September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Het is niet erfelijk hoe je bevalling verloopt. Heb aan vk gevraagd 2 wkn geleden namelijk. Mijn moeder deed 36 uur over mij en dat zag ik niet heel erg zitten, hahaha :)

2. 4days

4days Niet meer actief

Ja mijn moeder deed er ook daaagen over! En t schoot maar niet op... Dus toen werd er ein-de-lijk na bijna 3 dagen besloten een keizersnede te doen, ging het toen niet meer.... :( Uiteindelijk ben ik, na nog wat uren gerommel, geboren met een tangverlossing...
    Dus ik hou me maar vast aan de gedachte dat t niet erfelijk is! :)

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    ha dames!

Oh wat is het vandaag spannend zeg! Veel rommelende buikjes :D ! Ben benieuwd en allemaal heel veel succes want er zal de komende dagen dan echt wel het een en ander gebeuren 8) !

@ Tinkerbel lukt het nog met poetsen? ;)
    @ Dorientje oh gelukkig is dat gekke ding * speenknobbel * of hoe noemde de arts het nu gesprongen!
    @ Krisstel yippie 37 weken!
    @ Debby fijn dat alles goed is meid, en hopenlijk hou je het nog even vol met de ctg om de dag.
    @ Irisb leuk toch de hele dag rondsjeesen in een rolstoel ;) ! Je weet het is maar voor even anders zou het minder leuk zijn.
    @ Parr gelukkig een goede uitslag.
    @ Mobielfreak eak :confused: ! Wat een maf ding die slijmprop 8)

Even ego
    Was vanochtend nog op controle bij de gyn en onze ukkie ligt nog steeds in een stuit. Billetjes beneden en hoofdje lekker tegen mijn ribben aan. Nu hebben ze weer een echo gemaakt en de groei gaat ook nog steeds door, de afmetingen schommelen tussen de 39 en 40 weken. De gyn stelde voor om volgende week donderdag een draaipoging te doen. Maar toch zie ik daar wel tegenop. Ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten en vind het zo naar voor de kleine. Wel hebben we woensdag nog eerst een gewone echo, dus stiekem hoop ik dat er voor die tijd nog veranderingen komen. En heel misschien komen er ook nog wel weeën voor die tijd.... zal wel niet.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kristel o ik had er nog nooit van gehoord zulke kruiken hihi. dacht is weer wat nieuws zeker.

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Charissa, Funnyme en Mamameike wens voor jullie dat jullie vandaag allemaal nattevoeten krijgen van het vruchtwater ;)

Mamameike slijmprop kwijt YOEHOE!!! nu kan het echt niet meer lang duren want als je de hele prop kwijt bent (en geen stukje) dan mag het niet lang meer duren ivm infectiegevaar!!!!!!
    Lees net dat deklont wit was, zou je dan toch maar een gedeelte zijn kwijtgeraakt? Of was het een hele grote klont?

Charissa zo te horen ben jij al goed opgang, hopen dat het nu echt doorzet en dat het geen valse weeen zijn. Maar dat merk je vanzelf wel. :)

Parr gelukkig dat de uitslagen goed waren!
    Wiebel, wiebel wat een gekriebel (oeps, zandkasteelliedje nu in mijn hoofd door jou bipswiebelen :) )

Ingeltje geniet er nog maar van dat je nu nog alleen thuis zit, straks kan je er alleen maar van dromen :)

Enne, tuurlijk ben jij al toe aan kinderen. Komt alleen erg dicht bij nu. Binnen een maandje ben je voor altijd een mama (en vast ook een goeie) ;)

Mobielfreak gessie, wat ziet zo'n slijmprop er smerig uit zeg (lijkt wel op nageboorte van een katje)

Wupje Hoop voor jou dat de kleine nog vanzelf draaid, zo'n draaipoging schijnt niet echt prettig te zijn en niet altijd te werken. Weet je al of je een stuitbevalling mag doen of toch een ks krijgt als het niet veranderd?

Voel me weer niet lekker, zwaar misselijk en veel maagzuur en kan zelfs geen zwangerschapsband meer op mijn buik verdragen omdat deze strak staat.
    Zijn er meer die hier last van hebben?

6. 4days

4days Niet meer actief

Hey buddy, wat vervelend dat de kleine nog steeds in stuit ligt zeg! :( Maar over het draaien heb ik best veel goede verhalen gehoord! Het schijnt idd een beetje gevoelig te zijn, maar meestal gaat alles goed en blijft het kindje erna goed liggen.
    Want ik denk eerlijk gezegd dat het niet meer gaat draaien vanzelf... Mijn vk zei dat dat na zo'n 32 weken bijna niet meer voorkomt bij een eerste zwangerschap, laat staan na ruim 35 weken met een baby die groter is dan gemiddeld!
    Maar het komt vast goed hoor! ;)

Groetjes Cossy

7. 4days

4days Niet meer actief

Jah ik heb daar de laatste tijd ook last van jekkia, dat ik me ineens heel erg beroerd voel... Buikpijn en supermisselijk enzo... Maar meestal is het wel binnen een half uurtje of maximaal een uur verdwenen. Heb nog niet kunnen ontdekken wat de oorzaak is...

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Het is niet zozeer het beroerd zijn want dat ben ik al zo'n 31 weken ;) maar dat de buik zo strak staat dat je helemaal niks meer daarop kunt verdragen.

Heb al sinds vannacht dat de buik aanvoelt als beton.

9. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hier ook dat gevoel, heb vooral een "strak" gevoel vanaf de navel naar beneden.. net alsof het elk moment kan gaan knappen of scheuren die buik!

10. 4days

4days Niet meer actief

Ow.. nee dat heb k nooit eigenlijk :p

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Heb het met de hele buik, zelfs lastig om rechtop te zitten. Erg vermoeiend :(

12. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

He hello 8)

Wat een spanning en sensatie hier zeg :eek: Ik blijf het vandaag nog even in de gaten houden, hoop voor jullie dat het echt begonnen is en dat jullie niet aan het oefenen zijn!

Zo het poetsen is klaar, alleen nog stofzuigen maar dat mag manlief doen, dat kan ik niet meer. Nu is het wachten op de wasmachine, dat vind ik altijd zo irritant :evil: Wil ik lekker doorgaan met alles en alles op tijd af hebben, en dan moet je zo lang wachten :( Nog een uur, dan is die klaar en kan de derde was er in. Daarna nog eentje en dan is alles weer klaar, behalve dan morgen nog wat babywasjes. Ik had alles klaar maar koop elke keer kleertjes erbij haha :) Die was ik trouwens met Neutral nu, maar ben van plan om ze na de geboorte gewoon met onze was mee te gaan wassen hoor, mits ze daar tegen kan uiteraard ;)

Pff ben weer moe, gister een tukkie gedaan maar dan wil mijn lichaam vandaag weer haha, en dat ben ik niet van plan! Dan maar een beetje op het forum rond hangen :)

XXX

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    goedemiddag meiden.
    zo ben ik ook weer even. Moest van mezelf eerst wat in huis doen voor ik op de pc mocht. Eerst de vaatwasser uitgeruimd
    Heb nu de hele bovenverdieping opgeruimd en gesopt. 2 draaien was weggevouwen, bed verschoond en de wc gedaan. Nu heb ik even rust.
    eerst ff bijkomen op het forum en daarna wil ik kijken of ik nog fut heb om boven ( binnen ) de ramen te zemen.. ben ik wel weer dood aan het end van de dag,maar dan is het boven weer netjes.
    Mannetje is nu met zijn moeder beneden alles aan het schilderen ( muren )

Hyves.. is die bij jullie ook engels? :-?

Jekkia, goede tip !

Cossy, tienermoeder en roken. Mijn mening is dat jij verandwoordelijk bent voor de gezondheid van je baby. dat betekend voor mij stoppen met roken, of je nou 15 of 35 bent. Lekker naïf van haar.

Eva, gelukkig gaat alles nog goed daar. hoop dat je snel weer een goede stoelgang hebt.. ow jee, nog een klein beetje twijfels over de naam?

Yule, vind het ook niets hoor als mannen zulke risico's nemen. zeker niet als ze een (zwangere) vriendin thuis hebben. Is hij weer veilig geland?

Jannes, spannend meid, nog maar een week of 2

Dorientje, gelukkig is hij nu open en kan je weer zitten.

Kristel, 37 weken :whistle:

Moppiepoppie, vind idd ook dat je dan gaan meeschrijven bij de sept. mama's ipv augustus. vooral omdat je zo iedereen al kent enzo.

mamameike, ow je slijmprop..spannend.. mag jij vandaag samen met FunnyMe

FunnyMe, en komt het al regelmatiger?
    toch lekker idee dat je mannetje bij je is nu.

Charissa,jij ook.. spannend ! zou je nu al thuis mogen bevallen of naar het ziekenhuis moeten? omdat je nog net geen 37 weken bent

Mobielfreak, lekker fris die slijmprop haha.. nou die ga ik wel herkennen als het zo ver is.

Wupje, hoop dat je kleine deze week nog draait. zo'n draaipoging lijkt mij ook niets

Zo ik ben weer bij. ondertussen kwam mijn moeder nog koffie drinken en ik wou alleen maar op het forum kijken of er al iemand bevallen was haha.
    Nou ga nu even boodschappen doen en kom daarna weer ff spieken.

14. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Het geluk was van korte duur...

De bobbel zit alweer vol bloed, en is nu nog pijnlijker dan voordien.
    Had hier even de dienst gyneacologie gebeld om er wat van te vragen...
    Krijg ik mijn gyn aan de lijn...
    Zegt ze zo: ooh je hebt volgende week donderdag een afspraak zie ik, we zullen er dan wel eens naar kijken...

Was mijn eerste idee, dus moet ik nu tot donderdag constant staan?

Soms krijg ik van die dokters hier de "piep"

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    zo ff gezogen en geweild pff zweet me gelijk rot hier schijnt het zonnetje weer vrolijk. heb de hondenmand uitgesopt met detol dus die is ook weer fris. straks nog ff de gang zuigen en dweilen maar wacht ff tot me ventje wakker is anders wordt ie er wakker van vind ik zielig hihi.

16. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Wupje: mijne is bij 33 wkn gedraaid. Je zou kunnen proberen met geluid. Ik had een zo'n trekpoppetje waar het melodietje van 'mary had a little lamb' uitkwam als je aan het koordje trok en die heb ik tegen m'n doos aangelegd :)lol:) en daar is ze toen naartoe gefrutseld om het beter te horen. Ze beweegt altijd bij geluid. Je kunt ook een koptelefoon op je schaambot leggen. Ik vind die iets riskanter want je weet niet hoe hard het geluid daarbinnen aankomt en wat als ze toch ineens met hoofdje beneden ligt dan draait ze accuut weer om! :p Maar als je zeker weet dat kopje boven ligt dan zal het wel werken. Maar het moeten wel lieve liedjes zijn en geen wilde rock ofzo. Vandaar dat ik dat trekpoppetje een mooie vond. En hubby ter hoogte van doos laten voorlezen zodat ze naar zijn stem zou gaan. Geen idee of dat werkte maar lijkt mij ook dat papa's stem wel gewild is, dus het zijn misschien de kleine dingetjes die helpen. Nou ja, het kan zijn dat de jouwe al te groot is maar hoor wel veel verhalen van kindjes die vlak voor de bevalling nog omdraaien. Mijn broertje is paar dagen voor de bevalling in stuit gaan liggen, ook tof :) NOT :evil:

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Mamameike, dat wordt tot donderdag zitten op een ringband (zo'n opblaasbare zwemband)
    Informeer eens bij de thuiszorg of je daar eentje kunt lenen.
    Dat is beter dan tot onderdag blijven staan (dan krijg je ook nog eens spataderen ;))

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dorientje, daar wordt je ook niet vrolijk van.

Even klaagmodes wat betreft smoeders...
    Ze is hier nu een week aan het schilderen,maar ik heb verschillende doekjes die ik apart hou.
    dus gele doekjes voor vieze schoonmaakdingen (wc enz,) en doekjes voor aanrecht, tafel afnemen enz.
    Nu heeft ze vorige week al een paar keer mijn aanrechtdoekjes gebruikt voor de verf, dus had weer nieuwe en een ander soort doekjes gehaald om die voor mijn aanrecht te gebruiken ( ben qua eten een hygiene muts :) ) wil ze die net gaan gebruiken om verf van de trap te halen :evil: zag het gelukkig op tijd dus heb gelijk even goed duidelijk gemaakt dat die doekjes voor het aanrecht zijn, nieuw zijn en niet gebruikt mogen worden.

19. Hoewel ik niet misselijk ben en geen last van maagzuur heb (gelukkig!), kan ik ook geen band meer om mijn buik verdragen en aangezien al mijn zwangerschapsbroeken zo'n band hebben, heb ik dus een probleem. Momenteel draag ik een gewone linnen broek waarvan ik alles wat niet dicht kon naar binnen heb gevouwen. Misschien beetje raar idee, maar nu over mijn buik dus alleen nog maar een (lang!) shirt zit, voelt dat véél prettiger aan. Thuis vouw ik de buikband helemaal naar beneden, maar dan krijg je zo'n dikke rol. Verder draag ik veel jurkjes met leggings eronder...

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ Jekkia hier ook veel last van maagzuur :( Misselijkheid valt wel mee.
    Wat betreft stuitbevalling of ks; ik zou graag een stuitbevalling proberen maar ben er nog niet helemaal over uit. De billetjes liggen beneden dus die moeten toch ook kunnen indalen lijkt me?

@ Cossy thnx buddy voor je opbeurende woordjes :D ! Geniet je nu lekker van je verlof?

@ Dorientje hè gassie dat die bobbel nu weer vol moet lopen :( En wat een rotopmerking van die arts :evil: Is toch niet vol te houden zo?

@ Moppiepoppie dat zijn een paar goede tips! :D Ga ze gelijk proberen wie weet helpt het! Eigenwijs broertje heb je trouwens ;)

Ik heb net ook even de wc gepoetst, dadelijk even kijken wat we nog meer kunnen doen.
    Vanavond nog verjaardag van een vriendin.

Deel Deze Pagina