September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @pupke: haha, ik zou hem inruilen idd! :) Misschien kunnen ze hem van zijn gesnurk afhelpen, daar zijn wel mogelijkheden voor. Keertje langs de KNO arts (maar dan voor hem!).
    Ja, zure oordruppels helpen soms niet genoeg. Dan kan triamcinolon een optie zijn, maar ik denk dat het niet mag tijdens de zwangerschap, alhoewel het misschien in de laatste weekjes niet veel kwaad kan. Zou het even informeren bij je huisarts.
    Antibiotica kan ook in druppelvorm, maar daarvan weet ik ook niet of het mag. Is misschien beter dan tabletten in jouw geval?

@Krisstel: jaaaaa, hij is wakker! Al eventjes gelukkig. Wel een stuk gezelliger he?

@steen: ik heb regelmatig harde buiken soms met ongi gevoel in mijn rug erbij, vooral aan het begin van de nacht of als ik nodig moet plassen of op de bank ga liggen. Dat is niet echt pijnlijk, maar meer ongemakkelijk. Alsof er een druk op mijn buik komt te staan. Ik merk dat ik dan dieper ga ademen, en meer naar mijn buik, maar om dat nou puffen te noemen... dat is het nog niet hoor!
    Je hoeft geen oefenweeen te voelen, sommigen merken er niets van (maar hebben ze wel!).

2. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dank jullie wel voor de reacties!
    Ik heb natuurlijk toen met 25 weken al contracties gehad, en is mijn baarmoedermond al een eindje verstreken...maar de laatste weken heb ik eigenlijk nergens last meer van, zelfs nauwelijks harde buiken, vandaar dat ik het me afvroeg...

3. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Parr > Oja, ben ik alweer de laatste 2-ling moeder die nog moet...
    Ik hoop dat ze zich heel snel aandienen, wij lopen wel gelijk op maar ga ervanuit dat die 2 van mij eerder komen dan jou kleine uk! Maar miss heb ik het wel helemaal mis!

Ydnic> Ik zit ook al om 22+ poeh! wat een gewicht moeten we meeslepen he ! Hopelijk zijn we het straks zo weer kwijt! :D

oefenweeën ik heb wel wat meer last van harde buiken en soms ongi gevoel, maar voel niet heel veel bijzonders.. helaas, want laat die ukkies maar komen!!

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Precies wat ik ook wou zeggen! :D

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Oh! you're so sweet. ;)
    Maar kan jou toch niet helemaal vanuit Uden laten komen? Gekkie.
    Komt allemaal wel goed hoor, heb hier taxigeld liggen voor het geval dat, Raven kan desnoods naar iemand hier uit de straat.

Anno, heb ook met oefenweeen dat ik het flink in mijn doos voel. Alsof hij de uitgang alvast aan het zoeken is ;)

Te dun boxkleed, je kunt er een tweede onder leggen maar heb ook bij mensen gezien dat ze er nog een schuim matrasje (op maat gesneden) onder hadden liggen.

Tweety al eens vanillevla geprobeerd voor tegen de maagzuur? Of peppermint? Melk hielp bij mij ook niet want dan kwam het bij mij er2x zo hard uit (vind het ook nog eens smerig)
    Het wat rustiger aan proberen te doen wilt ook helpen ;)

Zit nu ook weer met maagzuur, heb Raven maar uur eerder naar bed gebracht. :oops: Al dat gebuk en getil en rondjes lopen door de woonkamer met haar is niet echt bevordelijk om maagzuur tegen te gaan ;)

Yule jippie een redelijk fris mannetje dus weer terug gekregen :)

Babystyle jij mag zelf toch wel weten hoe jij je kind vernoemd? Tis juist een hele eer dat je de naam van je moeder wilt meegeven.
    Ah, lees net dat de naam er bij komt. Fijn dat je pa het wel leuk vind en dat hij je in je besluit steunt.

First time hoop dat de kleine nog vanzelf draaid, anders veel succes!

Charissa hoe gaat het nou met jou? Rommelt het nogsteeds?

Dniise Snel gedaan die verhuizing, en net op tijd ;)
    Succes morgen bij de gyn!

Lindaa komen de oefenweeen al met regelmaat? Anders bellen als je twijfeld. Succes met het wegpuffen.

Nic jij bent de laatste 2ling mama die nog moet gaan bevallen, ben heel erg benieuwd wanneer die van jou zich melden.
    En ja, ben al best zenuwachtig aan het worden. kan er maar niet aan wennen dat ik een kleine op bestelling heb. Onverwacht is altijd leuker. ;)

Waggel ze :p

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Kreeg net een telefoontje van het gastouderbureau dat ze iemand voor ons hebben en we kunnen gaan kennismaken. Ik vind het heel erg spannend, want ik weet eigenlijk helemaal niet waar ik op moet letten ofzo. Dadelijk is het een heel raar mens... :rolleyes:

Iemand tips?

7. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ha meisjes!

Pff heb 20 pagina's bijgelezen, om op iedereen te reageren is me iets te veel van het goeie, dus dan maar even ego :)

Hier gisteren ook de 37 weken grens gehaald \:D/ Ben helemaal blij dus! ben ook totaal niet bang voor de bevalling en heb er ook zin in vreemd genoeg, kan niet wachten :oops: :D Dus hoop echt dat ze snel komt!

Vandaag is mijn mannetje jarig, 25 alweer :eek: Gisteren klein gevierd, vanaaf met zijn tweetjes nog lekker stukje taart eten en filmpje kijken op de bank, kan ik zo van genieten sinds is zwanger ben :oops:

Verder gata het met mij goed, verlies wel heel veel slijm de laatste dagen ( :oops: ) maar de vk dacht vorige keer al dat ik mijn slijmprop aan het verliezen was dus het zal daar wel mee te maken hebben. Morgen moet ik weer voor mijn wekelijkse controle naar de vk, raar idee dat het misschien wel de laatste keer is, ik hoop het echt!

Nu ga ik lekker een tukkie doen lieve dames, vanaf morgen ben ik weer fulltime aanwezig :p

XXX

8. uhm heb niet echt ervaring met gastouders maar aangezien ik zelf op een kdv werk kan ik je wel wat meningen van ouders geven

zij vinden het vaak belangrijk dat je open en eerlijk bent, dus verwacht dit van je gastouder, heeft je uk de hele dag gehuild dan moet ze dat eerlijk zeggen.

hygiene is natuurlijk belangrijk en maak duidelijk dat ze altijd kan bellen als er iets is, dan kun je overleggen, bijv lichte verhoging ofzo.

dat zijn denk ik de belangrijkste dingen, vind ik zelf wel en dat er naar je geluisterd wordt dus als jij een eet/slaap ritme hebt voor je kind dat ze zich daaraan houden maar dat zul je moeten ervaren

hopelijk heb je er iets aan

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

@ MamaMeike: Gefeliciteeeeeeeeeerd, wow wat is dat snel gegaan en wat een supermooi gewicht! Geniet!

@ Jekkia: Taxi geld :eek: :confused: Daar heb ik dus nooit aan gedacht, wat slim van jou! Ga zo gelijk mannetje bellen dat hij even pint, jeetje echt nooit aan gedacht :oops:

Aaaaah zie mijn banner :) Er staat dat de bevalling nu elk moment kan beginnen, damn ik hou van deze banner :)

Nu echt slaapie doen 8)

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Yule, ik zou vooral op mijn gevoel af gaan: voelt het prettig, is het een vriendelijk iemand, heeft ze duidelijke ideeen over opvoeden/opvangen? En ziet het huis er netjes, schoon en veilig uit?
    Tinkerbel, ik geniet ook heel erg van de gezellige avondjes met z'n tweetjes op de bank, zolang het nog kan. We hebben al jaren een beetje dezelfde routine wat dat betreft (na (of tijdens) het eten lekker op de bank, mijn man zet een kopje thee en maakt een toetje en dan lekker een filmpje kijken of een leuke serie), en ik realiseerde me gister dat dat met een paar weekjes wel eens heel anders zou kunnen worden. Dat maakt je weer extra bewust van hoe prettig het nu is met z'n tweetjes en ik ga daardoor extra genieten van die momenten.
    Niet dat ik geen zin heb in een andere routine of geen zin heb in de baby, juist wel! Maar het maakt me wel wat weemoedig dat dat straks toch wel allemaal anders zal zijn.

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @yule schrijf op papaier (samen met hubbie) wat jullie wensen voor opvoeding, wat jullie zien zitten en niet daaruit kun je opmerken wat je wilt en wat jullie beiden van zo iemand verwachten! ;)

@tinkerbel 37 weken :whistle: tegen de einde van de zw is jouw slijm erg dun hoor! wordt vaak verwaard met vruchtwater zelfs!

Vraagje dames. met het opbergen van alle papieren ben ik iets tegen gekomen. Deed mijn loonstrookjes in mijn map en het viel mij op dat ik dezelfde aantal snipperuren heb als vorige maand. Heb dus in de maand dat ik 100% met verlof ging geen snipperuren opgebouwd... Kan dit kloppen? Ik dacht dat het aantal uren daarvan snipperuren werden uitgehaald. dus nu heb ik maar 12.53 aan snipperuren :confused: en bouw ook niks meer op!

Oh ja nog een vraag.. ik zag dat de geboorte TENS bij mijn paket volledig voorgoed wordt, waar haal je het vandaan? bij de vk? heb gehoord dat het de scherpe randen van een bevalling afhaalt..

12. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Sorry Parr, daar heb ik geen verstand van helaas...

13. ga even de bank opzoeken, de oefenweeen zijn er weer maar duren nu al bijna 10 minuten dus toch maar even rust nemen en hopen dat het doorzet maar dat zal wel niet he.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule ik wist niet dat ontbijtkoek bond ga ik straks eens proberen als het weer komt net
    een beschuitje op dus wie weet blijft het weer ff weg.

@babystyle ik zou het gewoon op je kaartje zetten het is jullie kindje jou moeder en jou wens kan
    oma hoog of laag springen maar jullie willen de naam meegeven is jullie
    keus heeft zij niks over te zeggen vind ik.

@dniise lekker meis dat je na vanavond over bent. nog ff volhouden. spannend morgen ben benieuwd of de gyn
    een datum gaat prikken voor je. heb me mobile bij de hand hoor voor het geval ze al zelf gaat komen hihi.

@linda spannend meis.

@steen bij mijn zoontje had ik ook geen last van oefenweeen af en toe een harde buik.

@jekkia als ik nog rustiger aan doe val ik in slaap hihi. heb geen gele vla in huis maar kan ik ook eens
    proberen haha alles in huis halen iets moet toch helpen.

@tinkerbel gefeli met je mannetje.

jippie mannetje komt net thuis met de proefdruk van het kaartje helemaal geweldig geworden
    alleen een zinnetje nog ff veranderen maar verder is ie precies zoals ik het in gedachte had met 3 foto's
    voorop natuurlijk die iedereen het leukste vond volgens de poll op hyves en aan de binnenkant nog 2.
    wat een bud weer is het hier zeg pffff. regend al heel de dag. nou ja hoef niet
    meer naar buiten vandaag geloof ik dus das lekker.

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Anno, ga achter de pc zitten en mijn oefenweeen beginnen ook weer volop. Hebben wij een gezamelijke klok of zo ;)

16. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    parr, als je met snipperuren vakantieuren bedoeld: ja, die tellen gewoon door tijdens je verlof! dat mag niet worden stopgezet, bij ouderschapsverlof bouw je ze niet op, maar bij zwangerschaps- en bevallingsverlof wel!

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oef ik zit hier gewoon en mijn buik wordt hard klein en rond :rolleyes: wat raar haha merk da tik nu vaker op onverwache momenten harde buiken krijg!

heb de site van de TENS opgezocht, nu overleggen met vk.

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Parr, ATV uren bouw je niet op tijdens langdurige ziekte en verlof.

19. haha jekkia wie weet, ik ging even de wasmachine aanzetten en toen leek het weg te gaan maar het is al weer terug, spannend!

wil niet te veel hopen maar ik ben zo benieuwd naar ons kleine wondertje.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

20. trouwens ik las laatst ergens dat de vk bij de laatste weken altijd een inwendig onderzoek doet. klopt dit of is dit alleen als er aanleiding toe is?

xxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina