@parr 1983 goed joh die nieuwe lijst. de afspraken van 21, 22 en 23 januari kunnen er ook weer af. Ik heb weer een afspraak op 19 februari voor gynaecoloog en echo. Moet ik dat zelf even aanpassen of neemt iemand het mee? groetjes en een fijne avond!
@Tinkerbel1984: Jasmijn heeft 4 maanden borstvoeding gekregen en dat verliep erg problematisch. Ik bleek wat te weinig voeding te hebben voor een hele dag en we begonnen dus al snel met bijvoeden. Daarnaast hapte ze slecht aan. Op een gegeven moment ben ik fulltime gaan kolven en de moedermelk gaf ik vervolgens met de fles. In maart liep de borstvoeding ineens erg terug en ben ik gaan stimuleren met een professionele borstkolf en Domperidon. Éindelijk liep het in april lekker (voor het eerst...) en toen moest ik stoppen vanwege de hooikoorts. Dit ga ik dus niet nóg een keer doen. Ik wil ons tweede kindje graag borstvoeding geven, maar wanneer zich weer zulke problemen gaan voordoen, stap ik meteen over op kunstvoeding. Ik ben zelf ook groot (nou ja, 1,63 meter... ) geworden van kunstvoeding! Laat je niet gek maken door de mening van anderen, ik ben er achteraf niet gelukkiger van geworden!
Ik heb al weken een rare droge plek op mijn been, een cirkel zeg maar, die ook groter wordt. Nu hebben mijn man en ik zitten googlen en net ontdekt dat het misschien wel eens de ziekte van Lyme zou kunnen zijn. Natuurlijk ook direct gezocht naar hoe het zit met zwanger zijn enzo. Het meeste wat ik vind zegt dat het goed te behandelen is, ook tijdens de zwangerschap, en dat de kans het over te dragen op het kind klein is. Aangezien ik verder geen klachten heb, is het (als het inderdaad Lyme is) in elk geval nog niet lang en niet ver gevorderd. Helaas heb ik pas maandag tijd om naar de huisarts te gaan. Morgen maar direct even een afspraak maken. Maar...tjee wat een stress opeens zeg.... Ik schrok me het apezuur toen ik dat vond, bah, dan is internet toch niet zo goed voor je he....
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 01 september 2008 *KVPtje ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Foover ... 30 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 02 september 2008 *Pipo1973 ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Mamameike ... 27 jaar, 2e en 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen TWEELING! *Vlinder79 ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Stina ... 25 jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: Jongen *Naatje218... 23 jaar, 1e kindje, *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? *Krisstel ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Babydreame ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Mss Ace ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 03 september 2008 *Sablovesgeof ... 20 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen* Denkt zelf: ? *Carol78 ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Liselotje ... 28 jaar, 1e en 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? TWEELING! *Kleine tinus ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje *Anno103 ... 23 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Jekkia ... 32 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 04 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Mieke1981 ... 26 jaar, ?e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *IrisB ...28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 05 september 2008 *Eefje1 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Kelly83 ... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Tinkerbel1984 ... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 06 september 2008 *Steen ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 07 september 2008 *Yule ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Elise1 ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf: Jongen *Basmalah ... 26 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *Diddl ... 28 jaar, 4e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 08 september 2008 *Marsja82 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *FunnyMe ... 27 jaar, 1e en 2e kindje *Kalender: Jongen * Denkt zelf: Jongen TWEELING! *SheDevil ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Dewie... 25 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Aapje ... 29 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Iro ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *MollyM ... 33 jaar, 3e kindje *Kalender: ? * Denkt zelf: Jongen 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Hster ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 10 september 2008 *Klavertje ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Denise85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Mammy to be ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Lisa88 ... 31 jaar, 1 kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje 11 september 2008 *Pupke ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Dromertje ... 26 jaar, 1e kindje * Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Sylvia111 ... 21 jaar, 2e kindje * Kalender:Meisje *Denkt zelf: Jongen 12 september 2008 *Sasha ... 34 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 13 september 2008 *Elin ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kaatje85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Renate ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 14 september 2008 *Merel69 ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Gerda72 ... 35 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Sinjo ... jaar, e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar, 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *meisje84... ?jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 16 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Nikki ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kainda ... ? jaar 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Ryanne... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: jongen 17 september 2008 *Azeb ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Ief... 31 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *HannekeR ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Lindada... 26jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje 18 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar, e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 20 September 2008 *Dretjuh ... 21 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar, 3de kindje *Kalender:meisje *Denkt zelf: 22 september 2008 *Lola ... 38 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Cindy21 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *DevilsChase 22 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf *Zanoni ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 23 september 2008 *Jetty ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Birthe ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender Jongen *Denkt zelf: Jongen? 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 25 september 2008 *Sarahfreely ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf:Jongen 26 september 2008 *Ktje... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen*Denkt zelf:Jongen *Sam8... 23 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Aaltjuh... jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 27 september 2008 *parr1983... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje*Denkt zelf: jongen 28 september 2008 *Flo1975... 33 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Droppie123... 33 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? *roshi... 24 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 29 september 2008 *Chris4444...24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? Nu: 79 september mama's! Agenda: 24 januari: *Kvptje 1e echo gyn _________ *Denise85 1e echo gyn _________ *Carol78 intake vk _________ *Mommy to be 1e echo 25 januari: *Kristel 2e echo fert. arts 28 januari: *Pipo 1e echo _________ *Lola 1e echo _________ *Shedevil gyn _________ *Kaatje 1e echo _________ *irisB intake vk 29 januari: *Ingeltje intake VK _________ *Debbyvermeer echo gyn _________ *Tinkerbel1984 termijn echo 30 januari: *Sablovesgeof echo _________ *Hster - eerste echo ziekenhuis _________ *Pupke 2e echo 04 februari: *Elise intake gyn 1e echo _________ * Mss Ace 1ste echo 05 februari: *Vlinder79 1e echo __________ *Lisa88 intake VK __________ *Floddertje intake VK __________ *HannekeR intake VK 06 februari: *Pipo intake vk __________*FunnyMe: 3e echo 07 februari: *Cindy21 intake gyn 08 februari: *Jekkia 12-weken echo __________ *Lindada 1e echo __________ *Liselotje echo + jarig 11 februari: *Yule intake vk + 1e echo __________ *Ingeltje 1e echo 12 februari: *Jessejaime intake vk 13 februari: *Diddl vk __________*Lindada vk 19 februari: *Zanoni gyn 1e echo __________ *Kristel 12 weken echo __________ *Foover 12 weken echo __________ *Sam8 intake vk + 1e echo __________ *Tinkerbel1984 vk 20 februari: *Nikky 1e echo 21 februari: *Foover vk 22 februari: *Cindy21 intake vk __________ *Tinkerbel1984 echo + nekplooimeting 26 februari: *parr1983 intake vk + 1e echo 24 april: *Diddl 20 weken echo zo ik heb het lijst aangepast.. maar moet het volgende nog: Mieke : 27 jaar...kindje, kalender, denkt zelf Sam8: kindje, kalender, denkt zelf Flo1975: kindje, kalender, denkt zelf roshi: kindje, kalender, denkt zelf Dretjuh: kindje, kalender, denkt zelf Aaltjuh : leeftijd, kindje, kalender, denkt zelf Kim1979: leeftijd, kindje, kalender, denkt zelf
Goeiemorgen Haha, ik ben er alleen maar 's morgens lijkt het wel. Maar dat komt omdat ik nu even alleen op kantoor zit, en de voorbije dagen heb ik 's avonds niet echt veel tijd gehad om achter de computer te kruipen. Gisteren leuk paardgereden Heb het m'n instructrice en degene die de paarden verdeelt vertelt. Hopen op een goed paard en het dan krijgen is goed, maar toch handiger als je dat rustige, betrouwbare paard gewoon standaard krijgt Minpuntje van de dag is wel dat ik m'n telefoon kwijt ben *zucht*. Ik ga straks nog even zoeken op de manege en anders is het tijd voor een nieuwe (sim heb ik geblokkeerd en m'n toestel is 3 jaar oud, dus mag wel eens vervangen worden, hij doet soms een beetje raar ) Vandaag de 8 weken gehaald, nog maar 4 weken tot aan de "safe zone", wat zal ik blij zijn als ik daar aankom. Gelukkig valt het vandaag wel mee met de kwaaltjes, hopelijk blijft dat zo voor de rest van de dag... Fijne dag allemaal!
Goedemorgen.. hopelijk allemaal een goede nacht gehad! Nog leuke plannen voor vandaag of allemaal hard aan het werk? Ik ga zo naar mijn eerste klant, ben sinds gisterenavond weer misselijk..beetje jammer maar goed hoort erbij Fijne dag iedereen! @Kvptje, Denise en Mommy..heel veel succes en plezier met de echo! @Carol..succes bij de verloskundige.
Hallo allemaal Ik heb vandaag de dokter gebeld in verband met die plek op mijn been (ziekte van Lyme?). Morgenochtend kan ik terecht. Heb direct maar even aan de directeur hier op mijn werk verteld dat ik zwanger ben en dat ik nogal zorgen maak over die plek. Ik liep zijn kamertje binnen en direct tranen... Hij schrok zich een hoedje natuurlijk... Maar hij was erg lief, en enthousiast over de baby natuurlijk. Hij neemt morgenochtend zelf mijn klas even over, dus dat is ook hartstikke fijn. Hopelijk valt het allemaal mee, maar ik kan nu wel merken dat ik tamelijk emotioneel ben, door de hormonen? Ik heb echt even het gevoel dat ik van mijn roze wolkje ben afgevallen hierdoor. Ik hoop dat de dokter me gerust weet te stellen.
Dat klopt wt jij zegt. Bij alle klachten wat ik heb ga ik snuffelen op internet en dan vind ik vaak enge dingen en haal ik me vanalles in mn hoofd terwijl het eigenlijk niets is. Google is erg handig maar soms ook niet!
ik heb vandaag lekker vrij. Was de bedoeling dat ik lekker zou uitslapen maar om 8 uur moest ik al plassen. en ja dan kom ik helaas niet meer ik slaap. Ga nu lekker ontbijten en thuis wat opruimen. Fijne dag allemaal...
Goedemorgen, Ik heb een afspraak bij de vk op vrijdag 15 februari. Jeetje wat lang wachten zeg. Ik wilde vandaag weer gaan werken, maar ik had mijn zoontje naar school gebracht en het werd helemaal zwart voor mijn ogen. Omdat ik me nog niet beter had gemeld, heb ik nog maar een dagje erbij gedaan. Groetjes Gerda
Goeiemorgen allemaal, weinig nieuws te melden eigenlijk. Borstvoeding...hmm ik weet het niet. Ik heb ook een borstverkleining gehad en dacht eigenlijk dat het dan niet kon. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat zo'n gedoe En ik las ergens dat het net in het begin heel belangrijk is (misschien een weekje of zo ) Och ik weet het ook eigenlijk nog niet. Het lijkt allemaal nog zo ver weg....zo onwerkelijk
Goeiemorgen allemaal! Goed geslapen? Ik wel, maar echt heel bizar gedroomd over spinnen, vliegende salamanders en weet ik wat allemaal... @Marije: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom! @Azeb: zo'n ringvormige droge plek kan ook een schimmeltje zijn op de huid. Heb ik ook wel eens gehad. Lyme kan gepaard gaan met een rode kringvormige vlek die steeds groter wordt, maar wel alleen na een tekenbeet. Dat lijkt me in de winter niet zo heel waarschijnlijk. Maar goed dat je even naar de huisarts gaat. Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor! Ik ga zeker borstvoeding proberen omdat het niet voor niks is uitgevonden en voor heel veel dingen voordelen heeft boven flesvoeding. Maar als het echt niet lukt, dan is stress daarover ook niet goed, dus dan ga ik ook niet moeilijk doen over flesvoeding. Maar het liefst zou ik zo lang mogelijk borstvoeding geven. Ik zie het bij een paar vriendinnen, eentje geeft na een jaar nog steeds een avond-borstvoeding, dat gaat heel goed en het grote voordeel is dat je het altijd bij je hebt. Werken hoeft geen belemmering te zijn, je hebt recht op kolftijd en een plekje met privacy. Maar de eerste 3 maanden kun je zowiezo borstvoeding geven, want dan ben je toch thuis. Het is natuurlijk ieders vrije keuze, dat dan weer wel! Iemand veroordelen omdat ie een bepaalde keuze heeft gemaakt, vind ik heel vervelend altijd.
Goedemorgen meiden. Nou tot nu toe sta ik redelijk op. Gister voor het slapengaan een zetpil, en werd om 08.30 wakker. dus weer een zetpil>Ben in slaap gevallen tot 10.30 en zit nu aan een glaasje drinkontbijt. Tinkerbel1984 Ik wil zeker serieus gaan proberen om borstvoeding te geven,maar dit is omdat ik het 1 gezonder vind voor je kind en 2 het ook weer een heel intiem iets is tussen jou en de kleine. Maar niemand die jou kan verplichten om het te doen en er zijn zat vrouwen die de fles geven. Krijgt je kind niets van hoor. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Kvptje en Denise85 succes met jullie echo vandaag Carol78 Succes bij de VK. Azeb, dat zijn idd de hormonen haha ik kan ook niets zieligs zien, horen of denken en ik begin al. Hoop dat de plek niets ergs is. Moet vandaag van 13.00 tot 21.00 werken, dus wordt vanavond brood smeren en gelijk richting mijn bedje haha. Liefs Kaatje
goede morgen, hier lekker geslapen echt heel vast. Zou alleen alweer kunnen. hihi. @azeb mijn zus had tijdens haar zwangerschap zo´n kring op haar rug en dat was een schimmel. Maar goed dat je ff naar de dokter gaat die kan je vast wel geruststellen. succes morgen. Lieve reactie van je baas. Ik wil zeker borstvoeding geven. Lijkt me iets heel moois. Maar inderdaad ieder z´n mening kan me ook voorstellen als je er niet voor kiest. Mocht het niet gaan dan maak ik me er ook niet druk over en zal ik zonder problemen op flessen voeding over gaan. Gelukkig kan j iets later ook de borstvoeding voor ´s nacht in een fles doen zodat de man ook af en toe ´s nachts eruit moet. hihi. Mijn vriendin deed het gewoon zo. haar man pakte de kleine en zei kon gewoo nlekker half door slapen. Daar zie ik ook wel wat in. Helaas mijn partner nu nog niet hihi. nou ga maar eens wat in mijn huis doen. fijne dag allemaal.
@ Azeb, inderdaad kan het gewoon een schimmel zijn (ringworm, kan je ook van katten/honden krijgen) succes hoor bij de dokter. Niet te druk maken! Ik ga wel borstvoeding geven, zo lang als het kan. Er is zo vaak aangetoond dat het kind psychisch en lichamelijk zoveel goede dingen daaruit haalt! Lukt het niet, dan maar gewoon flesvoeding! Allemaal wel spannend, maar dat zien we dan wel weer! Vanmiddag heb ik een sollicitatie. Zoals ik al verteld had werk ik enkele jaren in de hulpverlening/zorg maar ben ik er helemaal op afgebrand. Nu ga ik solliciteren op een administratieve functie. Ik hoop zó dat het wat wordt, want ik trek het niet meer op mijn andere baan en dat vind ik niet gezond voor mijn kleintje!
Ingetje succes vanmiddag ! Tot welke leeftijd wil je borstvoeding geven dan? Ik ken iemand die heeft het gedaan tot haar kind 2 jaar was. Ieder zijn ding natuurlijk maar moet er niet aan denken dat er een peuter van twee aan mijn (.)(.) hangt. Werd net gebeld door mijn moeder, die komt een bakkie koffie doen. Gezellig. Liefs
Daar ben ik ook weer eve, heb geen puf om alles terug te lezen sorry! Ben nog steeds erg misselijk, bij elk geurtje of dingetje waar ik aan denk dan moet ik al bijna overgeven. vreselijk. Gisteren konden we de zetpillen ophalen bij de apotheek, bleek dat ze ze niet hadden, wordt blijkbaar hier in groningen niet meer gebruikt....dus heb nu pilletjes gekregen, daar moet ik dan 2 voor innemen, staat gelijk aan 1 zetpil. alleen heb er maar 10, dus 5 gekregen, schiet niet op zo. Morgen toch maar wel weer werken proberen. gelukkig morgen ook 8 weken! en bijna weer echo! Succes en veel plezier met echo's degene die echo krijgen vandaag! en Ingeletje succes met solliciteren!