September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen meiden!

Weinig nieuws hier....heerlijk geslapen vannacht! En vandaag niet veel op de planning staan...

@Mamameike, succes vanmiddag! Ik hoop dat je inderdaad een datum meekrijgt!

@Jekkia, gek idee joh dat jij volgende week gewoon al je kleintje in je armen hebt! Balen zeg van je moeders auto...

@Nic79, joehoe 34 weken!

@Wupje, lekker shoppen morgen!

@Dreames, je moet inderdaad van onderen schoon zijn zodat er geen sporen van afscheiding bijzitten, maar om je daar nou helemaal voor te moeten douchen....het beste is: klein beetje plassen, goed wassen, en daarna verder plassen in een potje. Zo doen wij het in het zkh altijd. Succes vanmiddag!

@Freesia, succes vandaag!

@Parr, fijn dat jullie zoveel goede tips en informatie bij de cursus hebben gehad, inderdaad iets om over na te denken en mee te nemen naar je vk.

@Tinkerbel, ben benieuwd of de thee helpt! Waar heb je die gekocht? Want als jij morgen bevallen bent, snap je natuurlijk wel dat we hier allemaal aan de frambozenbladthee gaan! hihi

Hoe zou het met funnyme zijn....spannend hoor!

Fijne dag allemaal!

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Steen, volgende keer vraag ik eerst jou in tips! Dat was een stuk makkelijker geweest dan moeten douchen voor je naar de wc mag!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :oops: :)

4. pfff zit weer te bedenken wat ik moet gaan doen.
    iemand tips?
    wat doen jullie de hele dag, tussen het hier zitten en nesteldrang los laten want dat kan ik ook niet meer zoals ik zou willen.
    voel me soms echt een zeikerd en bejaarde.
    sorry heb ff een offday.
    ga maar even aankleden.

xxxxxxxxxxxxxxx

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Dreames, een schoon plasje wordt hier zo uitgelegd:

Eerst wassen met water ( washandje )
    dan met je benen wijd op de wc gaan zitten, klein beetje urine in de wc laten lopen, dan potje opvangen en daarna de rest weer in de wc. Zodat je je middelste plasje hebt zeg maar.

@ Anno, niet veel.. internetten, programmas gemist kijken, vandaag wil ik dan 2 kastjes schoonmaken en moet ik even naar de hema, blokker en ah ( hoef hier gelukkig niet het dorp voor uit )

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ghihihihihihi :D

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen meiden!

@Mamameike, Dreames en Freesia succes vandaag!
    @Nic79, gefeli met je 34 wkn :whistle:
    @Jekkia, volgende week je ukkie al :D spannend!!!
    @Wupje, veel shopplezier morgen he ;)
    @Parr,fijn dat jullie zoveel aan de cursus gehad hebben!
    @Moppiepoppie: muts! :p
    verder nog geen beebs zie ik, en ook nog niets van funnyme?

8. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

@tweety: Fijn dat je een leuke dag had. Ben nog niet op hyves geweest, maar ga zo even naar de foto's kijken.

@wupje: Hoera dat je uk besloten heeft om te draaien en dat je gewoon weer naar de VK mag ipv naar de gyn :D Veel plezier met kast uitmesten vandaag ;)

frambozenbladthee: Zou idd een kern van waarheid in zitten, maar het geldt denk ik wel zoals met de andere dingen "alleen als je lichaam er klaar voor is" Die thee is geloof ik vooral goed tijdens de bevalling omdat hij de weeen krachtiger zou maken en het herstel na de bevalling zou bevorderen. Nu ja. Ga het wel drinken, maar pas over een paar weekjes en dan eigenlijk voor wat ie doet tijdens en na de bevalling.

@nic79: Leuk dan, nu nog onzekerheid over het geslacht :rolleyes: Gefeliciteerd met je 34 weken!

@dnisse: Hmm, vreemd. Maar goed, we zullen er maar van uit gaan dat gyn weet wat ie zegt. Zelf vind ik je gewichtstoename best ok. Soit.

@lindaa: Hopelijk voel je je snel minder misselijk.

snoep: Nooit echt een snoeper geweest, zowel zout als hartig. Nu snoep ik wel meer, maar nog steeds niet echt heel veel. Eet bv een mars op een dag of een paar eierkoeken of een paar andere koekjes en dat is het dan meestal wel. (OF dus :D) Er zijn wel dagen dat ik wat meer eet (een mars EN een paar eierkoeken of een ijsje ofzo), maar meestal weet ik me wel te beheersen. Komt waarschijnlijk omdat ik van zoetigheid normaal gezien redelijk snel misselijk word. Nu ik zwanger ben, heb ik daar niks van gemerkt, maar zit er toch ingebakken, dus ik hou me in.

@dorientje: Raar verhaal van ziekenhuis met die 3 cm ontsluiting die niet kon. Gelukkig werken de weeeenremmers en hopelijk blijft je uk nog netjes 3 weken zitten.

@freesia: Bah, dat rottige maagzuur ook. :( Harde buik kan idd komen omdat je blaas vol zit, dus dan wordt het harde buik omdat je moet plassen dus :D Al zit er omgekeerd ook wel weer iets in, want zo'n harde bal baarmoeder kan ook best drukken op je blaas. Waaaa, confusion :confused:

@sunshine: Hopelijk ligt je beeb netjes met het hoofd naar beneden. Weet je al wanneer je de echo hebt? Ah, lees net volgende week :D Wel jammer dat je niet thuis kan bevallen (bed in woonkamer is geen optie?), maar goed, als het je man vrolijker maakt is het ZH ook wel weer iets waard ;)

@kaatje: Mooie gipsbuik! En leuk dat de trouwfoto's eraan komen :D

@lola: Apenkooi :confused: Ik moet er niet aan denken :)

@lise: Fijn dat je meiden thuis zijn. Veel succes, want het zal idd wel heel druk worden, maar ook heel leuk denk ik. Geniet ervan!

@jikke: Zo, dat is een boel kaartjes :D Veel plezier zondag!

@nikky: Wat spannend... Veel succes!

@parr: Fijn dat het Samen Bevallen zo geslaagd is. Ben benieuwd of het gaat lukken met het bad. En de baarkruk... bij ons heeft de VK die standaard in de auto zitten. Ik ben er een grote voorstander van, dus als het ff kan, ga ik op de baarkruk. Plat liggen om te bevallen... Is vast bedacht door een man :evil: Hee, en dat is het ook :p Dokters in de 19de eeuw vonden dat vrouwen maar plat moesten liggen (en zo de hulp van de zwaartekracht uitschakelen0 omdat zij dan alles beter konden zien :rolleyes: Soit :D

maagzuur: Had er een tijdje geleden heel erg last van. Pas nu een beetje op met wat ik 's avonds eet (dus geen boterkoeken idd :p ) en moet zeggen dat mijn Rennies geweldig helpen. Sinds ik die dingen op m'n nachtkastje heb liggen, heb ik ze misschien 3 keer nodig gehad :rolleyes: :) Mijn maagzuur is gewoon bang van Rennies!

@jekkia: Wat sneu voor je schoonmoeder :( Gelukkig kan autootje wel snel gerepareerd worden, want anders zou het helemaal rot zijn. Begint nu ook heel spannend te worden voor jou... nog een weekje...

@ingeltje: Gelukkig helpt rusten ook, al zou het wel leuker zijn als je echt kon slapen natuurlijk :(

@moppiepoppie: Bij mij staat er ook in dat je stromend water op de verdieping moet hebben, wel niet gespecifieerd of dat alleen voor bevalling is of ook voor de kraamzorgperiode. Een bed in je woonkamer is denk ik wel een goed idee, maar ik zou ook gewoon bij m'n man in bed kruipen om te slapen.

@mamameike: Veel succes bij de gyn! Hopelijk kom je straks thuis met een mooie datum.

@azeb: Dat gevoel van goeie nacht - slechte nacht klinkt heel bekend. Lijkt idd wel af te wisselen. Maar ben al lang blij dat er toch goeie nachten tussen zitten.

@dreames: Veel succes bij de vk straks. Goed dat je het gered hebt om eerst te douchen, is idd een hele opgave :confused:

@tinkerbell: Veel plezier met de Gilmore Girls! :D En bij de kapper straks. Ik ga morgen weer, zit m'n haar ook een beetje leuk tegen de bevalling. En natuurlijk geen idee wanneer we daarna waar eens kunnen, dus vond het wel belangrijk om ff voor m'n bevalling te gaan.

Wilde plannen... tja... denk dat ik er maar een hele luie dag van maak ter voorbereiding op m'n volgepropte vrijdag en weekend. Zo meteen boodschappen doen en dan lekker gamen en vanavond zwemmen :D

Zo, laat ik vooral geen dagjes pauze meer nemen met reageren, zit al bijna een uur te typen nu :p

Werd om halfelf wakker. Goed geslapen dus, al merk ik wel dat uk is ingedaald omdat ik nu meer naar het toilet moet. Gelukkig uit zich dit vooral voor ik slaap (maar wel al in bed lig), dus als ik echt slaap moest ik er maar een keertje uit. Wel raar gedroomd een paar keer. Eerst dat m'n bevalling niet kon doorzetten omdat er steeds maar mensen binnen en buiten liepen, waar ik me ook ging verstoppen :rolleyes: En daarna dat uk geboren was zonder dat ik me er ook maar iets van kon herinneren. Zat ik daar met een baby in m'n handen tegen mn man te gillen dat dat toch niet zomaar kon en wat er dan gebeurd was :rolleyes: :D

Vandaag dus niks gepland, ga zo meteen douchen en aankleden en dan richting winkel om lunch edm te halen. Ik kom hier straks nog wel een paar keer kijken :D

Fijne dag allemaal!

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Je mag die kauwtabletten van Gaviscon wel per 4 in één keer innemen hoor, er staat volgens mij op de bijsluiter 2-4 per keer. Vind het trouwens afschuwelijke dingen, ze plakken tussen je tanden en die smaak wil je helemaal niet tussen je tanden (in tegenstelling tot chocola en toffees hihihi). Ik ga voor de Gavicson-drank anijssmaak, die is nog redelijk weg te klokken en verdooft ook een beetje volgens mij.

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dat lijkt mij juist veel moeilijker! Als ik eenmaal plas, dan gaan de sluizen open en hoef ik niet te proberen te stoppen om te wassen hihihi

11. nou ben aangekleed, ik zou ook wel lekker naar de winkel willen maar dat is 4 straten lopen en dat red ik gewoon niet meer, daarom voel ik me ook zo bejaard.

pfff leuk hoor zwanger zijn haha
    hubbie gaat vanavond samen mee de hond uitlaten, die komt ook nergens, arm beestje en we moeten brood halen dus ook naar de winkel, kijk er gewoon al naar uit.

alle dingen die ik normaal leuk vind kan ik nu niet meer, normaal als ik vrij ben en ik verveel me dan ga ik een uur of 2 wandelen met de hond, een beetje opruimen en dan is de dag zo voorbij maar nu kan ik niet eens bij mensen op bezoek ofzo.
    iedereen is ook werken

zo klaagmodus uit want helpt toch niet.

vanmorgen zei hubbie, ik ga werken, en ik uit reactie meteen ja ik ook zo haha zou wel willen.

xxxxxxxxxxxxxxx

12. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Roshi, als je zegt dat het niet zo breed hebben zou ik het zelf niet nodig vinden dat ze ook een box kopen…kan ook nog zijn dat je kind er helemaal niet in wil liggen. Wipstoeltje zou jij nog mee kunnen nemen. Misschien gaan ze na verloop van tijd ook in jullie huis oppassen?

@Dnisse, wat een nieuws zeg! Hebben ze je bloedsuikerspiegel dan geprikt dat hij zegt dat jullie baby verslaafd is aan suiker? Succes met het dieet.

@Tweety, mooie trouwfoto op Hyves enne wat een mooi ventje hebben jullie :D

@Dorientje, wat een gedoe zeg! Succes meid...hopelijk blijft de kleine nog even zitten.

@Kaatje, leuk…ben benieuwd hoe het is geworden.

@Sunshine, hopelijk ligt de kleine volgende week goed en is het ingedaald!

@Lola, fijn dat alles goed was bij de vk, hopelijk werken de homeopathische middelen voor het slapen. Lachen zeg..met zo’n dikke buik nog ‘apekooien’ :D

@Babystyle, als mijn man zijn wang op mijn buik legt…en muziek inderdaad ook.

@Lise, wat heerlijk dat ze thuis zijn, geniet ervan samen.

@Jikke, hier ook zoveel last van mijn liezen…maar dat hoort er dus ook gewoon bij zo te lezen..

@Nikky, wat spannend, hopelijk groeit hij nog even door.

@Yule, haha doe maar niet dan…straks neemt hij je dan niet serieus als het echt begonnen is ;) Enne lief hé hoe de mannen je dan weer rustig kunnen krijgen :D

@Parr, was dus erg interessant zo te lezen..leuk! Een badbevalling is inderdaad dan ook een goede optie, hopelijk denkt je vk er dan ook zo over. Succes met de video en alle boekjes…

@Jekkia, wat een gedoe met jullie auto’s…zou wel flink balen zijn als hij niet op tijd klaar zou zijn. Nog maar een weekje :D:D

@Wupje, lekker dat je zo goed hebt geslapen :D:D Mocht ook wel!

@Mss Ace, mooie foto’s!

@Meike, succes vanmiddag, hoop dat je DE datum te horen krijgt.

@Freesia, succes vandaag met werken…hopelijk kan je vannacht de schade weer een beetje inhalen.

13. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Vanmorgen weer eens gewogen en ben de afgelopen week weer bijna een kilo afgevallen. Ik eet normaal en doe geen rare dingen, zou het kwaad kunnen voor de kleine?

14. charissa 2

4 aug 2008
    72
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    Goedemorgen dames.
    Jeetje nog geen baby nieuws van funnyme :cry: .
    het gaat zo wel erg lang duren hoor vindt ik.
    Hopelijk gaat alles wel goed met hun en houden ze het nog even vol.
    Hier gaat het verder wel redelijk.
    Ik heb alleen veel last van me bekken en liezen.
    Ik heb af en toe het gevoel dat ik uit elkaar wordt getrokken :confused: .
    maar ja het hoort er bij.
    @mamameike;Heel veel succes vandaag hopelijk hoor je wanneer je kleintjes komen.
    Dan is alles achter de rug en kan je gaan genieten van je babys :) .
    Zo nu ga ik lekker even met me zoontje naar de speeltuin toe.
    Nog even genieten met zijn tweeen :) .
    Voor alle rommelende Dames veel succes :D .
    En voor alle andere dames een prettige dag :D .
    Groetejs

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jee de fotoalbums zijn nu al binnen :whistle:

Maken jullie je wel eens zorgen over de toekomst?
    Mijn mannetje heeft dus de ziekte van Crohn, en heeft sinds 2004 al 2x ruim een jaar in de ziektewet gelopen. Nu ging het de laatste tijd beter met zijn darmen,maar omdat de bouw te zwaar voor hem was is hij sinds een maand of 4 geleden bij een ander bedrijf begonnen. dat ging in het begin heel goed,maar nu krijgt hij dus weer klachten. veel pijn en vooral veel moe, geen energie enz.
    full time werken is dus eigenlijk gewoon te zwaar voor hem, maar hij "moet" wel om de rekeningen te kunnen betalen en zodat ik straks partime kan gaan werken.

maar nu voelt hij dus weer dat hij ziek wordt.. en hij heeft nog een tijdelijk contract.. maak me toch wel zorgen. Zijn gezondheid gaat gewoon voor,maar zonder diploma's is het voor hem moeilijk lichter werk (bv. kantoor werk ) te vinden, of iets wat hij eventueel partime zou kunnen doen ( dan zou ik wel iets meer willen werken, als hij iets minder moet ) maar ja red je dat financieel enzo.
    Eigenlijk wil hij een opleiding volgen maar ja kost ook een hoop geld en tijd...

Sorry moest het even kwijt..

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Krisstel, kan niet zo heel veel kwaad voor de kleine hoor, die neemt wel wat hij nodig heeft. je moet wel uitkijken dat het niet ten koste van jou energie gaat.

17. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dat zijn nou je bekkenbodemspieren Ingeltje, die je dan kunt trainen, hihi ;)

Je kan ook zoals Kaatje beschreef, eerst goed wassen, beetje plassen in de wc, daarna in het potje....

18. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    digitale foto-albums maken ?

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Moppiepoppie: jaaaa, dat heb ik ook 1 keer fout gedaan, boterkoek voor het slapen gaan... Dat is zo verschrikkelijk vet dat je het je de rest van de nacht moet beZUREN. :)

Volgens mij kan een baby niet zoveel krijgen hoor van teveel suiker, behalve als je suikerziekte hebt (bv. in de zwangerschap) want dat is de suikerspiegel in je bloed te hoog, waardoor het bij de baby komt en die wordt dat dikker en dikker omdat de baby zijn/haar bloedsuiker zelf nog niet goed kan reguleren.
    Heb wel ergens gelezen dat heel veel suiker in de eerste 3 maanden iets met de kans op een open ruggetje zouden doen? Maar dat is volgens mij niet goed onderzocht.

@Kaatje: ja, over zulke dingen kun je wel lopen piekeren. Dat snap ik zeker! Misschien telt de spanning rondom de zwangerschap en bevalling bij je man ook mee bij zijn klachten en komt alles weer in een wat rustiger vaarwater als het kindje er eenmaal is... En uiteindelijk komt er voor alles een oplossing. Soms duurt het wat langer of is het iets wat je nooit verwacht, maar waar een wil is is een weg toch?

@Krisstel: ik wou dat ik eens ging afvallen... :) Mijn groeicurve loopt in een steile lijn omhoog en als het zo doorgaat word ik toch nog 20 kilo!
    Even serieus: volgens mij komt het vaker voor in de laatste weken dat je wat afvalt omdat het kindje heel hard groeit en je vaak alleen maar kleine beetjes kan eten door ruimtegebrek en maagzuur. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan, tenzij je zelf graatmager bent/wordt met een ballon buik ervoor... :(

@Mss Ace: mooie foto's!

@Mamameike: succes vanmiddag! Ik ben benieuwd naar de datum! Hopelijk hoef je nu niet meer zo lang te wachten.

@Dreames: succes meid, hopelijk is je bloeddruk weer okee.

Heb net weer geslapen van half 9 tot half 12. Dat vind ik toch echt de lekkerste slaapjes waar ik het meest van uitrust. 's Nachts is het maar een opgave hoor! :(

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik ben ook al sinds eind juli niets meer aangekomen, terwijl ik de hele zwangerschap wel steeds een beetje aankwam. Denk dat er niets aan de hand is hoor!

Deel Deze Pagina