@kristel heb ook nog wel een site voor je die verschillende dingen borduurd. moet ik hem wel ff zoeken in me mail. hoor het wel al je hem wil hebben.
@Parr, ook al zo'n handige schoonmoeder dus @Meike,Lieve beebjes van mama Meike..het is vast heeeel gezellig daar zo samen in mama's buik, maar hier is het nog veeeeel gezelliger!! Daarom is het nu tijd geworden dat jullie worden geboren zodat wij jullie kunnen bewonderen @Miranda, balen zeg...wel fijn dat je nu weer waar het vandaan komt. Kan het verder kwaad? Jaaa leuk site adressen! Ben niet persé opzoek naar omslagdoeken waar iets op geborduurd is...gewoon leuke kleurtjes of iets aparts.
OOoohh Dreames, wat een naar verhaal meis... wat vreselijk dat je op deze manier niet meer voor je beessie kan zorgen en wat knap dat jullie deze keuze hebben gemaakt... hij gaat het er vast heel fijn hebben met het nieuwe gezin.. Knuffel hoor Krisstel: ik verlies ook meer slijm.. voelde het vandaag gewoon even 'ploppen' zeg maar.. hoop steeds dat het al een stuk van de beroemde slijmprop is Lieve babytjes van mamameike: jullie hebben het natuurlijk heel gezellig daar binnen, met z'n tweetjes, maar mama heeft het best zwaar met 2 van die prachtige kindjes in haar buik. Ze is heel benieuwd naar jullie en ik kan jullie vertellen dat het nog veeeeel fijner is buiten de buik, want jullie hebben een grote zus en een papa en mama die veel van jullie houden en je lekker vast kunnen houden. Kom er dus maar gauw uit: vannacht misschien? MirandaT: poeh jij zit wel helemaal in de lappenmand zeg.. zorg maar dat ze je gauw opknappen!
hee meiden, ga zo naar bed. We hebben niks van Liselotje gehoord he? Ben zo benieuwd naar de volgende beebs... Was vanmiddag op kraamvisite bij een vriendin die vorige week bevallen was in 3 uur! Om 4 uur 3 cm en om 7 uur geboren. Dat wil ik ook. Welterusten!
Nou daar teken ik voor! Ons bed staat op klossen... pff hoog joh! Ik hoop dat ik het niet vergeet vannacht! Gijs riep al weken hoe fijn het zou zijn met het bed zo hoog (hij is zelf 2.03m lang) en nou zet ie de klossen eronder, is ie helemaal verontwaardigd dat het zóóó hoog is... hahaha. Vroeg mij wie dat in godsnaam had opgemeten en waar dat nou weer voor nodig is.. mannen..*zucht
Hallo! Vanavond avondje bij mijn schoonouders geweest. En net saampjes het bed verschoond, nu ook de matrasbeschermer er maar in gelegd...je weet het nooit he! @Ingeltje, hoog he zo'n bed op klossen. Ik gebruik ook een klein opstapje om in en uit bed te komen, dat gaat net wat makkelijker. @Dreames, dikke knuffel voor jou meid! @MirandaT, jeetje dat is niet fijn...succes! @Krisstel, ik verlies soms op dagen ook wel in een keer meer slijm.... We hebben het zeker getroffen met het weer, ik klaag in ieder geval niet! ehm leuke sites: www.geboortewinkel.nl www.jollein.nl Welterusten allemaal!
Bedoelen jullie nou dat het zo fijn is dat het morgen minder warm wordt? Of dat jullie tevreden zijn met de afgelopen dagen!? Ik ben in ieder geval blij dat het lekker gaat regenen en afkoelt
Hihih lieve meiden....de beebjes zitten nog mooi opgeborgen in mijn buik en ik kan niet meer slapen, word even gillend gek hierzo! het is nu 10 over half 4, heb al een half uur onder de douche gestaan maar t helpt niks....t is veeeel te warm om te slapen, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg! denk dat ik vandaag bij de gyn al mijn charmes maar in de strijd ga gooien ofzo, dis ook niks meer!
ik duik nog maar eens voor de zoveelste poging mijn bedje in....hoop dat jullie allemaal lekker lang slapen!
@dreames matuurlijk denken we dat niet. het is alleen maar heel zielig voor jullie en de hond. Maar het is wel beter zo. sterkte meis. @kristell ja ik herken dat wel meer slijm of uitscheiding. dat blijkt erbij te horen. @mirandaT nou wat vervelend dat het niet goed was de uitslag. succes. @yule lekker snel. Heeft ez veel last van na weeen gehad. Anders teken ik daar ook voor. @mammameike ik hoop dat je toch nog ff hebt kunnen slapen. ik was vannaochtend ook rond 5 uur wakker en heb niet meer geslapen. heb nu lekker beneden de deur open staan en het is heerlijk buiten. nou meiden fijne dag vandaag en tot laters
Goeiemorgen dames, Hoegaat het hier met jullie? Moet zo nog even bijlezen. Maar moet straks ook even de dokter bellen. Niets ernstigs, heb gewoon heel veel last van aambeien... En is echt wel te pijnlijk nu... Dus toch maar even raad vragen.
Ze heeft helemaal geen naweeen gehad... echt een superbevalling. Nou zijn er 3 van die superbevallingen in mijn omgeving achter elkaar geweest, 7 uur, 7 uur en 3 uur, dus nu denk ik steeds dat ik dan zeker degene met 48 uur weeen en niet-vorderende ontsluiting en meer dan 2 uur persen en vacuumverlossing ga zijn... @dorientje: succes meid.
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008 ~ SOPHIE EN CARIEN ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 cm - 46 cm VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV 03 september 2008 *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV IN DE BUIK: 28 meisjes ... 10 jongens ... 9 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 1 jongetje, 2 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia Dorientje <--> Lindaa debbyvermeer <--> nog buddyloos (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 07: Nic79 verlof! (va 27juni 100% ziektewet), parr1983 vk 08: Jikke vk 11: FunnyMe inleiden!! Roshi vk 12: Jikke liggingsecho 13: parr1983 1e avond Samen Bevallen Miracle08 vk + liggingsecho Nic79 gyn 14: Dorientje gyn + echo jekkia gyn 15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet) MirandaT verlof! 18: Marijke1982 verlof! Cossy vk en liggingsecho 19: Dreames verlof! Yule vk 20: Roshi groeiecho 21: Jekkia Keizersnede ingepland!! September: 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie!
Dreames Wat jammer van jullie hond, hoop dat hij bij het nieuwe gezin zich beter gedraagd. Onze oude hond (uit asiel) heeft ook zulk gedrag getoond, kostte veel tijd, aandacht en cursussen om hem weer "braaf" te krijgen. Hele dikke knuffel voor jou! Tweety Apart zetten deden ze hier niet (helmonders zijn rare mensen) dus tis maar te hopen dat het er nog is. Kan trouwens weer beetje eten en drinken binnenhouden. Wel nogsteeds continue misselijk maar spuug al een hoop minder (gisteren maar 3x! ) Kristel waarom maak je zo'n badcape niet zelf? Tis heel eenvoudig (als je beetje met naaimachine overweg kunt) Mamameike en en... hebben de kindjes geluisterd? Of zitten ze er nog? Owjee, lees het al. Ze zitten er nog ,jij hebt het heel warm gehad en hoop dat je nog een tukkie hebt kunnen doen. Arm meiske tog. Ben om de 2 uur wakker geworden, vannacht nog alle ramen in huis open gezet vanwege de warmte. MirandaT oei, vitamine tekort en misschien suiker. Hoop dat de injecties snel aanslaan. Wist je dat vit. C ervoor zorgt dat ijzer nog beter wordt opgenomen? Heb wat informatie gevonden, zal het zo posten, tis best een lap. Je hoeft nooit sorry te zeggen voor een ego-bericht! Hoe zou het met Liselotje zijn? Dorientje Hammameliszalf (toverhalzelaar) schijnt goed te helpen tegen pijnlijke aambeien. Als je ook last hebt van verstopping moet je zeker de dokter bellen. Yule Gekke meid, ga jezelf nou niet gek zitten maken. Voor hetzelfde geld heb jij een bevalling uit een boekje. Niet negatief denken, lekker positief blijven dan komt het vast goed
Misschien dat hier nog een paar nuttige tips tussen zitten... Bloedarmoede Als je eenmaal bloedarmoede hebt, zal de verloskundige al gauw staalpillen voorschrijven. Een goede ijzerhoeveelheid in je bloed is namelijk ook heel belangrijk tijdens de bevalling, als je veel zuurstof nodig hebt voor het opvangen van de weeën. Maar staalpillen leiden soms tot verstopping. Een tekort aan ijzer kun je voorkomen met volwaardige voeding. Volkorenproducten en koolsoorten bevatten veel ijzer. Ook kun je ijzerrijke kruidenthee drinken, zoals frambozenblad-thee of brandnetel-thee (natuurvoedingswinkel). Vooral bonen, linzen, erwten en Marmite bevatten veel ijzer, evenals donkergroene bladgroenten, volkerenproducten, tarwekiemen en zilvervliesrijst. Brandnetel-thee is beroemd om zijn ijzer-gehalte, en is een van de smakelijkste soorten kruidenthee. Frambozenblad-thee, een typische zwangerschapsthee, is ook een belangrijke bron van ijzer. Vlierbessen en rozenbottels bevatten ook veel ijzer; de merken Roosvicee en Floradix, of vlierbessensiroop uit de natuurvoedingswinkel, zijn heerlijke dorstlessers. Voeg deze vruchtensappen ook eens toe aan je toetje of ontbijt. Omdat deze dranken ook vitamine C bevatten, bevorderen ze de ijzeropname in je bloed. Waarschuwing Drink zo weinig mogelijk koffie en gewone thee. Vooral niet tijdens het eten. Koffie en thee belemmeren namelijk de opname van ijzer. Verstopping De belangrijkste manieren om verstopping te voorkomen, zijn: beweging vezels vocht Vezels krijg je onder andere door het eten van bruin brood (in plaats van wit brood), groente en fruit. Als je last houdt, probeer dan eens een glas lauw water te drinken voor het ontbijt. Eet gewelde pruimen voor het naar bed gaan (drink ook het sap!), en eet tussendoor gedroogde vijgen, Biogarde yoghurt, en lijnzaad in plaats van je haver-zemelen. Ook hier geldt dat als je besluit tot het drinken van frambozenblad-thee, je minder snel last van verstopping zult hebben. Waarschuwing Ga niet experimenteren met kruidenthee die aangeprezen wordt tegen verstopping. Veel mixen bevatten senna(peulen) of andere sterke kruiden. Die kunnen schadelijk zijn voor je darmen, ook als je niet zwanger bent. Vermijd ze dus, zeker tijdens de zwangerschap. Het risico bestaat dat ze heftige krampen oproepen. Zo heftig dat ze de bevalling voortijdig in gang zetten. Tip Ga bij elke aandrang meteen naar het toilet. Stel het niet uit. Neem er ook de tijd voor, desnoods met een tijdschrift of een boek. Kramp in de benen, spataderen, en aambeien 's Nachts is je bloed-circulatie minder, en kun je ineens wakker worden door kramp in de benen. Soms heb je het al bij het inslapen. Er wordt wel gezegd dat kramp te maken heeft met een gebrek aan calcium. Vooral in de laatste maanden van de zwangerschap pikt de baby veel calcium van je af. Wat doe je daaraan? Haver levert veel calcium. Voeg daarom zo nu en dan wat extra haver aan je ontbijt toe. Spataderen en aambeien Als je ook last begint te krijgen van spataderen of aambeien, dan zou je het homeopathische geneesmiddel Aesculus Pentarkan van VSM kunnen proberen. Het bevat onder andere Paardekastanje, een middel dat de circulatie bevordert. Het is goed om na 4 weken een paar dagen (tot een week) te stoppen met dit middel, om te kijken of je het nog nodig hebt. Vooral als je aambeien hebt, moet je er extra op letten dat je niet verstopt raakt, want persen is funest voor aambeien. Zijn de aambeien pijnlijk, dan helpt Hammamelis-zalf (toverhazelaar) waarschijnlijk goed. Soms heb je geen last van de bovengenoemde problemen, maar wel een heel zwaar gevoel in je benen. Dan zijn waarschijnlijk alleen de bloedsomloop en de vochthuishouding het probleem. Een fles Venadoron van Weleda (met een huid-gel die verwarmt en de doorbloeding stimuleert), kan ook uitkomst geven. Misselijkheid Het is nog steeds onduidelijk waarom veel vrouwen misselijk zijn tijdens de zwangerschap. Waarschijnlijk gaat het om een combinatie van factoren. Een interessant weetje is dat onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen die gedurende hun zwangerschap misselijk zijn, minder miskramen, doodgeboorten en voortijdige bevallingen hebben. Over de relatie daartussen wordt nog gespeculeerd. Misschien helpt het al een beetje wanneer je bedenkt dat het bij misselijkheid waarschijnlijk niet gaat om een ongezonde reactie van het lichaam. Probeer eens de volgende huismiddeltjes: gember is een ouderwets middeltje tegen alle soorten misselijkheid. Kauw op de bolletjes uit een pot 'gember op siroop' (ook lekker in de yoghurt) of koop gemberkoek. Eet niet te veel ineens, maar gebruik kleine beetjes; een beschuitje op bed, nog voordat je opstaat, is ook zeer beroemd en geliefd; een pepermuntje zuigen kan helpen. Doe dit echter niet als je homeopathische middelen gebruikt, omdat pepermunt de opname van homeopathische middelen via de slijmvliezen belemmert (evenals koffie en menthol-tandpasta trouwens). Een bekertje water met daarin een theelepel appel-azijn is uitstekend voor een goede spijsvertering en tegen de misselijkheid. Appel-azijn is verkrijgbaar bij de supermarkt en de natuurvoedingswinkel, en wordt ook verkocht onder de naam cider-azijn. Dat is precies hetzelfde. En als je die appel-azijn toch in huis hebt gehaald, gebruik hem dan overal waar je normaal al azijn gebruikt, zoals in salades en koolgerechten. Appel-azijn is een beroemde slankmaker, en omdat je niet mag lijnen is het een prima middeltje om je figuur goed te houden. Tegenwoordig zijn er ook allerlei dure capsules te koop met appel-azijn (bij de natuurvoedingswinkel), maar in een hoekje staan de flessen relatief goedkope azijn (nog geen EUR 2,- per liter). Slapeloosheid Aan het einde van je zwangerschap zul je misschien vaker 's nachts naar de WC moeten. Kramp, maar ook zenuwachtigheid voor de naderende bevalling, zijn ook goede wakkerhouders. Probeer gemiste nachtrust te relativeren en desnoods overdag in te halen Vaak helpt het door niet te veel te piekeren over je slapeloosheid. Pak een boek, of doe een rustig klusje. Lekker zitten in het donker met je lievelingsmuziek kan ook heel prettig zijn. Sommige vrouwen bakken 's nachts een appeltaart. Je kunt natuurlijk proberen of de bekend huismiddeltjes helpen: warme melk met honing kamillethee een wandelingetje met z'n tweeën voor het slapen gaan Ook de ontspanningsoefeningen die je op gym leert, kunnen helpen bij het in slaap komen. Brandend maagzuur Tegen het einde van je zwangerschap kun je veel last krijgen van maagzuur, omdat de vergrote baarmoeder tegen de onderkant van de maag drukt. Het beste is om langzaam te eten. Verder verzacht Kamille-thee de pijn snel (wel goed laten trekken). En ook hier kan appel-azijn opgelost in water goede diensten doen. Je hoofd wat hoger leggen door iets onder je matras te leggen werkt ook goed. Door de zwaartekracht kan het zuur dan minder goed omhoog.
Goedemorgen! 8) Vandaag ook al vroeg mijn nestje uit, toch steeds meer last van menstruatiepijntjes en harde buiken Maar ukkie vind het volgens mij toch nog steeds erg leuk in mijn buik. Morgen weer op controle bij de gyn, ben benieuwd. @ Ingeltje oh ik ben benieuwd welk antwoord er komt van de beheerder of dit forum ook uit te printen of op te slaan is. Wat vervelend zo'n auto ongeluk te zien gebeuren. @ Kaatje fijn weer goedgekeurd bij vk! @ Lindaa ha ha die man van jouw 'fruitvliegjes komen af op het vruchtwater' ! Ik vind het wel een goeie 8) @ Elise hm indisch koken lijkt mij nu juist wel weer lekker. Mijn hubbie gaat ook koken tijdens de kraamperiode maar dat zullen juist wel veel gekookte aardappelen met groente en vlees worden. Misschien kunnen we een dag ruilen? @ Moppiepoppie bij mijn ukkie hebben ze het gewicht ingeschat door de metingen van hoofdje, buik, beentjes. Computer berekent dit automatisch. @ Dreames oh wat naar voor jullie en de hond . Het is idd beter zo als hij zich zo alleen voelt dat ie alles kapot maakt maar het zal zeker pijn doen. Voel je maar niet schuldig! Waarschijnlijk na een tijdje is jullie hond helemaal thuis in het andere gezin. Sterkte ermee! @ Krisstel we weten op dit moment nog niet wat de gevolgen van de tia zijn voor mijn oom. @ Miranda T sterkte meid! balen dat de onderzoeken geen goede uitslag hebben gegeven. Gisteren de yoga was nog erg gezellig. Nog geen nieuwe baby's geboren dus iedereen zit een beetje te wachten wannneer het zal gaan gebeuren. Ik ben de laatste van de groep die uitgerekend is. Ik zie nu wel dat ik echt nog geen megatoeter heb, en er dus nog wel wat rek in de buik kan zitten Hopenlijk komt er bij mij niet meer veel bij want dan wordt slapen nog lastiger... Zo ik ga even wat nuttigs doen.
Hey meiden, bedankt voor jullie steun. Heb vanacht een paar uur wakker gelegen. Mn ouders komen vandaag en die hebben een verrassing voor me. Ben benieuwd. Vraag me af hoe het met liselotje gaat!