September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ooh funnyme! spannend zo! Is het wel te houden met de weeen? Succes meid! :D

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Yule, hoezo jaloers?! :D Klinkt echt TE lekker!

@Funnyme, spannend..hoop dat het niet lang meer duurt!

3. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Yule, dat klinkt heerlijk meid! Fijn dat je er zo van genoten hebt!

Funnyme, fijn even iets van je te horen! Succes meid!

4. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    Mijn hemel julllie kunnen echt wat afkletsen heb geprobeerd over en nergens op te reageren.

Hier bij de huisarts geweets. Was gelukkig niks ernstigs aan de hand behalve dat als ik bepaalde bewegingen met mijn arm en nek tegelijk maak valt mijn pols weg dus gewoon een nek blokkade. niet ernstigs maar fijn is anders. Mijn hele nek zit vast en kwam gisteren toch echt net van de fysio.

Ik ben echt vaak misselijk en zo maar verder gaat het hier redelijk tussen de dutjes door.

@klavertje44 oh spannend de datum geprikt. Leuk hoor kan je je lekker voorbereiden.

@jannes gelijk heb je hoor een datum kiezen dat er een fijne gyn is zou ik ook doen.

@cossy oh die van jouw kan ook hele buik verhuizingen houden zo te horen. haha soms doet het gewoon pijn he. Maar je als ze niet bewegen krijgen ze ook weer commentaar dat we het niet voelen. dus wat moeten ze dan.

@charissa2 nou succes dan he meis.

@liselotte gefeliciteerd met de kleintjes geniet ervan.

@ydnic dat is een goed idee van die site. Als wij het toch niet meer gaan gebruiken kan een ander er altijd wat mee.

@kimbaa welkom als september mama

@mamameike nou wat vervelend hoop dat de kleintjes zich snel aankondignen en anders dat je maandag mag.

@elin altijd het zekere voor het onzekere nemen en bellen hoor. dat zeggen ze tegen mij altijd. nou fijn dat alles wel goed was.

@lindaa ohh wat schattig lief he katjes

@eva fijn dat je geen pijn meer hebt

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elin, hoe gaat ie nu. Voel de kleine hier vandaag ook heel weinig. vind het ook maar niets.. gelukkig ben je even goed nagekeken door de gyn

Krisstel. nee naam blijft zoals hij is :)

Parr, huwelijksspiegel? heb ik wat gemist? een spiegel speciaal voor jullie gemaakt ofzo?

pagina 1200 voorbij :whistle:

Dniise, als je lichaam aangeeft dat je het niet meer trekt zou ik je zeker ziekmelden... dan zou je nu gelijk je verlof in gaan want bij ziektewet ivm zwangerschap gaat je verlof automatisch 6 weken van te voren in

Jekkia, ik raak inmiddels aardig thuis in foto's bewerken. weet niet wat je wilt?

FunnyMe, iedere ontsluiting begint met een vingertopje.. succes !

Zo ik ben weer even bij,. helaas geen babytjes tot nu toe.
    Vandaag niet veel gedaan. boodschappen wezen doen en samen met mannetje de schuur op geruimd. Heb nu smoeder en een vriend op visite.
    geen zin meer om te koken, dus gaan tosti's eten.

6. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Nog steeds geen baby's? Tjee ik was er van overtuigd dat er, als ik de laptop aan zou doen, toch wel wat gebeurd zou zijn...

Het is inderdaad erg leuk om te lezen, dat dagboek.
    Ik had jaren geleden, toen ik op mezelf ging, al eens een aan mij gericht dagboekachtig verhaal van mijn moeder gekregen. Ook dat is heel erg leuk om te lezen. Dit is echt van mijn moeder zelf. Ze had van te voren ook niet bedacht dat ik het zou krijgen (en ik wist het dus ook niet!). Heel bijzonder en persoonlijk.

Wij hebben vanmiddag een box gekocht: de Bopita Rocco met lade in het wit. Ben er heeeel erg blij mee, vind hem supermooi. Hebben jullie je box allemaal al staan of nog niet? Wij hadden daar discussie over. Ik vind het wel leuk om hem al op te zetten, mijn man vind dat echt onzin.
    En we hebben (rol)gordijnen besteld voor de kinderkamer. Hoera, ook dat kan afgestreept worden. Nu alleen nog een lamp en een boxkleed. Dat laatste vraag ik misschien wel aan een vriendin, die bood lang geleden aan dat ze het ook wel leuk vond om iets te naaien als kraamcadeautje.
    Oke, ga nu maar aan het eten beginnen... Geen zin in....
    Groetjes
    Azeb

7. charissa 2

4 aug 2008
    72
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    Goedenavond dames.
    Jeetje ik had een hoop bij te lezen zeg :D .
    Nou hier is nog geen verandering (denk ik).
    Wandt ik mocht thuis blijven tot me vliezen braken of tot ik bloedverlies had.
    Wandt de weeen heb ik al.
    En die huden gewoon ook niet meer op :cry: .
    Me partner wordt er gk van die loop maar met me mee te puffen :D .
    En me zoontje vindt het helemaal niet leuk om te zien hoe veel pijn mama heeft.
    Me partner heeft nu ook gezegt als het zo heel de nacht door blijf gaan dan breng ik je naar het ziekenhuis en we gaan niet weg voor ze je hebben geholpen.
    Wandt ze kunnen het niet maken om je met zo veel pijn te laten lopen.
    Ik llop gewoon te huilen van de pijn als die weeen komen.
    Omdat ik niet kan slapen en niet kan rusten dus dan raak je helemaal en een emtionele bui.
    Maar ja ik zal nog wel ff moeten vol houden .
    Nou dames dat was het weer ik ga maar weer proberen te rusten in een warm bad.
    En me kruik weer in me rug leggen.
    Alle ander mama die bezig zijn succes.
    Groetjes

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oef ... sterkte meis.. lijkt me heel vervelend zo...

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Oh Charissa wat erg, ik hoop zo voor je dat het sneller mag gaan of dat je idd in het ziekenhuis mag blijven. Want dit is ook niets :( Dikke knuffel!

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Charissa dat klinkt niet fijn zeg...
    Heel veel sterkte en kracht gewenst. Ga de weeen te lijf, pak ze bij de horens en laat je er niet onder krijgen erdoor...
    (dat klinkt wel heel makkelijk gezegd he...)
    Ik leef met je mee in elk geval!

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @elise1 gelukkig niks ernstig, wel vervelend *knuff

@kaatje die spiegel is een grote in een gouden lijst. De gasten konden in een zilver en goude pen een berichtje schrijven aan ons :D was wel een leuke idee van mijn Szus :D

@charissa ik ben het met jouw man mee eens! je kan niet heel lang weeen hebben! dan ben je uiteindelijk te uitgeput voor de persweeen! :(

Zo hier ook weer patatjes gegeten. Ook geen zin om te koken. Wij hadden wel zin in de mac maar niet in de rit erheen :) Zat ik op de bank met mijn been over de andere (zoals hoe mannen dan zitten, want de vrouwelijke been kruisen kan ik niet meer haha) en na een tijdje deed ik mijn been weer naar beneden en rolde mijn broekpijp omhoog en had een dikke vocht deuk in mijn boven kuit :confused: Zelfs hubbie keek er van op! Dus toen kwam irisB met een goede vraag. Wat is het verhaal achter de vocht vasthouden eigenlijk? ik eet zoutarm, drink 2L water perdag, kussen onder mijn matras.. waar komt het allemaal toch vandaan en wrm wordt het steeds erger. Wij weten wel dat het door de zw komt maar waarom? trouwens Lola die spul is echt vies >.< :)

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Hey meiden,

Nog geen baby's..... had echt gedacht dat er nu toch al weer een paar geboren zouden zijn.
    Vandaag lekker schoongemaakt, badkamerkastje gekocht en lekker op de bank gehangen. En ooh ja.... vandaag begon met ontbijt op bed door mn mannetje :D
    Nou ik ga eventjes koken. Vandaag lekke omelet met kaas, ham en champignons

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Pffff net mac gegeten en zit zooo vol dat ik alleen nog maar op bed kan gaan liggen. Ik voel me 100 kilo, maar is gelukkig niet zo :) (hoop ik :confused:) ;) Heb tot gisteravond half 4 aan scriptie gewerkt omdat ik het gewoon af wou. En is gelukt! Alleen omdat ik m dus pas over 2 wkn in kan leveren schieten er steeds dingen door m'n hoofd van; dit en dat kan ik nog anders formuleren, zus of zo redenatie ben ik nog niet tevreden over, dit en dat nog even aanpassen, blegh! Ik twijfel heel erg of ik de beoordeling beter heb gemaakt, of dat ik juist iets erbij heb geschreven waardoor het slechter wordt. Lekker onzeker, ben ik normaal helemaal niet, maar ja. Hormy's, I guess :p

14. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Nog geen beebjes?

Wij zijn lekker weer ff uit eten geweest, hihi we hebben de smaak weer te pakken ;)

@Azeb, mijn moeder heeft ons boxkleed ook zelf gemaakt van allemaal lapjes stof, erg leuk!

Wij hebben de box ook nog niet staan, deze week ofzo denk ik...

We gaan een filmpje kijken, kijk straks nog even of er hier nieuws is!

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Sow kinderkamer is af op hier en daar paar kleine dingetjes (zal zo eens wat foto's plaatsen hier). Alle het roze van Ravens kamertje is verdwenen :) en nu ook boyproof (straks komen ze bij elkaar op de kamer)

Charissa, jij gaat toch niet een van die vrouwen worden die voor wereldrecord bevalling gaan he. ;) (je weet wel, bevalling van 60 uur of zo)
    Jij bent al vanaf gisteren bezig, respect hoor, hoop dat het snel losknalt (letterlijk en figuurlijk ha ha)

Box staat hier al sinds vorig jaar, moet alleen een nieuw boxkleed erbij halen. Om die jongen nu op een knalroze neer te leggen... mijn moeder zou een attack krijgen :D

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kinderkamer, bedje van raven

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Bedje van broertje (bedjes staan naast elkaar, er komen nog klamboes boven te hangen)

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

foto verwijderd

de commode

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Azeb: wat bijzonder, zo'n dagboek. Dat is idd heel persoonlijk en een mooi gebaar van je moeder.
    Box staat hier al vanaf week 20 ofzo, zodat de katten er aan konden wennen. En verder hadden we ook nergens plek om dat ding ergens anders kwijt te kunnen... :)

@Parr: vocht vasthouden kan komen door veranderde hormoonhuishouding, maar vooral ook door slappere aderen in je benen, waardoor het bloed niet goed omhoog 'gepompt' wordt, daardoor treedt vocht uit je bloedbaan in je benen. Wat meestal ook niet meehelpt is het gewicht van je baarmoeder die om de grote vaten in je bekken drukt, waardoor de bloed terugstroom nog meer belemmert wordt.
    Zoutarm eten heeft volgens mij juist een averechts effect op vocht vasthouden (er blijft dan geen zout over in je bloed om het water in je vaten vast te houden, waardoor het in je benen blijft zitten). Maar als het een advies van de vk was, blijf het dan toch maar doen.
    Verder is veel drinken belangrijk (klinkt tegenstrijdig, maar dan spoel je het vocht als het ware weg). Ik drink zelf wel 3 liter op een dag, voornamelijk water en af en toe limonade. Als ik te weinig drink heb ik onmiddellijk dikke voeten. Dus misschien is 2 liter nog niet genoeg? :rolleyes:

@Moppiepoppie: heb je de hele nacht doorgehaald? Vreselijk vond ik dat altijd, maar ja, dan is het tenminste af. Laat het maar lekker liggen nu hoor! Perfectie bestaat toch niet.

@charissa: heb je wel regelmatige weeen die dicht op elkaar komen dan, of is het nog steeds onregelmatig en meer dan 5 minuten ertussen, dat wat ze zo oneerbiedig 'voorwerk' noemen? Klinkt alsof je moeite hebt te ontspannen, en man met stress eromheen helpt het ook niet denk ik. Heb je al overwogen om je zoontje weg te brengen naar een oppas ofzo? Dan kun je je misschien beter aan de pijn overgeven, waardoor de weeen krachtiger worden? Je terugtrekken, af en toe lekker geluid kunnen maken en je omgeving vergeten schijnen wonderen te doen.
    En als het echt niet opschiet, toch maar weer richting zkh. Succes he meid.

20. Onder water

Onder water Niet meer actief

Wow , ik ben dus echt vanaf mijn laatste berichtje hier in slaap gevallen en knock out gegaan zeg!
    Mannetje was lekker vissen en komt zo weer thuis, dus heb ff heeerlijk gerust!

Kaatje heb ik niet ergens ooit gelezen dat jou man ook graag vist?
    En over dat verlof, ja dat moet dan maar die 5 dagen maakt mij even niets meer uit!

Azeb leuk dat je een box heb gevonden , het word nu allemaal heel echt he!
    Wij hebben er hier 3 staan dus ruim keus .. We hebben ze allemaal gehad, 1 koloniaal 1 wit en 1 ronde met een beukenkleurtje.. hihi!

Charissa, ik hoop dat je snel verlost ben , dit is ook zeker geen pretje geloof ik.
    Ik duim voor je dat het op mag schieten..

Moppie , fijn dat je scriptie nu af is!
    Hoop dat je er een beetje rust in kan vinden , en mocht je nou echt nog iets willen veranderen heb je in ieder geval nog 2 weekjes!
    Had dus ook wel trek in mac, lief vist vlakbij de mac maar al dat zout joh.. Ik word al opgezwollen als ik eraan denk dus sla het maar even wijs af..

Trouwens hier gaat het hard met de kilo's , was ik met 16 weken 3 ons aangekomen dus 54 kilo , zit nu op de 68!
    Al vermoed ik dat het hem in het vocht zit, k zwel op als een ballonnetje ben ook echt een zoutmonster.

Deel Deze Pagina