September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @charissa meis ik hoop dat het snel veranderd in het echte werk en dat je snel je beebje kan knuffelen. *knuff*

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    ha meiden!

Hier vandaag weinig nuttigs gedaan :( Hubbie gelukkig wel, het geboortebord begint ergens op te lijken. Morgen kleurt hij het in en dan is het klaar :D . Vanmiddag nog even lekker bakkie koffie (thee voor mij ;) ) bij mijn ouders gedaan en daarna op de bank gehangen. Had ook geen zin om te koken dus is gebakken eitje op boterham geworden. Ook lekker.

@ Parr ha ha grappig hè als die mannen moeten klussen en het lukt niet goed dan vliegen er allerlei termen door de lucht 8) ! Gelukkig is het uiteindelijk toch af :D . Ja waar dat vocht vasthouden vanaf komt zou ik ook niet gelijk weten :( maar vervelend is het wel.

@ ydnic ik heb ook veel last van zuurbranden. Door producten met melk te eten / drinken wordt het wel minder.

@ Tweety oh spannend nog een paar daagjes :D ! Jammer dat je de duif-artikeltjes niet meer hebt kunnen vinden maar de dag zal er niet minder om worden!

@ Roshi gewoon niks doen op zo'n baaldag ;)

@ Yule klinkt heerlijk zo'n massage ochtend!

@ Azeb fijn hoor dat jullie een box gevonden hebben. Bij ons staat ie al in de kamer alleen moet ik het kleed en de spulletjes er nog in doen. Staat voor komende week op het programma.

@ Charissa oh wat moeilijk dat het allemaal zo lang moet duren :( Hele dikke knuff en superveel sterkte !

@ Steen super dat jullie nu toch nog even kunnen genieten! Hier dadelijk ook een filmpje. The aviator op DVD, die heb ik nog niet gezien.

@ Moppiepopppie goed meid dat je scriptie af is. Enne niet te veel meer in de handen pakken...... af is af 8)

Zo misschien tot straks en anders morgen

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    he meiden,
    kom even zwaaien hier..
    heb de hele dag mijn huis vol familie gehad..(vandaar dat ik niet kon komen op het forum!en ben te moe om bij te lezen :oops: ) ze hebben mijn mannetje geholpen om alles uit de voor en achtertuin te halen.. we zijn rond elf uur begonnen (nou ja wij,, ik niet HIHI) en waren pas om half 7 klaar maar nu is alles kaal en eruit, dan kan volgende week alles betegeld worden :D

Het zijn er trouwens niet meer dan 2 kittens geworden (ben ik ergens ook wel blij om!) Het zijn beide zwart witjes! Ik wist wel dat ze zwanger was, maar niet precies hoever en hoelang ze nog moest .. morgen maakt mannetje even een foto en dan zet ik ze gratis op het internet.. voor over een week of 7!;)

Ik heb nu net lekker gedouched en ga nu eindelijk even languit liggen..
    *vermoeiend je hele huis vol de hele dag!*
    Tot morgen maar weer dames! Knuff

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Dankjewel voor de uitleg. Ik hoor juist alleen dat teveel zout zorgt ervoor dat je vocht vast houdt...:rolleyes: dat zeggen de ha en de vk ook... pff meer dan 2L? ik krijg die 2L amper weg! 3L lukt mij nooit! heb met 2L ook zo'n last van mijn maagzuur en als ik nog meer drink past het eten ook niet meer:( Ik vind he gewoonweg vervelend dat het telkens meer wordt en dat de vk en ha niks aan doen, toch al weten ze dat lopen nu zeer doet bij mij. krijg gewoon telkens te horen: hoort erbij, voeten omhoog, minder zout, 2L water drinken... :rolleyes:

@jekkia mooie kamer!

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: ik heb er ook tegenstrijdige dingen over gehoord (zout).
    Dit vond ik om medicinfo.nl

Een aantal tips om oedeem tegen te gaan:
    Leg een kussen of wat boeken onder het voeteneinde van het matras. Hierdoor bevorder je de terugstroom van het vocht naar de vaten en kan je het beter uitplassen. Drink veel. Let op met wat je drinkt. Vruchtensappen en limonade bevatten bijvoorbeeld veel suiker. Drink water of thee zonder suiker. Gebruik echter geen vochtafdrijvende medicijnen, ook geen homeopathische. Er is namelijk beschreven dat door de plotselinge afname van vocht er problemen kunnen ontstaan bij de placenta.

Bij plotselinge toename van het vocht is het verstandig om contact op te nemen met je verloskundige. Het kan zijn dat je bloeddruk toch gestegen is. Vooral als je ook andere klachten hebt, zoals hoofdpijn of een misselijk gevoel, moet je je bloeddruk laten controleren.

En dit op een belgische site:

Vroeger werd hiervoor een volstrekt zoutloos dieet voorgeschreven; omdat het lichaam vooral gedurende de zwangerschap een bepaalde hoeveelheid zout nodig heeft, wordt dit nu niet meer gedaan.
    Men ontdekte namelijk dat bij een volstrekt zoutloos dieet het lichaam de aanwezige zouten vasthoudt, hetgeen leidt tot een verhoogde bloeddruk en zelfs een nog grotere oedeemvorming.

Het is voldoende om het gebruik van zout te beperken en om extra-zoute spijzen te vermijden. Eet zo gezond mogelijk en zorg dat er voldoende gedronken wordt om de afvalstoffen goed uit het lichaam te spoelen.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Par, leuk zo'n spiegel !

Charissa, succes en sterkte !

Jekkia, vrolijk kamertje

Yule, mannetje zag je stickers op hyves en vond ze helemaal gaaf

Dniise, ja mannetje hier houd ( helaas ) ook van vissen. Hij weet dat hij er nu niet zoveel tijd meer voor heeft.
    Is deze week natuurlijk hard in huis bezig geweest en hij wil voor de bevalling nog wel een paar keer gaan snoeken.daarna houd het ook even op, want zit er niet op te wachten ieder weekend alleen met kind thuis te zitten.

Ik ga zo de laptop uitgooien en richting bed. ben vandaag zo moe dat ik nu alleen maar om alles kan huilen omdat ik mijn bed in wil. hoop vanacht weer een beetje goed te slapen.

Knuff

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik volg dus alle advies op :s vandaar dat ik nu overstapte naar de middel die Lola ook gebruikt de Solidago Complex van A.Vogel. denk dan probeer ik het ook ff.. staat erbij om 3x per daags te doen maar ik doe dit maar 2x dan net zoals lola

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja, wat ik uit je berichtjes begreep doe je al de hele tijd wat de adviezen zijn... wat je er verder dan nog aan kan doen? Geen idee!
    Wel supervervelend voor je, de een heeft er meer last van dan de ander. Voordeel is wel dat je de kilo's na de bevalling supersnel kwijt bent!

Over homeopathische middelen weet ik te weinig om er wat zinnigs over te kunnen zeggen eigenlijk. Heb je het idee dat het werkt?

9. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    hier ikke weer.
    Ik blijf me erover verbazen hoeveel jukkie hier bezig zijn, zoveel te schrijven over vanalles en niks ( ;) ).

Hier weer even een lekker ego-berichtje.
    donderdagochtend 2 lekkere voorweeën gehad. had direct het idee: Oh ja, zo voelde het! Deze week feestweek in het dorp gehad en dan ben je verder niet echt bezig met wat je voelt in je lichaam ( ik althans). Vanmiddag om half 6 ging ik naar huis zo van :de feest week is voor mij nou afgelopen (duurt nog tot vanavond, maar ik wil weer wat regelmaat voor de kids, want die moeten maandag weer naar school). Lekker gegeten met de kids voor de tv, en het was net of ik tot rust kwam of zo, want ik voel nu de hele tijd vanalles. Ben ook wel een beetje teleurgesteld daar in, want ik weet dat het nog even gaat duren voordat de bevalling gaat beginnen. De andere 4 waren ook overtijd. Ben wel blij dat school maandag weer begint: weer orde en regelmaat in huize Wiersma. Manlief is ook nog 1 week vrij, dus lekker relaxen en het huis weer aan kant en schoonmaken. (heb ik in de vakantie niet echt gedaan, schaam schaam).
    Wa me nu echt tegen begint te staan is steeds met Hanne bezig te moeten zijn, en dan bedoel ik niet het leuke bezig zijn met haar, maar het verschonen, rondsjouwen en dat soort dingen. Ik merk dat mijn lichaam dat echt zwaarder gaat vinden.
    Ook ik houd vocht vast. Maar om eerlijk te zijn doe ik er niks tegen. Hoort bij de zwangerschap. Het enige wat ik doe is slippers aan en savonds op het bed beneden (die heeft de thuiszorg van de week gebracht) liggen te tv kijken.

Verder niet echt veel meegemaakt. Wiegje vanavond opgemaakt, box staat al in de kamer vanwege Hanne, maar twijfel nog of ik de bodem al omhoog zal doen. Maar even overleggen met Manlief.

Voor alle dames die al rommelen of bezig zijn, Veel succes en puf ze. Jullie zijn er vast eerder vanaf dan de rest ( :) :) ).

lieve groetjes, jikke

10. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Elise, hopen dat je fysio de volgende keer ook de nek los kan maken..gelukkig niets ernstigs!

@Kaatje, gelukkig blijft de naam. Had hier ook geen zin om te koken, dus broodje ham met gebakken ei geworden ;) Moet kunnen toch af en toe :D

@Azeb, mooie box! Hier vond mijn moeder het onzin maar we hebben hem nu twee weken staan en vind het super gezellig staan…dus als je hem over kan halen ;)

@Moppie, goed joh dat ie af is! En nu even uitrusten of eh…andere dingen doen. Je kan een paar dagen voor de inleverdatum nog een keer alles doorlezen..dan is het ook weer even uit je hoofd en kan je er misschien objectiever naar kijken.

@Jekkia, leuke vrolijke kamer :D

@Wupje, mag ook wel een keer toch? Leuk zo’n eigen gemaakt geboortebord.

@Lindaa, wat een ***klus of niet? Wel lekker als het straks klaar is als je bevallen bent.

Werd net door mijn zus gebeld (we hebben sinds 8 jaar niet meer zo’n hele goede relatie) en ze vertelde dus dat ze volgend jaar gaan trouwen (wist al dat hij haar had gevraagd en dat het waarschijnlijk mei ging worden). Nou vroeg ze dus of ik haar getuige wil zijn :confused: ik was echt verbaasd! Mijn man en ik zijn bijna twee jaar geleden getrouwd en ik heb haar toen heel bewust niet gevraagd (heb mijn broer gevraagd) omdat onze relatie toen echt niet goed was en ik wist dat ze niet achter ons huwelijk stond….nu vraagt zij juist mij en niet mijn broer.
    Moet zeggen dat ik het toch wel een eer vind en ik zie als een mooi vervolg op onze relatie, aangezien het steeds beter gaat…moest er gewoon een traantje om laten :rolleyes: Hoezo emokip!

11. mamameike

mamameike Bekend lid

hoi meiskes!

kom ook nog even langs.....vandaag de hele dag brak geweest! heb niets bij gelezen, ga er ook weer vandoor,

slaap lekker allemaal

Liefs Meike

12. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hoi meiden ff vraagje,

ben nu al vanaf vanmiddag verschrikkelijk misselijk en na het eten ging mijn buik erg pijn doen soms iets harder maar niet echt een harde buik zoals vorige keer. daarbij kwam ook mijn rugpijn nog eens opzetten net zoals met ongesteld zijn. kunnen dit proef weeen zijn. of moet je dan ook echt een hele harde buik hebben? het trekt wel af en toe een beetje weg, maar blijft continue een beetje hangen en de ene keer is het vervelender dan de andere keer.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Krisstel: wat lief van je zus! hopelijk wordt jullie relatie hierdoor nog weer beter.

@Elise: zou kunnen hoor, dat het voorweeen zijn. Bij mij voelt het als een strakke band om mijn onderbuik en onderrug, een soort menstruatiepijn. Soms heb ik een keiharde buik erbij, maar soms ook niet.

Wat is het hier rustig trouwens vandaag.

14. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    dank je wel yule voor het antwoord. ik heb inderdaad zo´n band gevoel van af boven aan mijn buik schuin naar beneden richting rug. we zullen zien. ik vind voornamelijk het misselijke gevoel erbij niet fijn. Had ik laatst ook bij een harde buik

15. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    nou ik ga kijken of ik kan slapen dan heb ik niet zo´n last van.

16. Ben je nu al vergeten dat ik het was die de foto van Raven heeft bewerkt... ;) :) ;) ?

17. Oei, de druppeltje dus maar even laten staan tot woensdag, dan kan ik de verloskundige vragen naar haar mening...

Jammer dat er nog geen babynieuws is vandaag (op de poesjes na dan... ;) )

18. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Dniise: jij bent (of inmiddels was? ;)) de slankheid zelve, dus je ziet er nu vast top uit, hoogzwanger en al. Heb je niet nog een recente buikfoto? Ben wel benieuwd namelijk :D

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Moppiepoppie: hihi, jij toch ook? (de slankheid zelve...)

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oef moppiepoppie: flink doorgebikkeld! Wel heeeeerlijk dat het af is zeg!!

Dniise: waarom heb je 3 boxen??

Jekkia: leuke kamer! Hoort dat kindje op de vloer erbij? :)

Krisstel: wat een mooi gebaar van je zus.. dat wil toch wel heel wat zeggen!

Deel Deze Pagina