September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zooo wat een achterlijke reactie. Snappen ze @#$%#$% nou nog steeds niet dat zwanger zijn een hele dagtaak is? Pff kan me er zo kwaad om maken... niemand die nou eens écht begrijpt hoe zwaar het is. Kan je ze ook nog eens niet kwalijk nemen, want ik wist zelf ook niet hoe zwaar het was tot ik zelf zwanger was... zucht

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pff auwie .. vervelend oorpijn.. kan zo naar op je drukken die pijn. Heb er helaas ook heel wat versleten (oorontstekingen, geen oren natuurlijk :) )

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jale: jee meid, een blaasontsteking. Hoor je toch vaak in de laatste paar weken (tenminste ik wel..). Hoe was het in het Rijnland? Het is het ziekenhuis waar ik naar toe moet als er thuis complicaties zijn en ik in het zkh moet bevallen, dus ben wel benieuwd hoe je je nachtje zkh hebt ervaren. Hopelijk hoef je er niet meer heen!

@Kaatje: nou, lekker dan zo'n opdringerige smoeder! Zit je op te wachten 's ochtends (NOT).
    Lekker geshopt dus!

@Jekkia: oei, distributieriem. Da's niet zo leuk.

@FunnyMe: jeetje meid, jij hebt het ook zwaar. Succes nog eventjes.

@Mamameike: wat balen dat je het niet meer trekt en dat ze de datum hebben verplaatst! Misschien zijn dit tekenen dat de beebjes snel uit zichzelf gaan komen. Sterkte!

@Pupke: dat had ik ook van de week! Was bij een vriendin met een baby en toen ik haar op schoot had en ze ging huilen ging mijn eigen beeb enorm tekeer! Volgens mij kan het wel hoor!

@Sasha: nou ja, wat een rare reactie op je werk. Alsof je van zwangere vrouwen moet kunnen verwachten dat ze 'hun hoofd boven het maaiveld uitsteken'. Zwangerschap is nou bij uitstek een periode waarin dat niet lukt en ook niet zo goed is. Je moet lekker met jezelf en je beebje bezig kunnen zijn en dan is werk gewoon niet prioriteit 1! Dat ze dat nou nog niet snappen is me een raadsel. Werken er alleen mannen en kinderloze vrouwen ofzo?
    Super dat je nu verlof hebt! Lekker genieten meid! (laat je werk maar lekker barsten nu ;) ).
    't Is helemaal niet raar hoor dat je je moeilijk kan voorstellen dat je bijna een kind hebt. Heb ik ook steeds, ineens zo'n ojee gedachte...
    Gisteravond was ik helemaal emo erover.

Pasje: heb hem net gebeld, lag in de auto (wat ik al 20x had geopperd). Zucht. Maar goed, hij vond het heel zielig voor me dat ie zo'n stennis had geschopt vanmorgen en het speet hem. 't Is alweer goed hoor. :)

Was vanmorgen wel van slag en geschokken enzo door zijn zoekactie. Om half 8 gedoucht en ontbeten en om 8 uur werd ik toch niet lekker. Duizelig en gevoel van flauwvallen, dat ken ik helemaal niet. Ben meteen weer op bed gaan liggen en als een blok in slaap gevallen en tot 10 uur geslapen (of flauwgevallen maar dat duurt vast geen twee uur ;) ).
    Daarna naar de yoga, dus ben weer helemaal relaxed. De yogajuf was onder de indruk van wat ik allemaal nog kon met mijn dikke buik... :D

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Poeh er wordt zoveel geschreven opeens hihi.. ik zit hier maar de hela pagina op te slokken met mijn antwoorden.. zal er eens even 1 berichtje nu van gaan maken ;)

Jale: oef.. schrikken... blij dat ze weten wat het is in ieder geval!

Pisum: hmm uitstrijkje, niet geweldig natuurlijk, maar wel een veilig gevoel. Die streptokokken-bacterie heeft bij mijn zus 2 vroeggeboortes veroorzaakt, dus je kunt het maar beter weten!

Sasha: zelfs na bijna 36 weken snap ik nog steeds niet dat er een écht kindje in mijn buik zit... zal wel goed komen als ie er uitkomt, volgens mij voel je het dan wel :)

Freesia: hoeraaa! 1 keer pieseeeee!

Steen: veeel plezier bij de bios! Leuk idee, misschien doen wij dat ook wel!

Kaatje: dikke knuffel op deze baaldag. Ik sta de laatste dagen ook weer op jankstand.. kan net tranen binnen houden, maar bij elk serieus gesprek staan de tranen weer te branden pffff

Funny: heh getsie... overgeven 4 x in een uur? Sjee.. nee dan ben je niet helemaal lekker... lekker onder de 'wol' jij...

Elise1: veel plezier bij je neefjes verjaardag! Niet te druk doen, lekker zitten en mensen jou je drankjes en hapjes laten bezorgen ;)

Mijn mama gaat zo lekker mee het huis poetsen. Echt fijn om ze een paar daagjes om de hoek te hebben! Gijs is met mijn papa aan het fietsen en ik ga zo ook ff mee helpen met poetsen.
    *Miniklaagje*: pff ben die moeheid zo zat... *miniklaagje uit*

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: lekker aan toegeven die vermoeidheid. Beter 10 hazeslaapjes overdag dan te weinig slaap.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hey meiden

lig hier alweer ruim een uur in bed, en heb eigenlijk ook geen fut om eruit te komen. zodra ik een poging doe om me om te draaien of omhoog te komen voel ik gelijk mijn bekken en rug weer + harde buiken

kleine mag van mij wel over 3 weken komen

klaagmodes uit...

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @babystyle gelukkig ook weer thuis. ik herken het getrek rond de navel ook. heel vervelend.

@nikky o meid ik schrik ervan gelukkig nu weer thuis hoop dat ie deze week weer gegroeid is.

@yule das mooi balen een boete van 67 euro daar gaat je goedkope ikea dagje.

@mamameike das balen dat ze het hebbe terug gedraaid hoop dat d beebje zelf besluiten eerder te komen. of dat de gyn misschien nog zegt dat je eerder mag ivm met dat je het niet meer trekt enz. *knuff*

@jekkia potverdikkie das balen van de auto hoop dat je snel een leuke betaalbaare kunt vinden.

@sasha geniet van je verlof meid.

@jale ook al in het zh geweest meis doe rustig aan en idd van een blaasontsteking kan je hardebuiken krijgen. hoop dat het snel over is.

@freesia hej meis gelukkig dat ie de naam nu wel leuk vind jippie

@funnyme he meis hoop dat je je snel iets beter voelt 4x in een uur is niet prettig.

zo weer een beetje bij gelezen. hier vanmorgen ff boodschapjes gedaan pfff voor een weeshuis aan limo haha2 karren vol maar het is weer binnen ook ff naar de praxis geweest verf gehaald voor de muren in de baby kamer dan kunnen die ook eindelijk gedan worden deze week. dan alles op zijn plek zetten en dan inrichten. verder weinig bijzonderheden voel me goed wel moe elke dag een tukkie doen anders trek ik het niet tot in de avond danlig ik er al om 7 uur in ook lekker idee trouwens hihi. nou de fot voor het kaartje is gekozen. manlief en ik vonden ook de 3e het leukst maar ja ik twijfelde weer haha vind ze alle 3 zo leuk. nu is de foto graaf bezig met de binnenkant van het kaartje hoop dat ie niet weer eenmoeilijke keus heeft voor me hihi. nu alleen nog een leuke tekst vinden das nog niet zo makkelijk maar die hebben we voor het weekeind afgelopen is wel denk ik. nou ga ff een tukkie doen renetje ligt nu ook op een oor dus ff gebruik van maken.

8. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    @Yule: Ik vond het goed hoor. Aardige verpleegsters, eigenlijk was er geen plaats en lagen ze helemaal vol, dus werd er een normaal bed naar de verloskamer gereden, en mochten we daar slapen, en zelfs m'n man mocht blijven.

9. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @Babystyle: goh, dat is ook schrikken zeg, ineens in het ziekenhuis! Gelukkig gaat het nu goed. En ja: ook bij mij trekt het erg om de navel en daar heb ik nu ook striae... Misschien denkt de baby dat dáár het geboortekanaal is ofzo!

@pupke, jah echt he lijkt er wel op, is niet te hopen haha. is er neits aan te doen?

Lees ok dat sommige niet meer volhouden das wel minder maar meiden zet hem op voor de laatste loodjes! Jullie kunnen het!

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Aaaaaargh hele reactie-bericht weg grmbl... Opnieuw dan maar weer, maar uit het hoofd dus nu mis ik vast wel iets....
    Jale en Nikky, wat balen dat jullie in het ziekenhuis zijn geweest. Hopelijk blijft alles nu goed gaan met jullie en met jullie Ukkies.
    Mamameike, wat kan ik me goed voorstellen dat je het zat bent. Kun je niet aangeven dat je alsnog wil bevallen met 36 weken?
    Wie zei dat over dat warmte/koeltesysteem in een nieuwbouwhuis? Dat klinkt echt wel goed. Wij hebben ook een nieuwbouwhuis (2 jaar oud) en dat zou er in eerste instantie ook inkomen bij ons, maar uiteindelij ktoch niet want was toch nog te duur destijds. Hebben wel warmtewanden in plaats van radiatoren. Dat is ook erg fijn (aangename warmte in de winter).
    Hier alles wel goed. Vanmorgen werd ik vervelend wakker met soort menstruatiepijn in mijn buik. Oefenweeen? Geen prettig gevoel in elk geval! En daardoor nu toch wel wat nerveus voor de bevalling, terwijl ik daar eerder helemaal geen last van had.
    Mijn man en zijn broer zijn elektriciteit aan het regelen in de babykamer omdat daar maandag screens worden geplaatst, net als op onze slaapkamer. Eindelijk een koel blijvende bovenverdieping, heerlijk! Mijn man deed dus even de stroom eraf, vandaar dat mijn hele rea verdwenen was helaas....
    Oke, ik ga maar even wat opruimwerkzaamheden doen...
    Fijne dag verder dames,
    liefs
    Azeb

11. 4days

4days Niet meer actief

Heey meiden!

Ben weer enigszins gerust gesteld! Had vk gebeld, en zij zei dat bij zwangerschapscholestase idd erge jeuk ontstaan bij handen en voeten, maar dat dit dan eigenlijk altijd aan de onderkant van de voeten en aan de binnenkant van de handen is (en bij mij is het juist van buiten/boven). Dus ze houden het nu wel ook even in de gaten, of de jeuk niet erger wordt of veranderd ofzo.

Tis echt erg, ik maak me echt altijd druk om alles zeg, pffff.... :) Erg vermoeiend! Ik weet zelf ook wel dat de kans dat er iets ergs is altijd heel klein is, maarja je zult maar net diegene zijn denk ik dan... :confused:

Oww trouwens.... ZWANGERSCHAPSVERLOF! Jippie! Nu alleen ff kijken hoe ik dat ga regelen met de uitkering, schijnt nogal problematisch te zijn... :(

Sasha -> Erg herkenbaar! Heb het ook regelmatig, dat mensen beledigd zijn omdat ik niet meteen opspring als ze me roepen. Maar ik moet het aantal keren opspringen nu helaas toch echt beperken... Vooral in de hitte moet ik echt een kwartier bijkomen als ik een stukje moet lopen of de trap op ofzo... Veel mensen schijnen zich echt niet te realiseren hoe zwaar een zwangerschap lichamelijk kan zijn!!!

Krisstel & Ingeltje -> Hier beweegt de beeb ook nog volop hoor! Maar heb wel gemerkt dat de bewegingen anders zijn. Eerst waren het vooral van die kleine trapjes en stootjes, nu voel ik meer draaiende bewegingen en uitstrekken enzo.

Groetjes Cossy

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy, gelukkig weer gerustgesteld :)

Heb even zitten zoeken op internet maar lijkt er op dat ik indalinsween heb. Nou dan ben ik benieuwd hoe pijnlijk de echte weeen wel niet zijn.
    Hoop iig dat ik geen rugweeen krijg,want die zijn echt niet op te vangen :rolleyes: nou ja laat alles maar over me heen komen.

En nu heb ik nesteldrang. de huiskamer en keuken zien eruit alsof er een stofbom ontploft is. alles zit onder de stof.. :cry:

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kaatje succes met je smoeder vandaag. Hoop dat hte shoppen wat heeft geholpen. Bij Prenatal hadden ze vorig jaar muziekmobiels met verschillende kleurtjes (meen te herinneren dat je daar naar opzoek was, fisher price heeft nu ook hele mooie). Wij hebben 2 muziekmobielen :oops:

sasha kom maar een kat halen, andere blijft hier anders heb ik straks de muizen binnen op tafel dansen :p
    Geniet ze van je verlof, wou dat ik het zo lang kon volhouden met mijn werk. Zit al vanaf eind mei thuis :(

Jale, zijn de harde buiken inmiddels wel minder geworden of mag je thuis afwachten hoe het verder zal gaan? Gelukkig dat met de kleine alles goed is. Hoe voel jij je nu?

funnyme schrale troost, ik heb vandaag ook al 3x boven de pot gehangen. Blijf misselijk en continue het gevoel houden dat ik moet overgeven :(
    Nog maar een paar daagjes meid en dan ben je er vanaf!

Nadeel is dat veel zwangeren zich dapper gedragen en bijna niet klagen en daarbij heb je nog zwangeren die fluitend door de zwangerschap gaan. Mensen staan bij mij ook altijd te kijken als ik zeg waar ik allemaal last van heb door de zwangerschap. Gelukkig zijn ze bij mij op het werk wel heel begripvol. Maar die hebben vorig jaar al gezien hoe ziek ik kan worden van een zwangerschap, toen hing ik daar dagelijk meerdere malen boven de toiletpot. (leuk als je daar net werkt)

klagers dikke knuf voor jullie, nog even geduld....

Cossy zwangerschapsuitkering nog niet geregeld? Dan hoop ik wel dat je straks nog op tijd je geld krijgt...
    Heeft werk je niet om een zwangerschapsverklaring gevraagd. Meestal geven zij door aan UWV dat jij met verlof gaat.

Gelukkig geen zwangerschapsholestase, misschien dus gewoon ordi zwangerschapsjeuk door de vocht. Heb je al metholpoeder geprobeerd, koelt in ieder geval wat af en verminderd de jeuk wat (hebben ze o.a. bij Bodyshop)

Maarre, geniet ze van je verlof. Lukt het je nog om telkens die trappen op te lopen bij jullie? Het kost mij steeds meer moeite om de eerste verdieping te bereiken. En dan moet jij er telkens 3....

auto vind het zelf geen ramp. De auto's van vriendlief zijn meestal oudere auto's waar altijd wel wat rammeld, dus ik durf daar niet mee te rijden (veels te bang dat ik opeens ergens kom stil te staan)
    Dus heb zelf al 2 jaar :oops: niet meer gereden, maar ben nu aan het sparen voor een eigen (en betrouwbare) wagen dus binnenkort maar weer eens gaan oefenen voordat ik tegen de eerste de beste boom aanrij ;)

*klaagmodes aan*
    Bah, Raven wilt niet aan haar middagdutje beginnen (ligt in bed te kletsen) terwijl ik me juist slapjes en futloos voel. Maar kan niet gaan liggen wat heb nu ontzettende last van maagzuur en van mijn rug.
    *klaagmodus uit*

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

KaatjeDie boxspiraal is gaaf he, die hangt ook bij raven aan haar bedje

Wat voor kleur wordt jullie muur nu?

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    een beetje bordoux rood,maar dan anders, weet ff niet hoe ik het moet noemen. als het af is zal ik even een foto maken.
    is iig we vrij heftig om er een hele grote muur mee te schilderen,maar de muur wordt gebroken door een kast, de box, de bank en dan komen er aan de muur 3 grote zilveren fotolijsten met 3 grote zwart wit foto's erin.

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kaatje klink mooi. zijn je kozijnen nu klaar?

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Achter in de woonkamer + in de keuken is het klaar. incl. achterdeur.

mannetje is nu met de voordeur en de gang bezig.
    Smoeder is met de trap begonnen en daarna moeten alle vloerplinten nog

Schiet aardig op. ga zo aan het eten beginnen..eten burito's..jammie :)

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    flinkie klus dus zo te horen hoop dat het straks heel mooi is en dat je weer ff rust heb van je smoeder hihi.

20. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oh de Hema bezorgt gratis?!?!
    Hmmm dat klinkt wel heeeel erg verleidelijk....
    Ga zo maar es op hun site zitten snuffelen, vind de Hema altijd zo leuk!
    Je muur klinkt trouwens goed Kaatje, ik wil ook al heel lang een muur in de woonkamer in een roodtint, maar mijn man wil er niet aan :(
    Cossy, gelukkig dat het toch niet zo ernstig lijkt te zijn. Goed dat je gebeld hebt.

Deel Deze Pagina