September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    zo, ik zit ff na te puffen na een heerlijk badritueel....hihi

@Tinkerbell, sterkte meid! We horen het wel. Dikke knuffel voor jou!

@Liselotje, spannend meid! 36 weken is een mooie termijn hoor! Heel veel succes morgen, en we horen het wel!

@Esje, fijn dat alles goed was bij de vk. Veel plezier bij Tarzan!

@Dorientje, jij houdt het ook spannend meid! Dikke knuffel!

@Freesia, heerlijk zo'n dagje shoppen. Grappig dat je schoonzus dezelfde dag is uitgeteld en ook een meisje krijgt....en ook nog met dezelfde beginletter, hihi.

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hier gaat alles verder zijn gangetje. Vanochtend maar begonnen met wat te doen in het huis, maar ik merk wel dat het zwaar wordt. Zelfs de kamer even stofzuigen is vermoeiend. Mijn man zegt dat ik maar eens moet gaan accepteren dat ik zwanger ben en minder kan, hihihi. Verder rommelt het een beetje in mijn buik, heb het idee dat de baby aan het indalen is. Het slapen gaat gelukkig weer wat beter aangezien mijn oortje bijna helemaal genezen is en ik dus weer op mijn rechterzijde kan liggen. Wel moet ik er nog zeer geregeld uit om te plassen, maar dat ben ik al gewend. Het enige mindere was dat ik vannacht op de wc ineens een bloedneus kreeg. Aangezien ik altijd met de lamp uit plas, kwam ik er pas na een tijdje achter en toen zat mijn favoriete shirt al onder het bloed... Meteen maar uitgewassen met koud water en nu maar hopen dat de vlekken er uit gaan.
    Zo, de rest van de dag een beetje relaxen en straks lekker koken voor mijn mannetje. Prettige dag allemaal!

3. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @LISE EN MAN GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTERS. Geniet ervan.

@tinkerbell gecondoleerd.

verder heb ik het niet bij kunnen houden de afgelopen drie dagen. heb een zwaar weekend gehad met eergisteren die condoleance heb daarna alleen maar harde buiken gehad en misselijk. Iets te veel van het goede dus. mijn ogen zijn nu ook weer zo moe dat het lezen heel lastig gaat. zeker als het zoveel is. ga vanaf nu weer proberen te volgen.

ga zo lekker naar de accupuntuur hopen dat zij weer wat voor me kan doen.

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Dorientje: hoop voor je dat je meisje haar hoofdje weer strekt! wel fijn dat ze met haar voetjes goed ligt!

Liselotje: meid wat spannend zeg!

enne voor de rest: MIJN MANNETJE BEGREEP DE HINT :D
    Hij heeft alle klusjes die ik gedaan wou hebben zojuist gedaan, en hij is nog druk bezig HIHIHI morgen pakt ie ons hok aan! :whistle: zal hem vaker verwennen met gereedschap :p

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pff Elise; heftig weekend dus.. kom maar lekker weer bij vandaag...

Pupke: oef bloedneus.. heeft natuurlijk te maken met je oren.. alles zit daar met elkaar in verbinding. Hoop dat je gauw weer helemaal oorpijnvrij bent.

Hahaha Lindaa! Goed gedaan meid :)

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @lindaa :whistle: :D mssn ook verwennen met wat anders :oops: ;)

7. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Steen, apart gevoel hé die hik…onze kleine heeft het minimaal 3 x per dag, hoezo nu al gulzig ;) Werkt dat de chiropractor, en wat doet hij precies bij je?

@Tinkerbel, kan me voorstellen dat je even komt klagen… je weet zelf hoeveel je lichaam en jij kan hebben dus je hebt gelijk dat je hebt gebeld. Gecondoleerd met je ‘opa’…sterkte met de begrafenis!

@Roshi, ja had maar eens een mail gestuurd dat ik hem nog steeds niet had ontvangen, kreeg gisteren via de mail de bon. Veel plezier vanavond met de eerste les.

@Freesia, ja je voeten tegen elkaar drukken (soort kleermakerszit) Haha grappig zeg, gelukkig niet dezelfde naam! Ik mis het ook hoor, zei gisteren nog tegen mijn man dat ik er best naar uit kijk als alles weer normaal is. (mijn lichaam dan).

@Dorientje, voorbeeldig kind…hopelijk gebruikt ze de komende twee weken ook zo nuttig ;)

@Wupje, erg hé die rust elke dag…ik heb ook liever mensen om me heen. Gelukkig komt een vriendin zo meteen en morgen een oud klasgenootje met haar dochter van 9 maanden…gaat de tijd toch sneller.

@Esje, twee maanden geleden had ik veel last van kuitkrampen…echt pijnlijk kunnen die zijn..nu gelukkig niet meer. Fijn dat de kleine goed ligt…veel plezier vanavond!

@Mobielfreak, fijn dat alles goed gaat…februari lijkt nog zover weg, maar de tijd gaat zo snel.

@Liselotje, wat spannend! Veel succes morgen, zal aan je denken. Eindelijk jullie twee wondertjes in jullie handen.

@Moppie, super dat de kleine meid goed ligt!

@Parr, hey eigenwijsje…jij te veel gedaan? ;) hoop wel dat het snel overgaat…*knuf*

Kinderdagverblijf We hebben ondertussen reacties terug…3 van de 5 waar we ingeschreven zijn heeft geen plek !! :confused:…hoop een van die andere twee wel, anders weet ik echt niet hoe het moet.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oooh wat naar Krisstel... ik hoop dat er toch een plekje ontstaat bij de andere 2.. zit hier ook nog vol spanning te wachten. Afdeling planning is er nog niet uit, kregen wij van de week per brief te horen... pfff zou niet weten hoe het anders zou moeten...

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Jeetje krisstel hoop echt dat een van de andere plekkie heeft :confused:

10. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Krisstel: bij mij is er ook geen plek op de maandag vanaf 1 januari. En de maandag is voor ons nou juist zo belangrijk. Nu heb ik vanaf 1 april een plek op de maandag en tot die datum gaat mijn moeder de maandag oppassen. Gelukkig is het voor ons opgelost dus. Wel stressen hoor...je wilt toch alles geregeld hebben ruim voordat je moet gaan werken. Hoop dat je geluk heb bij 1 van de andere 2 crèches!

Esje

11. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hey allemaal!

Ik geloof dat ik ben bijgelezen :)

Allereerst: Lise en family van harte gefeliciteerd met jullie dochters!

Voor de rest uit m'n hoofd...

@Liselotje, wat spannend morgen! Heel veel succes!

@Krisstel, oh wat balen van de creche.. Ik ga voor je duimen dat 1 van de andere 2 wel plaats heeft.
    Ik ben verwend, want hier past m'n schoonmoeder 2 dagen op en 1 dag m'n moeder. En als ik over anderhalve week verlof heb, komen ze Cyenna ook af en toe ff halen, zodat ik even niet naar haar om hoef te kijken. Echt superlief :D
    Vooral omdat ik ook niet mag tillen enzo van de fysio, maar ja met al een kleintje in huis lukt dat niet echt.

@Tinkerbell, heb je de vk nog gebeld? Pijnlijk hoor als je dit al 2 weken hebt :(. En gecondoleerd meis...

Sommigen van jullie zijn al gewoon over de termijn heen, waarmee ik ben bevallen van Cyenna (35w3d), raar idee ;).

Ik heb vanmorgen weer zo'n suikertest gehad. Pff moest ik daar weer 2 uur in dat ziekenhuis zitten.. Maar het is weer gebeurd. Ben benieuwd wat de uitslag is. Nuchter was m'n waarde iig 4,7, dus dat is wel goed begreep ik.

Hier is het trouwens nu ook wel lekker weer volgens mij. Zonnetje schijnt iig ;), maar ik zit met de laptop op de bank haha.

Doeiii

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    @esje: hier ook vaak krampen s'nachts. Wordt soms gillend van de pijn wakker.
    @liselotje: spannend.... morgen is het dan zo ver.
    @tinkerbell: veel succes bij de vk!

Gelukkig zit er vandaag al weer een halve dag werken op. En donderdag ben ik lekker vrij. Nog maar 7 en halve dag werken en dan heb ik verlof.
    Soms vraag ik me af hoe ik het vol ga houden.
    Mn ogen tranen en doen pijn van moeheid nu.
    Zegt mn mannetje gisteren (toen ik zei dat ik het zo zwaar vind) ach heb je wat om naar uit te kijken want dan heb je dadelijk iets meer tijd met die kleine.....
    Typische man... lief bedoeld.... maar dat maakt het nu niet minder zwaar.

Nog eventjes doorbijten maar.

13. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Daar heb ik hem de laastste 3 dagen mssn iets teveel mee verwent ;)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Iris, moeten morgen om 9.30 in het LUMC zijn voor mijn man, daarna even eten bij de mac :rolling: nieuwe verf halen en dan hebben we een paar uurtjes niets, en moet smiddags weer naar de vk. Al een druk rooster dus voor morgen

mamameike, ja een caravan voor 3 personen heb je straks echt te kort aan

Jekkia, gelukkig hoefde je niet lang te blijven. als je morgen nog steeds uitdrogingsverschijnselen hebt, zou ik er op gaan staan dat je er iets voor krijgt hoor !

Wupje, het wisseld. om 7 uur was het niet koud, zat iig zonder jas buiten, maar had ook geen zin om binnen in die verflucht te gaan zitten.
    Net begon het te spetteren,dus ik alle spullen naar binnen, en nu is het weer droog met een licht zonnetje af en toe.
    Mis af en toe ook het contact met de mensen hoor

Parr, ow jee heb je weer Libido? je mannetje blij :)
    Hier wel zin,maar lichamelijk is het gewoon geen pretje dus ja dan is de lol er ook al snel af.
    Heb idd ook dat gevoel qua longen. Hij ligt echt met zijn kont onder mijn ribben,dus heb steeds zo'n drukkend/benauwd gevoel op mijn borst. vanochtend even mijn puffer genomen en hielp wel iets
    hoe laat moet je naar de ha?

Krisstel, zo de prenatal doos is laat bij jou. hoop ook dat er nog een plekje is bij t kdv

Steen, leuk he de hik voelen, heb het hier helaas pas 1x mee mogen maken.

Tinkerbell, knuff meid. gecondoleerd met opa, hoe was het bij de vk?

Freesia, zo te lezen goed geslaagd met shoppen,en gelukkig niet allebei dezelfde naam gekozen.gewoon bespringen je man ! Wil hij vast wel te laat voor op zijn werk komen :)

Dorientje, waarom blijkt het toch een ks? nu het geen stuitligging meer is

Liselotje, spannend ! succes morgen !

Lindaa, aha vandaar dat je mannetje opeens zoveel in huis doet :)

15. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Nou verloskundige is geweest, heb geen ontsluiting, moet het afwachten. Klachten die ik heb zijn wel weeen, alleen blijven ze steeds hetzelfde en nemen ze niet toe, dus (nog) geen ontsluitingsweeen. Zodra het meer pijn gaat doen moet ik weer bellen.

Hou jullie op de hoogte :(

16. mamameike

mamameike Bekend lid

@tinkerbel...vervelend dat het dan niet door zet, alhoewel het voor je kindje beter is dat het gewoon nog even een weekje of 1.5 blijft zitten! gecondoleerd ook vanaf hier...

@ liselotje, succes morgen, ben benieuwd naar je ukkies, heb je een buddy?

Als het zo door gaat ben ik de van de tweelingmama's de eerste die uitgerekend is en de laatste die gaat bevallen....T IS NIET EEEEEERLUKKKKK ik wil ook!

17. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    @Kaatje: Omdat onze meid het in haar hoofd gekregen heeft dat haar kin tegen haar borst moet...
    Dus nu ligt ze met haar nekje en achterhoofd tegen de "uitgang"aan...
    Nu nog maar even hopen dat ze haar hoofdje nog een beetje draait...
    Dan kan het misschien toch nog natuurlijk gaan...

Ze heeft in ieder gevel nog 2 weekjes.
    Hoop nu alleen dat ze niet meer volledig gaat omdraaien... :D

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dag lieve meiden!

Daar ben ik dan (eventjes maar, want we gaan zo weer naar Sophie en Carien toe, in het zh).
    Ja, deze dame is vrijdag bevallen! Van donderdag op vrijdag verloor ik bloedstolsels, dus is er een ambulance gekomen, want bloed is niet echt een goed teken als begin vd bevalling! In het zh aan de ctg, ik had al best veel harde buiken en rugpijn! Het zette niet door. Zaterdagochtend kreeg ik heel vroeg weer last (had al 1 nachtje in het zh geslapen, ook beroerd slapen trouwens), dus weer aan de ctg. Er stond wel wat te gebeuren, de baarmoedermond was aan het verstrijken. In de middag, toen om 16 uur mijn schoonouders op bezoek waren, kreeg ik weer veel harde buiken, dus weer aan de ctg en toen wilden ze ook dat ik alvast naar de bevallingskamer zou gaan. Ik bleek al op eigen kracht 6 cm te hebben! Toen ging het heel snel; na wat persweeën werd eerst Sophie geboren en 20 min. Later Carien. Pijn heb ik wel gehad, maar ik heb maar een heel klein scheurtje, nauwelijks last van  Ik kon mijn meiden maar kort zien omdat ze klein waren. Sophie was 1950 gram, Sophie 2250 gram. Ze zijn beide ongeveer 46 cm (best aardig vind ik). Ik heb nog behoorlijk lang op die kamer gelegen (iets van 3,5 uur), dat was eenzaam, want ik wou naar de meisjes toe. Uiteindelijk met de rolstoel heengereden en toen lagen ze al in hun bedje, zonder sondes en niet in de couveuse! Ze doen het heel goed en moeten nog wel wat daagjes blijven, even afwachten hoe lang. En wat zijn ze mooi! Ben helemaal verliefd, wordt er weer helemaal emo van…
    Tijmen was inderdaad op 1 aug. Jarig, dus dat heb ik vooral gemist (gehuild, niet normaal) en de meisjes zijn dus een dag later geboren, over toeval gesproken!
    Binnenkort volgt meer, ik sluit nu af, want ik moet kolven voordat we naar het zh gaan (kolven gaat goed trouwens!). Ik heb nog wel wat naweeen en rugpijn, maar ja, en verder ben ik moe (5 uur slaap door het kolven ’s nachts…).
    Maar hier spreekt een heel gelukkige mama!
    Tot gauw lieverds en bedankt voor al jullie felicitaties!
    XXX Lise

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @tinkerbell gecondoleerd meis. sterkte met de weeen hoop dat het zo wat dragelijker voor je gaat worden.

@wupje ik wilde ook een geboortebord maken maar dit vond ik ook leuk en werd en op gewezen dat ze er waren dus heb er snel een gehaald
    scheelt weer knutselen hihi heb nog genoeg te knutselen voor de beeb komt.

@liselotje jee meis hoop dat het morgen allemaal vlot verloopt voor je we horen het wel. sterkte.

@pupke leuk waar heb je die besteld als ik vragen mag? denk iet dat we ons geboorte kaartje er op doen haha dan pronkt me buik door de buurt heen hihi. had een leuke gezien via mp.

@freesia jeetje das ok toeval van jou en je szusje haha dezelfde letter.

@kristel balen van het kdv iik heb het geluk dat me zoontje er al op zit dan krijg je voor de 2e voorrang. hoop dat de andere 2 beten nieuws hebben voor je.

@lise fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie nogmaals feli dikke knuff.

hier een rustig dagje heb vandaag een dwarsliggertje bij me merkte het vanmorgen op de fiets al en later zag ik re boven in me buik een hele bult. niet echt prettig bij alles wat ik doen dus heb besloten niet veel te doen vandaag wel ff de stad in geweest voor de ooievaar dus die is alvast binnen. ga nu ff uurtje liggen kijken of dat kleine dwarse frummeltje van me ook gaat draaien zo prettig zijn.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lise: Klinkt als een vrij soepele bevalling, ben benieuwd naar foto's. geniet lekker van jullie meiden.

Dorientje, hoop ook dat de meid haar hoofd strekt en ze gewoon kan komen.

Ik wordt gek van de pijn in mijn doos. denk dat het een combi is van mijn bekkenpijn en indalen. Vandaag ook weer steeds harde buiken. morgen toch maar even aan de vk voorleggen.

Ik moet plassen maar kan niet :-?
    Kan niet naar boven en de beneden wc wordt de deur van in de verf gezet.. en nu?
    Lang zo gek nog niet een luier :)

Deel Deze Pagina