Meiden ik ben er vandoor. moeders is er nu voor een bakkie en eer dat die weg is ga ik naar het ziekenhuis. blijf daar tot 8 uur dus kom misschien vanavond nog ff online. Fijne dag
wij hebben ook 2 boxkleden en ik was al aan het denken om er die dus beide in te leggen. namen, wij hebben gekozen voor 2 namen, bij een meisje wordt het johanna, zo heten alle meisjes in mijn familie en ook heette mijn moeder zo met haar 1e naam, roepnaam was anders hoor. dus wordt ze vernoemd naar mijn mama bij een jongen wordt het wilhelmus, hubbie heet zo met 2e naam en zijn peetoom heette ook zo. hij is ook overleden. dus hoe dan ook krijgen ze de naam van een overleden familielid mee maar we hebben er wel een ´heilige´ naam van gemaakt zodat het niet te zwaar wordt zeg maar. xxxxxxxxxxxxxxx
Hey meiden, Even snel een berichtje van mij. Nu vond de vk mn bloeddruk wel goed. Heel vreemd want de onderdruk was niet lager als vorige keer. Moet wel donderdag nog een keer op controle. Voor op de lijst 21 augustus vk en 26 augustus vk. groetjes,
Namen: Wij hebben beide keren gekozen voor twee namen (Jasmijn heet officieel Anne-Jasmijn en haar zusje krijgt twee 'losse' namen), maar de tweede naam hebben we in gewoon gekozen omdat we die mooi vonden. We hebben er ook bewust niemand vernoemd, dan krijg je ook geen scheve gezichten... Verlof: Volgens mij ben ik een van de laatste mama's die met verlof gaan. Vrijdag is mijn laatste werkdag. Daar kijk ik wel naar uit, hoor. Hoewel ik lichamelijk geen zwaar werk doe (zit achter een bureau), wordt het toch zwaarder. Ik kan gewoon geen fijne houding meer vinden achter de pc... @Sunshine: Beterschap! Ik ben trouwens ook een slechte zieke, doe me dan altijd stoerder voor dan ik ben... @Kaatje: Bah, zo'n endoscopisch onderzoek is niet echt fijn (zwak uitgedrukt). Sterkte gewenst voor je hubbie!
Goodmorning! Beetje laat naar bed gegaan (half 2) en om hlaf 4 kwam mijn lief thuis! Gelukkig niet dronken en geen kater, want hij had in de avond al wat uurtjes slaap gepakt (toen blijkbaar wel noodzakelijk... ) en daarna was ie het zat. Hij kon meerijden met vrienden dus kwam hij 's nachts al thuis. Hij was wel zo lief om meteen de douche in te duiken dus ook geen festivalgeur in mijn troonbed! Ben toch wel blij dat ie er weer is. Ik zie heeeeeeel veel bladzijden erbij, daar gaan we! @Mamameike: gefeliciteerd met je zoon en dochter (eh Lola, het zijn geen twee kereltjes...hihi!) Wat een super goed gewicht! Allebei gemiddeld! Wat moet jij het zwaar gehad hebben de laatste weken... maar wel fijn dat ze meteen mee naar huis mogen. @Kaatje: he, wat irritant dat ze niet eerder bedacht hebben dat ie moet laxeren, dat had toch allang in het weekend gekund! Nu moeten jullie nog een dag wachten. Wel fijn dat zijn Hb weer gestegen is, dat geeft in ieder geval hoop dat de bloedingen gestopt zijn. Heb je wel iemand om op terug te vallen als er iets met jou is? @Jekkia: ah, nou is jouw mannetje dus naar Lowlands! Maar dan om de boel op te ruimen! @Pupke: ja, een prive ziekenhuisje voor onzekere zwangeren oprichten! Zijn we meteen ervaringsdeskundigen, wel zo handig! @Lindaa: dat klinkt als het echte voorwerk meid. Lekker uitrusten vandaag dan maar. @Krisstel: alles weer okee bij de vk! Fijn! 3600 gram is prima toch? Ach, ze weten het toch nooit zeker.... @Tweety: biscuitje of stukje ontbijtkoek eten al geprobeerd? Dat schijnt het maagzuur te binden. @Parr: raar he, dat grot gevoel. Ik heb het ook steeds meer hoor. Ik word soms al kriebelig van mensen die me bellen hoe het gaat. Laat me met rust denk ik dan... Slecht he? Het schijnt erbij te horen. @Anno: ik heb 2 boxkleden, 1 geleend en 1 gekocht, die zijn best wel dik vind ik. Anders idd 2 op elkaar of een fleecedeken erop? @Azeb: hoog he? Ik voel met net een koningin op een troon! Ik vind het eigenlijk wel makkelijk zo, kom veel beter in en uit bed en stofzuigen onder het bed is nu een peuleschilletje. Misschien laat ik het wel zo (onee, dan krijg ik weer ruzie met die dozen van de thuiszorgwinkel ). @Jannes: wat een supermooi kamertje! Ook al van die vrolijke kleuren, daar hou ik echt ontzettend van. De combi roze/oranje vind ik heel mooi geworden! @Diddl: 37 weken! joepie! Oh wie had er ook alweer oorontsteking? Mijn vriend had dat ook een tijd, dat het elke keer terug kwam en druppels niks deden, 1x had ie het aan twee kanten en zoveel pijn dat we op de eerste hulp zaten. Toen ie eindelijk een antibioticakuur kreeg, was het gelukkig wel snel over en nooit meer teruggekomen. Heb je nu zure oordruppels? Misschien dat na de zwangerschap ineens meer mag qua druppels (met triamcinolon erin bv = corticosteroiden). Misschien heb je dat al. Namen: wij doen er ook 2, hebben beiden ook 2 namen en ik vind het wel mooi staan. Zo, als ik nou nog iemand vergeten ben weet ik het niet meer. Ga nu even vriendje bespringen, want een gat in de dag slapen, dat kan natuurlijk niet... Dat mag ik alleen!
Namen: iedereen heeft dnek wel 2 namen of meer? Lijkt er wel op tot nu toe met welke kindjes er al geboren zijn. Ikzelf heb ook gekozen voor 2 namen, de roepnaam en de naam van mijn moeder omdat die overleden is en voor mij belangrijk is om die naam ok te geven. Maar nu vraag ik me af, moet ik de 2e naam ook op het geboortekaartje zetten of niet? Ik stel deze vraag omdat mijn oma absoluut neit wil dat ik de naam van mijn moeder (haar dochter) meegeef aan het kindje van mij. Dus dacht zelf al zet ik eht enit in kaartje maar wel bij eht aangeven bij de gemeente, wat vinden jullie? Nachtrust, vanacht goed geslapen, maar wel 2x uitgeweest voor de wc... maar das normaal pff wordt wel veel geschreven hoor
Mamameike, gefeliciteerd! Wat een snelle bevalling zeg! Kaatje hé balen dat het nog niet helemaal super gaat met je mannetje, heel veel sterkte nogmaals voor jullie beiden. Hier weinig nieuws te melden, vandaag wel 38 weken en alles gaat nog steeds helemaal super
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm 15 augustus 2008~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ mama: FunnyMe (08 sept 2008) ~ 2.510 gram & 2.790 gram 18 augustus 2008~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ mama: MamaMeike (02 sept 2008) ~ 3.540 gram & 3.540 gram VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV *Charissa 2 ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ? 03 september 2008 *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e kindje ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 28 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV IN DE BUIK: 27 meisjes ... 9 jongens ... 9 mama's laten zich verrassen ... 8 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 3 jongetjes, 6 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi <--> Debbyvermeer mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 18: Cossy vk en liggingsecho Dreames vk 19: Dreames verlof! Yule vk 20: Roshi groeiecho Lindaa vk 21: Jekkia keizersnede ingepland!! Marielle vk dreames vk 22: Sunshine80 groei- en liggingsecho, parr1983 vk 26: Babystyle vk Miracle08 vk MirandaT vk dreames vk 27: Nic79 groeiecho+ gyn Jannes keizersnede ingepland!! 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk September: 01: Cossy vk 09: Elin groeiecho 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie! Dreames, je afspraken staan erbij! Cossy: done!
Ohw, weer vergeten. Wij gaan ook voor twee voornamen. De officiele voornaam en een doopnaam, alleen vinden we het beiden erg moeilijk om een mooie doopnaam te kiezen...dus daar zijn we nog niet helemaal uit. (we hebben wel wat ideetjes....) en vernoemen daan we denk ik niet doen, omdat we anders scheve gezichten krijgen (moeten het alweer 2 doopnamen worden) en dat het niet echt leuke namen zijn
@babystyle, ik zou dus net wel de naam op het kaartje erbij zetten. mijn moeder is ook overleden en bij een meisje vernoemen we haar dus ook naar mijn moeder en niemand heeft daar iets over te zeggen. niemand heeft er tot nu toe ook iets over gezegd, ze verwachten toch geen doopnamen want we laten de kleine niet dopen maar ik wilde niet de roepnaam. lekker doen wat je zelf wilt. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Lol ja het is klauteren. Vanmorgen wilde mijn man mij nog even een kus geven voor ie naar zijn werk ging, moest ie er ook weer helemaal opklauteren
als ze sws ruzie met je maakt in je kraambed dan moet ze zelf nog maar een keer nadenken en het is jouw keus dus die heeft ze maar te respecteren vind ik. mijn kz waarschuwde me dat ik het nog wel eens zwaar kon krijgen in het kraambed zonder mijn moeder dus dan denk ik dat je oma toch wel een beetje extra op kan letten. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jah daar ben ik het wel helemaal emt je eens. Ik ga de man die mijn kaartjes regelt wel mailen of die toch de naam van mijn moeder erbij wilt zetten. Me vader zei net ok dat hij leuk en goed vind dat erbij komt te staan. Thnx voor de reacties.
Hallo allemaal! Heel lang geleden, maar ik ben er ook nog hoor. Ik lees zo nu en dan jullie verhalen, maar aangezien ik toch niet zo trouw ben, reageer ik bijna nooit. JEETJE, al 9 nieuwe mensjes op de wereld... mama's (en jullie ventjes ook natuurlijk), van harte he! Met mij gaat alles ook nog goed. Ben sinds woensdag, vervroegd, met verlof. Ik had teveel harde buiken. Ben nu wel erg blij dat ik wat meer rust heb. Ons ukkie ligt nog in een stuit en ik probeer alles (oefeningen, moxa-therapie, rijstkorrels op drukpunten) om hem nog te draaien. Als dit volgende week donderdag nog niet het geval is, moet ik voor een poging tot draaien naar het ziekenhuis. Brrrrrr! Ons ventje ligt in de voetligging, met de voetjes mijn bekken in zeg maar (lijkt mij op zich een comfortabele houding voor hem)... Zijn er nog meer mama's met kindjes in stuitligging? @Yule: mijn ventje komt als het goed is ook zo thuis van Lowlands en ik heb hem heeeeel erg gemist! Voorlopig zal ik echter niets aan hem hebben. Zzzzzzzzzzzzzzzzzz...snurksnurk...zzzzzzzzzzzzzzzzz.... Dag allemaal! Zet 'm op he, met de laatste loodjes... Dat we allemaal mooie en gezonde babytjes in onze arme mogen houden binnen een paar weken!
Mamameike en man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Noah en Levi! En wat zijn ze lekker op gewicht! Geniet maar van jullie twee wondertjes! Ik kom zelf net terug van de vk! Alles was weer prima! Beeb is nog niet echt ingedaald maar ligt wel al met zijn hoofdje goed in het bekken. Ook bloeddruk was weer mooi laag. Ze vond dattie met zijn billen hard tegen mijn ribben duwde (goh zou je denken, ik krijg al weken geen adem meer ) Groetjes Cossy
@Anno, mooi gekozen de namen! @Yule, fijn dat hubbie weer thuis is (zonder kater)..ja hoor vind 3600 gram prima. @Babystyle, mag ik vragen waarom je oma dat niet wil? Wij zetten wel de doopnamen op het kaartje. @Sasha, gefeliciteerd met je 38 weken @Azeb, haha...lachen