DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE en CARIEN ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 cm - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV *Charissa ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ? 03 september 2008 *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e kindje ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV IN DE BUIK: 28 meisjes ... 9 jongens ... 10 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 2 jongetjes, 3 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa debbyvermeer <--> nog buddyloos (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 14: Dorientje gyn + echo jekkia gyn 15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet) MirandaT verlof! 18: Marijke1982 verlof! Cossy vk en liggingsecho 19: Dreames verlof! Yule vk 20: Roshi groeiecho Lindaa vk 21: Jekkia Keizersnede ingepland!! Marielle vk 22: Sunshine80 groei- en liggingsecho 27: Nic79 groeiecho+ gyn 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk September: 09: Elin groeiecho 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie! Ik heb de echo erbij gezet Sunshine!
Kan hij niet gedeeltelijk arbeidsongeschikt worden verklaard? Want als je zo ziek bent dat je niet volledig kan werken heb je recht op een uitkering.. Is misschien ook niet alles... maar dan heb je in ieder geval geld. Vind het soms ook eng hoor, ik heb nu een baan onder mijn niveau en ik verdien zowat 400 euro minder per maand dan als ik op HBO niveau zou werken. Onze hypotheek was berekend op ons inkomen toen en wij komen nu ook moeilijker rond. Dan nog een kleine erbij met boel exrta kosten. Vind het ook erg spannend.. maar de tijd zal het leren. Ga me er nu nog niet té druk om maken, want dat heeft geen zin. Doe ik wel als het écht zo ver is...
@krisstel: Ik zit ondertussen ook al 4 weken op hetzelfde gewicht. In een van mn boeken staat dat het best kan dat je op het einde idd afvalt. Er worden geen extra vetreserves meer aangelegd dan en je schijnt wel een paar calorieen te verbranden door met je buik rond te moeten zeulen heel de tijd (of door nesteldrang activiteiten ) Denk dus niet dat je je zorgen moet maken. Heb ik er nu net een uur over gedaan om te douchen, aan te kleden en naar de supermarkt aan de overkant van de straat te gaan Gelukkig heb ik tijd genoeg
Ingetje, daarvoor moet hij door de wia keuring heen, dit gebeurd bij 2 jaar ziek zijn ( zou dus a.s. december zijn ) Nu is er dus een heel gedoe ontstaan omdat hij nieuw werk heeft,maar zijn oude wergever hem niet wil ontslaan, maar mijn vriend neemt ook niet zelf ontslag omdat hij anders geen recht meer heeft op een uitkering als hij ziek wordt. Nu waren we via cnv in onderhandeling met zijn oude werkgever, was een reintergratieplan opgesteld waardoor hij bij de oude werkgever op de loonlijst zou blijven staan en zo in dec. die keuring kon laten doen.. en nu heeft die oude werkgever hem dus zonder overleg sinds april weer beter gemeld waardoor hij dus niet meer in aanmerking komt voor die keuring. Dit kunnen we nu nog wel via de cnv proberen af te dwingen...
En dat kan zomaar allemaal? Hopelijk kan die keuring idd afgedwongen worden. Lijkt me toch duidelijk dat de ziekte van Chrohn een chronische ziekte is en dat je daarmee idd toch voor een deel arbeidsongeschikt moet kunnen worden verklaard. Waarom doet die oude werkgever eigenlijk zo moeilijk?
@Dniise: whahaha! Dat programma heb ik gisteren ook zitten kijken... Eng he, die beestjes! Maar wel vervelend dat je zo slecht hebt geslapen trouwens. Wat is er eigenlijk mis met boterhammen? Dat is toch gewoon gezond? Als je er 8 nodig hebt, dan is dat niet anders toch? Maar blijkbaar maakt de arts zich daar zorgen over... Ik snap het gewoon niet goed geloof ik. Volgens mij is het heel normaal dat je veel meer eet als je zwanger bent en zeker als je het type: "ik kan alles eten en kom nooit aan" bent. Want dan heb je zowiezo al een snellere stofwisseling. Een vriendin van mij (figuurtje zoals jij en supersportief) moest zich een slag in de rondte eten om niet van haar stokje te gaan. En nu ze borstvoeding geeft, moet ze van alles de volvette variant nemen (volle melk, yoghurt) en extra roomboter op haar brood smeren omdat ze anders teveel afvalt. Heb je een dieet gekregen met veel groente en fruit en volkoren producten enzo, om de suikers wat gelijkmatiger te houden? Meer algemene vraag: het valt me wel op dat de ene gyn veel makkelijker is met inleiden dan de andere gyn. Raar is dat. Je zou toch denken dat ze daar richtlijnen voor hebben enzo.
geen idee en het lullige is nog dat het zijn oom is. van je familie moet je het hebben Kreeg net sms van vriendin of ze lang kon komen vanmiddag ( met 2 kids ) heb gezegt dat het rond 4 uur kan. ga ik zo boodschappen doen en dan nog ff naar bed anders kan ik echt geen mensen om me heen verdragen... lekker sociaal weer
Waar blijven die nou? Vandaag 35 weken ! Van mij mag ie over 2 a 3 weken wel komen hoor. Ga dus ook maar frambozenbladthee kopen Gisteren videocamera gekocht zodat we de kleine ook kunnen filmen. En ik kreeg het op mijn heupen: heb maandag avond een afspraak bij een fotograaf voor een dikke-buiken-fotoshoot . Lijkt me echt gaaf! Hoop dat er snel babynieuws is. Hoe zal het met Funnyme zijn? Rustige dag allemaal (hier ook geen puf voor wat dan ook). Ester
@mamameike oh spannend. succes meid! vandaag al druk bezig geweest, was gedaan gestreken, afwas weggewerkt, hele huis gezogen, wc schoongemaakt. Kippesoep gemaakt. Zou fisiete krijgen, maar die zijn er nog steeds neit, was de bedoeling dat die hier om half 12 zouden zijn. Ben behoorlijk moe, wou een tukkie doen, maar vind zo lullig als ze toch wel komen dat ze dan voor een dichte deur staan....
Esje 35 weken Mijn moeder belde net om te vragen hoe het ging. ze denkt ook dat de baby eerder komt. dit omdat ik dus heel moe ben, iedereen afsnauw en echt niets kan hebben. Tel daarbij de oefenweeen en de kleine komt eerder.. nu van mij mag hij ! Ik ga ff boodschappen doen. Babystyle, als je moe ben moet je gewoon naar bed gaan. vind het schandalig als je iets afspreekt dat ze dan na anderhalf uur er nog niet zijn of niet ff bellen. Gewoon gaan slapen hoor. misschien zijn ze het wel vergeten.
@ Elise succes met soppen meid! 8) @ Anno ik heb nu ondertussen wel mijn ritme gevonden tijdens het verlof. Sta meestal rond 7 uur op en ga dan vanaf half 9 tot 11 uur wat klusjes doen en dan lekker een hazeslaapje op de bank. In de middag probeer ik wat leuke dingen te doen of boodschapjes / wasjes en dan 's avonds nog koken voor hubbie. Ik moet zeggen bevalt me goed. Hopenlijk vind jij ook je draai. @ Irisb ja ja je wordt gelijk afgestraft als je een dag niet bij ons komt kwekken! Grappige droom hoor! @ Krisstel nee het is helemaal niet erg als je wat afvalt, de kleine krijgt als eerste alle voedingsstoffen binnen 8) @ Kaatje ja dat is echt een vervelende situatie. In principe zou je man gewoon recht moeten hebben op een gedeeltelijke uitkering bij zo'n ziekte. Hoe staat zijn nieuwe baas er tegenover? Kan hij niet bemiddelen om zo toch die oom van hem overstag te laten gaan? Mocht het niet lukken is het misschien een optie om na jouw bevallingsverlof ervoor te kiezen dat jij een tijdje fulltime gaat werken en hij parttime? Alhoewel ik ook zelf het liefste voor mijn kindje zou zorgen ontlast het je man misschien wel. @ Dniise oh die documentaire over die aalsoort heb ik ook al eens gezien....echt creepy! @ Babystyle denk ook aan jezelf hè! Zo ga even naar een vriendin van mij en nog wat boodschapjes doen. Tot later vandaag!
Yule, dat is zeker zo over dat inleiden, ik heb een vriendin die ook bij de gyne liep en zooooo maar dan ook zo veel lichamelijke problemen had tijdens haar zwangerschap en die hebben ze gewoon rond laten hobbelen totdat het natuurlijk op gang kwam! Evenals bij haar zus, die herkende je gewoon echt niet meer terug van al dat vocht wat ze vasthield Misschien kwam het wel omdat ze ontzettend lastig was hihi dat had ik gehoord van de zusters op de kraam Maarja weetje, als het kindje met 38 weken klaar is om geboren te worden goed op gewicht zit, en er zijn verder geen risico's aan verbonden tja waarom dan niet? Ik geniet echt van die kleine meid in me buik, maar 42 weken ga ik echt niet redden hoor! Eerst de verbouwing af, en als ik dan nog een weekje kan rommelen in huis met schoonmaken/ wassen en alles dan ben ik al blij, en mag ze voor mij komen!
hahaha en over die documantaire, was ook een man die kreeg zo'n beest in zijn anus hihihihi.. En bij vrouwen die menstrueren ielllllllll Maar ze zetten een soort stekels uit he als ze er eenmaal in zitten, en als het in een man zijn geslachtsdeel komt te zitten dan moest het geamputeerd worden.. Jakkiebah Trouwens, ik heb mijn menstruaties echt niet gemist gewoon. Baal er eigenlijk van dat het er alweer aan zit te komen straks
dniise Nog even opgezocht voor jou wat het voor je kleintje misschien zou kunnen betekenen (mocht je inderdaad hypoglykemie hebben) Mogelijke gevolgen van een zwangerschap waarbij de diabetes pas in de zwangerschap is ontstaan: - te groot en te zwaar kind (macrosomie) - te lage bloedsuikerspiegel (hypoglykemie) bij de baby in de eerste dagen na de geboorte - zwangerschapsdiabetes bij een volgende zwangerschap van de moeder - diabetes type 2 (nu of later) bij de moeder - overgewicht en diabetes type 2 in het latere leven van de baby Vrouwen die pas tijdens de zwangerschap diabetes ontwikkelen, krijgen advies van een diëtiste en moeten meer gaan bewegen. Soms is dit afdoende. Wanneer de bloedsuikerspiegel te hoog blijft, is behandeling met insuline-injecties nodig. Na de geboorte worden kinderen waarbij de moeder diabetes had tijdens de bevalling ter observatie opgenomen in het ziekenhuis. Toch nog maar even netjes aan het dieet houden Als dat zo was dan zou ik al weken geleden bevallen moeten zijn. Maar ik zou het je van harte gunnen Wat een gedoe met zijn oude werkgever zeg. Niet leuk om daar nu al over te moeten stressen. Heerlijk zo'n oom terwijl je zou verwachten dat je juist van je familie begrip kunt verwachten... Sow, net misbruik gemaakt van kinderarbeit. 3 kleintjes die heitje voor karweitje wilden doen, heb ze maar wat onkruid laten plukken en oud glas laten wegbrengen Ik vertrek naar de gyn, moet er om 15u zijn. (uurtje reizen voor een stomme 7 km :x ) en ook nog een strippenkaart halen.
Hmm inderdaad, is best ernstig he als ik het zo lees En de gyn die ik heb die is onderhand al 85 ofzo dus zal het heus wel vaker hebben meegemaakt. Nouja morgen ga ik prikken en dinsdag hoor ik de uitslag, dus morgen moest ik van hem eerst nuchter prikken en dan ontbijten en lunchen zoals ik dat gewend ben. En dan kan ik daarna met het dieet beginnen.. Ach gos heitje voor karweitje, toch niet in de stromende regen he, want hier valt het met bakken uit de lucht hihi Succes bij de gyn!
hahahahaha ingeltje Echt alles voor het genot zo blijkt maar weer he Wat een idoten toch op de wereld Moet je je eigen voorstellen wat voor een gesprek dat was toen hij de politie belde
Ben ik weer. zag bij de ah heerlijke mini donuts met chocolade liggen. heel slecht maar heb ze meegenomen. Wupje. zijn nieuwe werkgever is niet op de hoogte, die weet wel dat hij de ziekte van crohn heeft, maar niet dat hij zoveel gedoe met zijn oude werkgever heeft. heitje voor een karweitje..geweldig, deed ik vroeger ook altijd Ingetje, mannen
Ehm... hypoglycemie (te laag suiker als reactie op iets eten, je lichaam maakt genoeg insuline aan, zelfs iets teveel als reactie op suikers, waardoor je suiker heel snel daalt na het eten) is iets anders dan zwangerschapsdiabetes (= hyperglycemie, te hoog suiker, doordat je lichaam te weinig insuline aanmaakt, waardoor je suikerspiegel in je bloed te hoog blijft) . Namelijk het tegenovergestelde... Hypoglycemie komt niet zo heel vaak voor en heeft heel andere korte en lange termijn effecten dan zwangerschapsdiabetes. Als je insuline spuit vanwege diabetes, kun je wel hypoglycemie krijgen, je hebt dan teveel insuline gespoten of te weinig gegeten. Maar dat is dan een gevolg van de behandeling en niet een ziekte op zichzelf. Sorry voor het betweterige stukje... maar voordat er dingen door elkaar gehaald worden zeg ik het toch maar even.
Hallo ladies! Hier ook minder geslapen. Kon eerst moeilijk in slaap vallen met alles door mijn hoofd van de SB en werd ook vaak wakker, moest 3x uit om te plassen, kreeg ook nog een keertje in mijn slaap een harde buik, de baby kreeg de hik haha Hier 34 weken @jekkia jeetje! wat kl*te voor jouw Smoeder gewoon voor haar huis? @Ingeltje ik kon er nu ook achter hoeveel een bad huren kost 225,-! en je huurt hem voor 5 weken. Mocht je voor die 5 weken namens med.indicatie niet meer mogen betal je alleen borg maar als je in die 5 weken niet kan zijn alle rekeningen voor jou dus.... nu weet ik het niet zo zeer, want voor ons is dat wel een smak geld om ineens kwijt te raken mocht het niet meer kunnen. Vanavond met manlief erover hebben. Ja je was er wel vroeg in idd! ik was tot half 2 wakker en toen moe mijn bedje opzoeen, was alleen de slaap zoek OMG wat een verhaal wat mensen allemaal doen om een beetje plezier te hebben @yule idd als je maar overdag een dutje of zo kan doen ja! weet niet hoe ik het anders had gedaan mocht ik nog werken ga ook zo weer liggen denk ik. @moppiepoppie ik heb boven ook geen stromendwater. Dit was geen punt want meerdere huishoudens hebben dat ook niet. Houdt dan verder alleen in dat iemand anders met emmers water moet sjouwen voor hun roll en is er niemand anders dans wassen ze de beeb beneden. Volgens de kz moet jou bed rond de 80cm hoog staan. Maar ik krijg mee dat dit niet hoeft bij SB. Nadeel is wel dat jij dan ook de werk zelf op moet kanppen (eigen bed verschonen, jezelf verzorgen, temp opmeten etc.) En idd een bed naast de bad is ook handig want de placenta wordt meestal niet in bad geboren. En hou je nog veel last van maagzuur stap dan ove rnaar Antagel. doet wonderen en is veel beter voor jouw maag dan rennies! @nic79 34 weken @jikke stromend water is oo voor de kraamdagen. denk aan beeb baderen en jouw schoonmaken als dat nodig is @Mss Ace wow gave foto's hoor @sunshine80 ok handig! dus gewoon vanuit gaan dat hun het uitkoken dus? @mamameike en heb je DE datum al? @dreames succes bij de vk! @kaatje op bed is ook wel prettig maar heb er verder niet bij nagedacht... nu ineens wel en manneke ook, wij weten niet meer wat wij willen Maar als ik in bed beval dan moeten ze niet tegen mij zeggen van je moet erbij liggen. Mijn Smoeder zei dat als de bed op kratten niet wou, dan kan ik een eenpers.bed neer zetten. MAar vind dat geen fijn idee omdat je dan geen rugsteun hebt. maar dat was ook niet nodig zei zij.. ik wil kunnen bevallen hoe ik het wil en niet omdat het niet anders kan! en rugsteun lijkt mij wel pretiig als ik in een bed ga bevallen! Hier maak ik mij ook weleens zorgen over de toekomst. Is heel normaal! geef er gewoon aan toe! komt gewoon omdat er meer verantwoordelijkheid bij komt en ga je twijfelen en meer nadenken! je kunt hier altijd spuien! en everything always turns out alright in the end @freesia ja lijkt mij ook niet leuk! Ik genot heerlijk van jouw aanwezigheid naast mij! lekker vrolijk en open en dan tussen een stel durf-niks-te-zeggen mutsen gelukkig was het bij ons niet zo! Wij zijn wel open genoeg allemaal zo erg dat de les een half uurtje uitliep @irisb leuke dromen @krisstel hmm.. mssn de vk bellen? maar goed beeb deed het toch goed en was geen kleintje toch? Mssn meer fruit eten of meer bammies? @esje72 35weken Zo dat was iedereen hoop ik Zoals ik dus tegen Ingeltje zei is dat badbevlaiing niet goedkoop en vooral als het niet door kan gaan ivm problemen of alsnog snel bevallen... dus moet ff met manneke erover hebben vanavond wat wij gaan doen. Wil wel heel graag een badbevalling maar niet met zo'n groot finacieel risico! Mssn iets voor de 2e bevalling? De baarkruk zit ook in mijn hoofd nu. Ze zeggen dat je niet op een baarkruk mag bevallen. Als je persweeen krijg dan op bed. Maar niks is minder waar. Als de vk dit zegt is het om haar het makkelijker te maken. Mocht ik niet inscheuren of ingeknipt worden dan gewoon de beeb daaruit persen hoor! het is om MIJ het makkelijker te maken en NIET hun.. ben nu een beetje op dreef