@Tweety: dat is eigenlijk best ouderwets. Want uit onderzoek blijkt dat een knip een totaalruptuur (dus helemaal uitscheuren) niet voorkomt. Scheurtjes genezen beter dan een knip, dus ze zijn er tegenwoordig een stuk terughoudender mee dan vroeger. Behalve dus bij foetale nood (als het kindje het moeilijk heeft en er heel snel uit moet) of bij kunstverlossingen zoals vacuum en tang (omdat er dan ruimte gemaakt moet worden voor de instrumenten). Misschien knippen ze soms nog ter voorkoming van een scheur, maar het is dus aangetoond dat dat niet effectief is. Vandaar dat ik dat schreef. Ik heb zelf liever een scheurtje dan een knip (als ik moet kiezen) omdat het makkelijker gehecht kan worden en minder klachten geeft in de kraamtijd en daarna. Een totaalruptuur voorkom je dus niet met een knip, als dat gebeurt moet je zowiezo naar het zkh voor een operatie op de OK, helaas pindakaas dan maar. In ieder geval wordt het dan weer netjes aan elkaar gezet (en niet zoals vroeger met incontinentie voor ontlasting tot gevolg).
@Esje, welkom terug. Heb (nog) geen flessenwarmer omdat ik eerst borstvoeding wil proberen. @Cossy, mooie foto heeft een van jullie ook in die wieg gelegen? @Kaatje, dag een beetje doorgekomen met je schoonmoeder en de vieze lucht? Mijn vk had gezegd bij 8 cm maar was ook zeker van plan om het eerder aan te geven. Bedankt nogmaals voor het melden Vitamine K staat al klaar vitamine D schijnt ook noodzakelijk te zijn omdat babys bijna geen zonlicht krijgt. (zij de drogist laatst) @Iwish, welkom en gefeliciteerd..nog even @IrisB, veel plezier de komende week met jullie vrienden. @Yule, leuk zon scene naast je Je bent goed bezig met schoonmaken. Gefeliciteerd met de 35 weken, gaat inderdaad snel hé. Inderdaad netjes van ze, twijfel je nog over de naam? @Steen, gefeliciteerd met de 35 weken, leuk dat jullie zo genoten hebben gisteren. Lang geleden dat je er echt uit bent geweest? Antagel helpt hier ook super goed. @Freesia, de eerste keer schrok ik ook een beetje van mijn lekkende (.)(.) haha heb nu al een paar dagen niets meer. Heb het ook alleen s nachts dus nog geen zoogkompressen nodig gehad. Ik draag hier ook alleen nog maar bhs met beugels. Grappig dat de kleine stijgt misschien een koprol gemaakt? @Roshi, wij bellen mijn ouders als het echt serieus wordt (waarschijnlijk als we richting het ziekenhuis gaan) omdat zij 1,5 uur rijden hier vandaan wonen. Mijn schoonouders bellen we dan ook (wonen om de hoek van het ziekenhuis) en bellen dan waarschijnlijk later nog een keer zodat ze er wel zijn als het geboren is. Wil wel pas dat ze allemaal binnenkomen als de placenta ook geboren is etc. Broers en zussen bellen we pas veel later. Zie je wel maar blijven herhalen dan draait hij wel bij @Wupje, heb hier de laatste twee weken ook onwijs veel zin maar niet zoveel dat het er ook van komt haha Jeetje de kleine is nog nooit zo druk geweest als vandaag .wat een geschop : shock: .hier ook veel druk op mijn schaambot en veel harde buiken..vandaag nog meer slijm verloren dan de afgelopen dagen. Schijnt gelukkig allemaal normaal te zijn vanaf ongeveer 36 weken
Krisstel, ben de dag aardig doorgekomen, maar ben nu kotsmisselijk. zal wel door de verflucht komen. Dacht altijd dat vit. D voor latere leeftijd was. zal woensdag eens vragen wat mijn vk ervan zegt. zou idd ook niet die 8 cm afwachten hoor.
hoi hoi, @krisstel, ja dat was heel lang geleden, voordat ik in het zkh terecht kwam...terwijl we altijd veel uit eten en naar de bios en zo gaan.... @mamameike, ja lekker hier de 35 wk. Hoe voel jij je vandaag? brrr die verhalen over knippen en scheuren.....hihi @kaatje, ik heb die perineumolie ook, las inderdaad ook dat je dat inwendig moet gebruiken, ik ben nog aan het twijfelen of ik het wel ga gebruiken... vanavond lekker een frietje bij mijn ouders gegeten....blijft altijd lekker he!
Voor iedereen die nog bezig is met de kaartjes, hier staan mooie gedichtjes: http://www.everyoneweb.be/geboortegedichtjes/ en verder had iemand hier ooit het 'blijbewijs' geboortekaartje laten zien, en van die site gaan wij ons kaartje bestellen: http://www.baby-cards.nl/ Ze hebben niet superveel keuze, maar wel aparte. En ik vind ze niet eens zo duur daar.
@yule het is wat ze tegen mij vertelde toen ik was bevallen en geknipt was mijn zoontje had geen haast om eruit te komen en hoefde er ook niet snel uit op dat moment misschien moen ze het ook wel om meer ruimte te geven voor het hoofdje hij wilde er niet zo 1 2 3 uit was veel te lekker warm bij mama haha.
Oef Kaatje... de striae gearriveerd? Bleugh! Aaah en je hebt helemaal een baalweekend hè? Knuffel voor jou hoor Lindaa lekker uitgeslapen dus Bellen: ik denk dat ik zo trots en blij ben dat ik meteen bellen wil naar familie! (in ieder geval mijn eigen kant en die wonen toch allemaal ver weg hihihihi) Seks: ik neem genoegen met zo nu en dan zelfseks en af en toe mannetje verwennen, de daadwerkelijke 'daad' komt straks wel weer Ik moest laatst zo lachen om diegene die zei dat ik er gewoon boven op moest gaan zitten hahaha ik vertelde het aan Gijs en die keek helemaal zuur :x hihihihi Mamameike: weer een beetje opgeknapt met het frissere weer? Lekker hè? Krisstel: ik heb dat ook, dat slijmverlies. Normaal had ik in mijn inlegkruisjes trouwens steeds gelek van urine (daarom draag ik ze ook, ben echt behoorlijk incontinent geraakt grr) maar nu opeens veel slijm en vrijwel geen urine meer.. Hoe dat nou toch kan? Ligt de kleine misschien nu op gunstige wijze op mijn sluitspier? Pisum: ja dat kaartje van het 'blijbewijs' was van mijn collega. Vond het wel een leuk idee en er staan wel grappige kaartjes op die site he?
bellen als de kleine geboren is 's nachts, dan kun je ook een sms sturen (behalve tuurlijk degene die je het persoonlijk wilt vertellen) dweilen doe hier alles zelf nog, als ik op vriendlief moet wachten dan gebeurd het als ik geluk heb binnen een termijn van 2 maanden... en dan maar roepen dat ik rustig aan moet doen Poeh, wat hebben jullie heerlijk zitten kletsen, veel moeten bijlezen. Voel me nogsteeds niet lekker, erg misselijk, maagzuur en bandenpijn... Heb zelfs al een paar dagen amper kunnen eten hierdoor, voel me echt slapjes nu, bah
Naam> ja fijn he, ben er helemaal blij mee heb net gelijk een mailtje gestuurd naar de drukker Twister> je doet de doek in de emmer, je kan de doek handig met de voet dubbelklikken en dan doe je hem in het wringgedeelte de stok haal je +/- 7x heen en weer en dan kan je dweilen. Wil je een meer nattere doek dan haal je hem minder x heen en weer. Echt een superding en je hoeft niet 1x te bukken ow dat is wel supernieuws, Ik had het ergens gehoord (nog niet gevraagd aan de VK) en Kristel ook dus daar hadden we het over tijdens de meeting en later hier nagevraagd of jullie het wisten. Maar 5-6 cm is wel acceptabeler dan 8 hihi ben er echt helemaal blij mee, hij dacht dat je het anders zou schrijven en dat het dan een chinese naam zou zijn dat was ik sorry voor de vele quotes maar was ff het snelst
ik ben er trouwens (dankzij jullie) uit hoe we het gaan doen met bellen... als de kleine geboren is en er is even rust en tijd om te bellen dan gaat mannetje de mensen bellen die gebeld moeten worden. De beste vriend van mijn mannetje mag dan gelijk komen (als we aangekleed zijn natuurlijk ) en (s)ouders en andere GOEDE vrienden mogen komen als we thuis zijn (als we diezelfde dag naar huis mogen). Van tevoren zet ik een sms in mijn foon voor "de rest" zodat we alleen de tijd en het gewicht hoeven aan te passen. zoiets als "wij zijn om ..uur de troste ouders geworden van J." meer info horen jullie later wij gaan even rusten. Liefs R&S is toch wel een goed idee ofniet?
bellen hmm nog niet helemaal overuit, ligt eraan wnr de beeb komt.. wel bellen we na een paar uurtjes idd, eerst quality time Vandaag veel gelegen. Mijn rug doet nogal vervelend dus vraag ik dat dinsdag na bij de fysio... zitten, liggen, staan pfff mijn rechter kant blijft zeer doen. Manneke heeft mij vandaag wel lekker gemasseerd en daarna ingesmeerd met tijgerbalsem, maar dit hielp tijdelijk Vond het wel lief dat hij het geprobeerd hed te helpen. Ik moet gek gaan liggen met de v.kussen op de bank om geen last van te hebben. Verder is de beeb zoals gewonelijk druk bezig. Manneke heeft vanochtend nog van genoten. Had zijn hand op mijn buik gelegd en hij voelde al die rare hobbels en bobbels en bewegingen Heb ook een paar keer vage/lichte steken en krampjes. Hopen dat ukkie nog meer aan het indalen is! Vanavond nog lekker metsen tweetjes the Golden Compass kijken. Morgen had ik eigenlijk standaard behandeling bij mijn schoonhiedspec. maar niet zoveel zin in meer.. wordt gauw vermoeied en dan lig ik daar wel een poosje 1-2u... dus heb het veranderd in gewoon alleen de wimpers en wenkbrauwen verven.
sorry meiden maar ben een beetje van het vragen vandaag... wat vinden jullie moet ik een BV cursus/bijeenkomst gaan doen? zit zo te twijfelen, ben zo bang dat ik daardoor alleen nog maar meer denk dat het bij mij niet gaat lukken (het wil maar niet uit m'n hoofd )
ik vond de bv cursus (3 avonden) wel goed besteed. Ik wist wel wat van bv maar hierdoor leer je nog meer. En ze zijn geen bv maffia. Lukt het niet dan lukt het niet. Je heb het dan wel geprobeerd. Ik vond de informatie zeer nuttig en weet nu meer over bv en wrm het dan mssn niet lukt en wat je daaraan kan doen! btw met die flessenverwarmer. ik heb er ook eentje. Als je gaat kolven of wat dan ook en bewaart de melk, moet dit ook in de verwarmer en niet in de magnetron! dus is zowieso handig. flessenvoeding kan wel gewoon in de magnetron geloof ik. Gebeurt er niks mee. magnetron is alleen funest voor bv melk.
Parr> hoe ben je aan het adres gekomen en hoeveel kostte het je? ik heb er nu 1 via internet in Den Haag en dat kost 35 euro voor 4 avonden van 2 uur.
Roshi: Ik heb echt heel veel aan die bv cursus gehad! Je krijgt juist meer vertrouwen, omdat allerlei fabels en vooroordelen uit de wereld geholpen worden. Ook mag ik die vrouw (van de VBN) 24 uur per dag bellen mocht er iets zijn. Ingeltje, hier ook af en toe zelfseks, en vanmorgen liefje even verwend. Verder knuffelen we ontzettend veel, dat vind ik minstends zo belangrijk. Tijdens het koken en avondeten zonet kreeg ik me toch hartkloppingen en zweetaanvallen Was ook duizelig en dacht echt dat ik van mijn stokkie zou gaan. Heel eng. Lig nu op de bank en het gaat al beter. Ik heb altijd geroepen dat zwanger zijn geen ziekte is en dat zwangere vrouwen zich niet aan moeten stellen Hoezo levensles? #-o Ga zo lekker douchen en plat, morgen hele dag shoppen, moet wel fit zijn
@jekkia haha ik heb er ook zo een die zegt meisie doe rustig aan ja als jij een keer het huishouden doet haha 3 maanden plan dus kan ik het beter zelf doen.