ja ze worden niet meer opgebouwd sinds ik 100% in de ziektewet ging zie ik. En dat vind ik wel raar, zijn gewoon vakantie dagen. Mijn verlof ging vrijdag in dus mssn bouwen ze niet op met 100% ziektewet?
Bij mijn laatste onderzoek hebben ze geen inwendig onderzoek gedaan. Dus denk alleen als er aanleiding voor is. Of het is anders voor mensen die een keizersnede gaan krijgen.
hmm dus je bouwt snipperuren(vak.dagen) niet op als je 100% in de ww zit maar wel met 50% ww? want in de maand dat ik voor de helft in de ziektwet zat bouwde ik wel op. en nu in de 2mnd dat ik volledig thuis zit niet. En volgens wens3 bouw je ze wel weer op met zw-verlof.. ik mag hopen van wel, anders vind ik dit niet leuk zo! Heb ik straks geen betaald vakantie!
ga nu echt naar de bank, zakt nog niet weg dus dat beloofd haha, heb ik wat te doen vanmiddag haha. hou jullie op de hoogte maar verwacht er niks van hoor. xxxxxxxxxxxxxxxxx
Spannend Anno, ik hoop voor je dat het doorzet! Jekkia, ook al aan het spoken, succes meid! Tweety, fijn dat het kaartje goed is! Tinkerbell, drink je nog elke dag frambozenbladthee?!
@Parr, ligt eraan of je vakantie dagen en daarnaast ATV dagen opbouwt of alleen vakantiedagen? Normale vakantiedagen bouw je normaal gezien altijd op, ook als je in de ziektewet zit (hoeveel procent dat ook is). Heb je misschien de contract of CAO thuis liggen?
heb geen CAo thuis liggen helaas ben wel lid van de FNV dus kan daar wel heen bellen en navragen, aar dacht mssn weet iemand het hier wel zeker...
Hier dan mijn bevallingsverhaal, wat eraan vooraf ging weten julie tuurlijk al Vrijdagochtend had ik voor de verandering nog steeds een vingertopje ontsluiting. Toen ze dat zei had ik het wel even zwaar. Dus weer niet dacht ik. Gw heeft een afspraak gemaakt met mijn arts die 5 minuten later bij mijn bed stond. Hij zei dat een andere oplossing was dat ze een soort tandenstokers (maar dan zonder de puntjes) in mn baarmoedermond konden plaatsen. Dan moest ik wel 4 uur minimaal moeten blijven liggen. Die stokjes plaatsen ze dan in je baarmoedermond, en die nemen dan vocht op waardoor je ontsluiting hoort te krijgen. Dus toen ik 's middags weer moest voor een pilletje en om te toucheren en voor die stokjes te laten plaatsen (had 's middags hele lieve dokter, heb haar al zo vaak gezien) zei ik voor de grap tegen haar, zal ik eens gokken hoeveel ontsluiting ik heb (was geen moeilijke gok, aangezien ik al 5 dagen hetzelfde had) Ja zei ze dat is goed. Nou zei ik ik gok op een vingertopje. Dus zij toucheren, nee zegt ze dat klopt niet. Ik meet 2 vingertoppen ontsluiting dus ik wil eigenlijk je vliezen breken. Maar omdat Anna niet ingedaald was wilde ze even met de gyn overleggen. Hij heeft geprobeerd Anna naar beneden te duwen maar dat lukte niet zo goed. Toch hebben ze om 15.30 mn vliezen gebroken. Om 16 uur werd ik aan het infuus gelegd. Ik kreeg meteen hele heftige weeen. Om kwart voor 5 hebben ze me een ruggenprik gegeven (waar ik heel erg tegenop zag, maar me 1000% meeviel!) ZO dat was lekker toen ik terug kwam op de verloskamer, zag wel dat ik weeen had maar voelde amper iets. Kreeg wel een katheter ingebracht. Op een of andere manier bleef die mn blaas irriteren want ik bleef het gevoel hebben datik moest plassen. Om half 6 had ik 4 cm ontsluiting. Om iets voor half 10 kreeg ik het idee dat ik moest poepen. Ik ben toen ook helemaal in paniek geraakt. De zuster is komen kijken, en dacht dat ik volledige ontsluiting had. Dus assistent gyn erbij en ja hoor volledige ontsluiting. Dienstdoende gyn werd thuis gebeld dat hij moest komen (was gelukkig ook mn eigen gyn) Hij was er om 22.15 en ik mocht meteen meepersen. Om 22.37 werd Anna geboren. Toen duurde het weer even voordat ik weeen kreeg. De gyn zag wel dat op het moment dat ik een wee kreeg het hartje van Sophie ermee stopte. Foute boel dus. Ik was bezig om Sophie naar beneden te persen (want die was natuurlijk nog niet ingedaald) toen ik mn moeder steeds witter zag worden. Gw stond achter/naast me en die zag ik niet dus ik raakte ook in paniek. De gyn had me inmiddels verdoofd voor het geval dat ik zou inscheuren of hij een knip moest zetten. Toen het steeds langer duurde heeft hij 1 van de zusters opdracht gegeven om een ok in orde te laten maken (hoorde ik pas de dag erna van hem)Hij heeft Sophie toen bij haar beentje gepakt, dat nog onder mn schaambot zat en heeft haar aan haar beentje naar buiten getrokken. Dat was echt heel heftig. Ik moest blijven persen terwijl ik geen wee had. EN het deed echt allemachtig pijn! Sophie is toen bij haar schouders en haar hoofdje blijven steken maar hij heeft gewoon doorgetrokken (hij zette zich ondertussen af tegen zo'n bak waar ze bloed en alles in opvangen, dat deed hij zo hard dat die bak omkukelde). Maar uiteindelijk is Sophie om 22.37 geboren. Ik heb wel flink wat bloedverlies gehad nog. De meiden moesten 24 uur lang geprikt worden op hun bloedsuikerspiegel en daarna mochten we naar huis. Omdat dat 's avonds laat zou zijn mochten we dus zondagochtend naar huis. Vannacht kwamen de meiden om 23.45, 2.45 en 7.15 dus dat was lekker. Het is alleen erg jammer dat mn bv niet op gang wil komen dus dat de meiden bijgevoed moeten worden. Maar ach tis niet anders. Ik ben lekker thuis met mn meisjes!
meiden heb een vraagje ben al aan het speuren op het net maar vind niks dat ik zeg ja dat is het. boven de naam van de beeb en de gegevens staat nu op de proefdruk dankbaar zijn we met de geboorte van onze zoon en broertje maar dat is niet een zinnetje wat bij ons past wie weet er een leuk ander zinnetje. of het hele zinnetje maar weg laten en dan alleen de naam van de beeb en de gegevens
@Parr, ja ik weet hoe het bij ons is geregeld maar weet niet of dat overal hetzelfde is...vervelend zeg! Misschien dat iemand anders het nog weet hier. @Funnyme, wat een verhaal zeg, heftig of niet? Maar wat zul jij blij en trots zijn dat jullie meisjes thuis zijn en dat jullie van ze kunnen genieten! Je kan trots op jezelf zijn. @Tweety, misschien kan je op deze site kijken bij 'Geboortegedichten'...daar staan ook verschillende links tussen.
@FunnyMe jeetje meid! de meiden wouden er dus echt niet uit! gelukkig is alles wel goed gekomen! zie het helemaal voor mij hoe die gyn bezig is geweest! en nu lekker genieten idd! heb je nog foto's? @tweety wij hebben blij en gelukkig zijn wij met de geboorte van ons....... en dan de naam. Jij kan bijvoorbeeld ook zeggen van Super trots ben ik met mijn nieuwe broertje ... of zoiets?
meiden even tussendoor: Heb nog steeds extreme harde buiken/oefenween heb de vk nog niet gebeld omdat ze nog niet echt met regelmaat komen, er zit steeds maximaal een minuut of 10 tussen. Wel heb ik ineens (en heb geen idee wat het is en of het wel iets is) Helemaal onderin (zowat bij het gat!) een rommelend gevoel.. kan het niet echt omschrijven eigenlijk, maar iig gewoon een gek gevoel.. Omdat ik nu mag bevallen zie ik het nog gewoon aan, en als ik denk dit word ondraagelijk of komt echt om de 5 min dan pas ga ik bellen,, Ik ga nu weer liggen en mocht er wel wat gebeuren dan laat ik het weten!
@lindaa oef spannend meid! de weeen hoeven erst niet met regelmaat t ekomen he kunnen om de 7 en dan 5 en dan 3 en dan 6 etc. komen. Maar idd zet het ff door dan kun je bellen idd. Wa took helpt is een douche of zo nemen. Zakt het weg dan waren het geen weeen
Jeetje Funnyme, wat een verhaal zeg! Maar gelukkig heb je je meiden heerlijk thuis! Heb je al foto's!?!?! Oh spannend Lindaa...succes meid!
*pinkt een traantje weg bij het verhaal van Funny!* prachtig.. spannend ook met Sophie zeg.. blij dat het goed kwam! Zit hier aan mijn 1e kopje frmbz.bld.thee, ben benieuwd hoeveel thee erin mijn thee-ei moet en hoe lang het moet trekken. Ik ben meer van de theezakjes
@funnyme pff meis wat een verhaal gelukkig gaat alles nu goed en doen je meiden het lekker. geniet ervan. @kristel bedankt maar heb al op verschillende sites gekeken. @parr ja zoiets zal het worden denk ik. lastig hoor zwanger zijn haha zo wispelturig dat ik af en toe ben hihi.
@funnyme: wat een heftig verhaal meid ! ben blij dat alles goed gaat met jou en je meisjes! Ga er lekker van genieten!