September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hihi dit had ik al eerder vermeld. Wij en 2 andere koppels vallen net buiten de boot. Idd omdat je 9 lessen krijgt en wanneer de mevrouw weer begint is het eigenlijk te laat voor ons. Dus hebben wij allemaal een "spoedcursus". 4 dagen (1x p/wk dan) en elk les duurt 2 uur lang en dan nog een les na de bevalling. Zo kunnen we toch mee genieten met SB!

2. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Aha nu snap ik het. Heb er eerder overheen gelezen denk ik.
    Leuk dat je het zo toch nog kunt doen, het is écht heel leuk en leerzaam vind ik!
    Ik heb trouwens tegen lekkende tepels een doormidden geknipt inlegkruisje in mijn bh, werkt ook prima. Die zoogcompressen waren mij ook iets te groot en opvallend....

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey meiden!

Daar ben ik weer! :D Vrijdagmiddag en gisteren drukke dagjes gehad dus nu weer even lekker de tijd genomen om bij te lezen.

@ Roshi mooie box en heel goed idee zo is ie wel catproof! 8)
    @ Jannes hier ook een beweeglijke uk!
    @ Cossy waarschijnlijk zal het van de jeuk idd niks zijn maar ik ken het gevoel dat je denkt 'ik zal het maar net hebben'. Laat ze het maar goed in de gaten houden. Wat een super foto van jou bij het wiegje!
    Enne geniet lekker van je verlof :D
    @ Babystyle oh ook al een nachtje ziekenhuis, balen :(
    @ Nikky heel veel sterkte meid en ik hoop dat de kleine straks gewoon weer goed gegroeid is. ** Knuff **
    @ Mamameike ook voor jou een hele dikke knuffel! Ik kan me voorstellen dat het dubbel zo zwaar is als beide beebjes op het gewicht van een eenling zitten. Laat je maar lekker verwennen en kom gewoon lekker klagen hier bij ons ;)
    @ Jekkia balen dat de auto stuk is :(
    @ Sasha geniet ook maar lekker van je verlof en probeer je maar weinig aan te trekken van de reacties op het werk. Niet te geloven zeg :evil: als er een iemand is die echt tot het laatste toe fulltime door is gegaan ben jij het wel! Ze moesten juist trots op je zijn!
    @ Pupke oh heerlijk zo'n warmtepompsysteem :D
    @ Jale ook sterkte en hopenlijk was het nachtje ziekenhuis eenmalig.
    @ Parr klinkt als een leuk dagje! 467 foto's ! 8) En ik zou die Burger King ook maar boycotten hoor! ;)
    @ Irisb oh god die zielige hamstertjes......moeten ze hun plekje even verlaten ;) Hier ook 's nachts vaak lekkende boobs maar overdag weinig last van.
    @ Yule leuk hoor zo'n burenruzie!

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Nu nog even mijn dagbesteding van afgelopen vrijdag en zaterdag 8)

Vrijdag een gezellige verjaardag gehad bij mijn vriendin. Had helemaal geen last van harde buiken dus ben ook best lang blijven plakken.
    Gisteren hadden we de boottocht die mijn broertje en ik (met hubbie) mijn vader voor zijn verjaardag hadden gegeven. Het was ook een geslaagde dag maar nu wel heel erg vermoeiend. Tegen de middag al veel harde buiken en ukkie die maar bleef buitelen :rolleyes: .
    Gisteravond dan ook alleen nog maar op de bank gelegen en nog een fim van Stephen King gekeken (1408). Ik vond het wel een grappige film.

Vandaag doe ik lekker rustig aan. :D

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Freesia: voorgevormde bh-cups zijn heel handig want dan zie je de wattenschijfjes/compressen niet zitten. Maar als je nu al voedingsbh's draagt dan werkt dat denk ik niet want die zijn er niet voorgevormde cups volgens mij.... Of wel?

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Inderdaad die 35 weken hadden we tien weken geleden alleen maar durven hopen, en nu is het dan al zo ver, een heel gek idee hoor. Maar we zijn er enorm blij mee, en ik heb nu ook wel zoiets van: dan kunnen die paar weekjes er ook nog wel bij! Ik hoop deze laatste weekjes gewoon nog even lekker te kunnen genieten, een beetje schade inhalen van de laatste tijd....

Ik verlies ook al vocht uit mijn borsten, gelukkig niet heel veel...

Tegen maagzuur gebruik ik af en toe de Antagel, ook gewoon bij de apotheek te krijgen, die is goed te doen en helpt goed....

7. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Ik heb met mijn lekkende boops sowieso bijna geen last als ik gewoon een bh draag. Het is meer als ik net heb gedoucht of smorgens vroeg. Voor de rest valt het hier nog mee.

Vandaag eindelijk weer een beetje fitter, floradix zal wel aanslaan. Ben nu niet gelijk moe als ik alleen al de trap op moet lopen.

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Moppiepoppie: ik heb ze bij de Prenatal en V&D wel gezien, voedingsBH's met voorgevormde cups. Helaas zijn die er alleen in 'kleine' maten, dus A en B.
    Mijn cupje D/E gaat daar dus never nooit inpassen...

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    In een voorgevormde voedingsbh zitten dan toch beugels?

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    En beugelbh's mogen helemaal niet bij bv! Kunnen een melkklier afknellen waardoor je bv terug kan lopen, of je een borstonsteking kunt krijgen.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Denk niet eens dat ik na de bevalling beugels kan verdragen, vind het nu iig voor geen meter meer zitten + dat ze niet eens meer passen :)

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ik draag ook al de hele zwangerschap zwangerschapsbh's. Eerst omdat de beugels pijn deden maar nu voornamelijk omdat ik toch wil proberen bv te geven.

13. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier ook al heel snel zwangerschapsbh's...

Even een vraagje voor de dames die ook een blaasontsteking hebben gehad tijdens de zwangerschap: Ik heb nu medicijnen die ik 4 keer per dag moet slikken 5 dagen lang. Na hoeveel tijd merk je dat het gaat werken?

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jale, bij normale blaasontsteking moet je na 2 dagen wel goed verschil merken,maar weet niet of dit ook geld als je zwanger bent. ( ivm andere antibiotica)

Sta ik net met mijn buik bloot zegt mannetje "wat heb je voor rare rode vlekken op je buik? "
    Ik naar de spiegel, zit ik gewoon binnen 2 dagen giga onder de striae :-?

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hey meiden!

Ben nu pas uit bed :oops: het is gister een latertje geworden.. zo'n 3 uur! *pff*

Heb gister de hele avond wel last gehad van hevige druk op mijn ribben en zo nu en dan had ik wat weinig lucht..voelde erg vervelend dat ons ukkie zo tegen die ribben aan zat de duwen en wist af en toe ook niet zo goed hoe ik zitten moest daardoor!
    Gelukkig gaat het nu weer wat beter, maar voel me net een zoutzak en heb zelfs geen zin om even de afwas op te ruimen :oops:

Hoe gaat het met de meiden hier?

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    zwangerschapsbh die voorgevormd zijn heb je ook zonder beugel maar tot nu toe heb ik ze alleen in A en B-cup gevonden :(

Kaatje> balen meis van je striae :(

ik heb een vraagje:
    wanneer bel je na de bevalling je familie/vrienden etc ongeveer? vrijdag op een verjaardag zegt m'n schoonmoeder tegen m'n mannetje "als je me maar wel gelijk belt" maar je moet toch zeker wel ff met z'n 3tjes genieten? hoe denken jullie erover?

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ojeeeeeee! Striaeeeeee! Dat is niet zo fijn... :(

@FunnyMe: het lijkt mij ook niet fijn, die beugels. Misschien is het meer iets voor als je al een tijdje bv geeft? Dat je dan weer beugelBH's aan kan? Ik draag al vanaf 6 weken een meegroeiBH zonder beugels want ik verdroeg het echt niet meer. En nu doe ik vaak mijn BH uit aan het eind van de dag omdat ik de druk van de band niet verdraag aan de bovenkant van mijn buik. Niet dat ie strak zit, maar het zit gewoon niet lekker meer.

Antibiotica: na een dag of 2 moet je toch wel wat gaan merken, maar soms is het sneller of langzamer. Hangt ook een beetje van de klachten af.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Roshi, ik heb het de ouders alvast heel duidelijk verteld dat ik de eerste 3 uur samen met mijn man van ons kleintje wil genieten. daarbij wil ik me ook eerst even lekker opgefrist hebben enzo voor ze aan mijn bed staan.

heb gezegt dat als ik snachts beval ik sowieso niet snachts bel,maar rond 06.30 ( net voor mijn vader naar zijn werk gaat )
    Stel dat ik om 09.00 beval, zal ik misschien wel rond 09.30 bellen,maar dan zijn ze pas om 12 uur welkom

Denk dat het voor de kleine ook goed is om eerst even bij te komen en aan ons te wennen voor gelijk iedereen boven zijn wieg hangt

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Roshi: het heeft voor- en nadelen om meteen mensen te laten komen. Het is zeker belangrijk om een paar uurtjes met zijn drietjes te genieten en bij te komen. Het schijnt wel zo te zijn, dat je zo vol adrenaline zit en zo alert bent dat je veel visite tegelijk aankan en dat het heel feestelijk kan zijn om na die eerste paar uurtjes meteen de familie te laten komen.
    Ik denk dat wij (afhankelijk van het tijdstip van geboorte natuurlijk) een paar uur gaan bijkomen en dan ouders, schoonouders en zusjes tegelijk laten komen. Dan hebben we dat ook meteen gehad en kunnen ze de overige dagen gedoseerd langskomen met de rest van het bezoek.

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kaatje ik weet al dat ik 's ochtends ga bevallen dus heb iedereen gezegd dat ze pas 's avonds welkom zijn of erna.
    Eerst even quality time met ons drietjes.
    (Raven is dan thuis, mijn moeder past op)

Zwangerschapsbh's[\b] draag ze nu al meer dan een jaar ;)
    Was net met borstvoeding gestopt toen ik weer zwanger werdt, mijn borsten hebben geen tijd gekregen om te krimpen naar hun normale maat ;)

Deel Deze Pagina