dat de klossen geen belemmering vormen :)
    Misschien kan ik lief vanavond verleiden tot luie seks?
    Fijn dat alles okee was bij de vlos.

Ga zo de roerbaktortilla opwarmen, sterf van de honger. En dat terwijl ik toch veel gesnaaid heb vandaag :(

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Cool! Helemaal nooit bij stil gestaan, dan heb ik dat ook nu als streefdatum hihi :)

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hihihi gelukkig zijn de meeste vrienden bij ons wél schoon :) Maar ik vind het logisch hoor, dat ze na het aaien van de hond handen moeten wassen. Vind dat zelf ook wel zo hygienisch. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik het wil doen. Heb geen hond dus :) ! Ik overleg het wel met de kraamhulp tegen die tijd!

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey meiden!

Nou ik heb de eerste dag van mijn verlof goed besteed :D ! De maxicosi is helemaal klaar (aangezien wij een tweedehands hebben, heb ik de stof losgehaald en uitgewassen. Het frame schoongemaakt en ook de kap is gewassen) Die staat nu lekker mooi klaar in de babykamer te wachten.

Verder heb ik mijn haar geverfd! Weer een fris koppie dus kan er weer even tegen.

Het eten is ook al klaar, we eten lekker koude macaronisalade met allemaal groentjes en vlees in 8)

Maar die warmte ........ ARRRRGGGHHHH ...... ik wil regen, onweer en wind!

@ Azeb hoe is het met de tuinkussens? Ik stop ze hier ook altijd in de wasmachine maar ja bij jou ging dat niet toch?
    @ Lindaa en nog een paar ik ben het zwanger zijn nog niet helemaal zat maar het lijkt me wel heerlijk om weer normale kleren aan te hebben. Ik ben ook erg benieuwd naar ons kleintje maar ook een beetje zenuwachtig voor alles wat komen gaat. Ben ik wel een goede moeder? Lukt het me wel? Daar ben ik dan wel weer eens bang voor en denk dan maar weer laat me nog maar even lekker verlof hebben ;)

Oh wat heerlijk allemaal die zwembadverhaaltjes ! Helaas hier alleen een teiltje met water... :(

Sex ik heb er nu wel weer wat meer zin in omdat ik ook lekker vrij ben nu en ook niet meer zo die angst omdat beebje toch wel mag komen....ook al heeft het er helemaal niet mee te maken.
    Maar het is toch allemaal wat omslachtiger!

@ Roshi ha ha die vrouw van de collega van je man dacht het goed aangepakt te hebben.. 8)

@ Klavertje spannend hoor, ben benieuwd welke datum het wordt.

Zo ga even lekker eten

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja idd, die heeft vast wel goede tips.

Borstvoeding in openbare gelegenheden zal in het begin misschien even wennen zijn,maar wil het wel gaan doen ( eventueel met een hydrofiele handoek erover heen zodat niet iedereen mee kijkt ) maar zie het niet zitten om hier bv. borstvoeding te geven waar mijn (schoon)vader, broertje of zwager bij zit.

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @freesia ooh geweldige actie 8) :) zie het helemaal voor mij.. manlief zo van MIJNMIJNMIJN en niet heel rotterdam haha

Deel Deze Pagina