Ingetje, liefde voor het leven is mooi ! Heb nog ergens zo'n heel oud bandje van marco waar hij op staat. heb dat bandje helemaal grijs gedraaid. Charissa, spannend meid. Parr, ook al slecht geslapen. beetje jammer van de wc bril. zal even schrikken geweest zijn :-? ow ja er bestaat zoiets als geboortezegels haha. had er zo gewone zegels opgeplakt.
@yule: werken kon geen kwaad voor mn bloeddruk, dus ik doe vandaag nog. Vrijdag ligt een beetje aan wat donderdag uit de testen komt. @tweety: fijne dag vandaag en hopelijk hebben jullie mooi weer! @funnyme: ik hoop voor je dat het vandaag doorzet! de rest reageer ik vanavond even op. Mn pauze is namelijk al weer bijna voorbij.
@Parr: dan kan de baby op eigen tempo overschakelijk van zuurstof van de navelstreng naar op eigen kracht ademen. Als je de navelstreng gelijk doorknipt dan is dan ervaart de beeb een soort van paniekmoment omdat hij gedwongen wordt ineens zelf te gaan ademen. Ik had overigens nog een heel stukje op dit forum gecopy-paste ergens van een ander forum hierover. Hier issie weer: Wat ik hier nog niemand hoorde vertellen, misschien ook niet zon bekend onderwerp, is over het uitkloppen van de navelstreng bij de geboorte van de baby. Ik las net het boek geboren worden zonder pijn van Frédérick Leboyer. En dan gaat het niet om de pijn van moeder, wel die van de baby. Want we mogen toch niet onderschatten wat voor trauma zon baby meemaakt tijdens de geboorte. Ik hoor het ook niet graag, maar de manier waarop het standaard gebeurt is echt verschrikkelijk voor zon baby. één van de dingen die moeten veranderen bij de geboorte is het meteen doorknippen van de navelstreng. In je baarmoeder ademt het kind als het ware door de navel (zuurstof via bloed moeder). Als je baby geboren wordt kan je de navelstreng nog voelen kloppen. Als je dan meteen die navelstreng doorknipt is het voor de baby een paniekervaring. Opeens moet je baby ademen door zijn mond. Het lijkt alsof ze hem bijna doen stikken en dat hij dan noodgedwongen begint te ademen. Natuurlijk moet hij leren ademen. Maar je kan ook even de tijd nemen en de navelstreng laten uitkloppen. De baby kan dan op zijn eigen tempo bepalen wanneer hij wil overschakelen naar het ademen met de longen. Als de navelstreng volledig is uitgeklopt (max. 5 minuten), moet hij pas doorgeknipt worden. Dit is veel rustiger voor de baby. Hij zal ook minder schreien. Wel één goede schreeuw om die lucht te happen, maar daarna is die meteen veel gelukkiger en blijft die niet huilen. Ook de gelaatsuitdrukking zou veel blijer zijn. Want geef toe, zon pasgeboren schreiende baby kijkt echt alsof die gemarteld wordt. En volgens het boek ervaart die dat ook zo. Ik zal kort enkele tips opsommen uit het boek die het voor de baby allemaal prettiger maken. * navelstreng laten uitkloppen * geen fel licht (oogjes hebben zolang in het donker gezeten dat alle licht pijn doet aan de ogen, stilaan laten wennen aan een beetje licht) * fluisteren, zo weinig mogelijk geluid (in de baarmoeder was alles gedempt, nu opeens harde klanken doet ook aan de oortjes zeer) *baby meteen bij je leggen en hem bedekken met je handen * dit mag 10 min duren. Zolang alles in orde lijkt hoeft die eigenlijk niet meteen gemeten en gewogen worden want ook dit zou zeer traumatisch zijn (fel licht, weg van mama, op koude toestellen gelegd worden...) * na 10 min een badje op lichaamstemperatuur geven zodat de baby zich weer even als in de baarmoeder voelt. *daarna even wegleggen in bedje zodat je baby voelt dat hij ook los van je is. Best op de zij want de ruggegraat heeft zolang gekromd gezeten dat het niet fijn is voor je baby dat die meteen rechtgetrokken wordt.
Moppiepoppie, dat stukje staat ook al een blz. terug Heb ook een filmpje gemaakt. hij staat op de hyves. Hier staat ook mijn laatste buikfoto op en de gipsbuik
Ik ga dit zeker over twee weken een keer voorleggen aan mijn vk, om te kijken hoe ze daar tegenover staat..
@Parr, lief van je mannetje hoor! Balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. Enne hou je mobiel maar bij je..duurt toch nog wel weeeken @Kaatje, ga zo even kijken naar je gipsbuikie Zit hier echt te balen..net van de laatste twee KDV reactie terug dat er in januari geen plek is..van de acht KDV's dus geen één! Vandaag maar weer eens op jacht naar nog meer...bah!
Sluit ik me helemaal bij aan! respect voor alle mama's met kindjes! jullie hebben het vast nog veel zwaarder!
hi charissa voor inleiden moet je baarmoeder mond wel eerst week zijn, hou er maar rekening mee dat als ze zeggen dat ze je morgen gaan inleiden dat ze er dan nog niet zo maar zijn. in de meeste gevallen krijg je eerst een soort van zetpillen om je baarmoedermond week te maken, dan kunnen ze je pas aan een infuus leggen, dus je bent dan helaas zo weer twee dagen verder... Wist ik namelijk niet totdat de gyn daar van de week mee aan kwam, dacht dat ze me wel even aan een infuus zouden leggen en dat ik dan netjes binnen een halve dag kon bevallen...blond als ik ben hihihi
Oh neee! Pfff.. ik heb me maar bij 1 ingeschreven.. niet echt bij stilgestaan dat het zo'n probleem kan worden Hoop dat je gauw een oplossing vindt zeg...
pppppfff ik dacht dat beebjes rustiger werden als de bevalling dichter bij komt....nou die van mij zijn weer eens begonnen aan een ware volksverhuizing volgens mij want mijn ribbetjes hebben het weer zwaar te verduren...kan dus de conclusie trekken dat ik voorlopig nog niet ga bevallen hahaha oei krissstel, das niet fijn zeg! dat het niet gaat lukken, vervelend, hoop dat het alsnog opgelost kan worden op een andere manier?!
Nog niet, van de week pas de doorbraak gehad dat ze zelf overeind kan komen. Ze loopt wel langs de tafel en de bank af en heel het huis door zolang ze ons maar aan de vingers kan vastpakken (trappen zijn vooral favoriet hier). Ingeltje ikke jaloers op je. Heb nooit kunnen uitslapen. Als ik 8-9 uur achter elkaar slaap dan is dat voor mij al uitslapen. Slaap normaal zo'n 5 uur per nacht, tegenwoordig is dat hooguit 5 uur over de hele dag bij elkaar. Charissa hoop dat ze jou snel gaan inleiden, heef zo wel lang genoeg geduurd Heel veel succes meid!!!! Parr ha ha wc-bril door midden. Dat is dan wel een hele zware "loozing geweest. Bij de C1000 tegen inlevering van het geboortekaartje een gratis Baby-cadeaudoos. Een doos met 20 producten voor moeder en kind ter waarde van 25 . Je kan tot 2 maanden na de geboorte de gratis Baby-cadeaudoos ophalen. Plus supermarkt Verkrijgbaar binnen een maand na de geboorte van de baby op vertoon van het geboortekaartje. (ook vol handige spullen) Jan Linders Stuur dan binnen 2 weken na de geboorte van de baby het geboortekaartje op en ontvang een babypakket t.w.v. ruim 20. (regio's Brabant, Limburg of Gelderland) Rainbowbabies kleding Mutsje met kleur en maat naar keuze te bestellen tijdens de zwangerschap en tot drie maanden na de geboorte. (kaartje opsturen voor gratis mutsje, erg goeie kwaliteit!) Voor onze Belgische mama's to be: roze doos :http://www.derozedoos.be/homepage.asp felicitas: http://users.succeedonline.be/felicitas ... ket-welkom Tinkelbell succes straks bij VK. Hoop dat het niks is
Hey hey, Verder nog geen nieuws van FunnyMe. Vind het echt zoo spannend. Verlies m'n mobieltje niet uit het oog Hier vanmorgen naar fysio geweest en weer gemasseerd. Het was wat pijnlijker dan normaal, dus heb er nu ook wel last van.. Wilde ook lekker gaan liggen vanmiddag, maar helaas hier ook een peutertje wat niet ff lekker wilde gaan slapen. Ze heeft de laatste tijd weer een fijn ritme qua poepen. Telkens als ze net op bed ligt 's middags, poept ze en na het verschonen wil ze niet meer terug naar bed. Maar goed, ze zit nu Pingu te kijken.. Ik heb ook weinig puf om actieve dingen met haar te ondernemen idd... en soms voel ik me daar ook schuldig om.. Maar goed het is nu ff niet anders. En als ze tv kijkt heb ik ook even m'n rust. Ook nog bij vk geweest. En alles goed, 3 kilo aangekomen. Bloeddruk was ook goed (120-70) en beebje lag al een stukje ingedaald Over 2 weken weer terug. Slapen: 's nachts pak ik m'n rust gelukkig wel. Ben wel een aantal keren wakker om te plassen of te draaien . Maar ik slaap wel goed gelukkig. (alleen zou ik nu ook zo weer kunnen slapen.. dus ik blijf wel moe...) Maar dat heeft dan weer met dat vit.b12 te kort te maken. Nou voor de rest zal ik niet klagen haha. Sterkte Charissa bij de vk. Ben benieuwd wat ze gaan doen! Parr, wel lief hoor van je mannetje! Ohh ik zie dat m'n moeder er aan komt, dus ben weer weg doeiii