Hoera voor de man van Lindaa! Weer zo'n topper! Ik heb me vandaag het apezuur gepoetst, gerend, gevlogen door het huis, boodschappen en ik weet niet wat ik allemaal nog meer gedaan heb. Het was gewoon eng, alsof één of andere super-oer-vrouw in me is opgestaan. Het kan nu toch echt niet lang meer duren, mijn moeder zei van de week dat de nesteldrang een aankondiging is van de baby. Ik heb nu al weken geen snars uitgevoerd... Dan moet ie toch echt vanavond komen
laten we het hopen ingeltje! goed nieuws roshi! ikke heb vandaag ook niks uitgehaald....en ben zelfs nu nog moe hahaha
yihaaaa Ingeltje.. hou die drang dan maar goed aan! Ga ik zelf dan ook maar eens doen HIHI .. die oervrouw is ook sinds vanmorgen in mij wakker geworden dus laat de beebs maar gauw komen! mamameike, ook moe?
ja nogal...moet eigenlijk de badkamer nog doen maar dat kan morgen wel, krijg woensdag de kraamhulp op bezoek dus moet eigenlijk wel alles een beetje netjes hebben
nesteldrang meid? :-k ik snap je volkomen! Ook ik heb dat heel erg.. zo erg dat mannetje zelfs de vloer heeft aan moeten pakken van mij HIHI! (ik had nog geen zijl in het hok en geen laminaat in de gang! dus heb mannetje aan het werk gezet!) had zaterdag de hele familie bij elkaar geroepen om mijn mannetje te helpen met mijn tuinen voor en achter.. dus dat is ook klaar YEAAH!
@ingeltje: Aha, daar is de nesteldwang dan... with a vengeance @roshi: Joepie, gedraaid! wasverzachter: Ik doe gewoon geen wasverzachter. Als er later babyspullen tussen de gewone was zitten, doe ik ook geen wasverzachter. Maakt echt niet zoveel uit en met mijn gevoelige huid... Grote kans dat ukje dat ook heeft (al heb ik zelf geen last van wasverzachter nu) visite/bellen: Ben dat topic ook aan het volgen. Ik heb geen idee wanneer we juist gaan bellen. Denk wel dat ik m'n moeder enzo in licht wanneer het begonnen is, dan kan ze eventueel vast deze kant op komen als ze wil, maar dan moet ze wel ergens verblijf zien te regelen. Want echt bezoek wil ik pas nadat we een paar uurtjes met ons drieeen hebben doorgebracht. En hoeveel uren dat zijn, dat bepaal ik zelf wel. Verder moet iedereen gewoon bellen en dat zullen ze ook wel doen, ik kan niet echt opdringerige mensen bedenken in schoonfamilie, familie en vrienden die zomaar voor de deur staan... @jekkia: Oh, die soesjes klinken spannend, maar ik houd het toch bij de beschuit met muisjes. Belg zijnde is dat natuurlijk heel erg revolutionair voor mij medicalisering van bevalling: Denk dat ik het dan getroffen heb met de VK. Hier laten ze bv standaard de navelstreng uitkloppen. Heb het filmpje nog niet gezien, maar tijdens de gym vorige week is er wel verteld dat babies idd over de buik richting borst kruipen. Ik denk dat ik het best kan vragen aan m'n VK of ze dat willen doen... Ik ben iig HEEL erg blij dat ik in NL ga bevallen, want als je medicalisering wil zien... ga dan maar naar Belgie bijvoorbeeld. Leek me helemaal niks om daar te moeten bevallen. Hoop dat het voor pisum en dorientje meevalt (hangt natuurlijk ook van ziekenhuis af edm). Ik vind het hier in NL best goed geregeld en ben erg tevreden over m'n VK praktijk. eten: Het is al een tijdje op, maar wij hadden krieltjes met mais/paprikasalade en cajun gekruide varkenslapjes. Pffff. Net al m'n luiers opgehangen, want dat koud drogen in de droger werkt voor geen meter. Denk dat het aan de droger ligt, want in het condensbakje zit haast geen water. Ding draait maar rond en doet alsof die droogt ofzo Kijken hoelang het duurt om ze aan het rek te drogen. Normaal gezien heb je natuurlijk niet alle luiers tezamen, dus misschien valt het dan beter mee. En anders ga ik maar testen om ze iets warmer te drogen, want is echt geen avance zo EDIT: Ik ben er in geslaagd om een prachtige hattrick van wasverzachter te scoren... staat zo mooi onder elkaar
Yule, helaas zijn katten hardleers hier zit de babykamerdeur altijd dicht want anders blijf ik ze uit het bedje halen. Sinds gister staat de wandelwagen beneden,zit er nog steeds op te wachten wanneer er één in het boodschappenmandje gaat liggen. Ingetje, als je zo graag wilt poetsen.. je bent welkom hoor
Zit net trouwens de telegraaf van vandaag te lezen,maar staat een heel stuk in over Danielle ( die hier ook heeft meegeschreven ) De zwangerschap gaat bij haar ook niet vanzelf http://www.telegraaf.nl/prive/1658978/_ ... AMA__.html
Gelukkig zit ik bij een vroedvrouwenpraktijk die voor Vlaamse begrippen wel 'alternatief' is, en zij gaan me ook begeleiden in het ziekenhuis. Ik wilde eerst liever thuis bevallen en dat vinden zij ook normaal, maar goed, door de medische indicatie kan dat helaas niet. Zij willen het liefst dat alles zo natuurlijk mogelijk gaat (dus ook niet meteen epidurale enzo) en dat vind ik erg fijn. Ze geven 1 keer in de zoveel tijd een blad uit waar verhalen instaan en die stellen me ook wel gerust. Hier staan ook wat geboorteverhalen: http://blog.bollebuik.be/?cat=5 Anyway, ik ben allang blij dat ik me in het 'beschaafde' Europa bevind want anders was ik in Marokko bevallen. Nu heb je daar wel goeie klinieken, maar daar kun je alleen terecht als je bakken met geld hebt. En de verzekering vergoedt ook lang niet alles. Verder draait iets van 70% van de bevallingen daar uit op een keizersnee (in de grote steden dan), omdat de dokter zegt dat dat moet en als onwetende en onzekere moeder luister je daar maar naar. Vaak is het niet eens nodig, maar de dokter wil dat liever omdat ze van een keizersnee (=operatie) meer geld van je krijgen
iemand zei laatst of vroeg laatst (weet nie meer wie) of je ook nog steeds zin hebt in gekke dingen.. Nou ik het valt me NU PAS op dat ik echt verslaaaaaafdddd ben aan de waterijs (en dat terwijl het geeneens ijsje weer is!)
Hoe zou het nu met Funnyme gaan? Zouden de kleintjes er al zijn? Mamameike en Charissa en Dorientje, gaat het nog? Dikke knuffel!
Haha ik had hem al bewerkt, zag het ook al hihihi maar ga vooral zo door dames, zo wordt het hier een keurig nette plek zonder taalfouten hahahaha