Welterusten Kaatje..hopelijk slaap je lekker Haha Jikke dus pas na zondag bevallen Wel super leuk hoor om daarheen tegaan. Alvast veel plezier en de kleine nog ff binnen houden dan he Super dat alles goed gaat verder! Tweety beter hoor dat het bij jou wel mag Zeiden wij ook al idd dat mn vriend me wel naar beneden tilt, maar zij zegt en hoe gaat hij dat doen als jij vastzit aan slangetjes of wat dan ook Naja het is niet anders..Zh vind ik ook prima Ik ga er ook vandoor..nog ff op de bank hangen..honden uitlaten en dan een poging wagen om te gaan slapen Trusten allemaal
@lise fijn dat de meiden thuis zijn geniet ervan @jikke leuk joh. Ik weet niet of ik het zou trekken maar ja ik heb de 22ste nog een bruiloft dus ik mag eigenlijk ook niet eerder. haha @kaatje weltrusten. iedereen eigenlijk sweet dreams ik ga zo ook mijn mandje opzoeken. hopelijk gewoon weer drie keer wakker per nacht. nou twee nahten maar 1 keer wakker geweest en was gewoon moeier dan normaal. haha
hallo allemaal, wat is het spannend hier zeg ben benieuwd wanneer er weer baby's worden geboren... ik moet dagelijks naar het ziekenhuis voor een ctg, ik heb nog steeds weeen die steeds pijnlijker en regelmatiger worden, ons manneke ligt helemaal ingedaald en heb nu 3 cm ontsluiting maar het wil niet echt vlotten. we hebben vandaag weer een groeiecho gehad en helaas weer nauwelijks gegroeid, maar zolang hij nog wat aankomt (al is het maar een paar gram) proberen ze het tot de 37 weken te rekken, de weerstand in de navelstreng was ook niet verder verslechterd, dus dat was wel positief maar ik heb het ondertussen helemaal gehad en ben ook compleet uitgeput.... dus het blijft voor ons spannend en afwachten... nou ik wens julie allemaal veel succes... liefs Nikky
@Nikky: jij ook succes meid! @Dniise: : Ik begrijp er helemaal niks van waarom je nou op je kop hebt gekregen. En waarom gaan ze dan in hemelsnaam inleiden? Schatten ze je kind heel groot ofzo? Heb je suiker? Of heb ik er gewoon overheen gelezen? Ik ben ook maar 1.65 m en ben al 17 kilo aangekomen en het gaat gestaag door. Ik heb nog niet 1 keer een opmerking van de vk daarover gehad en het was dat ik zelf mijn gewicht noemde dat ze het opschreef. Ik eet trouwens wel gezond en snoep nauwelijks, wel af en toe een koekje of ijsje ofzo, maar niet dagelijks. Ik eet veel fruit en zuivelproducten, en elke avond kook ik zelf met veel groenten en weinig vet. Dus ik snap zowiezo niet waar al die kilo's vandaan komen. Ik had juist begrepen dat hoe slanker je bent, hoe meer je mag aankomen omdat je meer reserves moet opbouwen. Ik ben niet slank van mezelf dus dat geldt niet eens voor mij... ik had niet boven de 14 uit mogen komen officieel, maar ja, dat is dus niet gelukt. @Tweety: gefeliciteerd meid! Leuk dat je zo'n gezellige dag gehad hebt. Ik ga zo even op hyves kijken. @Sunshine: jammer dat je niet thuis kunt bevallen! Maar ja, het is niet anders. Als je 3 hoog woont kan het ook niet altijd helaas. Wij wonen ook 3 hoog, maar met lift, dus dat is geen probleem gelukkig...! @Krisstel: ik weet niet of ie daarom kan lachen... denk het wel hoor! Maar hij kijkt nu steeds al zo benauwd als ik weer een harde buik heb... Dus zal het hem maar niet aandoen he? Ga zo mijn bedje in, maar zal nog even de lijst bijwerken! Saap lekker allemaal!
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE en CARIEN ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 cm - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV *Charissa ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ? 03 september 2008 *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e kindje ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV IN DE BUIK: 28 meisjes ... 9 jongens ... 10 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 2 jongetjes, 3 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa debbyvermeer <--> nog buddyloos (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 14: Dorientje gyn + echo jekkia gyn 15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet) MirandaT verlof! 18: Marijke1982 verlof! Cossy vk en liggingsecho 19: Dreames verlof! Yule vk 20: Roshi groeiecho Lindaa vk 21: Jekkia Keizersnede ingepland!! Marielle vk 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk September: 09: Elin groeiecho 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie!
Hey meiden, heb alles bijgelezen...en zal even snel uit mijn hoofd reageren... @Dorientje, fijn om iets van je te horen meid! Bij jullie remmen ze dus nog wel na de 34 wk...dat doen ze bij ons niet namelijk. Ik hoop voor je dat je het nog even volhoudt. Succes! @Lise, heerlijk de meiden thuis! Geniet er van. Het zal inderdaad wel ff druk zijn zo. @Dniise, wel typisch dat je op je kop krijgt van de gyn....ik moet zeggen dat ik altijd op moest letten met wat ik at, de kilo's zaten er bij mij ook zo aan. Terwijl ik nu echt letterlijk alles eet, en nog maar acht kilo ben aangekomen.....typisch is dat he. En ons kindje ligt ook prima op schema qua groei, ik was namelijk ook wel eens bang dat ik te veel suiker binnen krijg...Succes meid! @Nikky, succes meid! @Jikke, spannend meid! Succes! Slaap lekker allemaal, tot morgen!
Poeh he daar was ik weer na een spannende avond! Ik ga eerst op iedereen reageren en dan doe ik ff ego @dniise jeetje dat is zeker schrikken! Maar ji bent 1.60 en je bent 15kg aangekomen, ik ben 1.73 en betn 25 kg aangekomen maar heb geen problemen met suiker... Hoe weet hij of het door de suiker komt dan? Wel spannend @dorientje fijn om van je te horen! Waarom hebben ze beslist om tegen te houden? omdat je 34 weken bent? Hoe gaat het verder dan? met jou en beeb? Wat hoor ik van die lekkere verhalen telkens over vroedvrouwen die het beter weten dan jij jouw eigen lichaam Hou je taai meid! dikke knuff! @freesia sinds gisterenavond merk ik dat er ook weinig meer past! heb vandaag maar 2 x een maaltijd gehad! was na 2 bammies voor ontbijt al vol tot het avondeten zit nu pas aan een paar chocopinda's maagzuur ook na de bammies tot aan het avondeten @kaatje ooh spannend @sunshine80 ik zou ook van jou eigen gevoel uitgaan en dat de beeb goed ligt, maar extra echo is wel altijd leuk ik hoop ook adt de beeb gewoon goed ligt dus de kz zal alles uitkoken wat nodig is? of moet ik dat met hun overleggen? @lola fijn om te horen dat die druppels wel mogen want anders zou acupunctuur het worden en dat brengt het volgende probleem dat ik een fobie hebt voor naalden @freesia ze nemen alles met je door en je kunt vragen stellen. Jou w manneke hoeft er niet bij te zijn. Meestal duurt zoiets 15-30min. Ik vond mijn gesprek heel leuk! @Lise zijn ze thuis geweldige nieuws! @jikke super dat alles goed gaat! 38 weken spannend hoor @nikky kan mij goed begrijpen dat jij al flink uiteput bent meid! Dikke knuff! hou het nog ff vol! Zo dat was geloof ik iedereen!
Zo en nu voor de ego. Ik en mijn man hebben vanavond de eerste les van de 4 gehad voor SB. En het was echt gaaf! Wij zouden met 3 andere koppels zijn maar eentje zijn al met 28 weken bevallen (gaat wel goed met hun). Dus die waren er niet bij. Wij zijn het jongste stel de anderen schat ik in de 30. Ook wel leuke stellen! werd veel geklept ook de mannen konden er wat van! Wij hebben nog wel over de bekkenbodemspieren gehad en dergelijk. Ook werd ons uitgelegd dat wij alle keuzes mogen maken en dat de vk en kz en zo daar eigenlikj weinig over te zeggen heeft. Je kunt ook weigeren de bed op hoogte te doen. Dan moest je maar zelf bed verschonen en eigen temp. meten maar het werd ons wel duidelijk gemaakt hoe de maatschappij tegenwoordig ervoor staat, alles voor ons bepalen. Dat heeft manneke en mij dus aan het denken gezet. Want wij zaten telkens met de slaapkamer bevalling idee.. maar manneke zegt van als ik nou gewoon de kleine ramen afplak wrm zo je dan beneden geen badbevalling willen.. kon geen zinnige antwoord bedenken want eigenlijk zou ik dat wel willen, vind ik fijner voor mij en het beeb. Dus moppiepoppie ik stuur je ff een pbje aangezien jij veel meer up-to-date bent hiermee. zou wel moeten overleggen met de vk. Ook is ons vk praktijk blijkbaar een erge voorstaander wat de baakruk betreft dit wistte ik niet maar de curusleider wel! zij zegt gewoon vragen mee te nemen je komt er vanzelf achter als je het handiger vindt ja of nee. Wij hebben een cursusboekje mee gregen en zij had 3 Veilig Bevallen boeken van Beatrijs Smulders over dus die mochten wij ook hebben heb ook een stapel folders meegekregen wat je dus niet bij de vk praktijk vindt. Zij is ook voor het perineum te masseren, al helpt het misschien niet tegen het inscheuren het bevoordert wel de herstelling. Zij had ook 2 videobanden en een dvd om uit te lenen. Wij hebben 2 video's mee en een andere stel de dvd (3e stel was bezig met verbouwing/verhuizing dus kunnen dit nog niet kijken). Die leveren wij dan volgende keer weer in. verder had zij ook een stapel boeken en bladjes over. Dus hebben wi jeen boekje Ouders op Komst van Jet van Bochove mee en manneke pakte een blad op van de BN die gericht is op de rol van de partner (!) Wij vonden het alle drie erg leuk dus alle 3 stellen zijn volgende week weer van partij De andere stellen zijn trouwens ook 33/34 weken! Dus lopen wij gelijk zo'n beetje Ik heb wel enkele keren een harde buik gehad en ook onderweg naar de auto weer ben ik nu aan de beurt? is dit dan gewoon harde buiken die vooraf gaan van die voorweeen /oefenweeen? pijnlijk zijn ze neit echt maar wel erg ongemakkelijk! kwamen echt regelmatig en dan bedoel ik dat eentje aan hield voor 10 min om verveolgens 20 min later weer terug te komen.. en de beeb lag ook lekker boven aan wat het niet fijner maakte Zo morgen niks op de planning maar nu wel met al dat lees voer Ben te opgewektnu om naar bed te gaan..
Hoi meiden! Liselotje -> wat een prachtig verhaal! Wupje -> Te gek dat de beeb toch nog vanzelf gedraait is! Want dat gebeurt niet meer zo vaak na zoveel weken zwangerschap. Weer een zorg minder! Lise -> Super dat de twins thuis zijn! Lijkt me toch heel anders dan telkens dat op en neer naar het ziekenhuis. Nu kunnen jullie echt 24 uur per dag van elkaar genieten! Nikky -> Ik blijf voor jullie duimen meid! Maagzuur -> Uiteindelijk moet ik er dus ook aan geloven... Nooit last van gehad, ook niet in de zwangerschap, tot vandaag dus... De hele avond stond mn slokdarm zowat in brand van dat maagzuur wat maar omhoog bleef kruipen! Vanalles geprobeerd, water, melk, niets hielp... Uiteindelijk toch maar een rennietje gepakt, toen was het meteen weg gelukkig. Groetjes Cossy
Goeiemorgen! Weer heerlijk 4 uurtjes geslapenen, tig keer eruit geweest voor te plassen of of vanwege harde buiken waardoor bewegen gewoon pijn deed. Mijn smoeders autootje was eergisteren gejat, die hebben ze gisteren weer helemaal gestript terug gevonden. Arm mens was helemaal in tranen, ze moest Raven eigenlijk terug brengen maar zonder auto ging dat niet. Nu blijft Raven nog 2 extra daagjes logeren om oma op te vrolijken (dan gaat papa haar ophalen). Goede nieuws is dat ze haar auto nog kunnen herstellen en dat die waarschijnlijk nog voordat ik ga bevallen klaar is. (ze moet 1,5 uur rijden voordat ze bij ons is) Lise Wat fantastisch dat de kleintjes eindelijk thuis zijn. Nu begint het past echt Heel veel succes, zal wel flink wennen aan het nieuwe ritme zijn . Wat vind Dhani van zijn nieuwe rol als grote broer? Nikky Veel sterkte meid! Hoop dat de kleine nog even blijft zitten en dat de weeen voor een weekje wat afzakken zodat het wat dragelijker wordt. Dikke knuf! dniise moest er vanacht opeens aan denken. Is de dokter soms bang dat jij een suikerverslaving -hypoglykemie- hebt? Jij kreeg toch ook last van lichamelijke klachten? Veelvuldige consumptie van zoetigheden (voedingsmiddelen en versnaperingen met fabrieksmatig geconcentreerde suikers) kan leiden tot een schommelende bloedsuikerspiegel, en uiteindelijk tot allerlei klachten die hiervan het gevolg zijn. Lees meer: http://www.kerngezond.nl/artikelen/dieetmaatregelen/
Goeiemorgen, Ben ik weer (vroeg). Ga straks nog ff slapen, maar eerst moest ik ontbijten. @Parr: dat klinkt als een superavond! Wat goed zeg al die informatie. Dat boek van Beatrijs Smulders is echt een aanrader. Staat heel realistische informatie in over wat je kan verwachten tijdens de bevalling en hoe je weeen kunt opvangen en dergelijke. En ze hebben helemaal gelijk dat je zelf de regie hebt over je lichaam en dus ook over je bevalling. Alleen moet je dan dingen zelf doen idd, zoals bed verschonen (of je man natuurlijk... ) Fijn dat je misschien toch in bad kunt bevallen als je dat wil! @cossy: blegh, maagzuur! Ik heb het maar af en toe, maar grijp soms ook naar en Rennie hoor! Meestal helpt een beetje melk wel bij mij, maar soms.... Gisteravond kreeg ik ineens zo'n paniek momentje over de bevalling. Ik ben niet bang voor inscheuren of knippen of andere toestanden, het enige is dat ik bang ben dat ik in de pijn zal stikken... Het slaat helemaal nergens op, want dat is nou nog nooit gebeurd , maar dat is nou eenmaal mijn angst... Heel idioot. Heb er even met mijn lief over gepraat en hij is dan zo'n schat. Hij zei dat ik het allemaal heus wel kan en dat we het als ouders heel goed gaan doen enzo. Lief lief lief.
Nikky; poeh jij maakt het ook spannend zeg (nouja, die kleine dan ) Succes meid! Lise: Hoeraaa! Naar huis! Geweldig nieuws! Parr: Super dat de cursus zo leuk en nuttig was! Ben blij dat mannetje het ook zo goed meebeleeft Gijs zou het maar niets vinden denk ik, haha. Die laat het harde werk liever aan mij over Ik zou in bad bevallen ook prettig vinden, maar aangezien ik voor ziekenhuisbevalling kies, kan dat niet. Poeh ik ben trouwens blij dat mijn verzekering zkh-bevalling vergoedt; het kost 435 euro! Cossy: oef..maagzuur ook bij jou aanbelandt? Fijn hoor, nou mág je ook bij onze club, wat een eer hè?! Jekkia: aaah wat sielig voor jou mama... geef d'r maar een knuffel van mij Yule: ha jij ook vroeg op! Ik ben er ook ff met mannetje uitgegaan en heb even ontbeten, ik had vannacht om 1 uur al zo'n honger! Vervelend af en toe die rare ideeën in je hoofd hè? Ik denk heel soms nog wel eens dat ik misschien wel overlijd tijdens de bevalling. Het is maar 1% in mij die daar aan denkt, maar af en toe dan schrik ik toch weer even van dat idee en moet ik het weer uit mijn hoofd praten, want het slaat natuurlijk nergens op!! Zelf: Ben er heerlijk op tijd ingegaan; 22:15. Maar wel wakker gelegen tot uur of half 2 denk ik. Ook verder in de nacht veel wakker geweest. Toch lig ik dan niet te malen en te denken dat ik moet gaan slapen. Ik merk dat het liggen toch ook wel rust oplevert en ik ben niet gefrustreerd ofzo. Ik weet nu inmiddels dat het toch niet anders gaat. Ik kruip er zo gewoon weer lekker in.
@Jekkia: sjonge, wat onwijs vervelend voor je moeder! Wel fijn dat haar autootje is teruggevonden, maar het geeft zoveel gedoe altijd! @Ingeltje: sja, ik heb me ook neergelegd bij een volkomen ontregeld slaappatroon. Ik vind het niet heel erg, zolang ik overdag af en toe kan bijslapen. Vandaag heb ik niks gepland, dus dat gaat goed komen. Alleen aan het eind van de dag even klossen halen enzo, zodat we de boel klaar hebben voor het Lowlands weekend. Ben zondag 37 weken en dan is vriendje er dus niet om het te doen. Dus dan maar vandaag.
Wie weet er wat van hoe je bed voor de kraamzorg moet staan? Ik las in de brochure van Careyn (mijn kraamzorgbureau) dat er stromend water aanwezig moet zijn op de verdieping van het kraambed. Nou ga ik wel een bevallingsbed bij de thuiszorg halen voor in de woonkamer bij het bad, want ze willen niet dat als ik uit bad zou moeten om iets te checken ofzo dat ik dan twee verdiepingen omhoog moet (aangezien ik op zolder slaap). Maar ik was dus niet van plan om daar de eerste week na de bevalling in te gaan slapen, want dan moet ik ineens in de woonkamer gaan slapen, zonder hubby. En dat vind ik een afgrijselijk idee; vooral nadat je zoiets bijzonders samen hebt meegemaakt. Dus ik moet en zal op die zolder gaan slapen, maar daar is dus géén stromend water. Zou de kraamzorg daar een probleem van maken denken jullie?
@Dniise: Ik vroeg me dus ook af; hoe weet de gyn nou dat het door de suiker komt? Misschien eet je wel veel gezonde dingen (vast niet maar ik snap niet zo goed hoe hij dan weet dat je kleintje een suikerverslaving heeft; is hij zo enorm ofzo?). @Yule: weet jij toevallig niet wat de gevolgen voor de foetus zijn als je achterlijk veel zoetigheid eet tijdens de zwangerschap? (Zoals een halve boterkoek per dag, of een zak marsen etc.) Voor dames zónder maagzuur die het een keer willen ervaren: je moet dus een halve boterkoek vlak voor het slapen eten als je al in bed ligt en dan lichtje uit en slapen gaan VERSCHRIKKELIJK! Het is hier dus zo erg dat ik maar opgestaan ben na vijf uur slapen (voor mij veeeels te kort). Het kwam gewoon bijna letterlijk m'n oren uit. Zélfs na een Rennie. Dat heb ik nou nog nooit gehad, zo erg. Maar goed; dat is dus die boterkoek geweest. Ben ook wel beetje een sukkel
Goedemorgen Dames, Dniise > Tjee meid, wat vervelend dat je op dieet bent gezet, wist helemaal niet dat ze zoiets konden zien. Succes! Dorientje > Rustig aan meid, hoop dat de kleine nog even rustig blijft zitten. Sterkte! SunShine> Gelukkig was alles goed met de kleine, succes vandaag met de echo ik hoop dat uk goed ligt , wel jammer dat je niet thuis kan bevallen! Lola> Toe maar nog in de apenkooi rondklauteren Doe ik je niet na! Gelukkig is met de kleine uk alles goed! Lise> Wat heerlijk dat je meiden thuis zijn, ja zal zeker wel druk zijn! Succes en vooral heerlijk genieten nu! Nikky > Sterkte meid! Jekkia> Ik hoop dat je gelijk heb met dat meiden ons vaker voor de gek houden hahaha. Met jou alles goed verder?..... nog maar een paar dagen, spannend hoor meid! begint het niet al te kriebelen? Hier een rotnacht gehad Bah Bah! Alles doet mij weer pijn Ben het echt goed zat, maar moet toch nog even! MAAR WEL VANDAAG 34 WEKEN!
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE en CARIEN ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 cm - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV *Charissa ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ? 03 september 2008 *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e kindje ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV IN DE BUIK: 28 meisjes ... 9 jongens ... 10 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 2 jongetjes, 3 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa debbyvermeer <--> nog buddyloos (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 14: Dorientje gyn + echo jekkia gyn 15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet) MirandaT verlof! 18: Marijke1982 verlof! Cossy vk en liggingsecho 19: Dreames verlof! Yule vk 20: Roshi groeiecho Lindaa vk 21: Jekkia Keizersnede ingepland!! Marielle vk 27: Nic79 groeiecho+ gyn 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk September: 09: Elin groeiecho 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie!
Goedemorgen meiden! Ik ben vandaag zo vrolijk.... zo vrolijk.... zo vrolijk was ik nooit! Dit is me nog nooit gebeurd, heb de hele nacht van half 12 tot 7 uur aan éen ruk doorgeslapen, zelfs niet op voor te plassen! Hoorde zelfs de wekker niet toen hubbie moest opstaan. Gelukkig werd ik wel nog wakker voordat hij wegging, toch nog even een lekkere knuffel meepakken ** Sorry voor de dames die niet goed geslapen hebben ** @ Tinkerbel die frambozenbladthee heeft mijn vriendin ook vanaf de 38ste week gebruikt en ze heeft uiteindelijk 42 weken zwangerschap gehad . Dus het werkt niet altijd Maar de moeite waard om te proberen! @ Tweety fijn dat jullie een mooie dag gehad hebben, jammer van de regen. @ Nic79 oh dan is het nog spannend .... meisje of toch jongetje? @ Roshi mijn ouders hebben ook nog geen spulletjes voor de kleine behalve een campingbed. Ik denk dat we gewoon eens uitgebreid gaan shoppen tijdens mijn bevallingsverlof.... dan ben ik ook weer wat mobieler @ Ingeltje oh dat liedje van Marco Borsato is zo mooi! 8) @ Moppiepoppie ja vooral de technieken van hubbie hebben geholpen dat kleine toch gedraaid is! @ Dniise hetzelfde geval als jij nu hebt, heb ik ook gehad. Bij mij dachten ze ook aan zwangerschapssuiker omdat de kleine zogezegd 3 tot 4 weken voor lag op de groei. Toen hebben ze bij mij ook een dagcurve van suiker geprikt en er bleek niks aan de hand, zelfs soms te lage suikerspiegel. Wel moest ik onder controle van de gyn blijven. Gisteren bij de nieuwe echo leek het allemaal weer minder ernstig dan ze eerst dachten, nu was alleen het hoofdje groter en dus dragen ze de controle weer over aan de VK! Dus voor je 4 weken verder bent, kan er nog heel wat veranderd zijn! Maar verwarrend is het allemaal wel. @ Dorientje sterkte in het ziekenhuis! @ Sunshine ook voor jou dus nog spannend of de kleine in een stuit ligt. @ Lindaa hoe gaat ie nu? Minder harde buiken? @ Lola leuk zo'n dagje in de speeltuin! @ Jikke fijn een goede liggingsecho! @ Nikky sterkte meid! @ Parr oh dat was een interessante avond. Maar het klopt wel vaak ga je automatisch op het advies van een VK af terwijl dit niet altijd het juiste hoeft te zijn. Ben benieuwd of je toch nog kiest voor een badbevalling. @ Cossy grr dat ellendige maagzuur @ Jekkia oh wat sneu voor je schoonmoeder. Zo ik ben weer redelijk bijgelezen. Vandaag weer een dagje lekker thuis dus kan weer wat meer meekletsen . Ga nu de slaapkamerkast uitmesten.... is hard nodig