September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    zo heb ffies bijgelezen:

Liselotje> jeetje hoe zal het met haar zijn? Zullen de twins al geboren zijn?
    Kristel> jeetje meis wat vervelend van die crèche! Heb je eventueel wel iemand achter de hand die de tussenliggende periode de kleine op kan vangen? Ik hoop voor je dat je voor het ingaat nog goed bericht krijgt en ze gewoon plek hebben. **duimduim**
    Funnyme> 11 aug… dat is a.s. maandag al!! Wat spannend!!!!!! Die brief van UWV hoef je niets mee te doen hoor meis, je krijgt gewoon via je werkgever betaald en zij krijgen het terug van het UWV.
    Lindaa> miskraam gefacked…. Hoe verzinnen ze het pffff wat een nare mensen zeg!
    Kaatje> leuk kaartje meis, vind hem stiekum leuker als de eerste :oops:
    Anno> schoonouders… waar bemoeid ze zich mee pfff lekker laten gaan joh
    Elise> hier ook al een voedingsbh wat een naar ding zeg L die bandjes zijn echt onwijs dik :confused:
    Yule> leuk gedaan zo het kamertje!!
    Tinkerbel> nog 1,5 week volhouden meis dan mag je kleine meissie komen
    Parr> wat leuk dat je broer meegaat!!!
    Mamameike> wat fijn dat jullie geslaagd zijn voor een nieuwe caravan!!! Heel veel pleizer ermee en veilige kilometers :D
    Jannes> gek he “even een datum prikken” zal waarschijnlijk over 2 weken zijn dus +/- 22-08-2008 als ik jou was zal ik de 20e voorstellen net als mamameike, vind het zo’n leuke datum ;)
    Tweety> nu al uitverkocht :confused: dat gaat wel heel snel L
    Steen> praktijkles, sja dat weet ik dus ook niet hahaha volgens mij gaan ze het voordoen ofzo met behulp van een pop en nepborst (zoiets denk ik dan he :) )

ow ja ik ben vandaag precies 9 jaar samen met m'n mannetje :whistle: en nog 50 dagen volgens de telleer dan komt de kleine :D

ga nu echt ff tukkie doen, tot straks misschien

2. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Tweety, balen zeg, het is zo enorm in de afprijzing gegaan omdat het een fiasco bleek met die hoge prijzen die het eerst had. En ja de nederlanders blijven zuinig he, dus als het heel goedkoop is willen we het ineens allemaal.

Rochi, leuk BV cursus, wij hebben het ook gedaan, veel van opgestoken, en hoop op een leuke bv tijd.

Heb trouwens ook heel veel aan het nieuwe boek 'Borstvoeding geven' Van Stefan Kleintjes gehad (te bestellen op www.borstvoeding.com of vast bij een willekeurige andere winkel) de info die we in de cursus kregen staat daar nog eens heel uitgebreid in (plus natuurlijk veel meer..)

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @Cossy>waar bemoeid ze zich mee :rolleyes: dat mogen ze eigenlijk helemaal niet vragen hoor! en het UWV betaald pas uit vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum tenzij er een medische reden van eerder stoppen is.

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @cossy als de uwv dit als ene probleem ervaart dan vind ik dit heel gek! Ik werk zelf ook in de horeca en met mijn bekkenpijn was het ook moeilijk vol te houden ivm dat je dan 8uur lang sta met een half uurtje pauze, met de warmte van de apparaten, airco die alleen een paar graden koeler mag zijn dan buiten.. HEt is gewoon weg niet te doen! De mevrouw van de UWV die mij af en toe belde en mijn arbo arts begrepen dit ook! Mijn arbo arts had ook al aangegeven dat hij niet dacht dat ik het zou volhouden tot en met mijn verlof ivm de werk en mijn bekkenpijn... Ik vind het zelf heel kanp van jou da jij t/m vorige week gewerkt hebt! Ook nog met die hittegolf 2 weken terug! Ik verwacht niet dat ed UWV dan problemen zou maken als hun dit gaan bekijken. Maar leuk is anders *dikke knuffs

5. 4days

4days Niet meer actief

Hmm dan vroeg ze het misschien i.v.m. die medische reden ofzo? Maar in ieder egval verzekerde de vrouw van het CWI mij laatst dat ik in ieder geval ww-uitkering krijg als ik nu stop met werken, dus dan krijg ik misschien die 2 weken via hun ofzo...

Trouwens nog 1 vraagje: Hoe lang heeft een vader eigenlijk recht op vaderschapsverlof? Ik meende toch dat dit 2 dagen was? Want volgerns mijn vriend zeiden ze op zijn werk dat ze daar maar 1 dag geven...

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mijn liefje was 63 cm en een 12ponder :confused: .... HELP wat komt er dan uit mij!?!?! :confused:

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ww krijg je natuurlijk wel ik bedoel dat de WAZO ingaat max 6 weken voor uitgerekende datum indien geen medische reden van eerder stoppen. Mannen krijgen minimaal 2 dagen indien anders in contract maar 2 dagen is minimaal!

8. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Cossy, volgens mij ook 2 dagen hoor, maar staat anders vast in zijn CAO.

UWV: Wat een vreemde muts, zeker zelf nooit zwanger geweest, ik ben inmiddels al 4 weken thuis ivm zenuwpijn in mijn been door het vocht (heb ik overigens al 4 maanden, dus ben blij dat ik het nog tot de 30 weken gered heb) maar die vrouw van het uwv die mij belde had er alle begrip voor en wenste me een voorspoedige en pijnloze laatste loodjes en een voorspoedige bevalling..

Wat een verschil dan toch he..

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dus mijn droom over een kindje van 65 cm en 7 kilo is helemaal niet zo gek :rolleyes: :confused:

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Zo, weer helemaal bijgelezen.
    Spannend hoor, met Liselotje... Ben benieuwd hoe het afloopt.
    Hier alles goed. Cursus gister was leuk, leuk om iedereen weer te zien na de vakantie. Nog niemand bevallen... Twee van de meiden zijn al 38 weken dus daar kan het helemaal zo gebeuren.
    Vanavond hebben we weer, en dat is dan de laatste keer.
    Vanmorgen heb ik samen met de buurvrouw een 'sollicitatiegesprek'(klinkt wel heel officieel) gehad met een schoonmaakster voor hier thuis en bij de buren. We hebben er eerder ook eentje gehad maar die is ermee gestopt. In eerste instantie wilden we het zelf doen, maar het is toch echt zo ontzettend niet mijn hobby dat het gewoon te weinig gebeurt. En de buurvrouw heeft hetzelfde. Dus een advertentie gezet in een lokaal krantje en nu hebben we er weer een. Heerlijk, ik verheug me er erg op!
    Daarna met dezelfde buurvrouw (die tevens trouwens mijn nichtje en beste vriendin is) baantjes getrokken in het zwembad. Wauw fanatiek he?! Was erg lekker trouwens, en we gaan het vaker doen hebben we afgesproken.
    Ik ben erg moe nu, moest vroeg op voor die sollicitatie en lag er laat in door de cursus. Dus ik duik nu even lekker mijn bed in.
    Groetjes
    Azeb

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik krijg volgens mij ook al een tijdje geen Wij Jonge Ouders meer. Misschien krijg je er maar een paar ofzo?

Roshi: hartstikke goed zeg! blij dat je gegaan bent!
    Oh gefeli met je 9 jaar samen zijn!

Cossy: vervelend zo'n reactie.. alsof alle vrouwen het maar gewoon vol moeten kunnen houden :(

Meestal krijgen mannen 1 dag calamiteitenverlof: dat is de dag van de bevalling en dan 2 dagen thuis met de kleine.. dacht ik?

12. 4days

4days Niet meer actief

Helaas, het minimum van 2 dagen klopt niet. Het is inderdaad wettelijk vast gelegd op 2 dagen, maar er mag per cao van af worden geweken (en dit ook in het nadeel van de werknemen). Helaas heeft mijn vriend dus maar 1 dag vaderschapsverlof.. :( Grrr t zit ons ook weer mee zeg...

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    echt waar :confused: ik was er echt van overtuigd dat het 2 dagen zijn... naja wat moet je nou in 1 dag doen :(

14. 4days

4days Niet meer actief

Jah, ik had naar de informatielijn van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid gebeld, en die zei dat er op dit moment nog geen wettelijk minimum was. Het kan dus ook dat de werkgever via cao bepaald dat iemand helemaal geen recht heeft op vaderschapsverlof! :confused:

Gelukkig kan mn vriend met zijn collega wel regelen dat hij een aantal dagen vrij krijgt, maarja dat is dan dus wel niet betaald... Agja, ik ben al lang blij als hij dan bij ons is!

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ow je had alweer iets neegezet :D

vind het echt van de zotte dat een werkgever dat aan mag passen!
    krijgt hij wel vrij als bijvoorbeeld 1 van zijn ouders overlijd? of moet tie dan ook maar een vrije dag nemen? sorry kan er echt niet over uit :)

16. 4days

4days Niet meer actief

Hmm geen idee hoe dat zit... :) Maar het is eigenlijk ook belachelijk idd! Nederland is met normaal gesproken 2 dagen al absoluut onderaan van alle landen in Europa, en zijn werkgever besluit ook nog eventjes om dat maar te halveren... :(

17. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    jeetje, ik dacht dat 2 dagen ook écht het minimum was voor verlof....

Hoe zou het met Liselotje zijn....? Spannend hoor.

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    eigenlijk mag je mannetje dus alleen bij de bevalling zijn? wanneer moet hij de kleine dan aangeven stel dat die vrijedagen niet geregeld hadden kunnen worden?

19. 4days

4days Niet meer actief

Nee op de dag van de bevalling zelf is geen vaderschapsverlof, dat valt onder calamiteitenverlof ofzoiets. Hij heeft dus in principe 1 dag na de bevalling... Nu maar hopen dat de bevalling niet 2 dagen duurt! :)

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn mannetje had bij de 1e ook dag van de bevalling als calamiteitenverlof en de dag erna voor het aangeven. dus totaal 2 dagen.

Deel Deze Pagina