Heh Dorientje, eindelijk nieuws! Hopelijk lukt het de kleine met remmers zolang tegen te houden. Doe maar rustig aan (je zult wel moeten ben ik bang) en heel veel sterkte! Dniise, jeetje meis, op je flikker gekregen Ik ben echt veel te dik (van mezelf) maar heb nog niet 1 keer op de weegschaal hoeven staan. Alleen uit voorzorg suikercurve laten prikken wegens te hoog BMI. Ben in totaal ook nog maar 3 kilo aangekomen, maar er is nooit iemand die er naar vraagt Hopelijk lukt het een beetje met je dieet, hou je taai hoor. Hier heerlijk gekookt net (lintmacaroni met kaassaus, peer, kerrie en noten, lekker vegetarisch). Maar al na een paar happen heb ik het weer. Mijn eten zit dan zo hoog dat ik denk dat ik moet spugen (sorry mensen die nog moeten eten). Het zakt gewoon niet meer. Krijg een maagzuurgevoel en boer me een ongeluk. Heb het ook vaak als ik ga liggen. Moet dan echt rechterop gaan zitten, anders komt het niet goed. Vannacht ook weer een maagzuuraanval, echt niet fijn. Bah, het zit me letterlijk tot hier :-&
Bedankt voor de steun dames! Ik hoop dat ze nu nog 3 weken blijft zitten... Ik was gisteren zo kwaad op de vroedvrouwen en de gyn... Ik ben maandagochtend om 9 uur naar het ziekenhuis gekomen omdat ik dacht dat HET begonnen was... EErst monitor met om de 2 minuten weeën... Maar volgens de dokter duurden ze niet lang genoeg... Dus toch maar even blijven en verder aankijken, tegen de avond nog steeds heel veel weeën, maar nog steeds niet sterk genoeg... Dinsdagmorgen zei ik al aan de vroedvrouw dat ik meer pijn had, en dat de weeën langer duurden. Dus even aan de monitor, idd sterkere weeën (dit was om 10 uur s ochtends) en de gyn zou meteen komen om te kijken hoe het met me ging... om 19uur heb ik eindelijk de gyn gezien nadat ik aan de vroedvrouwen al 10 keer gezegd had dat ik het daar beneden allemaal voelde duwen en trekken... Na het onderzoek van de gyn bleek ik 3cm ontsluiting te hebben... Wat volgens de vroedvrouwen overdag helemaal niet kon... En dan moest alles met spoed stilgelegd worden... Ik mocht niet eens meer even douchen... Lag ik dus al de hele dag te wachten, mocht ik nu geen 5 minuten meer onder de douche... Dus gisteren even lekker lastige dag gehad. Maar intussen is buikie weer rustig...
Lekker stom, dan had of de gyn eerder moeten komen of die vroedvrouwen eerder aan de bel moeten trekken. Knuff
jee dorientje, wat vervelend zeg! hoezo kan je overdag geen ontsluiting krijgen, wat een nonsens van die VK zeg! grrrrr ik wens je veel sterkte met rustig aan doen!
Ik (vr)eet me ook een slag in de rondte aan snoep hoor! Terwijl ik normaal gesproken echt van de chips ben, heb ik de hele zwangerschap flink gesnoept. Ik weet wel dat dat officieel niet zo hoort, maar ach.. mijn bloeddruk is prima, mijn kilo's zitten nu op 14 en ik voel me er niet langer meer schuldig onder. Mijn lichaam heeft schijnbaar suiker nodig. Hoe kan je het anders verklaren dat je opeens zo veel zin in snoep hebt, terwijl ik normaal gesproken maar heel af en toe snoepjes eet?
Dorientje, wat een dag heb jij gisteren gehad zeg. Hoop dat de komende dagen wat makkelijker zullen zijn voor jou. Heel veel succes meid, we denken hier aan je!
Hier ook veel zoetigheid en bergen fruit (bevat ook veel suikers natuurlijk). Heb het geluk dat ik eerst bijna 10 kilo ben afgevallen...
Succes dorientje! Je bent goed bezig, nu nog zorgen dat die hummel nog 3 weekjes lekker blijft wiebelen in jou en nog niet besluit eruit te komen! (al zou dat stiekem wel heel fijn zijn..!)
Krijg net een mailtje dat onze fotoalbums met trouwfoto's vandaag verstuurd zijn. krijg ze vrijdag of zaterdag
ik eet me gek aan de bon bon bloc praline.. zo lekker! en chips was ik normaal niet zo gek op, maar eet nu elke avond een zak met mannetje op
Bah zeg.. genieten van het eten zit er zo ook niet in dus Ik moet tegenwoordig wijdbeens zitten te eten, omdat mijn buik begint te hangen (niet erg charmant trouwens, zo'n hangbuik) en de kleine dan echt in de weg zit. Heb ook de hele dag last van gerommel in de darmen. Als ik buk, dan voel ik bovenin allemaal lucht lopen en hoor ik allemaal geknor. Net ging ik naar de wc en er kwam wel een liter (of kubieke meter ? ) lucht uit! Stoelgang is de laatste dagen helemaal van slag. Ging eigenlijk de hele zwangerschap goed. Ik hou het maar op de laatste loodjes
8) @Pisum lekker jou verlof schiet ook al op @Tweety wat zagen jullie er mooi uit! Lief stel zo saampies en wat zag jullie kleine mannetje er ook prachtig uit @Moppiepoppie komt lekker uit nu he je droger Zit er niet iets van een zeef onderaan de droger? Wij hadden dit nl ook met onze droger vorig jaar..die deed er steeds ruim 3 1/2 uur over en dan nog was de was niet goed droog..toen bleek onderaan nog ergens een soort van zeef te zitten en idd nadat we dat hadden schoongemaakt deed hij het weer zoals altijd.. @Wupje wow super nieuws..geen draaipoging en lekker weer onder begeleiding van je vk @Freesia lekker ook nog maar twee daagies werken @Nic fijn dat alles met beebjes goed is Zal vast nog steeds een meisje zijn hihi.. @Roshi had mn mening ook ff gegeven over wat handig is bij je s-ouders maar las later dat je er al uit bent haha..dus maar weer gewist @Kaatje balen dat je je portemonee vergeten was..gelukkig maar dat je ouders dichtbij wonen @Dnisse jeetje meis dat is idd niet het nieuws wat je wilt horen Sterkte! @Elise je bent dus flink aan het toegeven aan je nesteldrang hihi @Lindaa balen dat je zo misselijk bent..hopelijk voel je je snel weer beter. Ben je misschien te druk geweest dat je zoveel last hebt van harde buiken? Sterkte @Dorientje..jeetje meis nog drie weken uitzitten Gelukkig doen de weeenremmers wel hun werk. Sterkte en we denken aan je hoor Hier vanavond ook weer op controle bij de VK geweest..de kleine lag hier steeds in een stuit..twee weken geleden bleek ze voor het eerst goed te liggen..maar vandaag twijfelde de VK weer heel erg..dus nu mag ik morgen bellen met het ZH voor een echo om te kijken hoe ze ligt.. Het kan ook zijn dat ze al heel flink is ingedaald en ze het daarom niet kan voelen..Ik heb zelf het idee dat ze goed ligt en dat ze dus ook is ingedaald al..merk ik aan alles eigenlijk..maar goed een extra echo is altijd leuk natuurlijk Verder was alles goed..Ze had nog even overlegd met ambulance personeel van het zh of ik op zolder mag bevallen maar helaas..Dus nu gaan we gewoon lekker in het ZH bevallen.. Zou iemand het volgende willen aanpassen/neerzetten op het lijstje? 28 augustus VK en thuisbevalling word ZH bevalling
jammer sunshine dat de kleine nog in een stuit ligt! kaatje....YEAH! fijn dat je ze straks binnen hebt!
Arme Freesia, ik ken dat gevoel. Tis ook heel erg vermoeind en om gek van te worden. Enige wat je kunt doen is rechtop zitten, alles eruit proberen te boeren (en dan hopen dat je niet hoeft te spugen) en verder kleinere porties verdeeld over de dag eten
ik hoop vor je dat je ukk dus wel gewoon goed ligt, en dat ze gewoon is ingedaald en een echo is altijd leuk! Hoop voor je dat je er meer van snapt dan ik HIHI ik wist echt niet wat een beentje ofzo was bij de groeiecho.. moest ze me echt wel vertellen! Gelukkig is verder alles goed ik heb verder niets gedaan, en heb het nu al 2 dagen lang die overdreven en vele harde buiken.. ook al zit ik gewoon op de bank ofzo dan komen ze gewoon opdagen heb ook geen idee of het wel normaal is..
Lindaa ik loop ook al weken met overdreven harde buiken, met bijna alles wat ik doe (zelf op de bank liggen of in bed liggen) Enige wat ik weet is dat het een teken is dat je gas terug moet nemen (niet dat ik op moment veel doe )
Lindaa ik zal er vast net zoveel van snappen als jij Ze kunnen me alles wijs maken op die echo denk ik haha Ik heb het ook als ik gewoon zit dat ik dan spontaan een harde buik krijg..zolang ze geen pijn doen en niet regelmatig komen hoef je je geen zorgen te maken Maar gewoon bellen met de vk hoor als je het niet vertrouwd!