Zo, ben ik weer. Alweer een boel bijgeschreven op korte tijd. Was rond halfnegen zo moe alweer dat ik maar terug in bed gekropen ben en heb toch nog netjes tot half elf geslapen, dus zo kom ik m'n dutloze dag wel goed door denk ik @tweety: Hopelijk blijft je hond gewoon beter. Misschien had ie gisteren iets gegeten wat niet goed was ofzo. Heb zelf geen hond, maar die beesten eten de gekste dingen op heb ik soms de indruk. @jannes: Hoera, een datum @dreames: Heb soms ook steken in m'n rechter lies, vooral als ik begin te lopen oid. Denk niet dat het komt omdat je de kleine plet ofzo, is gewoon weer een vervelend iets. @krisstel: Ooh, al 38 weken, dat schiet lekker op! En turnen... ja, turnen vind ik ook wel leuk om naar te kijken. Zit me steeds af te vragen hoe die mensen dat in godsnaam voor elkaar krijgen allemaal, hoogstwaarschijnlijk omdat ik zelf een combinatie van een houten poppetje en een puddingtarzan (zoals mn man zo mooi zegt) @wupje & pupke: Jullie zijn gewoon verwarrende mensen Al heb ik er zelf maar een maand of 3 last van gehad en nu houd ik jullie netjes uit elkaar Wupje, veel plezier in de stad straks! En Pupke, jij ook in Maastricht! (Kijk, ook nog eens op dezelfde dag winkelen ) @kaatje: Vissen? Zou zeker op babyzwemmen gaan als ik jou was, dan kan de uk snel aan water wennen enzo. @mss ace: Joepie, vibi! @parr: Aww, geen leuk tandartsavontuur dus. Al mag verdoving best als je zwanger bent geloof ik. bed opmaken: Hier niks gehoord over dat dubbel opmaken. Ga dat denk ik ook niet doen, want je weet nooit of er toch niets door die eerste laag sijpelt en dan kunnen er meteen twee sets lakens de was in De matrasbeschermer staat - helaas - wel op het programma. Die doe ik er dit weekend op als ik onze lakens ververs. Ga hem wel zo ver mogelijk weg leggen. We hebben een hoeslaken en een matrasbeschermer (zonder plastic) en dat ding uit het kraampakket gaat dus onder die beschermer, misschien dat het kraken en zweten zo wat beperkt blijft. @jale: Fijn dat het geen blaasontsteking is. Hopelijk komen ze er snel achter wat het wel is, want dit is ook niks @dorientje: Veel sterkte. Wie weet draait je meid zich toch nog in de goede richting voor het zover is. Zal me nu stilletjesaan maar voorbereiden op mn kappersbezoek, moet er om 11u30 zijn. Nu heb ik wel de luxe dat ongeveer alles waar ik heen moet op 5 mins fietsen van m'n voordeur ligt, dus heb nog tijd genoeg. Helaas geen fotootje van het gewenste kapsel, maar vertrouw er op dat het goed gaat. Kapster weet ondertussen wel wat ik wil (en nu maar hopen dat ik wel degelijk m'n vaste kapster heb) Tot straks!
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE en CARIEN ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 cm - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV *Charissa ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ? 03 september 2008 *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e kindje ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV IN DE BUIK: 28 meisjes ... 9 jongens ... 10 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 2 jongetjes, 3 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi <--> Debbyvermeer mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet) MirandaT verlof! 18: Marijke1982 verlof! Cossy vk en liggingsecho Dreames vk 19: Dreames verlof! Yule vk 20: Roshi groeiecho Lindaa vk 21: Jekkia keizersnede ingepland!! Marielle vk 22: Sunshine80 groei- en liggingsecho, parr1983 vk 26: Babystyle vk 27: Nic79 groeiecho+ gyn Jannes keizersnede ingepland!! 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk September: 09: Elin groeiecho 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie! Ik heb Debby bij Roshi en Dreames gezet op de buddylijst, okee? En de kz van Jannes erbij.
Yule, ja dan kan je beter iets langer wakker liggen en daarna slapen als gelijk slapen maar de volgende dag veel pijn. Azeb, haha ja zelfs in dit dorp verkopen ze zondagskranten IrisB, babyzwemmen lijkt me idd erg leuk om te doen, ben ik ook zeker van plan. veel plezier bij de kapper !
@IrisB: ha, ik ga ook naar de kapper vandaag. Lekker frisse coupe zodat ik fantaaaaastisch op alle bevallingsfoto's sta (met bezweet en rood hoofd, dat wel, maar mijn haar zit ge-wel-dig ). Matrasbeschermer: ga ik niet doen. Lijkt me voor geen meter liggen dat gekraak en veel te warm. In het boek van Veilig Bevallen staat als tip dat je ook een maandverbandje in kunt doen, zodat je de eerste golf opvangt en naast je bed kunt gaan staan. Ik ben niet bang dat mijn hele matras zeiknat wordt (zoals in die ene reclame waar ze een badkuip water over een Auping knikkeren ) Misschien is het dom, maar dat zien we dan wel. Onze matrastijk moet zowiezo naar de stomerij na de bevalling, want ik heb er een tijdje geleden een kop koffie in gegieterd...
ja idd, ik leg hem er wel op omdat ons matras nog geen jaar oud is, dus zou het anders een beetje zonde vinden. moet er sowieso een extra hoes bijhalen,omdat ze onder de baarkruk ook een hoes willen hebben.
goedemorgen meiden! Hier aardig geslapen op wat steekjes na Meiden met een mijlpaal: van harte! Kaatje wat heb je een mooie banner!
Ha lieve dames {|= Ik heb alles bijgelezen maar ga niet op 15 pagina's reageren, sorry Zag wel een paar supermooie buiken voorbij komen En voor Ingeltje: Hoop dat je je vandaag beter voelt meis, ik herken je gevoel, ben het thuis zitten spuugzat en wil zo graag bevallen! Ik weet dat weeen pijn doen maar als de eerste echte zich aankondigt sta ik denk te dansen van blijdschap Hier gaat alles goed, heb vandaag lekker een niks doen dag geplant (what else is new ) Zo even douchen, heb wel al ontbeten. Nog even bedenken wat we vanavond gaan eten. Ook een recept zoeken voor een taart die ik wil bakken dit weekend. Mannetje is maandag jarig maar dat vieren we zondag, dus ik ga maar eens bakken haha Liefs XXX
Goedemorgen! je kan hier wel merken dat de meeste meiden verlof hebben...hihi er wordt zoveel gekletst! Hier weer lekker geslapen, mannetje is werken. En ik heb eigenlijk niet echt veel op de planning staan.... Morgen komt de tuinman van mijn ouders de tuin hier doen, erg fijn! Dan kan de ooievaar straks fatsoenlijk buiten staan, hihi. @Jannes, joepie een datum, spannend meid! @Dorientje, succes meid! @Dnisse, jeetje 5 uur in de Ikea, hoe hou je het vol zeg.... @Tweety, balen een zieke hond.... @Krisstel, wauw 38 weken! Inderdaad nog max 4 wk...spannend! @Parr, verdoving bij de tandarts mag gewoon tijdens de zwangerschap! @Freesia, heerlijk verlof, lekker genieten! @Hoe zou het met Funnyme zijn.... Fijne dag!
goedemorgen dames, heb niet alles terug gelezen, ga ik zo misschien nog ff doen. VANDAAG 37 WEKEN ! ! ! spannend hoor. vanmorgen bedacht mijn broer om kwart voor 7 om een sms te sturen voor volgende week ! ! ! dus ik klaar wakker, hubbie gebeld, sudoku puzzel gemaakt en ik denk ik ga nog ff liggen en dan ga ik maar op staan. wordt ik net om kwart voor 11 wakker. doet wel ff pijn aan alles maar na een lekkere douche kan ik er weer tegen! @kaatje, hoe heb je die banner gemaakt, ik wil je naapen haha. nog geen nieuws van funnyme zag ik, ze houdt het wel spannend. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Anno: gefeliciteerd met de 37 weken grens! Nu mag het he? @Tinkerbel: hmmm, taart bakken valt ook onder nesteldrang volgens mij... Mijn mannetje is net weggegaan naar Lowlands. Ik zie hem denk ik maandagavond pas weer. Best lang voor nu vind ik. Het bed staat in ieder geval hoog, en ik heb 4 telefoonnummers van vrienden die daar ook zijn, voor het geval dat. Maar helemaal relaxed vind ik het niet (ook omdat ik graag was meegegaan, maar ja...) Denk dat ik me stierlijk ga vervelen dit weekend...
getver yule, hopelijk houdt die kleine haar gemakje dit weekend en hoef je niet te bellen. trouwens wij hebben bij de zwgym een avond gehad dat een vk kwam en die gaf als tip voor op je matras een strandlaken, dat piepmatrasje en dan nog een strandlaken, vangt toch alles op en het kraakt niet meer. ik heb nu al een week zo en bevalt prima, af en toe de handdoeken goed leggen maar verder nergens last van. xxxxxxxxxxxxxxxx
Anno, ja heb ik gemaakt. je mag me naapen hoor. yule, saai weekend maar ja nu kan hij er nog even lekker een weekend tussen uit. gaat toch minder makkelijk als de kleine er straks is. Ga maar eens wat nuttigs doen en even een goed rondje om met de hond. kan hij ook zijn energie kwijt.
weet ik kaatje dat je die zelf heb gemaakt maar omdat ik hem zo mooi vind wil ik er ook een maken maar ik ben niet zo handig hoe heb je dat gedaan? zo ga ik ff eten, ontbijt en lunch ineens haha xxxxxxxxxxxxxxx
Jekkia: en ik maar duimen voor oefenweeën... jij wil ze niet hahaha, stuur ze maar naar 't dorp ongeveer 20 km ten noord-oosten van jou!! Ik sta klaar met m'n vangnet! Kaatje: hoeraa! 36 weken! Leuke banner!! Parr: helaas..geen fijne nacht dus Alles okee bij de tandarts? IrisB: blijf maar lachen om je verhalen; jij moet columns gaan schrijven ofzo! Wat die man betreft: kan me overigens bést voorstellen hoor, dat je als man gewoon een gaatje nodig hebt... maar kies dan niet het meest openbare en kleine gaatje wat je kan vinden Hmm lekker, fysio en kapper! Ik wacht al maanden met naar de kapper gaan... ik wilde namelijk in december een permanent laten zetten; wat denk je? ZWANGER Azeb: ben ook erg benieuwd naar je wiegje! Dreames; heb ik ook wel eens, denk dat die kleine dan met handjes of hoofd op een spier ofzo ligt of een zenuw? Jannes: gefeliciteerd met je datum!! Super hoor (je hoort geen jaloers stemmetje op de achtergrond toch hè? haha ) Nee geintje, echt geweldig, een datum om naar uit te kijken!! Mss Ace: whahaha die opmerking van je vk Wupje: hoera! Een fijne nacht! Pupke: aaaah lief poesje.. ik kan slecht tegen zielig mauwende poesjes. bij mij staat er nu 's nachts 1 helemaal verbaasd voor onze dichte slaapkamerdeur.. vragen en klagend mauwt ze hoe dit nu toch zomaar kan(we laten ze wennen, omdat ledikantje op onze slaapkamer staat nu, mogen ze er niet meer in 's nachts). Ze snapt er niets van (en ik moet er om lachen maar vind het ook zoooo sielig!! En waar haal je die korting op zwangerschapsduur precies?! Effe Danielle PBen?! Debbyvermeer: succes bij de gyn! Krisstel: ja over 4 jaar zijn we er nog en dan gaan we elk jaar een weekendje naar Center Parcs hihihi ik zie het wel voor me Zonwering: hmmm heerlijk! 38 weken! Heeft z'n voordelen hè, zo voorop lopen! Super Ha die Lola... kwam je ook weer even voorbij drijven op je wolk! Fijn dat het zo goed met je gaat! Dorientje: heh wat vervelend, meis is weer gedraaid Sterkte daar hoor *knuff Azeb: pffff wat een gedoe dat bed opmaken, had er nog nooit iets over gehoord... Daar heb je dan toch kraamzorg voor, om je te assisteren? Freesia (en Parr ): hoeraaaa verlof!! Ik snap die discussie over roken maar niet... ik heb gewoon 1 stelregel; er wordt niet gerookt waar de kleine bij is! Ik heb dan ook wel heeeeeel erg veel geluk dat er in mijn familie en vriendenkring eigenlijk vrijwel niemand rookt hoor, zeg ik er eerlijk bij. Kaatje: ik zou heel duidelijk laten merken het eerste jaar dat jij nergens wilt zijn waar gerookt wordt. Ze houden er maar rekening mee en anders niet! Dan kom jij daar toch gewoon niet meer? Meeroken is hartstikke slecht... Ik vind het top dat je er in ieder geval zo goed over nadenkt en ik hoop dat je straks gaat merken dat mensen gewoon rekening met je gaan houden. Zou niet leuk zijn als mensen vervelend gaan reageren ofzo... (ps je kan toch ook gewoon een vuilniszak onder de baarkruk leggen?) Idd Yule; als je haar maar goed zit (hmm en dat zit het bij niet dan.. ) Lindaa: hmm lekker geslapen, super! Tinkerbel: ik wil nu toch ook wel graag weten waar je die frambozenbladthee hebt gekocht! Ik wilde pas na 40 weken doen, maar nu ben ik het zat Anno: 37 weken! Hoeraaa~ ( snap hem trouwens niet, een sms voor volgende week?) Steen: een tuinman jouw ouders zijn zeker STEENrijk (oh die was flauw zeg...) ------------------------------------------------------------------------------------ Sodeju, wat zit ik hier al lang te typen! Stelletje kakelkippen! Nou hier eigenlijk niets nieuws Oh wacht, toch; las net in de buurtkrant over het ongeluk wat ik vorige week zag gebeuren. God straft meteen schijnbaar, want die bromfietser die door rood reed, had de bromfiets gestolen en had ook nog eens hasj, xtc en andere pillen op zak... sukkeeeeeeel hahahaha
ja ik moet volgende week met mijn broer mee (mits ik niet bevallen ben of bezig ben) naar het GGZ en hij sms´te vanmorgen om kwart voor 7 even hoe laat dat was. mannen ! ! ! ! xxxxxxxxxxxxxx
Hoi meiden.. Dacht kom ff snel spieken of er al babynieuws is maar helaas Kaatje wat heb je een super leuke banner Verder heb ik even geen tijd om op iedereen te reageren Mn vriend is ziek en vraagt de nodige aandacht..zucht mannen die ziek zijn haha Het weekend gaat Dhani logeren bij opa en oma..dus dan heb ik ook meer tijd om weer ff bij te lezen Kom tussendoor natuurlijk nog wel ff spieken voor babynieuws alvast fijn weekend allemaal!
meiden, heb even een vraagje ik heb nu al 2 dagen geen goede ontlasting.. zijn er meer van jullie die daar last van hebben? En heb sinds vanmorgen ook veel steken rechts.. dat is geen indalen want ukk is al volledig ingedaald.. weet een van jullie wat dan nou weer kan zijn?
Bij mij gaat het ook minder goed, waarschijnlijk doordat alles flink in de knel zet en misschien ook doordat je wat minder mobiel wordt? beweging is goed voor de stoelgang, maar ja, hoogzwanger wordt dat wat moeilijk. en die steken zouden ook met je darmen te maken kunnen hebben...