September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy als ik jou was zou ik je vk even bellen, je kan beter voor niets bellen en gerustgesteld zijn als dat je niet belt en het straks fout gaat.

2. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hey meiden,

sorry voor zo lange afwezigheid.
    Heb ff in zkh gelegen snik snik.
    Wat warmte allemaal niet doet zeg.
    ben 2x flauwgevallen door de warmte, terwijl ik gewoon binnen in huis was.

Maar nu is alles weer goed gelukkig. Zowel emt mij als emt de kleine.
    Morgen ga ik jullie berichtjes ff teruglezen.

Hebben sommige ok zo last van rond de navel van het uitrekken van de buik? dit doet bij mij zo een pijn, komt nu ok van die strie's strepen op.
    En het jeukt ook nog eens behoorlijk, dus ben al lkkr aan het smeren.

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Cossy,

Tijdens de zwangerschap kunnen verschillende soorten jeuk ontstaan.
    Vaak is er alleen jeuk op de buik, soms is de jeuk op het hele lichaam aanwezig.
    Deze jeuk kan worden veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Hierdoor komen bepaalde galstoffen in het bloed terecht, waardoor de jeuk veroorzaakt wordt. Het gebruik van mentholpoeder kan de jeuk verzachten.
    Een andere vorm van jeuk wordt veroorzaakt door talrijke pukkeltjes.
    Deze vorm van uitslag komt meestal in de laatste maanden voor.

Maar als je bang bent dat jij zwangerschapscholestase hebt zou ik zeker voor de zekerheid even bellen met vk of ziekenhuis.
    Dan kunnen ze in elk geval de waarden in je lever nakijken.

Hoop dat het onschuldige jeuk is en dat je er weer snel vanaf bent

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Babystyle, ow jee dat is schrikken, gelukkig ben je weer thuis. doe maar rustig aan.

En nee hier geen getrek rond mijn navel gelukkig.

ga nu echt naar bed.

5. 4days

4days Niet meer actief

Kaatje -> Jah misschien dat ik even bel... En maandag heb ik toch controlle, dus misschien kan ze dan meteen iets testen ofzo.

Jekkia -> Jah k weet dat jeuk ook in de zwangerschap voorkomt. Maar ik heb er niet veel last van, alleen extreem erg aan mn handen en voeten. Daarom vind ik het nu ook een beetje raar...

Nouja ik zal in ieder geval erop aandringen dat ze de leverwaardes testen... Beter een keer te veel gestest dan te weinig idd!

6. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Cossy, zou ook bellen met de vk..je maakt je nu toch (on)bewust zorgen, wat logisch is. En wat je zegt, beter een keer te veel testen dan niet. Hoop dat het niets is..sterkte!

@Babystyle, gelukkig is alles goed gegaan.

Ga ook naar bed..heb het bloedheet..heb de laatste dagen opeens van die zweetaanvallen, jullie ook?

7. nikky

nikky Niet meer actief

ik ben een tijdje niet geweest omdat ik 3 weken in het zkh heb gelegen, ik ging met 30 weken naar het zkh voor een echo daar kreeg ik te horen dat het niet goed was, ze dacht dat de baby al ingedaald was en dat er ontsluiting was, meteen is de gyn erbij gehaald en die heeft nog een inwendige echo gedaan en dat was de druppel meteen begonnen de weeen en ik had idd al ontsluiting (ik voelde zelf al twee weken dat het niet helemaal goed zat vooral na dat bloedverlies maar volgens de verloskundige niks om ons zorgen over te maken), omdat ons ziekenhuis een vroeggeboorte van 31 weken niet aankon ben ik overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis, waar ik 2 weken aan de weeenremming heb gelegen, daarna ben ik weer overgeplaats naar het ziekenhuis in onze woonplaats omdat ze het na 32 weken prima op kunnen vangen en dat ons kleintje zijn longrijpingspuitjes heeft gehad, nu ben ik weer thuis het rommelt aardig en wordt erger ik moet 3 keer in de week naar het ziekenhuis voor een ctg en 1 keer per week wordt er een groeiecho gemaakt de volgende echo is voor ons heel spannend, we hebben gisteren gehoord dat onze jongen na 3 weken plat liggen bijna niet gegroeid is en ver onder het gemiddelde zit we hopen dat hij volgende week wel wat gegroeid is anders wordt hij gehaald....ik wordt gek van de onzekerheid...

sorry voor het lange verhaal maar wilde jullie even op de hoogte brengen...ik hoop dat bij jullie wel alles goed gaat...

liefs Nikky

8. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hoi hoi,

Jeetje Nikky, dat is schrikken zeg....Ik hoop dat je het nog even uit kan zingen! (maar eh mijn kindje is al vanaf 25 wk ingedaald en ik heb vanaf toen al ontsluiting.....en ik ben inmiddels bijna 35 wk, rust doet wonderen!) Succes meid!

Krisstel, ja ik ken die zweetaanvallen ook, vervelend he...

Babystyle, ook al in het zkh gelegen, balen meid! Succes!

Hey Aldonza Mooie wieg he....hihi maar hier inderdaad ook geen uitingen over het geslacht, haha valt tegen he! Nog eventjes wachten meid en dan mag iedereen het weten! Oh ja, film is morgen, maar dat had ik op hyves ook al geschreven...

Welterusten allemaal tot morgen!

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pff Nikky... heftig verhaal joh... ik wens jou, jullie en de kleine alle goeds toe !

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goeiemorgen meiden,

@Nikky: jemig meid wat een verhaal. Gelukkig ben je nu weer thuis. Hopelijk blijft je beeb nog even zitten en pakt ie de groei weer op. Al die spanning heeft z'n tol wel geeist van je beeb waarschijnlijk. Sterkte!

@Parr: loods 5 is een woonwinkel in Zaandam en Schiedam (meen ik). Maar we zijn uiteindelijk niet gegaan. Zijn naar IKEA geweest. Ik had maar 32 euro uitgegeven (knap he van mij, bij de IKEA...). Wel nog een parkeerbon gehad a 67 euro... 10 minuutjes nadat de tijd voor betaald parkeren was ingegaan... :evil:

@Cossy: ik heb ook jeuk aan mijn handen en voeten, heb de indruk dat het door vocht vasthouden komt, want ik heb het pas de laatste paar dagen en hou ook sindsdien vocht vast. Bij twijfel zou ik wel even de vk vragen hoor!

@Moppiepoppie: op zich heeft het voor de beeb alleen niet zoveel voordelen om de ontsluiting meegemaakt te hebben tov keizersnede, behalve dat het de tijd krijgt om cortisol aan te maken wat goed is voor de longrijping. Na een geplande kz heeft de beeb soms last van ademhalingsproblemen omdat ie er 'zomaar' uitgetrokken is.
    Voor een volgende bevalling kan het doormaken van de ontsluitingsfase voor de moeder wel voordelen hebben omdat de baarmoedermond dan al een keertje is opgerekt. Tweede bevalling gaat dan meestal sneller.
    Succes met je "scriptie laatste loodjes" trouwens!

Nu nog even ego: ik werd vanmorgen bruut gewekt door mijn vriendje die om half 7 naar zijn werk moest maar zijn werkpasje niet kon vinden. Hele huis keerde ie om. Ding was nergens te vinden. Hij was een beetje erg gefrustreerd en boos, mepte met deuren, stond te schelden en gooide met spullen enzo.... :( Alsof dat helpt... :rolleyes: Ik denk dan: leg het eens op een vaste plek neer, hij is het wel vaker kwijt.
    Ik kan daar nu echt niet meer tegen hoor, was meteen wakker en voel me nu al de hele tijd rot door zijn scheldkanonnades. Gisteravond was ik ook al zo huilerig... Raar gevoel is dat om zo labielerig te zijn de hele tijd.

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 :baby:

:baby: GEBOREN :baby:
    02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 september 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08*

:thumup: IN VERWACHTING :thumup:

26 augustus 2008
    *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV
    29 augustus 2008
    *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    31 augustus 2008
    *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV
    *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV
    01 september 2008
    *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂]
    *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS
    02 september 2008
    *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING!
    *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV
    03 september 2008
    *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV
    *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... ZKH ... BV TWEELING!
    05 september 2008
    *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    06 september 2008
    *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    07 september 2008
    *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV
    *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ...
    *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV
    *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV
    08 september 2008
    *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING!
    09 september 2008
    *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e
    10 september 2008
    *Wupje ... 30 jaar... 1e ...
    11 september 2008
    *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    12 september 2008
    *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    14 september 2008
    *Mica ... 23 jaar ... 1e ...
    15 september 2008
    *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ...
    16 september 2008
    *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV
    *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV
    *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    17 september 2008
    *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS
    *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV
    18 september 2008
    *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV
    *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV
    19 september 2008
    *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    20 september 2008
    *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV
    21 september 2008
    *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV
    *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    22 september 2008
    *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV
    23 september 2008
    *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV
    *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    24 september 2008
    *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV
    25 september 2008
    *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ...
    *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING!
    *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Sannemart ... ? jaar ... 1e ...
    *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    28 september 2008
    *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV
    *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    29 september 2008
    *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    30 september 2008
    *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV

28 meisjes in de buik ... 10 jongens in de buik ... 9 mama's laten zich verrassen ... 12 mama's houden het (hier) geheim

• De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst!

Ingeltje <--> Lola
      Freesia <--> Droppie123
      IrisB <--> Elin
      MirandaT <--> FunnyMe
      Parr1983 <--> Krisstel
      Wupje <--> Cossy
      Yule <--> Jannes
      Pupke <--> Pisum
      Azeb <--> SheDevil
      Dniise <--> Tweety
      Kaatje85 <--> Jessejaime
      Tinkerbel1984 <--> Eva1983
      Lise <--> Moppiepoppie
      Steen <--> Sasha
      sunshine80 <--> Delayla
      dreames <--> Roshi
      mamameike <--> Mss Ace
      Nic79 <--> Jekkia
      Dorientje <--> Lindaa
      debbyvermeer <--> nog buddyloos :cry:
    (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!)

Agenda:

Augustus:
    02: Marielle82 vakantie en verlof!
    04: Wupje verlof! Cossy verlof! Yule vk bevallingspraatje
    05: Mss Ace verlof! FunnyMe gyn
    06: Lindaa vk
    07: Nic79 verlof! (va 27juni 100% ziektewet), parr1983 vk
    08: Jikke vk
    11: Roshi vk
    12: Jikke liggingsecho
    13: parr1983 1e avond Samen Bevallen!! FunnyMe inleiden!! Miracle08 vk + liggingsecho
    14: Dorientje gyn + echo
    15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet) MirandaT verlof!
    18: Marijke1982 verlof!
    19: Dreames verlof!
    20: Roshi groeiecho
    21: Jekkia Keizersnede ingepland!!
    September:
    16: Dorientje verlof

Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie!

Staat erbij Miracle!

12. mamameike

mamameike Bekend lid

goedemorgen meiden....

doe maar weer eens een egobericht, heb de laatste dagen niet zo veel engerie meer

had gisteren echt een slechte dag. Misschien nog een nawerking van mijn bezoekje aan de gyn. De beebjes wegen allebei net zo veel als een gemiddelde eenling, t word onderhand gewoon te zwaar. tijdens mijn vorige bezoekje aan de gyn hadden ze gezegd dat ze me met 36 weken zouden inleiden als de groei zo bleef gaan. Helaas hebben ze dat allemaal weer terug gedraaid en kunnen we nu uitgaan van het feit dat ze zo lang het met mij en de beebjes ok gaat dat ze wachten tot ze vanzelf komen. Op de een of andere manier heb ik blijkbaar mezelf er tegen op gezet om alles in mijn normale ritme vol te houden tot die datum en lukt dat nu niet meer.
    Kan niet meer lang genoeg aan tafel zitten tijdens het warme eten, autorijden is niet veilig meer, zo zijn er nog een paar dingen die ineens niet meer willen, ben zo stijf als een hark en heb steeds last van buik en bekkenpijn, spierpijn en rugpijn...en ik zal straks ook nog een bevalling door moeten....

goed, einde klaagzang....duik me bedje maar weer in met een boekje

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Cossy, vandaag wel bellen he! Ookal is het weekend!

Miracle jippie, de kleine alsnog gedraaid

Babystyle oei, het ziekenhuis in, gelukkig ben je weer thuis en is alles goed met jullie

Hier ook geen last van trekkende navel, ook nog geen striae te bekennen :D

Nikky sow, das wel flink schrikken en heel wat ritjes naar het ziekenhuis. Gelukkig houden ze je goed in de gaten.
    Ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten en flink aansterkt in je buik.
    Succes meid!

Mamameike germ meid, hele dikke knuffel voor jou!!
    Lekker cliche...de laatste loodjes zijn het zwaarst he, je weet waarvoor je het doet :p (hoop dat beebjes je niet te lang pesten en er binnenkort eens uitkomen ;))

Bah, heb vanochtend dode muis nummer 5 uit de tuin geplukt. Tis deze week echt erg met de muizen (of de katten zijn extreem actief) heb er gisteren nog 2 levende uit de klauwen van onze katten gered, die hadden de muis te pakken op het grasveld en vind het zo zielig uitzien als ze ermee aan het "spelen" zijn.

Auto is hier net stuk gegaan. Vriendlief moest gaan werken en komt niet verder dan het einde van de straat :( ANWB is nu aan het kijken wat er aan de hand is.

Goed begin van de ochtend dus ;)

14. jekkia

jekkia Fanatiek lid

voor op de lijst

14 augustus laatste controle gyn :)

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mamameike ik weet hoe je je voelt. Oke wij hebben dan wel een datum maar ik bedoel met de laatste loodjes. Ook hier wordt nog maar weinig gedaan. Lukt gewoon niet meer.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Yule: heh gatsie.. een parkeerbon.. pff houd je je zó in bij de Ikea... blegh. Dingen kwijt? Gijs ook altijd!! Ik zeg dan precies hetzelfde hihihi :) dat hij dingen op vaste plek moet leggen. Zijn favoriete opmerking als hij iets kwijt is: "Hoe kan dat nou?" en dan is hij oprecht verbaasd. Ik lach hem dan meestal maar uit, want 't is verdorie zijn eigen schuld! :D
    Dat labiele is idd gek hè? Ik ben altijd wel jankerig geweest, maar nu kan ik soms ook uit het niets zo boos worden!

Moppiepoppie: idd, succes met je laatste loodjes van school!

Knuffel aan Mamameike: meis je hebt het megazwaar nu... geef er maar aan toe... huil maar en klaag maar lekker.. je beebjes zullen nu vast niet lang meer wachten. Ik stel voor vandaag; 02-08-2008 is een erg leuke datum!

Jekkia: ik kreeg gisteren ook een cadeautje van Tripper; een muisje. Heb ik me toch een lief sentimenteel mannetje: hij wilde hem begraven in de voortuin.. wat een heerlijk karakter toch *smelt!*
    Auto weer heel?

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden.
    zo eerst weer even ego klagen.. heb weer een rotnacht gehad.
    Steeds harde buiken en krampen ( al vanaf woensdag ) misselijk, benauwd, kuitkrampen, plassen. Ben er om 04.30 maar uit gegaan voor een koppie thee.

Nikky, jeetje meid schrikken, hou die kleine nog maar een paar weekjes binnen hoor ! gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden.

Yule, mannen.. niet leuk om zo wakker te worden. Hier heeft mannetje zijn pasje standaard in zijn werktas zitten dus dan raak je hem niet zo makkelijk kwijt.

Mijn smoeder is hier vandaag om te klussen en wordt nu al gek van haar. laat me aub ff rustig wakker worden !

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heeey Kaatje:

Oef je smoeder... gelukkig komt hier dadelijk mijn eigen moeder, die kan ik stukken beter verdragen!

Was jouw kindje al ingedaald? Anders zouden die krampen kunnnen wijzen op het indalen misschien? Vervelend hoor...

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ingeltje, kan je mannetje niet dagelijks even hier naar toe rijden om muisjes te begraven :D
    Das een stuk humaner dan ze in een boterhamzakje in de cliko te kiepen ;)

Auto is overleden, distributieriem is stuk. Dus hebben voor het weekend een leenauto.
    Dus dat wordt weer geld lenen van svaders om een nieuwe te kunnen kopen :( (deze was net afbetaald)

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb idd steken in mijn doos van het indalen, daar komt ook het drukkende gevoel vandaan. hij ligt al erg diep maar nog niet vast, hij draait dus af en toe nog even om zijn as heen. niet lekker..

Weet je hoe irritant ! ik zit hier op de bank met de laptop, maar ze komt nu alle kozijnen wit schilderen en dan is het de bedoeling dat we één muur nog een kleur gaan geven.

Vraagt ze eerst of ik even staaltjes kan halen. NEE ! ik wil eerst wakker worden en had al gekeken bij de doe het zelver zag geen leuke kleuren.. Gaat ze mijn hele huis overhoop halen en bij de muur houden om te vragen of dit de kleur is wat we zoeken :evil:

Deel Deze Pagina