wat gaaf zeg, weer een 2ling mama erbij. welkom alle nieuwe meiden vandaag weer helemaal lamlendig hier. lijkt wel alsof ik de griep ga krijgen. nou heeft mijn collega die vorige week gehad, dus wie weet... voelde me heel de dag net niet misselijk, maar ook niet echt fijn. eet eigenlijk heel de dag door om dat rare gevoel maar weg te houden. de darmen hier zijn ook lekker bezig en ik ben niet eens aan die zetpillen.... ga nu maar lekker in mijn bedje liggen en de prenatale screening info lezen die ik opgehaald heb bij de vk. oh ja, mijn afspraak is verzet naar 5/2 (ipv 31/1) dan moet ik toch naar de tandarts en hoef ik maar 1x vrij te nemen van mijn werk....
@FunnyMe: Nog een tweeling-mama... ! Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat dit maar liefst 3 keer voorkwam in één bevallingstopic (en er kunnen er nog meer volgen... ) @Hster & Yule: Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar die hooikoortsmedicijnen. Ik mocht tijdens mijn vorige zwangerschap absoluut niets slikken en heb wat afgeniesd. Ik zie er nu al tegenop om dat weer te moeten... O, lees verderop dat het om een neusspray en oogdruppels gaat. Die werken bij mij dus voor geen meter... @Diddl: Wat een opluchting hè...? @Alle nieuwe zwangeren: Gefeliciteerd en welkom!
Hey meides, Hier nog een september mamma. Wat klinkt dat raar. Ik zit nu dus echt met een brok in mijn keel, omdat ik nu voor het eerst realiseer dat ik mamma gaat worden. Een echte mamma en dat er over een tijdje iemand dat ook echt aan me gaat roepen. Jullie begrijpen al dat dit ons eerste kindje is en dat ik echt helemaal aan niks anders meer kan denken sinds ik gister een mooie test met 2 strepen had. Toevallig hebben we vorige week ook besloten om te gaan trouwen dus dit is echt ons jaar aan het worden. Dat trouwen gaan we op 28 mei doen op Cyrus. En Flo ik ga ook waarschijnlijk voor de einddatum van 28-9. Wat je schijft over dat je oud voelen en of alles nog wel zou werken... Had ik precies hetzelfde. Zeker na 16 jaar pil.
goedenavond dames, mag ik me toevoegen bij de september mama's. vandaag 2 tests gedaan en ZWANGER ben zo happy ... rond 28 september zou het moeten gebeuren alle andere zwangeren PROFICIAT! Liefs Roshi
Ik slik Emesafene. Dat zijn overigens geen zetpillen zoals de meeste die hier geloof ik wel hebben. Ben vanavond nog een paar keer over mijn nek gegaan IEJL De eerste keer btw sinds ehhh...mijn verjaardags feestje vorig jr juli hahahaha Dus ik ben alleen maar kots en kots misselijk heel de dag en nacht door en ik slik de tabletten nu sinds zaterdag. Vandaag is eigenlijk de eerste dag dat ik me goed genoeg voel om uit bed te komen, en weer te forumen. Hebben jullie eigenlijk ook van die branderige ogen 's avonds? Ik zou nu eigenlijk al op bed willen liggen, maar ik geloof dat de kogel nu wel door de kerk is wat betreft mijn relatie. Dat is dat we er maar beter mee kunnen stoppen. Aan de ene kant ben ik wel opgelucht maar aan de andere kant ook wel boos. Waarom weet ik ni. Ach, als alleenstaande mammie red ik het ook heus wel. Liever alleen en gelukkig dan samen en ni zo gelukkig tog.. Nu ga ik even knuffelen met me hondjes en proberen te slapen (zal wel luken denk ik). Ot morn...!
Zo weer een boel om bij te lezen @ Flo & Droppie gefeliciteerd meiden en welkom, ben ik iig niet meer de laatste op het lijst @ Diddl leuk hoor die echo! kan niet wachten op de mijne, wel weer iets minder dat het toch kz wordt @ sarahfreely er zit in thee ook cafiëne hoor!! Ik drink nu thuis caf-vrij koffie en cola en verder vruchtensapjes. Op mijn werk weinig keus dus gewoon koffie en cola light. Maar iig minder dan als normaal. @ Shedevil einde relatie???? hoe komt dat meiske als ik vragen mag?? Wel jmmr met die kleintje in je buikkie... hebben jullie dan wel besproken over hoe de zwangerschap en verder alles gaat lopen? veel sterkte de komende tijd! *knuffel*
Hoi Sam, Droppie, Flo, Roshi en Dretjuh, Van harte gefeliciteerd en welkom hier bij de septembermama's! Yule
Goeiemorgen Gefeliciteerd en welkom aan de nieuwe september mama's! We zijn weer een dag verder, woehoe (geduld mag dan een schone zaak zijn, ik heb er helaas een beetje te weinig van gekregen ). Was vanmorgen liever in m'n bed blijven liggen, maar als ik sommige verhalen hier lees, mag ik mezelf gelukkig prijzen. Ik ben "alleen maar" heel erg moe, heb die vieze smaak in m'n mond (maar is al beter, dus wie weet) en m'n darmen rommelen er vrolijk op los. Maar geen slopende misselijkheid *klopt af*, dus ik moet niet zeuren. Vandaag ook gemerkt dat ik iets heb dat op een buikje begint te lijken, zijn natuurlijk gewoon m'n darmen, maar het ziet er toch heel anders en ronder uit dan normaal. Soort ballon @shedevil: Fijn dat je nu weer af en toe je beter voelt en je bed uit kan. Hopelijk blijft dat beter gaan. En veel sterkte de komende tijd. Belangrijkste is dat jij gelukkig bent, maar het blijft niet makkelijk (weet ik uit ervaring, al was ik niet zwanger, dus niet helemaal hetzelfde natuurlijk). Heh, moet wel beetje wennen aan dit topic. Tegen mensen praten die je eigenlijk helemaal niet kent. En ik ben dan zo'n sociaal wonder, haha. Maar komt wel goed. Is best leuk dat je met z'n allen naar hetzelfde toeleeft. En dan ga ik nu maar weer een beetje aan het werk
Jeetje ruim een week niet geweest en wat is er veel geschreven!. Aan alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd en van harte welkom hier. Hier gaat het niet zo goed, ik kan bijna niets eten en heb ontzettende maagpijn. Dus niet werken, ik heb me ziek gemeld. Gisteren wel naar de dokter geweest. De pijn was niet uit te houden. Ik zie dat jullie allemaal zo vroeg contact hebben met de vk, ik mag pas bellen rond de 8 weken. Nou ik ga kijken of dat ik het nog allemaal bijgelezen krijg! Groetjes Gerda
alle nieuwe zwangeren Gefeliciteerd! @ Shedevil meid heel veel sterkte knuf voor jou! Vandaag weer een weekje op, 6 down, 6 to go. Nog lang te gaan dus. Hier toch wel wat kwaaltjes helaas maar die neem ik maar voor lief. Ik ga weer aan het werk, op naar de vogende week
Goedemorgen! Zo ik ben weer heerlijk bijgeslapen na mijn nachtdiensten! Welkom aan de nieuwe zwangeren en van harte gefeliciteerd! Shedevil, is je relatie nog maar net over? Succes met alles meid! Ik heb ook hele erge hooikoorts, heb er zelfs de laatste jaren een desensibilisatiekuur voor gehad, omdat ik ook astma ontwikkeld heb. Dit heeft op zich best aardig geholpen. Toen ik vorig jaar juli mijn mirena liet verwijderen ben ik ook gestopt met mijn medicijnen: Nasonex en Xyzal. maar ik kreeg helaas meteen weer heel erg veel last van een verstopte neus, niesbuien en benauwdheid. Dus op advies van de huisarts heb ik toen Tavegyl gekregen. Dit werkt op zich ook wel, maar het nadeel is dat het de vervelende bijwerking heeft dat je vreselijk moe en slaperig wordt.... Van mijn longarts heb ik een recept gekregen als "nood" mocht ik zwanger zijn, en ik april moet ik weer op controle, of eerder als ik het niet hou.....dus ik hoop ook echt dat ik er niet al te veel last van ga krijgen.... Fijne dag!
Goedemorgen dames.. @ Krisstel. Ik heb bij zeven weken de vorige x nog een inwendige echo gehad, maar vanaf 8 weken proberen ze het bij ons eerst uitwendig. Ik moet er wel voor zorgen dat m'n blaas niet leeg is. Dan is er meer te zien... Maar dat hangt ook allemaal af van de apperatuur die je vk heeft! Verder hier weinig nieuws
Hey, shedevil, het zit je niet mee hé. Er zit maar één ding op, kop op en vooruit kijken heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd Helaas kan ik over hooikoorts ook meepraten. Ben allergisch voor bomen, kruiden en grassen (echt super vooral als paardrijden je lust en je leven is )Jeuk in mijn gehemelte, in mijn oren het gevoel een bloedneus te hebben (maar het is gewoon alles snot , vraag me altijd af waar dat toch vandaan blijft komen) afgelopen twee jaar is het voor het eerst iets minder geweest, dus hopelijk zet deze trent zich voort Vanmorgen bij mijn huisarts geweest, en omdat ik bij god niet weet wanneer "het" heeft plaatsgevonden mag ik voor een echo naar de gynacoloog. (ik blader me suf in mijn agenda maar ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst ongesteld was) Gelukkig kan ik donderdag 31e al terecht (ik kijk er echt naar uit, en van de andere kant voel ik ook een beetje angst, als alles maar goed is....maar volgens mij heeft iedereen dat wel een beetje) Voel me alleen een beetje dommig dat ik echt niets weet over mijn ongesteldheidsgedoe (ik hou dat nooit zo bij, en helaas heb ik de agenda van vorig jaar weggekieperd....)
Gerda, maf he dat het overal anders is bij onze VK maak je een 1e afspraak voor tussen de 8 en 10 weken. Ik ben dan 8,5 of zo. Sasha, dat wordt nog wat met je hooikoorts. Je mag daar straks nl niets voor nemen, tenminste niet de standaard dingen volgens mij. Ik heb het zelf niet gelukkig maar een vriendin van mij had dat ook. Rijd jij trouwens nog door nu je zwanger bent? Ik heb bij de tweede tot 20 maanden door gereden, ik heb nu een kwartaal abonnement op de manege dus misschien dat ik nu maar tot 15 weken of zo door rijd. Mijn man heeft het ook en wij wonen achteraf dus ik weet hoe heerlijk het kan zijn! Ik zou het even bij je HA navragen of hij iets weet. Alles verder goed hier, niet zo veel MS alleen wel moe. Het gaat inderdaad snel met schrijven, is wel gezellig.
Ik heb 2 paardjes en ik heb voor de zekerheid nagevraagd bij mijn huisarts, ik mag gewoon rijden. Geen enkel probleem dus dat wil ik ook zeker blijven doen zo lang het gaat. Hij noemde als voorbeeld Anky van Grunsven (ik heb de goede man maar even uitgelegd, dat Anky iets meer talent heeft en waarschijnlijk niet zo snel als mij van haar paard kiepert ) Maar goed, 1 is echt vrij rustig en vrij klein dus daar blijf ik zowieso op rijden, de andere kan erg fel zijn en een druktemakertje ik vermoed dat ik daar sneller mee stop. Maar ach ja, dan kan ik me gaan ontwikkelen in de wereld van het longeren hé 8)
@SheDevil: Sterkte meid! Het moet nu niet gemakkelijk en héél verwarrend voor je zijn... @Steen: Ik gebruik ook Xyzal tegen de hooikoorts. Werkt bij mij goed, moet ik zeggen... @Sasha: Het gevoel van jeuk aan mijn gehemelte ken ik ook. Ik krijg dat na het eten van dingen waar ik allergisch voor ben. Dat is met name geel en groen fruit en groenten met diezelfde kleur. Vooral banaan, komkommer en meloen zijn grote boosdoeners... Vanmorgen maar voor de 4e keer een test gedaan, aangezien dat de enige bevestiging is die ik op dit moment krijgen kan van mijn zwangerschap. Gelukkig was de 'plus' weer vetter geworden en hij stond er al ruim voor de controlestreep! Maar als ik de verhalen van de misselijke zwangeren lees, dan denk ik: 'Je mag echt niet mopperen!' Dat doe ik ook niet, maar een béétje bevestiging zou wel fijn zijn (gespannen (.)(.) of zo... ) Alle nieuwe aanstaande mama's: Welkom hier en gefeliciteerd!
Ik rijd een fries. Erg rustig karakter Koele kikker ! Mijn vk zei ook dat paardrijden prima kon zolang ik het zelf volhield.. Ik rijd nu ook nog wedstrijden, dus ben benieuwd hoelang ik dit nog kan doen. Maar in iedergeval nog wel paar weekjes hoop in. En maar hopen dat ik niet te misselijk word en straks kotsend op paard zit
HIHI Lola.. dat gevoel heb ik ook hoor.. Gister had ik behoorlijke pijn in m'n liezen.. En nog steeds gespannen (.)(.).. Verder ook niets .. Zere liezen is nu weer minder.. (kan nog komen straks ) .. ik wacht ook al op symptomen.. Ook al weet ik dat die dingen niets zeggen...