September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @charissa meis ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen of dat je natte voetjes hebt gekregen. sterkte *knuff*

@mamameike hoe is het beetje geslapen? o lees net van wel gelukkig meid.

@funnyme suc6 vandaag meid.

@jekkia kaartje b vind ik het leukste.

@freesia ik vind het roze kaartje leuk.

nou hier weer een piep nacht gehad pffff. heb ruim een uur wakker gelegen. last vanmaagzuur recht op gaan
    zitten/liggen hielp niet toch maar een rennie genomen wilde niet naar beneden voor deantagel. uiteindelijk dus weer inslaap gevallen
    maar na 1,5 uur was zoonlief al weer wakker. ach ja. straks weer naar de vk ben benieuwd.

2. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Even heeeel snel voor ik naar mijn werk hol.

Funnyme: Ontzettend veel succes vandaag samen met je mannetje!

3. mamameike

mamameike Bekend lid

hee funny me......
    heel veel succes vandaag! hoop dat jij en je mannetje straks twee mooie meiden in jullie armen kunnen houden!

Het vervolg van gisteren: Voor de zekerheid toch naar het ziekenhuis gebeld om te horen of zij nog een oplossing hadden. Mocht vannacht daar wel komen slapen dan zou ik een injectie met slaapmiddel en pijnstillers krijgen. De verloskundige gaf me nog een tip: neem smiddags twee paracetamolletjes en duik lekker je bedje in. helaas is dat er niet van gekomen en heb ik het ziekenhuisnachtje afgebeld om deze truc voor snachts te proberen. vergeetachtig als ik ben tijdens deze zwangerschap had ik natuurlijk de paractamol vergeten in te nemen en lag ik om 1.00 al weer een uur te draaien. Totdat ik ineens een heldere ingeving kreeg. Slaapdronken ben ik naar beneden gesloft, pilletjes ingenomen en voilla, heb lekker geslapen tot de wekker ging....heeeeeerlijk!

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen dames,

Ik heb niet zo'n geweldige nacht achter de rug, maar wellicht heb ik gistermiddag te lang gedut. Ook moest ik vanochtend vroeg op i.v.m. bloedprikken. Maar ja, ik ga vanmiddag wel weer even kort liggen.
    Net mijn ontbijtje gehad en tegen 11.00 uur nog eens naar het ziekenhuis voor de volgende bloedafname. Verder het huishouden een beetje doen vandaag en wat boodschappen halen. Oh ja: vandaag is officieel mijn verlof ingegaan! Ik heb wel al ruim 1 1/2 week vrij, maar dit waren overuren.

@FunnyMe: succes meid!

Prettige dag allemaal!

5. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @MammaMeike: wat fijn dat je eindelijk eens een nachtje goed hebt geslapen!

6. mamameike

mamameike Bekend lid

geniet lekker van je verlof pupke! en succes vandaag!

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goedemorgen!

Allereerst alle dames die niet zo lekker geslapen hebben vannacht, maak er maar lekker een dramaandag van zoals Giel van de radio altijd zegt en doe gewoon tussendoor een paar dutjes! 8) Hier redelijk geslapen maar echt uitslapen zoals ik dat vroeger wel tot 11 uur kon zit er echt niet meer in :( Volgens mij is dat om ons voor te bereiden op het moederschap.
    Ik denk ook dat ik dat het meeste ga missen, voor de rest ben ik gewoon ontzettend benieuwd hoe onze ukkie er uit ziet en heb ik gewoon ontzettend veel zin in ons nieuwe leven! Het hoeft voor mij ook niet persé meer heel lang te duren, eind volgende week lijkt me wel een goede datum......

@ moppiepoppie ja idd een centimeterband moet je hiervoor gebruiken :D Je hebt vast nog wel ergens een naaisetje waar zo'n ding in zit.
    @ Sunshine leuk dat je er weer bent! Buiten het weinig slapen wel een goede zwangerschap?
    @ Yule jouw beebje zal het wel begrijpen dat ie nog even moet wachten totdat jullie klaar zijn met alle klusjes ;)
    @ Mamameike hey fijn dat je lekker geslapen hebt! :D Hopenlijk heb je nu weer de kracht om nog even vol te houden.
    @ Irisb ja die 'kan ik het wel fase'...........ik heb er ook wel last van hoor maar troost me maar met de gedachte dat we de eerste week een kraamhulp hebben die me hopenlijk alles gaat leren en dan is er nog ons moederinstinct dat vast heel goed gaat werken!

Zo ik ga de enveloppen van de geboortekaartjes schrijven!

8. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    IK HEB OOK GOED GESLAPEN. (eindelijk).
    Moest ook wel want vandaag zijn de oudste 3 weer naar school (heerlijk, kan ik weer soppen).

Heb mijn buikomtrek ook eens gemeten. Ik neem aan dat je om je middel meet en over je navel. Zo ja, dan issie 109 cm. Maar alles daarbinnen gaat goed, dus maak me er niet druk om.

Hier is verder alles rustig. En dus ga ik nu aan de schoonmaak.
    Groetjes Jikke.
    En Funny, mamameike: HEEL VEEL STERKTE!.
    dAT JULLIE ER MAAR SNEL AF MOGEN ZIJN!

Oh ja, mamameike: je hebt een leuke naam. Onze dochter gaat ook zo heten als ze geboren wordt (maar dan zonder mama ervoor :) :) ).

9. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Zo naar de vk maar nog even snel,

Funny me (en natuurlijk je mannetje) heel veel succes en dat het maar lekker vlot mag verlopen

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Eens in de zoveel tijd barst die tranenbom hier ook los om precies dezelfde redenen. Soms vergeet hij dat je een zwangere beter niks kunt weigeren ;)
    Maar hij doet wel zijn best hoor, op zijn manier

Sunshine slaap hier ook hooguit een paar uurtjes per nacht en zit overdag net als jij met een aktief kleintje te kijken wat de laatste tijd steeds vaker haar middagdutje wilt overslaan. Ik leg haar toch steeds 's middags in bed, al is het maar voor een uurtje (gaat ze niet slapen dan speelt ze in bed) zodat ik zelf even kan rusten. Misschien werkt dit ook bij jullie?

Funnyme zit al in het ziekenhuis, ze moest er iets over 8-en zijn. Hoop dat het inleiden snel zijn werk doet zodat ze vandaag nog mama is. Spannend! Ben erg benieuwd naar de namen die ze hebben gekozen :D
    (en hiermee is de traditie van de 3 september mama's gebroken. :p )

Charissa veel sterkte vandaag en we blijven hier voor je duimen!

Iris die fase duurt nog wel even ;) , zelfs nog de eerste weken nadat de kleine er is. Vooral als de kraamvrouw net weg is maar het komt allemaal goed. Tis even wennen, je ritme terug vinden en nog even met je hormonen vechten en voordat je het weet gaat alles vanzelf

Mamameike gelukkig dat je wat nachtrust hebt gekregen, dan kun je deze dag teminte beter aan. Jij ook heel veel sterkte vandaag. Misschien helpt jou tip ook wel bij Charissa

Pupke geniet lekker van je officiele verlof!

De kleine is de boogiewoogie aan het doen in mijn buik, kan amper bij het toetsenbord komen nu :)

Vannacht voor de verandering eens redelijk geslapen en maar 1x op geweest voor toilet (en om de kat binnen te laten :rolleyes: )

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    goedemorgen meiden
    na een slechte nacht viel ik rond 6 uur heerlijk in slaap.gaat net de telefoon..mijn souders dus ik neem op,wordt er niets gezegd :-?

moppiepoppie, ik gebruik zo'n los meetlint

mamameike, lekker dat je goed geslapen hebt, scheelt al een hoop denk

FUNNY HEEL VEEL SUCCES !

ydnic hoe was het bij de vk?

12. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @funny me jij bent als het goed is nu in het ziekenhuis ben benieuwd hoor! Succes meid straks z´n jullie lekker met z´n vieren.

@charissa nou rustig aan maar meid. ik hoop dat ze toch eerder willen helpen dan dinsdag en zowiezo sterkte en een knuf

@ingeltje dus bij jou regelmatig voorweeen kan me voorstellen dat je elke keer denkt wanneer zet het nou door.

@wens drie dat is een positieve benadering. maar helaas hier neit.

@mammameike yes dat is fijn dat je lekker hebt geslapen.

hier slecht geslapen heb het half 6 zien worden en de wekker ging weer om 6 uur. gelukkig heb ik daarna nog ff kunnen slapen maar ik zal vanmiddag wel ff lekker gaan liggen. eerst naar de fysio kan bijna niet lezen en bewegen van de pijn in mijn nek en rug.
    Gisteren flinke discussie gehad met mijn man over opruimen en wat er allemaal nog moet gebeuren. en je snapt het hij vind het wel goed zo en ik heb eindelijk nesteldrang en daar wordt hij heel zenuwachtig van. maar kreeg netjes de vraag of ik het volgende keer door de weeks wil doen want dan is hij niet in de buurt en dan kan hij rustig de spelen kijken. ik ging helemaal uit mijn plaat. maar ja als je z´n familie ziet weet je dat hij er gewoon niet mee is opgevoed en dat hij er ook niet altijd wat aan kan doen. dus ga deze week maar lekker aan het soppen.

13. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hier ook een man die maar niet snapt dat ik het hier gewoon schoon wil hebben, helaas voor hem mét zijn hulp :(
    Stofzuigen red ik eigenlijk niet meer, en gisteren vlogen de vlokken kattenhaar me alweer om de oren. Zegt hij, dat doe ik van de week wel :rolleyes:
    Ik kan ook niet de hele tijd bukken om plukken haar op te rapen en met de swiffer krijg ik het niet naar mijn zin.
    Dus wie pakt er zo dan toch maar even de stofzuiger...?

Normaal ben ik niet zo'n mienemeut, maar tja die nesteldrang hè!
    Ga dus maar afsluiten anders zit ik makkelijk de hele dag lui met laptop op de bank.
    Zou wel naar bed willen.... <gaaaaap> :oops:

14. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Morgen meiden!

@funnyme:
    heel veel succes meid, straks zijn jullie met zijn viertjes! :D
    @charissa: Doe maar rustig aan meid, dikke knuff
    @ingeltje: steeds voorweeen meid? snap dat je zo iets hebt van wanneer zet het door! Het mag nu.. dus laat maar komen!
    @mammameike: gelukkig dat je vannacht wat goed hebt geslapen meid!
    @elise: ook al zo'n rotnacht gehad? :( Hoop voor jou dat de fysio wat verlichting geeft aan je nek en rug! Ik heb zelf ook al 2 jaar een nekprobleem en heb meerdere therapieen ervoor gehad, ook scans maar niets hielp.. is de discussie onderhand opgelost met je mannetje?
    @freesia: nu alweer naar bed meid? :p
    @kaatje: wat vreemd dat er niks gezegd werd! misschien slechte verbinding gehad of een storing? Ik bel mijn moeder soms ook wel en dan hoort zij mij wel e ik haar niet! heel gek!

Hier weer niet zo best geslapen :( wordt er echt gek van zo langzamerhand! (net als de meesten denk k die niet slapen kunnen!)
    Continue het bed uit, en toen ik eindelijk sliep werd ik om half 9 wakker met het idee dat het al 12 uur was .. dus stond rap naast bed.. eenmaal beneden aangekomen, als een gek naar de wc gerend en heb een hele poos gal staan overgeven! :( *zucht!*

15. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Haaa meiden :)

@ Ingeltje: Spannend he die voorweeen, ik heb ze ook vaak en hoop dan zo dat het doorzet haha! Maar ik moet nog 1 weekje wachten, dan mogen alle remmen los. Jij trouwens gefeliciteerd met je 37 weken grens :thumup:

@ Jekkia: Ja het is vandaag volgens mij Dancing with the baby's, ik weet niet wat er in mijn buik gebeurt maar het is een combinatie van een tango en de vogeltjesdans volgens mij :confused:

@ MamaMeike: Super dat je lekker geslapen hebt, wat kan een mens daar van opknappen he!

@ IrisB: Komt me bekend voor die buien haha, wij hadden het er gisteravond ook nog over. Bleek dat manlief het spannender vond dan hij eerst wilde toegeven, en daarom wat sacherijnig was afgelopen dagen. Haha, maar na een gesprek ging het al stukken beter, hij vind het gewoon zo spannend nu met al de voorweeen en de datum die in de buurt komt!

@ FunnyMe: Oh zo spannend, wie is haar buddy? Die moet haar telefoon goed in de buurt houden vandaag, want er zitten hier een aantal zenuwachtige as mama's te wachten op nieuws :p

Zo, nu even ego-en: Hier best lekker geslapen, alleen wel 5 keer eruit geweest om te plassen :confused: Vanmorgen was ik klaarwakker, ben er maar uit gegaan, kan ik vanmiddag nog even lekker een tukje doen, dan gaat de dag ook wat sneller voorbij :) Ga zo nog maar een stukje Olympische spelen kijken onder het ontbijt, toch wel lekker dat dat nu op tv is als tijdverdrijf :)

Zo heb net mijn glas verse jus d'orange op en een kop groene thee, nu even lekker ontbijten! Ik word nog eens gezond zo in de laatste weken haha ;) Ohja dat wilde ik nog vragen: hebben jullie nu in de laatste weken nog trek in rare dingen? Ik vooral in vitamientjes merk ik, verse jus, veel fruit, groentesapjes, echt alles haha :confused: Ga zo ook weer even inslaan bij de groenteboer :p

XXX

16. Ik lees al de hele zwangerschap met jullie mee, maar had gewoon niet genoeg tijd om jullie bij te kunnen houden ;)
    Maar nu is ook mijn verlof ingegaan, en wil ik me graag (weer) melden:
    Ik ben 19 september uitgerekend, het is ons eerste kindje, het is een meisje en ik ga bevallen in het ziekenhuis en borstvoeding geven. ( Of hoefde dat er inmiddels niet meer bij :-k )

Mijn zwangerschap verloopt goed, ik heb alleen vanaf de 16e week al BI. Gelukkig helpt de bekkenfysio die ik heb gehad erg goed.

Ik hoop dat ik na al die tijd nog welkom ben om met jullie mee te leven !

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    lindaa ze bellen eigenlijk nooit zomaar, zeker niet omdat mijn mannetje alweer aan het werk is..maar als het belangrijk is komen ze maar langs,ze wonen een straat verderop

Edit: als je het over de duivel hebt, smoeder belt net..of ik iets wil uitprinten voor haat

ik ga maar eens uit bed en even ontbijten

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hey linda :)

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Mannen...
    Die van mij is ook niet de snelste. Voor hem is het pas vuil als de vloer zwart is en wolken kattenhaar omhoog komen als hij voorbij loopt.
    Heb gisteren nog op mijn knieen de vloer gedweild (meneer had de mob gesloopt en was het "vergeten" te zeggen) omdat de vloer plakkerig was door geknoeide limonade. Weet je wat zijn reactie was: dat plakkerige loop je toch vanzelf weer van de vloer af (krijg je ervan als je thuis nooit iets hoefde te doen).

Hij werdt even niet zo blij van de reactie van mij die daarop volgde. ;)
    Durft hij ook nog te zeggen dat dit door mijn hormonen komt. GRRRRR

Heeft hij even pech dat ik na de bevalling ook nog moet ontzwangeren :D

Ach, deze zwangerschapshormonen gieren nonstop al sinds 13 oktober 2006 door mijn lijf dus hij is inmiddels wel wat gewend (en ik heb inmiddels al wat dingen opgegeven)

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hoi Linda! Welkom terug!

Deel Deze Pagina