September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha nee ik ook niet. was eerst van plan om hem niet te halen,dus had een topic bij "zwangerschap" geopend om te kijken of hij wel echt gebruikt wordt,maar grotendeels toch wel.

Niet alleen voor plassen,maar ook voor het opvangen van de placenta, als je hechting ontstoken is wordt hij in de wc gehangen en kan je even badderen in de soda enz.

Ga dus maar even vragen of iemand hem over een paar weken wil gaan halen.

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tinkerbel: klinkt als het echte werk is begonnen. Succes meid! Gecondoleerd met je "opa".

Liselotje: ow spannend, dus morgen ben jij al mama :D

Daar moest ik vanochtend ook aan denken. Raven is met 32 weken en 6 dagen geboren. Was voor mij ook echt een mijlpaal (voelt ook raar dat deze langer blijft zitten).

Lise: goed om te horen dat de meiden het goed doen en niet in de couveuse hoeven. Ze mogen vast erg snel mee naar huis.

Funnyme: Wauw, goed nieuws zeg. Volgende week zie jij gegarandeerd je kleintjes!

Kaatje: Jippie, kaartje is door julliebeide goedgekeurd. Weer iets dat van je lijstje kan :p

Hier weinig verandering, al 3x mogen spugen. Heerlijk misselijk en zolang ik kaarsrecht blijf gaat het enigzins. Heb net meloen op die tot nu toe blijft zitten...de rest was er weer snel uit.

raven wordt morgen weer opgehaald voor logeerpartijtje bij haar peettante, kan mama weer even goed uitrusten (als ze niet in het ziekenhuis moet blijven na die controle ;) )

3. hoi hoi

hier even een gefrustreerd berichtje, waaaah we zijn net bij mijn Souders geweest en ze wisten weer eens alles beter, dus wij lekker naar huis en ze zien maar bah.

spannend joh dat al die kindjes er al aankomen.

pisum, dat is idd wel erg toevallig ja, hopelijk is het bij jouw kindje nu ook over
    vanmorgen naar de vk geweest, wilde me toch zien over hoe het in het ziekenhuis allemaal was en nu heb ik over 2 weken een afspraak want we gaan er vanuit dat ik dan niet meer terug hoef naar het ziekenhuis.
    hartje klonk ook vandaag weer mooi regelmatig.

nou ga ik even aan de freubel en dan voor het eerst in 3 weken koken haha.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Souders.... af en toe.
    Moet nu niet gaan klagen over mijn smoeder want die werkt zich hier al 4 dagen uit de naad...maar ben erg blij als ik straks weer even een keer een dagje alleen ben met mannetje zonder moeders in de buurt

5. ja Souders, wie dat ooit heeft uitgevonden.
    sorry hoor, het kunnen best lieve mensen zijn maar ik zal ff een voorbeeld geven, ik vraag aan mijn mannetje omdat hij morgen de voortuin gaat doen of hij dan ook niet even de raam wil wassen want daar zit vogelpoep op.
    zegt Smoeder zonder blikken of blozen of mijn oma dat niet kan doen want die komt toch volgende week.
    nou die komt nog helemaal niet volgende week en dan moet ik aan een vrouw van 73 gaan vragen om ramen te wassen! ! ! !
    ja sorry hoor maar als ik dan zou zeggen dat het nog niet is afgesproken dan moet mijn oma ook maar eens iets doen.

of net als zaterdag komt mijn tante hier, kijken het huis door en zondag mijn Svader meteen, zijn ze nog niet geweest, ook wel schandalig dat ze nog niet bij jullie zijn geweest en jullie wonen er al een half jaar.
    van hun familie is nog geen 1 oom of tante geweest maar daar mag je niks van zeggen en heb het lekker wel gedaan

en nu zet ik mijn klaagmodus weer uit haha

xxxxxxxxxxxxxxxx

6. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Esje, super dat je het zo hebt kunnen regelen.

@Miranda, hopelijk is de uitslag goed…4,7 is inderdaad netjes. Fijn zeg zo’n (schoon)moeder..goed geregeld :D

@Tinkerbel, vervelend zeg…maar goed de kleine moet ook nog even blijven zitten. Sterkte!

@Lise, wat fijn om te horen dat de meiden het zo goed doen en dat de bevalling eigenlijk zo snel is gegaan. Mooi dat ze niet in de couveuse liggen :D Hoop dat snel op gewicht zijn dat ze mee naar huis mogen, dan kunnen je nog meer van ze genieten. Nogmaals gefeliciteerd samen, geniet ervan!

@Tweety, irritant dat dwarsliggen hé…ligt hij ondertussen weer netjes ‘recht’?

@Steen, wel mooi dat het helpt! Ik ging voorheen ook naar een manueel therapeut, had ik ook altijd veel aan. Vandaag gaat het gelukkig beter..nog een paar weekjes ;)

@Yule, leuk leuk..dus het kamertje is klaar? Ben benieuwd naar de foto’s! Fijn idee om te weten dat ze helemaal ingedaald is.

@Funnyme, wat een goed nieuws! En je meiden nog eerder kunnen vasthouden is zeker geen straf, zet hem op de laatste dagen!

@Parr, hé bah alweer bloed prikken…wel goed dat je goed gecontroleerd wordt.

@Kaatje, kaartje is leuk…die hebben wij ook nog een tijdje in ons hoofd gehad.

Mam belde net en ze gaf aan dat zij wel de maandagen wil oppassen mocht het niet lukken met een KDV. (zij wonen 150 km verderop, dus dan komt ze zondagavond al). Mijn man is al aan het kijken of hij eventueel een dag thuis kan werken. Denk je alles geregeld te hebben…maar goed we wachten het wel af, wie weet is er toch nog een plekje voor onze kleine.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow afschuwelijk ! ik zou het niet eens aan mijn oma van 73 durven vragen ! voel me al bezwaard om mijn moeder om hulp te vragen

8. ja het probleem is dat ik geen moeder meer heb en mijn Smoeder heeft reuma en vind zichzelf heel zielig, mijn oma is nog fit en die is hier al 2 keer komen poetsen maar dan ga ik niet vragen om ramen te wassen hoor. dat poetsen bood ze zelf aan want ik had het nooit durven vragen.
    maar ja bij hun familie is alles beter. zeggen ze haha merk er weinig van want die komen helemaal nooit. ga nu echt ff foto´s plakken haha. lees nog wel stiekem mee. hihi

xxxxxxxxxxxxxxxxx

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @anno ik zou het ook niet in mijn hoofd durven halen om het te vragen alleen de gedachte al. mannetje kan dat makkelijk doen en zo niet doet smoeder het toch lekker hiih.

@kristel geloof dat ie weer aardig terug gedraaid is maar heb nog wel last van een pijnlijke plek op me buik zal wel weer over gaan.

nou ga nu snel de bbq klaar maken heerlijk heb ik al ruim een week zin in het weer is niet echt super maar ja toch gaan we het vandaag doen. heeft er nog iemand de tip om het rooster weer schoon te krijgen na afloop? is altijd zo'n kl*te werkje

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @Anno: ik snap helemaal wat je bedoelt, hier ook van die Souders die ons wel even komen vertellen hoe wij leven moeten etc.. Ik pik dat gedoe nu al 4 jaar en het laatste half jaar (eigenlijk sinds ik zwanger ben) trek ik mijn mond wel open..
    Heb een negatieve gedachte over hun sinds hun beweerden dat ik de eerste keer niet zwanger was en dat ik mijn miskraam gefaked heb :confused: (dat moest ik via via horen want dat durfden ze me zelf niet te vertellen!als mensen het in hun hoofd halen om zulke onzin uit te kramen (terwijl een mk een behoorlijk groot verlies is!) zijn bij mij eigenlijk niet meer welkom!
    Gelukkig is mijn mannetje ook niet weg van ze (hihi van zijn eigen moeder en vriend!) dus we zien ze GELUKKIG ONTZETTEND weinig!

en by the way: hoe respectloos zou dat zijn om een oma van 73 jaar dat te vragen?Sterker nog, hoe kom je erop omdat te denken?!

11. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @funny me datum naar voren gehaald? dus volgende week is de week.

@parr succes morgen ochtend

@liselotje morgen al mama. jippie

@jekkia vervelend dat je zo moet overgeven steeds. sterkte

@anno103 souders moet je niet toevallig nog een muurtje grannollen.?

hebben jullie trouwens al voedings bh´s. ik heb er nu een aan maar die komt dan weer boven de meeste topjes uit. en laag uitgesneden heb je die dingen niet. echt onhandig hoor. maar ja ik verzin er wel wat op.

12. ach ja we moeten het er maar mee doen en gelukkig zien wij ze normaal ook hooguit 1 keer per week en soms minder.
    hopelijk bemoeien ze zich straks niet te veel met de kleine maar dat zal wel.
    gelukkig is mijn mannetje het met me eens en die trekt zijn mond wel open hoor.

maar over dat soort opmerkingen van hun kan ik een boek schrijven, het gaat ook aleen maar over baby´s sinds ik zwanger ben, en daar wordt ik zelfs moe van haha.
    ze weet ook alles beter, wat een baby kan en wil en nodig heeft enzo. ja hoor en ik werk al 9 jaar met kinderen en ik heb mijn eigen ideeen.
    wordt echt nog wat maar ja dan maar nog minder naar ze toe.

ik heb al wel voedingsbeha´s al een hele tijd en die komen idd boven een topje uit dus ik heb er nu steeds een shirt over zodat je ze niet ziet maar als je een oplossing hebt gevonden hoor ik het graag.

ga nu eten koken en dan lekker eten.

trouwens een vraagje, hoe zit het met zwemmen, hubbie en ik willen van de week nog een keer gaan zwemmen maar dat mag toch gewoon he. als mijn bikini nog past haha.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

13. ohw zie net dat mijn banner al in het laatste vakje zit, spannend hoor, van mij mag het allemaal wel een beetje gaan gebeuren zowat maar ja zal nog wel enkele weekjes duren.
    geduld he haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo allemaal
    Niet echt bijgelezen (was wel begonnem op pag 1154 maar heb nu geen tijd meer eigenlijk...).
    Ja scholen beginnen hier volgende week al weer. Vind het ook vroeg hoor!
    Het ging goed vandaag. We waren met z'n drieen en dan schiet het toch veel meer op dan als je het alleen doet zoals ik afgelopen jaren heb gedaan. Ik kan nu echt wel met een gerust hart de boel achterlaten. De klas ziet er goed uit, en mijn vervangster en duopartner waren ook enthousiast en vol ideeen en gaan deze week nog een keer samen zitten voor de laatste dingen.
    Wel een fijn gevoel hoor! Ik heb niet gesjouwd, goed he! Maar toch door het geloop en zo wel last van mijn rug en erg moe. Het bad is nu aan het volstromen, daar kan ik lekker de nieuwe Wij Jonge Ouders in gaan liggen lezen die vandaag kwam.
    En dan ben ik ook wel weer fit voor de cursus voor vanavond :)
    Liefs
    Azeb

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anno, ja hoor zwemmen mag tot je bevalt.. zolang je geen gebroken vliezen hebt ivm infectie gevaar

16. thx kaatje

en azeb geniet van je badje heb idd ook de nieuwe wij jonge ouders binnen en was er ook al zoiets mee van plan haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    WAATTT?^ :confused: :confused: :confused: Zijn ze helemaal be$#$@^%%$^%

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja erg he dat sommige ouders dat zeggen ( of uberhaupt denken )

Mijn ex-schoonzusje heeft dus wel een keer een zwangerschap en miskraam gefacked ( die spoort niet helemaal ) en toen ik dus zwanger was en het nieuws tegen mijn schoonouders vertelde zei mijn schoonvader

"eerst zien dan geloven" :confused: en dat terwijl hij weet dat ik al 3 jaar bezig was, alles voor een kindje overhad en zeker nooit zou liegen over zo iets.

Neem het hem ook nog steeds kwalijk.

19. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    Misschien klink ik naief, maar ik snap niet hoe je jezelf in de maling kan nemen door zoiets te faken.

Souders in het begin had ik continue gedoe met mijn schoonmoeder het ging allemaal om het kindje en niet om mij. tegen woordig ben ik heel open tegen mijn smoeder en kan ik het op een of andere manier goed aan. nu vraagt ze ook hoe ik me voel. weg fijn.

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    't Heeft even wat voeten in de aarde gehad, maar de foto's van ons kamertje staan op de hyves (had hyve problemen vanmiddag, jullie ook?)

Ben nog even op mijn werk geweest, maar dat viel een beetje tegen. Ik voelde me een tikje verloren en vroeg me af wat ik daar eigenlijk deed. Collega's waren wel aardig en geinteresseerd maar ik paste er gewoon niet meer tussen... beetje raar gevoel. :rolleyes:
    Ik blijf nu maar lekker thuis de rest van mijn verlof.

Deel Deze Pagina