Weet iemand hoe lang geopende havermout nog houdbaar is om er havermoutpap van te maken? Deze is een aantal maanden oud maar volgende verpakking (waarschijnlijk ongeopend) houdbaar tot eind december. Toch smaakt ie een beetje vreemd; maar dat kan ook komen doordat ie in het kruidenkastje met echt teveel kerriepoeder samen heeft gestaan. Iemand idee?
@Krisstel: ja, 't is haar eerste kindje! Bizar he? @Charissa: welkom hier! @allen: waar staat het berichtje van nien30? Ik zie het nergens? Is het weer verwijderd? Liselotje heeft geen buddy zag ik en staat ook niet op de lijst... hopelijk horen we snel of het allemaal goed gegaan is! Striae: hier niet! Aambeien: hier niet! Spataderen: hier niet! Ik voel me echt gezegend... dit waren de 3 dingen waarvan ik overtuigd was dat ik ze zou krijgen omdat ik gevoelig ben voor spataderen en niet zo'n heel stevige huid heb. Nu ik er geen last van heb, neem ik alle andere kwaaltjes voor lief! Ik heb weer zo'n schandalige slaapdag. Van 12-7 geslapen, daarna ontbijtje, geprutst aan ontwerp geboortekaartje en van 8-12 weer geslapen... Heerlijk! Zometeen even de ramen aan de binnenkant zemen en de babykamer soppen (kastjes enzo vanbinnen schoon, dan kan ik ze in gebruik nemen). @Roshi: we hebben gisteren de Twister van Leifheit gekocht, zag er goed uit wat jij schreef. Ben helemaal blij! Hij was bij de Marskramer 15 euro goedkoper dan op internet... Omdat het 'beweegt' is mijn mannetje er ook meteen verslaafd aan... Haha!
@Moppiepoppie: havermout bederft niet snel, dus het is waarschijnlijk gewoon nog eetbaar. Alleen gaat de kwaliteit wel achteruit doordat het pak open is. Dat het raar smaakt kan zeker door de kerrie komen of andere sterk ruikende dingen. Ik denk niet dat je er ziek van zult worden ofzo, maar als het vies is koop je toch lekker een nieuw fris pak?
Mja, maar loop in pyjama hier te scriptie-en en het regent buiten; dusse.... hm... ik gooi het toch maar weg vrees ik; jakkiebah
Helpt goed tegen verstopping en moet nu floradix voor m'n ijzer (6,5) en daar raak ik al verstopt van. Ik neem nu maar 1x 10 ml. per dag van dat spul, maar er staat op 2x. Dacht echter dat met ijzer van 6,5 10 ml ook wel goed is. Wat denk jij?
@ Dorientje bah vervelend die aambeien.... naar binnen duwen oh ik moet er niet aan denken @ Tweety en Jekkia dat is balen, toch geen setje meer van Sesamstraat @ Tinkerbel doe maar lekker rustig aan! @ Parr hi hi je broertje moet idd maar even niet kijken maar meestal doet de vk wel snel een handdoek om je broekband dus dan ziet ie dat nog niet. (Heb mijn banner maar aangepast, ga nog eens zoeken voor een andere leuke) @ Yule hier nog zo'n voorrecht; tot nu toe geen striae, aambeien of spataderen....gelukkig Ga nu even naar mijn ouders. Tot later!
@ Dorientje: naarbinnen duwen?!?! AUTSJ @ Tinkerbel: rustig aan doen meis! Striae: hier niets te bekennen op mijn buik, wel zitten mijn billen er enorm onder
Goedemiddag meiden ! hier weer eens een slechte nacht gehad. tot een uur of 2 geslapen, daarna zo goed als niet meer. bah! verlang naar een lekkere nacht doorslapen. Iemand de film TBS al gezien? wij gisteravond,maar hou niet van films met een slechte afloop Ow ja Ikea, wat een drama. allemaal druk pratende mensen die in de weg lopen of aan het bumper kleven zijn, en waar gaan we mee naar huis... één prullenmand. Was dus weer lekker de moeite Jale hoe was het bij de vk? Heb hier het bel praatje trouwens niet gehad. Moppiepoppie, hier schatte ze het gewicht idd door te voelen, maar nou heeft ze al wel een jaar of 30 ervaring,dus dan weet je denk wel een beetje hoe of de wat Lindaa, lekker zo'n achterbuurman je kan geloof ik ook online klachten indienen, en anders even je plaatstelijk politie bureau bellen of binnen stappen Dreames, knuff.. niet leuk als je je hond weg moet doen,maar als je idd alles al geprobeerd hebt. Straks maakt hij ook alle baby spullen kapot en dat zou ook zonde zijn. Onze hond heeft ook een sloop periode gehad. tijdje in de bench gehad,maar gelukkig is hij er overheen gegroeid en gaat het nu super ( even afkloppen ) en wat was de verrassing van je ouders? Krisstel. nope helaas geen vissenkommen gezien bij Ikea. ze waren ook aan het verbouwen, veel dingen afgeschermd dus was niet echt gezellig shoppen Hier ook slijm :-? zal er wel bijhoren denk. Miranda, geen leuke bloeduitslagen. Knuff Dorientje, niet lekker. hier gelukkig geen last van. Wat qua verkoeling en jeuk kan helpen is een maandverbandje dubbelvouwen ( plakranden tegen elkaar) en dan even nat maken en in de vriezer. vervolgens in een boterhamzakje en hup ertussen. Jekkia, gelukkig hou je weer wat binnen, heb je geen emesafene in huis voor de misselijkheid? is echt wonderspul Pupke altijd leuk om te horen dat er iemand trots op je is. 35 weken Werd net gebeld met een aanbieding of ik lid wou worden van het blad "ouders van nu" heb gezegt dat ik al een abbonnement heb op wij jonge ouders. blijf niet aan de gang Wupje, 35 weken hoop hier ook niet de 42 weken te halen Debby, ik zou voor Kyara gaan Azeb, en nog iets voor je moeder kunnen vinden? Tinkerbel, schandalig dat je niet terug gelezen hebt Lekker bijna 36 weken ! Nog heel even binnen houden Charissa, welkom bij de club meid Zo gelukkig, ik ben bijgelezen, en nu niet zoveel meer kleppen hoor.. ga nog even wat drinken en dan zo met mannetje en de hond wandelen ( zie nu dat het regent, even wachten tot het droog is)
@Moppiepoppie: hmmm, van Floradix heb ik helemaal geen verstand. Zou wel gewoon volgens voorschrift nemen, anders moet je misschien aan de ijzertabletten en daar raak je pas echt verstopt van! Wat mij goed helpt tegen verstopping is fruit & fibre flakes (soort volkoren cornflakes met rozijnen en zo) elke ochtend, elke dag 2 stuks fruit waarvan minimaal 1 appel, gedroogde abrikoosjes of pruimen tussendoor snacken en veeeeeeeel water drinken. Oja, en verder alles volkoren natuurlijk. Havermout kun je ook in een afsluitbare bus doen, dan neemt het in ieder geval de smaak van kerrie niet op...
oh meiden. heb zojuist 2 broodjes op met ham en smeerkaas, een halve reep chocola, en 2 dikke berlinerbollen EN HEB NOG STEEDS EEN "HONGER" GEVOEL! ga nu maar voor wat chips ofzo
Weer terug van de VK.... beeb doet het goed, en is aan het indalen..ze hebben op de kaart cbibi ingevuld. Heb gewoon over 2 weken weer een afspraak, maar ze verwacht wel dat ik daarvoor al m'n slijmprop zal verliezen omdat de baarmoedermond toch wel al aan het veranderen was. Ze schatten ons meisje (wanneer ze gewoon tot het eind blijft zitten) op zo'n 6,5 a 7 pond. Morgen weer even een plasje inleveren bij de huisarts, om te kijken of de blaasontsteking weg is. En mochten harde buiken/weeen (of hoe je het ook wilt noemen) erger worden of niet weggaan, dan moet ik de vk weer bellen volgende week.
@Jale: fijn dat je weer door de APK bent! Doen ze bij jou controles altijd ook een inwendig onderzoek dan? Of alleen deze keer?
Mijne is nog niet ingedaald. Hoop daarom ook dat ze later komt; anders kans op uitzakken navelstreng natuurlijk. Ze gaat bij mij echt nog alle kanten op; ben als de dood dat ze weer zin heeft om kopje boven te gaan liggen, ieeks!
@Yule: Nee niet iedere keer een inwendig onderzoek, maar afgelopen weekend natuurlijk wel bij vk en in het ziekenhuis. Vandaar dat ze weten dat het al aan het veranderen is.... en op de kaart staat een 1/2 cm ontsluiting....
Mamameike: pff wat een rotnacht joh... bahbah en de beebies hebben niet naar ons geluisterd? Wat een stoute kindjes!! Dorientje: auw aambeien.. oef. Hier gelukkig niet, maar ik doe ook na elke 'boodschap' met een nat doekje (vochtig toiletpapier) navegen. Dan schuurt het allemaal niet zo en blijft het soepel. Althans dat maak ik mezelf wijs Elke ochtend een glas drinkontbijt met veel vezels drink ik ook. Jekkia: Helmonders zijn idd rare mensen hehehe, maar ik moet je 1 ding nageven: jij bent een uitzondering op de regel hoor! Je bent een superleuke meid Wat een goeie tips allemaal! Ik heb ook de eerste weken veel gember-capsules gehad. Werkte bij mij heel goed tegen de misselijkheid. Dreames: oeeh een verrassing! Ik wil ook! weer: hier nog helemaal droog en redelijk warm! Wupje & Pupke: 35 weken! Yeaaah! =D> Nien30: welkom hier! (je quote is zeker van onze 1e pagina ofzo?) Freesia: ach arm hondje.. ik hoop dat ie nu niet meer bang is voor het onweer..sieltje Spannend hoor je geboortekaartje. Ik vind het ook lastig, heb hem zelf gemaakt en dan ben je toch bang dat anderen hem niet leuk vinden... Debbyvermeer: Kyana is wel een stuk origineler! Leuk hoor! De oefenweeën zijn trouwens weer over, gisteren last gehad maar nu niet meer. De vorige keer waren het meer indalingsweeën en daar heb ik toen wel enkele dagen mee gelopen. moppiepoppie: haha jij ook al? ik snapte hem eerst ook niet ghighi Pisum: hahaha.. jaaa JIJ wordt ook mama! Verbaasd!? Heb het ook hoor... opeens komt het zo dicht bij! weer: opeens wordt het hier nu donker (ben al half uur aan het typen oef!) Charissa: welkom! Parr: de banner van Wupje telt vanaf de zwangerschap ipv de laatste menstruatiedatum!! Haha ja slim om je broer ver van je schaamhaar te houden weer: het regent jippeeeeee!!! *doet vreugdedans* Yule: jouw nesteldrang is ook prima, speciaal een nieuwe dweil gehaald en er zo blij mee Wupje: denk dat je de verkeerde code hebt voor je banner! Kaatje: bah wat een nacht Jale: er was deze week in het nieuws dat er in Turkije in een ziekenbhuis heeel veel babytjes waren gestorven (ankara, antalya of alanya geloof ik .. iets mee een A) Eng hè? Fijn dat je lekker in NL bent dus!!