September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klopt. je ziet daar de overleden Stan uit de auto hangen. vind het vooral heel confronterend voor zijn familie en vrienden hier in Nederland

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @IrisB cvibi :whistle: wat deed jij op jouw werk? jij hebt verlof! :)

Nou dan wacht ik die steekjes gewoon af tot volgende week. dan moet ik weer naar de vk. Irri zijn ze wel :( vooral als uk hoog ligt :(

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Pff he je zou toch een beetje respect voor de doden kunnen houden! De familie heeft toch geen zin om te zien hoe hij erbij heeft gelegen :confused: :evil: vreselijk lijkt amerikaanse media wel de telegraaf! :c:

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien is het wel in overleg gegaan, maar zou die pagina wel bij mijn kinderen weg houden. Hij heeft een dochter van 10 en een zoontje van 8... rot oorlogen overal :evil:

5. nou denk niet dat het in overleg is gegaan hoor, die mensen weten misschien nergens van en zien dan ineens de krant

spreek een beetje uit ervaring en kan er nog boos om worden grrrr

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    btw sturen jullie een geboortekaart naar jullie huisarts? en waar moet de geboortekaat heen voor de babydoos van prenatal?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja sturen er wel een naar de huisarts

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik stuur niets naar de huisarts. Ken ze nauwelijks.

Alles weer okee bij de VK. Ze schat de baby op een 4200g ongeveer.
    Nog een tip over checken afscheiding/vruchtwater; draag een witte onderbroek, als hij nat genoeg is, laat je hem drogen. Als er kringen in je onderbroek achterblijven is het afscheiding, zie je niets, dan is het vermoedelijk vruchtwater, want dat droogt helemaal op zonder kringen! Goeie hè! :)

Oef Parr; half 5! En dan nog zeggen dat je vannacht harde buik had, je bedoelt vanochtend zeker :) !

Ik merk wel dat als ik op tijd in bed ga liggen en een aantal uren naar het plafond lig te staren (of naar de binnenkant van mijn oogleden), dat ik dan 's middags geen dutje nodig heb.
    Als ik zo laat (2, 3 uur) pas naar bed gá, dan heb ik overdag een dutje nodig.
    Maar goed, heb nog geen kleine rondlopen, dus alle mogelijkheid voor een dutje.

Maar eerst naar de frituur; ga me zelf schandalig verwennen :)

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh en prenatal hoeft volgens mij geen geboortekaart hoor!

10. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    kwam ff kijken voor babynieuws dus nog niks.

heb net een halve marathon gefiets dus ga nu ff liggen. tot later

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingetje, weer goed gekeurd bij de vk. super !
    Goede tip van die onderbroek !
    Had vandaag ook een aardig natte onderbroek ( lekker praatje weer ) maar volgens mij was het gewoon hele dunne afscheiding want gebeurde verder niets als ik op mijn hand blies."

Zal straks eens in de wasmand spieken als hij droog is :)

12. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Parr je kan je geboortekaartje sturen naar:

Wij jonge ouders
    Postbus 2584
    1620 EN Hoorn

Maar je kan ook de geboortedatum invullen op de site.

dan blijf je nog een jaar lang de wij jonge ouders ontvangen en ontvang je een uitnodging voor de babydoos.
    Maar als je je geboortekaartje opstuurt maak je ook nog kans op een kledingset van noppies..altijd leuk toch :)

Hier sturen we ook geen geb. kaartje naar de huisarts. We bellen alleen naar de assistente dat de kleine is geboren zodat ze dat in het systeem kan zetten..

Pff dhani wil niet slapen :evil: Kunnen jullie hem niet ff toespreken :p

13. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Kaatje veel afscheiding is normaal rond deze tijd van de zwangerschap..Als het echt vruchtwater is merk je dat echt wel ;) Dan blijft het ook echt niet alleen in je onderbroek zitten..

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lieve Lieve Dhani
    Gun je mama een klein beetje rust en ga lekker slapen tot een uur of 4 :)

15. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    haha Thanx Kaatje..nu maar hopen dat het helpt ;)

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Is dat niet een beetje veel? Of is dat het gewicht geschat bij de geboorte?

Onze uk is nu 2800g. Mijn gyn vond hem nog steeds groot, tot ze zich herinnerde dat in Nederland met andere groeicurves wordt gewerkt. Hier werken ze met Franse en die zijn kleiner ingesteld, of zoiets. Dus op de Nederlandse curves is onze beeb 'normaal' :D

Vanmiddag en morgen nog werken, en dan eindelijk verlof, pfiew! :p
    Vrijdag komt hubbie dan ook terug uit het buitenland, dus de beeb mag daarna komen van mij ;)

17. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ yule jah nog maar 5kg

@ Babystyle: Wensen omtrent de bevalling, pfff... Hmm mag je ook voorkeuren opgeven, dat je er het liefst 4 uur over doet bijv haha Nee zoals iemand anders hier al zei, mijn vk wil juist niet dat ik dat soort dingen ga 'plannen' want dan ben je zometeen helemaal teleurgesteld als het niet lukt, of uit je concentratie...

Jah das ook zo... ik kijk wel, heb ok neit zoveel voorkeur, zolang ik maar zeker weet dat alles met de kleine en mij goed komt!

@ parr, jah das waar wel lkkg gezellig emt de kaarsen maar idd als savonds is hebben ze liever veel licht denk ik..
    Bij mijn vk, is eht normaal dat de baby meteen op de buik/borst wordt gelegt als geboren is.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Babystyle, je reageert op jezelf :)

19. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

@Sunshine, jaaaa heerlijk gebadderd, kom er nu net pas uit :)

@Funnyme, jeetje het zet dus nog steeds niet door....kan me voorstellen dat ze het wachten zo langzaamaan ook zat is....Wij wachten ook maar weer mee af...

@Dorientje, hoe is daar mee? Ook nog niets van gehoord dus....

@Elise, lekker rusten meid!

@Ingeltje, fijn dat alles goed was bij de vk!

Jeetje, is het bij jullie ook zo'n rotweer? Het regent hier al de hele dag...van die flinke buien...

Deel Deze Pagina