September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Hoi allemaal,

Net terug van 2 weken zonnig Zeeland. Het was heerlijk!

Augustus alweer: spannend hoor, ik denk ook dat de eerste baby's zich spoedig zullen aandienen.

Vraagje: kopen jullie een flessenwarmer of gaan jullie voor magnetron? Welke flessenwarmer warmt gelijkmatig op en ook een beetje snel?

Dank voor jullie reacties :D

Fijne zondag!
    Esje

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ja ik geloof van wel, wij moesten wel af in de strook nijmegen/oss en het zat aan een andere restaurant vast... was wel een kleine bk

3. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Heb n nieuwe foto van mij, inclusief buik EN wieg! :)
    t Wordt nu echt serious! :eek: Binnenkort krijgen we een kindjes-golf :D Hoop maar dat alles goed gaat bij iedereen!

Groetjes Cossy

4. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Esje Flessenwarmer hebben we wel in huis, maar vorig jaar erg weinig gebruikt. De magnetron is een stuk makkelijker en sneller ;)

Handige tip voor als je ergens bent waar je geen flesje kunt opwarmen: grote beker waar het flesje in kan staan, heet kraanwater erin en het flesje au bain marie opwarmen.

Cossy wat een lief wiegje! Mooie buik.

Wiegje staat hier nogsteeds op zolder, vandaag maar eens de bekleding ervan wassen zodat het wiegje naar onze slaapkamer kan.

Heb vandaag eindelijk weer redelijk kunnen slapen maar heb inmiddels weer last van misselijkheid en maagzuur (what's new?)

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Krisstel, denk idd dat onze lichamen zich aan het voorbereiden zijn. zou toch raar zijn als dat allemaal in 1 dag gebeurd.
    Ken dat hier hoor. hebben al sinds we hier wonen ( 4 jaar )de buitenverlichting in de schuur staan. moeten die ook nog steeds ophangen

Parr: Klinkt als een geslaagde dag gister, 467 foto's? voordeel van digitale camera :)
    Vind burger king idd ook erg slecht qua service en smaak. geef mij maar de mac

Ydnic, hier niet echt last na een grote boodschap, soms wel na het plassen als mijn blaas te vol heeft gezeten

Esje, wij gaan voor de magnetron, wil sowieso zoveel mogelijk borst gaan geven,en voor die paar keer dat dat niet kan is de magnetron net zo makkelijk.
    Sommige zeggen dat de magnetron niet goed is,qua manier van verwarmen,maar als je de melk halverwege even schut wordt het wel goed verwarmd.
    En anders idd verwarmen in pannetje/beker heet water

Cossy, mooie foto, schattig wiegje !

Over 10 minuten staat smoeder hier voor de deur, dus vlucht ik naar boven. ga daar maar even rommelen. Rond 12 uur gaan ze aan de trap beginnen,dus moet ik naar beneden.. wil het huis ontvluchten maar weet niet waar ik heen moet :-?

6. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Ohw kaatje, dat is even balen.....misschien ergens lekker op een terrasje zitten of zo :(

Hmm, weinig nuttigs te melden. Ik ga ook maar eens kijken op de site van de Hema, bedankt voor de tip. En ik ga me maar eens verdiepen in geboortekaartjes enzo...

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sasha, ben blij te lezen dat jij je ook in de geboortekaartjes moet verdiepen. Ik ben zo iemand die alles op tijd geregeld en klaar wil hebben, dus liep er al giga van te balen dat ik zo laat op zoek moet naar een ander kaartje,maar ben dus niet de enige die nog op zoek is
    Succes !

8. goedemorgen

even een ego berichtje want weer eens geen tijd om alles bij te lezen. nog 1 week vakantie en dan lekker verlof, alleen thuis dus dan ben ik er weer helemaal bij.

gisteren onze verjaardagen gevierd, ik ben zelf 20 september jarig dus dan zit ik msischien net met een bevalling achter de rug en dan wil ik niet iedereen op 1 dag binnen hebben. hubbie heeft al een paar jaar zijn verjaardag niet gevierd dus nu mooi samen gedaan.
    was erg gezellig en ik leek wel een olifant aan het einde van de avond waren mijn voeten echt ontzettend.

met de beeb nog alles goed, voel nu regelmatig echt een voetje ofzo voorbij komen, leuk hoor,
    morgen campingbedje ophalen want die was binnen en weer naar het ziekenhuis even zwaaien haha.

fijne dag allemaal.heb ook nieuwe buikfoto´s neergezete, wat een verschil in die paar weekjes

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Miracle, zag dat je mee doet aan de buik van de maand, heb op je gestemd hoor.

Kan niet naar boven want smoeder begint met de trap..nu zit ik beneden opgesloten :-?

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oef... ja dat is echt een vreselijke toko... toevallig zeg, dat ik precies de goeie gok hihi dan zie je maar hóe slecht ze daar zijn!

Hey dan was je kwartiertje van mijn huis! Volgende keer langs komen hoor! :p

Cossy: heel leuk die foto zeg! je staat er mooi op en de wieg ook!

Borstvoeding wordt idd afgeraden om in de magnetron te verwarmen, was dat niet omdat er belangrijke stoffen dan verloren gaan?

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb even gegoogled
    http://www.borstvoeding.ecoparents.com/magnetron.html

De levende cellen gaan dood in de magnetron,maar antistoffen blijven wel aanwezig.

Gebeurd sowieso niet dagelijks dat je het opwarmd,dus denk dat dan de gewone borstvoeding wel weer compenseerd.

Hier in de vriendenkring wordt tenminste alle moedermelk opgewarmd in de magnetron,en tot nu toe worden alle kids nog groot

12. Iwish

Iwish Niet meer actief

Ik dacht, laat ik mij ook nog even aanmelden als September-mama. Gezellig hoor, zo met z'n allen afwachten. Spannend!

Veel succes allemaal meiden!

Liefs,
    Iwish

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dag dames, heb helaas geen tijd om alles bij te lezen en te reageren. Ondanks dat ik verlof heb, toch druk druk. Mijn nichtje is weer naar huis na een week. Het was heel gezellig, maar dat gesleep van 10 kilo werd me wat zwaar, dus het is goed dat ze weer lekker bij papa en mama is. Kan deze tante haar rug weer gaan ontlasten.

Gisteren nieuwe matrassen en electische beddenbodems gekocht en ze komen al over 3 weken, dus voor september. Heerlijk voor de kraamtijd! Verder is kaartje geregeld, enveloppen zijn binnen en eerste wasjes gedaan. Dus mijn "To do" lijstje wordt al korter.. haha..

Nou fijne zondag allemaal en ik ga proberen deze week een keer uitgebreid online te komen en op iedereen te reageren.

Liefs

14. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen! :D

Even snel ego, want zo meteen staat schoonzus hier om koffie te drinken en onze hamsters af te pakken :) Morgen komen onze Engelse vrienden en m'n vriendin is heel erg allergisch (voor zowat alles met haar behalve mensen :p), dus de hamsters gaan weer een weekje uit logeren.

Gisteren had ik m'n vader, "stiefmoeder" (tussen " " omdat ik het zo niet aanvoel en het ook een verschrikkelijk stom woord vind :rolleyes: ) en m'n bomma. Was erg gezellig, ook al had ik eigenlijk een beetje een offday. Heel erg moe, buikpijn, rugpijn en sinds vrijdagnacht ben ik ook ten prooi gevallen aan het fenomeen brandend maagzuur :( 's Avonds hadden we bbq bij vrienden, maar ik was de te moe, dus heb man alleen laten gaan zodat ik kon slapen en rustig op de bank hangen. Vannacht gelukkig wel goed geslapen, dus vandaag gaat het hopelijk weer beter. Wel rare natte plek in bed gevonden, op boobhoogte, dus kan maar 1 dng zijn denk ik... Extra de boobs in het oog houden dat ze niet door t-shirt lekken ofzo :D

Gisteren zijn ook eindelijk (na 6 weken ofzo) m'n Kaatje Katoen luiers geleverd. Ben helemaal blij nu :D

flessenwarmer: Ik heb er eentje omdat m'n moeder haar oude flessenwarmer had bijgehouden en nu aan mij heeft gegeven (ondanks protest :p ). Hoop dat ie niet ontploft als ik ooit de stekker in het stopcontact steek :confused: :) Maar goed, ga ook volledig voor de BV, dus heb het normaal gezien niet veel nodig.

@kaatje: Hoop dat je toch iets kan bedenken om naar te ontsnappen... *knuf*

Zo, straks kom ik wel even en dan reageer ik wat meer. Zal volgende week (op morgen na) iig wat minder worden met mn aanwezigheid op het forum. Kan moeilijk uren zitten forummen als we mensen over de vloer hebben :)

Fijne zondag allemaal!

15. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Misschien niet echt nuttige info maar goed, ik zag dat bij de aldi verzorgingstassen in de reclame zijn....(ben reclamemonster) Zou je meer dan één tas nodig hebben?
    Ik zoek me trouwens rot op de site naar een link naar een ander forum. (ben de naam vergeten) maar hier kon je de mening vragen over namen e.d. maar kan het niet meer vinden (eh, naam zijn we nog niet helemaal uit...)

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Iwish, welkom bij de club !

Jannes, is idd niet best voor je rug, slepen met een meisje van 10 kg.
    Ik krijg t weekend van de 16de een logeetje van anderhalf,maar kan haar echt niet meer tillen,dus dat gaat mannetje doen.

Iris, haha zal wel mee vallen met die ontploffing toch? Idd groot deels krijgt hij/zij toch verse melk, behalve als het bv. oppasdag bij opa en oma is.

Sasha, http://www.prikpagina.nl/list.php?f=339
    Ik denk dat ik 2 tassen ga gebruiken. één voor dagelijks gebruik, en die in het kraampakket zat voor bv het strand, bos enz.. zodat het niet erg is als hij vies wordt.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lees net dit op dat namen forum.. vind zulke gezinnen echt erg ( sorry kan er niet zo goed tegen als alles met dezelfde letter begint )

hier in de buurt is een tweeling geboren: Maud en Melle
    broertje en zusje van Micha, Manouk en Max
    zoon en dochter van Marco en Manuela

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoihoi!

Had vanmorgen al eventje bijgelezen, maar moest en zou eerst de badkamer soppen van mezelf voor ik mocht forummen, dus dat heb ik net braaf gedaan... :)

@Iris: eindelijk de luiers binnen! Jeej!

@Anno: jeetje wat een verschil zeg! Mooi buikje!

@Cossy: wat een lief wiegje! En ook een mooie buik!

@Sasha: bij de Aldi? Oh, dan ga ik even kijken morgen (woon op hinkafstand van de Aldi). Bedoel je het subkopje 'babynamen' onderaan de forumindex? Daar kun je je naam 'uittesten'. Of bedoel je die site waar je de babynaam naast die van jezelf zet om te zien of het matcht?

@Jannes: lijkt me ook pittig hoor, zo'n dreumes om op te passen nu. Fijn zeg, nieuwe matrassen!

@Iwish: welkom hier voor de laatste loodjes! Als je ook op de bevallingslijst wil, kun je dan wat dingetjes doorgeven, zoals leeftijd, hoeveelste kindje, uitgerekende datum, of je in het ziekenhuis of thuis wil bevallen en of je borstvoeding of flesvoeding wilt gaan geven... Hele lijst, maar het hoeft niet per se hoor!

Whoei, de buren hebben ruzie...! :confused: (balkons grenzen aan elkaar, dus ik kan het letterlijk volgen). Hij heeft haar net voor sufkut uitgemaakt en zij is nu in tranen en smijt met deuren. Waarop hij zegt: ik doe toch niks! Hmmm... Gezellig op de zondagochtend. :rolleyes:

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Idd gezellig! Welkom :)

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, haha lekker zulke buren.
    Onze buren hebben ook wel eens ruzie, en dan savonds laat, aan de ene kant erger je je rot dat het zo laat moet,maar aan de andere kant ga je ook opletten wat ze zeggen ( hoezo nieuwgierig )

Deel Deze Pagina