ze zitten in de middle of nergens een of andere route uitzetten ofzo...hij is ook nog fijn met de auto weg, dus als er wat is moet ik mijn paps maar bellen ofzo, zal je namelijk net zien hihi ik heb eigenlijk geen idee of je twee keer moet betalen, met de meeste dingen krijg je wel korting (peuterzaal, kdv enz)
Hmm er staat ook dat het voogdijschap primair over het vermogen gaat en daarna pas over eventuele verzorging van kinderen... Blijft een beetje vaag... Mamameike -> Mannen!
Hier wordt wel gedoopt, maar meer uit traditie. We hebben de peetouders wel gevraagd uit oogpunt van voogd zijn maar mocht er ooit iets gebeuren zullen onze ouders de kinderen waarschijnlijk opvoeden tenzij ze zelf niet kunnen.
Onze kleine wordt ook gedoopt. Mijn man en ik zijn beide katholiek...we zijn ook in de kerk getrouwd dus voor ons het een logische vervolgstap. Wij hebben wel een peettante en peetoom maar zij worden niet de voogd mocht er iets gebeuren. Wat ik laatst van mijn nicht begreep is dat de ouders van de moeder automatisch voogd worden als er niets bij notaris is vastgelegd?!
@mamameike; Idd die paracetamolletjes doen wonderen lijkt wel haha. En volgens die vk is er ook weer een risico voor de baby als je die opwekkers krijg. Wandt ze gaan iets doen tegen de natuur in. En volgens haar is het beter om nog even een weekje tewachten. Hoe verder hoe beter zegt ze. En daar zit ook weer wat in. Nu denk ik er ook zo over omdat ik het nu weer kan verdragen wandt ik heb nu ook me rust. @Parr1983; Ja ik wordt ook van hot naar her gestuurd maar ja dat is het ziekenhuis haha. Maar ik moet zeggen dat sinds ik die paracetamolletjes slik savonds ik wel beter slaap. En dus nu ook meer uitgeruster bent en er weer beter tegen kan. Al is het nog geen prettje . Maar we zullen wel moeten. En zolang het maar goed gaat met de baby. Daar doen we het voor. @steen; Oke maar ook raar dat jij wel in bad mag en ik niet dan. Wandt volgens die vk kan het zo zijn als jij met ween in bad gaat terwijl je al ontsluiting heb en je baarmoederhals al verstreken is dat er een kans bestaat dat je het niet merkt dat je water breekt. Omdat je dan onstspannen bent door de warmte. En ze zei dat er een risico is dat je eerder en binnenwaartse infectie kan krijgen. Doordat alles al open is. Dus ja . ik neem het risico maar niet. zal je net zien denk ik van nou ik blijf thuis tot me vliezen breken. en dan hoef ik niet meer naar ziekenhuis wandt dan is het al zover. Wandt die zijn al gebroken in de bad haha. Dus we doen maar het zekere voor het onzekere. Voor alle moeders die bezig zijn veel succes. Groetjes
Goh... nog steeds geen beebjes... ? Wij hebben Jasmijn ook niet laten dopen en haar zusje zal ook niet gedoopt worden. Als wij ons kindje zouden laten dopen, moeten we beloven ons kind op te voeden volgens de regels van de - in ons geval - katholieke kerk. Nou, ik ben het helemaal niet eens met die regels, dus ik vind het nogal schijnheilig om dat tijdens de doop te beloven en me er daarna niet aan te houden...
Wat ik begrepen heb over voogdijschap is dat de voogden niet per definitie de zorg over de kinderen op zich nemen, maar dat zij verantwoordelijk zijn voor de keuzes die gemaakt moeten worden als ons iets overkomt. Ze kunnen dan dus kiezen om zelf voor de kinderen te gaan zorgen, maar als dat geen optie is op dat moment maken zij de keuze wat dan wel het beste is voor de kids. Wij hebben het overigens nog niet geregeld.
Hier wordt ook niet gedoopt. Wij zijn beide wel christelijk maar gaan niet naar kerk of zo. Zijn ook niet in de kerk getrouwd dus zou ook raar zijn om de beeb te laten dopen
Ik ben het m.b.t. dopen helemaal met Lola eens. Ik sta totaal niet meer achter de regels van de katholieke kerk, dus ga ik ook niet beloven mijn kind volgens die regels op te voeden. Uiteraard mogen mijn kids later altijd nog zelf ervoor kiezen als ze gedoopt willen worden, maar dat wordt dan een keuze van hen zelf. Weet niet of ik dat m.b.t. voogden ga regelen... Denk eigenlijk dat dat allemaal vanzelf wel goed komt mocht het ooit nodig zijn.
Wij zijn ook geen kerkgangers hier (behalve als er iets is of om een kaarsje aan te steken ) Kinderen worden ook niet gelovig opgevoed, vind juist dat ze voor alle godsdiensten open moeten staan maar ik wil ze wel graag iets van onze familietraditie meegeven
Moet ook iedereen zelf weten hoor Is op zich niets mis mee, je kinderen laten dopen. Kan best begrijpen waarom sommigen er wel voor kiezen, is gewoon iets heel persoonlijks.
Nog geen babynieuws......?!? @Charissa, als ze dat zo tegen je gezegd hebben, zou ik ook niet in bad gaan hoor. Maar eh ik geniet er nog lekker van Geboortekaartje Wij hebben het ook heel simpel: Op de voorkant de naam, linker binnenkant onze namen en adres, rechter binnenkant een kreet met daar onder de naam en doopnamen en onderaan datum en gewich, lengte en tijd. Dopen Wij laten ons kindje wel dopen. Ik zelf ben katholiek, mijn man heeft geen geloof. We zijn niet voor de kerk getrouwd. Maar ik wil dit mijn kindje wel meegeven. Ik ga ook zelden naar de kerk, maar geloof wel (niks strengs of zo hoor...). Mijn man staat hier ook achter. Mijn broertje is "suikeroom", een peettante hebben we niet. Voogd Wij willen ook een voogd aanstellen voor ons kindje, maar wie o wie, dat is nog een groot vraagteken....
Meiden ik ga NCIS afkijken en richting bed. Hoop morgenochtend toch wel babynieuws te lezen hier. Weltrusten !
Idd. Wij willen de kids wel naar de cristelijke school sturen in het dorp maar dat komt door eigen ervaring. Ik ben opgegroeid met Sunday School in amerika (elke zondag als mama in de kerk was zaten mijn broertje en ik bij de kinder groep) en mijn man is naar het dorps christelijke school gegaan en hebben dit beide erg goed ervaren, al zijn wij niet meer gelovig. Als de kids op leeftijd zijn mogen ze zelf kiezen wat ze willen net als wij mochten.
Ik heb zelf ook op een katholieke basisschool gezeten, niets mis mee! Je leert er iets over het christelijke geloof, en daar is onze maatschappij nou eenmaal op gebaseerd. En ze vieren er natuurlijk uitgebreid kerst en pasen enzo. Maar op die school waar ik zat was iedereen welkom (ook niet-christenen) en werd iedereen ook best vrij gelaten. Naar zo'n school zou ik mijn kind ook wel sturen.
Parr zoiets als een sundayschool hebben ze hier ook. Teminste in de kerk waar mijn oma altijd kwam, dan zat ik met een groep kinderen in de sacrestie. Vond ik altijd heel erg gezellig. De broer van mijn oma was daar ook toevallig de pastoor. Cossy hier ook op een katholieke school gezeten waar iedereen welkom was en waar je vrij werdt gelaten. (heb zelfs nog les gehad van een non in de 4e klas) Zou mijn kinderen ook zo naar zo'n school doen, tegenwoordig heb je zoveel soorten scholen dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien
@cossy en jekkia idd voelde mij wel goed op sunday school en die school in het dorp is ook vrij voor iedereen Dus onze kinderen gaan er zeker heen pfff waar blijft de babynieuws