September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charissa 2

4 aug 2008
    72
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    Goedemorgen dames.
    Jeetje nog geen nieuws van funnyme :( .
    ik hoop dat we gauw wat krijgen te horen ik ben wel heel benieuwt :rolleyes: .
    En zo te lezen gaat alles verder goed met de mamas.
    Nou hier gaat het ook wel goed :confused: .
    Ik ga nu nog ff slapen ben helemaal op .
    Nou dames ik kom vanmiddag nog wel ff kijken.
    Groetjes doei

2. @Lise en Liselotje: Aaaaaach... lekker wegzwijmelen bij het zien van de foto's van jullie schatjes... :D

Vannacht voor mijn doen redelijk geslapen. Ik heb weliswaar weer alle uurtjes op de wekker voorbij zien komen, maar deze keer viel ik tussen 2 van die uurtjes meestal ook wel een poosje in slaap. En heel veel hazenslaapjes maken toch ook een redelijke nachtrust... :D

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jekkia: ja, ik vind het ook normaal dat je gewicht, lengte enzo erop zet... ik snapte niet waar mijn moeder nou weer een punt van maakte (hoezo gaat dat anderen niks aan? je bent toch trots op je kind, dan wil je toch vertellen hoe zwaar het is en dergelijke? of ben ik nou idioot...)
    Fijn dat de choco erin gebleven is! Houden zo!

@Jannes: oh meid, beetje te hoog is het wel ja. Nou vandaag lekker relaxen (en de rest van de tijd :) ). Misschien beetje te veel gedaan?

@Tinkerbel: fijn dat je je vandaag weer beter voelt! Jij bent toch ook een keer in het zkh geweest met contracties, of ben ik nou in de war? Dan snap ik ook wel dat je eerder last hebt van heftige voorweeen en dat het misschien begonnen is. Lijkt me best spannend!

@Mamameike: wat prettig dat je vooraf al kennis kunt maken met de kraamhulp. Hier is de organisatie zo groot dat ze gewoon iemand opbellen die op wacht zit en dus weet je nooit wie je krijgt. Het lijkt me veel fijner zoals het bij jullie gaat. Kun je vast wat dingen doorspreken. Enne....noten op je zang kun je altijd nog na de bevalling krijgen toch? ;)

@Elise: wat irritant van die box! Het enige geluk is dat je die niet per se meteen nodig hebt, maar vervelend is het wel!

@Krisstel: hahahaha! We hebben een medische indicatie... (zeker nieuw woord geleerd :) ). Hij is er zeker mee bezig! Wel lief zeg. Die van mij kijkt alleen maar benauwd als ik zeg dat ik harde buiken of oefenweeen heb. Niet omdat ie dat eng vindt, maar omdat ie per se nog naar Lowlands wil a.s. weekend... :rolleyes:

@Ingeltje: dat je dat trekt tot 3 uur 's nachts opblijven. Mijn ritme is 11-12 uur naar bed (uitgewoond), slapen tot 6-7 uur, even eruit en dan slapen van 8-12. Best royaal he? :oops:

Fotocamera: ga ik meteen in de vluchttas stoppen. Goed idee. Plus extra batterij.

Dopen: doen wij niet, we zijn allebei wel gedoopt maar zelf geen lid van een kerk. En daarnaast zijn we niet getrouwd dus dan zul je wel niet mogen dopen (want je bent natuurlijk veel minder betrouwbaar als stel als je niet getrouwd bent en God heeft bedacht dat mensen moeten trouwen voor ze kinderen krijgen, of zoiets... :rolleyes: )
    Denk trouwens dat mijn vriend een rolberoerte krijgt als ik het woord 'dopen' laat vallen. Mijn moeder daarintegen zal een gat in de lucht springen! :)

Oefenweeen: ja, als je de hele nacht wakker ligt van de pijn is het wel anders ja. Zeker als het regelmatig komt om de 5 minuten ofzo, dan ga je toch liggen denken of het niet begonnen is. Ik denk dat ik pas de vk ga bellen als ik weeen heb waar alle concentratie bij nodig is om ze op te vangen. Dan heb je meestal een cm of 4 ontsluiting. Maar goed, we weten niet hoe het loopt he? Misschien heb ik wel meconiumhoudend vruchtwater ofzo en moet ik veel eerder bellen. Of trek ik het voor geen meter... dan bellen we gewoon eerder.

4. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Bah, kan straks weer naar de tandarts. Breek net een stuk oude vulling van mijn verstandskies af.

Tis al de 3e vulling die loslaat sinds ik zwanger ben :(

5. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Krijg 10 minuutjes geleden smsje van FunnyMe:

Net de dokter gesproken. Morgen toch een rustdag. Maar blijf wel hier. Vandaag krijg ik nog 2 pillen. En verder wachten we maar af.

Einde buddynieuws..

Dus nog geen niets helaas :(

Ik ga weer aan het werk ;).

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Arme Funnyme, die zal het wachten onderhand toch ook wel beu zijn...

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Jeetje, wat duurt dat lang zeg voor FunnyMe!
    Blijkbaar was de baarmoedermond er nog niet echt klaar voor als ze nog steeds met pillen bezig zijn. Dat had ik niet verwacht na al die voorweeen en opnames en CTG's en zo...

We blijven duimen voor je meid! Misschien zet het ineens vanzelf door!
    Succes! (14-8-2008 is ook een mooie datum ;) of 15...)

@mirandaT: dank je voor het bericht!

8. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Heb smsje terug gestuurd dat we ook allemaal aan haar denken en haar veel succes en sterkte wensen.

9. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Pff jeeetje ik moet er toch niet aan denken hoor, dat je zolang bezig bent! Ze zal niet constant weeen hebben maar toch, je ligt maar te wachten... Ik snap het ook niet helemaal, ze gingen haar toch inleiden? daar zijn toch meerdere manieren voor? Kan me voorstellen dat als het met die pillen niet opschiet, ze toch gel gaan proberen oid? of zeg ik nu iets heel doms :oops:

En ohja had nog ene vraagje ladies, gisteren zei de verloskundige dat de beeb netjes ingedaald is, ben ik natuurlijk helemaal blij om, MAAR op mijn kaart stata nog steeds CBIBI, en dat betekend toch dat ze nog niet helemaal is ingedaald? Vraag het me zo af, stel dat de bevalling zich aandient, is het dan een probleem?

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje... had voor Funny toch wel gehoopt dat ze er inmiddels zouden zijn.
    Heb mezelf inmiddels uit bed gehezen voor de 3de keer vandaag, ben onder de douche geweest en ga de hond nog maar een keer uitlaten.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tinkerbel, dat is volgens mij wel ingedaald maar nog niet vast.

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemiddag allemaal! Hier lekker geslapen :D Dankzij het laat naar bed gaan! Was wel vroeg wakker maar ging plassen en keerde terug. Nu lekker gedouchd, wasje aan en heb de lakens van de beeb gestreken.. en poe he ik heb de strijkplank op de hoost wat lekker is, maar mijn bekken zijn niet blij met mij :confused:

Ik heb ook een vraagje. Die steek die ik afentoe heb onder mijn rechterrib die heb ik constant gehad vanochtend, werd zelfs een paar keer wakker van. Een soort messtekje telkens op dezelfde plek :(: Kan moeilij de beeb zijn vind ik want dit voelt niet als druk of zo.. weet iemand wat dit is en of ik de vk moet bellen hierover?

@Yule idd vind het wel netjes dat zij erachteraan belde. Vind het dus idd alleen vreemd dat de verhal niet compleet in het syteem stond. Dus doe ik navraag waarom de hele verhaal er niet bij stond :) Ik vind ook dat de artsen en zkhpersoneel hun patienten up to date moet houden, al lijkt het een simpel niks voor de patienten.

@kaatje uhm.. wie is Stan Storimans en wat heeft hij gedaan? Nee hier geen telegraaf hihi ;) en hier ook winderigheid hoor :(

@mamameike hehe komt de kz eindelijk langs! Wel mooi dat ji jbeter slaapt, je hebt jouw rust straks goed nodig! :thumup:

@sunshine80 35 weken :whistle:

@elise1 poeh he wat een gedoe! waar kwam de box vandaan dan?

@jekkia ja ik zal zeker hubbie er dan op af sturen :) ;)

@Krisstel ook een pratende vent in bed ;) heb ik ook af en toe last van maar dan meer gemompel en sjaggo doen haha. wel lief! en Ingeltje is wel om 3u naar bed gegaan maar ik was wel later erin.. tegen half 5 :oops: was gewoon netjes om half 11 op :D

@jannes en idd rustiger aandoen met die bloeddruk meid! Lekker op de bank met v.kussen en dvd's idd! ;)

@Nic79 oh leuk nog een echo :D

@tinkerbel ja dat is ingedaald maar de beeb zit nog niet vast..

Heeft FunnyMe haar kleintjes nog niet :confused: :confused: :( Hou het vol meid!

Gisterenavond laat kreeg ik de kriebels en heb dus bijna alle enveloppen geschreven :oops: Ook nog vannacht werd ik trouwens wakker van een harde buik :confused: keek er wel van, is mijn eerste in bed :) naast dat het een vervolg is van iets anders ;) En vanavond de eerste cursus Samen Bevallen :D

13. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    heeft funnyme nog geen beebs? :(
    Ik heb ook nog niets van dorientje vernomen! Snap er niets van.. wordt blijven afwachten dus!

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Tinkerbel: ik denk dat in (zet)pillen en gel hetzelfde spul zit, namelijk prostaglandine om de baarmoedermong te verweken. Pas als dat gelukt is kun je een oxytocine infuus geven om de weeen op te wekken. Helaas duurt dat verweken dus soms nogal een tijd. (soms gaat het ook in een uur hoor)
    CBIBI is idd wel ingedaald, dus no worries. Alleen ligt het hoofdje nog niet vast, maar dat geeft niet.

@Parr: Stan Storimans is een cameraman van RTL nieuws die gisteren in Georgie om het leven kwam bij een bomaanslag. Ik heb trouwens ook de telegraaf niet, maar kan me voorstellen dat er een nare foto op de voorpagina staat? (de telegraaf kennende)

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Oh die! las gisteren een kop erover op msn nieuws.. bah! ben blij dat ik dan geen telegraaf hetb :(

16. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag!

Zo, net terug van de VK en van een bezoekje aan m'n werk. Alles was goed en uk is helemaal ingedaald (cvibi, hoera :whistle: ). Wel snelheidsrecord: 9u50 was afspraak en 9u56 zat ik alweer op de fiets :confused: Had vandaag de vakantievervangster, dus dat agat dan allemaal sneller omdat je die niet echt kent. Ook geen kans dat zij mijn bevalling doet, dus was check up en weer naar buiten :D Op werk heb ik nieuwe collega gezien en ben meteen een uur dingen aan het uitleggen geweest, dus de puf is er nu zwaar uit. Geen lange reactie dus :(

@lise & liselotje: Mooie beebs!

En nog steeds geen ukjes voor Funnyme... Hoop dat ze zich snel aandienen...

Had ook net telefoon van de vervangende drukkerij die onze kaartjes zou drukken tijdens de vakantie van onze gewone drukkerij. Kaartjes zullen sowieso via hen gaan, want onze drukkerij zit met een kapotte drukpers. Nu ja, dan weten we dat vast. Vrijdag zullen we maar de envelopjes halen, want deze drukkerij is niet open op zaterdag en zit ook een eindje verder rijden... :(

Iedereen een fijne middag! Ik ga denk ik maar snel een dutje doen...

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    parr geen idee wat die steek is. ik heb zelf al mijn hele zwangerschap een geirriteerde spier/zenuw ter hoogte van mijn linker ribben. misschien ook last van een spier ofzo?

Stan was een camera man van RTL nieuws. Die is gister bij een bombardement in het buitenland omgekomen.

18. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Steen lekker gebadderd? :)

@Ingeltje succes bij de VK!

@Mamameike wat super joh dat het kliktte met jou en de kraamhulp..Scheelt idd hoop. Leuk dat je alvast kon kennismaken. Is hier niet zo jammer genoeg..

@Nic79 succes bij de echo vanmiddag!

@Charissa..trusten hopelijk kan je ff lekker slapen ;)

@Jekkia ben je mooi klaar mee dat er stukje is afgebroken :(
    Toen ik zwanger was van Dhani brak er ook constant stukkies van mn kiezen af..nu gelukkig nog geen last van gehad..

@Miran thanx voor je berichtje over funny me..werkse nog ff..laatste daagies he :D

@parr de ruimte wordt natuurlijk steeds kleiner dus het kan wel te maken hebben met de baby..ik heb af en toe ook wel van die vage steken..vooral als ik een tijdje in dezelfde houding heb gezeten..had dit ook bij de zw van Dhani op het einde.
    maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de vk ff bellen hoor ;)

Pff duurt wel lang zo voor Funny me zeg :(
    En idd van dorientje ook nog niks gehoord he :(

Heb zin om te shoppen dus ga ff lekker los op internet haha..wil o.a. ff flesjes van difrax bestellen..dan nog ff op H&M kijken en ik zal ongetwijfeld nog wel meer sites tegenkomen :)

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Heb het even opgezocht in de patientenbrochure van het NVOG.

Methoden om de baarmoedermond rijp te makenDe meest toegepaste methode is het inbrengen van prostaglandinen in de vagina (schede) of de
    baarmoedermond. Prostaglandinen zijn hormonen die de rijpheid van de baarmoedermond
    bevorderen; ze spelen ook een rol bij het op gang komen van de bevalling. Prostaglandinen zijn er in
    tabletvorm, in gelei-vorm (gel) en in de vorm van een kleine tampon.
    Een andere methode is het inbrengen van dunne staafjes die opzwellen in de baarmoedermond
    (Dilapan-stiftjes). De gynaecoloog bespreekt met u welke methode wordt toegepast.

Voor de hele brochure klik even op de link.

http://www.nvog.nl/files/het_inleiden_v ... alling.pdf

20. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Iris wat goed dat de kleine is ingedaald :D

Deel Deze Pagina