September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik hoop ook dat Funny Me haar kindjes nu snel in haar armen houdt...

Een vraagje voor de snoepende dames:

Ik ben ook een echte snoepkont, maar ik merk dat ik al wéken nauwelijks snoep. Op de een of andere manier valt snoepgoed niet meer lekker (ik krijg er hartkloppingen van), hoewel ik verder absoluut geen maagklachten heb. Na het avondeten moet ik helemaal niet snoepen, want dan doe ik al helemaal geen oog meer dicht 's nachts.

Nu hoor je mij daarover niet klagen hoor (wat ik er niet aan snoep, hoeft er straks ook niet af... ;) ), maar het is wel opvallend (en goedkoper in de boodschappen... :) )!

@Pisum: Een poosje geleden schoot het me wel op de raarste momenten in mijn linkerbeen. Ik denk dat het kindje op een zenuw drukte. Sinds ze is ingedaald, heb ik er geen last meer van gehad...

2. Ik zal 'm posten na de geboorte... :D

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Lola, ja leuk...ik ben ook een echte snoepkont maar deze hele zwangerschap heb ik minder snoep gehad dan wat ik normaal in een week eet..

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hallo hallo! Ik ben weer wakker! Duurde ff voordat ik kon slapen :( en toen ik net in slaap viel belde Babydump op :D dat de wieg binnen was! Dus duurde het weer ff voordat ik weer kon slapen :) Ik voel mij weer beter, alleen ligt uk zo hoog. Ik heb een planning voor babydump.. dit wou ik gaan doen: Daarheen, mijn wieg ophalen, checken of hij helemaal compleet is (goede kleur, dekentje erbij etc.), en dan aan hun vragen of dat alles was, zo ja zonder mij ies te geven dan vraag ik of ik de mngr mag spreken. Ik leg dan uit aan de mngr. dat ik een klacht wilt indienen. Niet over Hellendoorn mar over Babydump. Dan leg ik hem alles uit van A tot Z en daarbij zeg ik op het einde dat ik heb dus GEEN enkel vorm van soory gehoord of excuses aangeboden hebt gekregen, ook geen waardecheque niks voor dit hele toestand en dat ik daarbij nooit meer bij Babydump iets zal bestellen. EN dat hij/zij dit zeker zou begrijpen. Hoe vinden jullie dat? of hebben jullie andere ideeen? Zo blijf ik kalm en niet hostile :evil: en hopelijk krijg ik iets mee. Moet ik ook mee gaan "dreigen" dat ik contact ook opzoek met Quax?

@Krisstel 38 weken :whistle: :whistle: Spannend :D Ja voelt wel raar! want de hebben de "uiterlijk" ook anders gevormd :)

@dorientje oh jee meid! een eigenwijsje in de buik ;) gelukkig maak jij het goed en zij ook zo te horen! *dikke knuff

@azeb :confused: ik weet hier niks van! Er staat wel in mijn infoboekje lees ik nu mijn matras met een zeil te berscermen en bij de bevalling op het onderlaken een zeil met daarop een dubbelgevouwen laken en een celstof matje te leggen... zit die zeil en celstofmatje al in de kraampakket? en ik heb geen lakens voor mijn bed, wij slapen alleen onder een dekbed :( :( *raak hier nu een beetje in paniek :(

dames hoe doen jullie het verder dan??? in mijn kraampaket heb ik wel een matrasbeschermer van 80x160cm en een kraammatras van 60x90 maar die laatste wordt volgens mij pas bij de bevalling gepakt??

@freesia ook verlof :whistle:

@IrisB gelukt bij de kapper? kan je er weer helemaal tegen aan? ;)

@yule de boek is idd wel leuk! met ook leuke illustraties :)

@steen oh? mijn Smoeder zei nog geen verdoving nemen he! :( gelukkig viel de pijn scheuten wel mee, ze waren al bijna klaar, anders was ik ff in paniek geraakt. Heb er geen harde buik vn gekregen zelfs! :D

@anno103 37 weken :whistle:

@kaatje als je gaat bevallen op de baarkruk dan halen ze meestal de beschermer van het bed af en leggen dit onde de kruk. Ook zullen ze mssn een vuilniszak om een kussen doen om de baby op te vangen (ja ben nu veel aan het lezen over baden en krukken :))

@ingeltje :confused: haha what comes around goes around vind je niet :p :evil:

@sunshine :) als mannen ziek zijn worden ze kinderen :p

@lindaa ik heb vannacht ook weer last van darmkrampjes. Denk dat als jij geen goede ontlasting hebt (te zacht of te hard?) dat deze steken erook bij horen :( Ah lees net diaree. Nou je unt proberen witbrood te eten? helpt ook. denk dat het helaas gewoon nog een kwaaltje is waar wij mee moeten leven :(

@miracle hey meid! super dat alles goed gaat en dat de beeb nu goed voorligt :D ja spannend he! hier ook zowat alle wasjes klaar en bijna alle enveloppen geschreven. Ga ook verder met de lijstjes voor hubbie en de nodige poetswerk de volgende weken :D

@lola dan laat je het kaartje op Hyves zien? :D ;)

voor diegene die nieuwgierig zijn is Ingeltjes geboortekaart wel erg leuk :D :D zo is het dan toch een beetje goedgekeurd ;) :)

Sokjes in de baarmoedermond? Yule uitleg! :) ooh spannend hopelijk zet het door!

@pisum 1 week! :confused: hallo jij moet wel uitgerust zijn! en de beeb kan ook wel zeggen dat het eerder wilt komen dan de 40 weken :rolleyes: :evil: somige af en toe argh! Ja die bil steken had ik al van mijn bekkenpijn, die heb ik sinds ik thuis zit haast niet meer :D geluig want idd je krijgt rare gezichten als je er eentje krijgt :(

Zo ik wou poetsen maar ukkie ligt heel erg hoog dat mijn midenrif beurs is en liggen ook niet helemaal helpt :( dus ga ik maar de vaatwasser legen, bammies eten en brownies maken :p:p heb ik iets te snaaien :oops:

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lola: oooh, ben ook benieuwd naar je kaartje... misschien later op de hyves ofzo.

@Krisstel: ze ligt al sinds 30 weken steeds met haar rugje rechts en sinds ca. 33 weken draait ze echt niet meer mee. Heel soms ligt haar rugje een beetje in het midden, maar verder komt ze echt niet meer... Hoofdje ligt idd ook al sinds die tijd vast in mijn bekken.
    Dus ik heb alleen schoppen en knietjes links, waar het dan ook goed beurs is inmiddels!

Jemig! Het zit FunnyMe niet mee zeg! Op maandag inleiden en op vrijdag nog niks... Daarom lijkt dat inleiden me dus niks. Je zit alleen nog maar meer te wachten, maar dan in het zkh. Laat mij maar lekker thuis rondscharrelen en af en toe een klusje doen of een bakkie bij een vriendin!

6. Ik heb zelf ook een kat, maar wil niet dat een ander er last van heeft. Ik heb altijd tegen buren gezegd dat ze gerust een flinke plens water over poeslief mogen kieperen. De onze heeft zó'n hekel aan water, dat ze zich daarna wel twee keer bedenkt... :D
    Ik heb eigenlijk wel nooit vernomen dat iemand dat ook ooit werkelijk gedaan heeft.

Meer tips (ook die van de emmer water...) vind je op deze pagina...

http://yasha.gerits.net/browser/kattenweren.htm

7. Ik heb geen hyves, plaats 'm hier na de geboorte wel als foto...

Zo... pauze is weer voorbij, ga weer aan de slag. Ik heb het nog druk zat...

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: je ligt toch wel op een laken of een hoeslaken ofzo? Dat bedoelen ze denk ik met extra laken.

Niet panieken!
    Zeil = matrasbeschermer

En celstofmatjes zitten in het kraampakket als het goed is, die zijn 80x80 cm en meestal blauw plastic onderkant met een soort absorberend witte zachte laag. Die worden steeds ververst als je op bed ligt met persen (voor de poep enzo... :oops: )

Ik ga de boel pas opmaken en neerleggen als ik echt weeen heb hoor. Je hebt heus nog wel tijd om het een en ander klaar te leggen en anders is de vk al wel een keertje bij je geweest die je op weg kan helpen (of je man kan instrueren) voor de laatste fase van de bevalling en wat er dan op je bed moet.

9. mamameike

mamameike Bekend lid

oooooooooooooowwww PIEP zeg! ik maar hopen dat funny al bevallen was......STERKTE MEIS!

10. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Ik hoop ook voor FunnyMe dat ze snel zal bevallen!

Heb contact gehad met de VK, en moet nu rust houden, omdat ze niet weten wat het is. Zodra de harde buiken echt regelmatig worden en er minder dan 5 minuten tussen zit moet ik direct contact opnemen met de VK.....

11. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    tsje en ik maar denken dat funnyme al bevallen was .. sterkte meid!
    Jale die harde buiken zijn erg vervelend he meis?
    Doe maar lekker rustig aan! knuff

Hier even een dipje.. kwam net onder de douche vandaan en zag mezelf in de spiegel.. ben me eigenlijk rot geschrokken.. Aan de voorkant valt er niet veel te zien, buikje is mooi glad en heb maar 2 of 3 striae streepjes op mijn bovenbenen..
    maar toen ik mij omdraaide.. mijn hele kont zit vol met striae.. hele diepe en ook heel veel rode striae zeg maar.. en het komt zowat mijn rug oplopen :cry: voelde me echt even NIET sexy..
    sorry voor mijn gezeur!

12. ohw lindaa ik ken dat gevoel. ik heb echt mijn onderbuik helemaal vol staan en nu begint het ook op mijn benen. elke keer als ik uit de douche kom sta ik meteen voor de spiegel en vind het ook niks. hopelijk trekt het allemaal een beetje netjes bij.

knuffel voor je meid

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

13. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ja wat dat betreft mogen spiegels van mij nu wel even verbannen worden hahaha..

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oef lindaa ik kan mij er goed bij voorstellen! ik ga op een kruk staan voor de spiegel en kijk of het onder controle blijft :) ik heb het tot nu toe iets onder beide (.) en onderaan mijn buik en nu dat ik kaal bent ownunder zie ik ook 3 strepen :( en enkele op mijn boven benen. Als mijn kont gespaard gaat :confused: *dkke knuffs!

15. ja mijn (.)(.) heb ik ook maar dat had ik ook al een beetje dus kan dit er wel bij
    als het maar geen theezakjes worden

xxxxxxxxxxxxxxxxx

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    idd ik heb manneke gezegd dat als mij (.)(.) na de kids leeg zijn dan wil ik een correctie! ik heb al niet veel van mijnzelf (geniet nu drm extra van de extra ;)) dus het moet niet minder worden!

17. ja een correctie wil ik dus echt niet, zo lang het met push up bh nog iets is.
    ik heb het bij mijn moeder gezien, borstvergroting dan maar dat wil ik echt niet.
    heb ik er niet voor over.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    nee dan wil ik geen pamela anderson borsten maar gewoon opgevuld terug en mssn een maatje groter of zo. Grote borsten passen dan ook niet bij mijn postuur (heb een andere vorm ribkast)

19. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    vanmorgen (weer) bij de vk geweest voor controle. Urine was goed, bloeddruk was 93/53. Zij vond hem laag, maar dat hoort bij mij. Heb er verder geen last van, behalve als ik gehurkt snel omhoog kom.

Worden jullie ook steeds stijver? Ik ben smorgens zo stijf als een plank. Echt niet normaal meer! En vanmorgen weer lekker last van mijn maagzuur. Eigen schuld, ik heb niet ontbeten ( :oops: ).
    Ik heb trouwens geen striae (oh jawel, eentje boven mijn navel)
    Goretjes, jikke

20. nee mijn moeder had eerst AA en heeft toen een gewone C gekregen maar dat is echt geen pretje.
    de eerste keer is niet erg maar moet elke 10 tot 15 jaar opnieuw en dan met drains waar prut uit komt en 6 weken niet tillen enzo bah nee echt niet voor mij.
    van mij mogen ze wel zo blijven maar dat feestje zal wel niet doorgaan.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina