September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Funnyme, pfoe heftig hoor, die gyn die aan je kindje staat te trekken :(
    Geniet nu maar lekker van je meisjes. Wie weet komt de borstvoeding nog wel wat beter op gang, ik hoop het voor je!
    Lindaa spannend! Hopelijk zet het door....
    Tweety, wij zetten boven de namen van ons meisje alleen maar: 'ze is er!'.
    Kort maar krachtig, vinden we mooi.
    Groetjes
    Azeb

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lindaa: misschien zijn het toch wel weeen meid. Het is geen wet dat ze om de 5 min moeten komen. Anders bel je de vk even om te overleggen wat haar het beste lijkt? Of kan je het nog wel makkelijk aan?

@FunnyMe: wow, wat een verhaal en wat een spannende laatste minuten van je bevalling! Ben je zelf ook redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen?

Ga zo ook even frambozenblad thee halen. Ben benieuwd hoe dat smaakt.

3. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Oww spannend weer de meiden met gerommel!

Funny, tjemig wat een verhaal :confused: Maar wat heerlijk dat jullie meiden het zo goed doen. Daar doe je het toch allemaal voor!

Hier is net de vrouw van de kraam zorg weg. Wat was ik blij dat vriendlief erbij was! Ze is ruim een uur gebleven, heeft het hele draaiboek voor de kraamtijd doorgesproken. Alles van borstvoeding tot tempen tot vieze luiers tot verzakkingen door te snel op de been zijn. Wat een boel info!
    Toen wilde ze wel het kamertje en de spulletjes zien :D
    Alles in orde gelukkig. Moet nog wel wat kleertjes in maatje 56 bijhalen, maar dat is geen probleem ;) We kregen nog een mutsje van haar kado.
    Maar wat het aller allerfijnste was; ze zei dat we waarschijnlijk gewoon de 49 uur krijgen ipv 28! \:D/ Dus geen thuiszorg maar gewoon volledig kraamzorg, yes! Die brief die we hebben gekregen was uit voorzorg maar ze voorzag tegen die tijd geen problemen.

Ook het feit dat we zoveel beesten hebben was geen enkel probleem. We moesten natuurlijk wat opdringerige katten bij haar wegslaan, zucht, maar ze vond niks erg of raar, pfff...

Toen kreeg ik net ook nog mail van het kdv hier in de straat. Volop plek vanaf januari voor onze kleine meid gelukkig! Hele leuke mail, voelde me gelijk zo welkom :D
    Kan wel zeggen dat ik dus een topdag heb vandaag :) Wel hoofdpijn nu door alle info, maar gaat wel over.
    Vanaaf laatste les gym, ga even melden dat het me tegengevallen is :oops: Ben benieuwd naar de reacties...

Ga nu even liggen op de bank!

4. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

@ Steen: Ja hoor nog steeds de frambozenbladthee! En zo vies is het helemaal niet eigenlijk, dus ik hoop dat het werkt :p

@ Parr: Zo ver ik weet loopt dat allemaal gewoon door tijdens je verlof, dus ik zou even bellen als ik jou was. Je kan natuurlijk ook gewoon afwachten en dit na je verlof bespreken, dit soort dingen kunnen heel makkelijk aangepast worden.

@ Ingeltje: Oh heb jij geen zakjes dan? Ik heb gewoon de zakjes, vond ik een stuk makkelijker :)

@ Linda: Idd wat Parr zegt, lekker even gaan douchen, als het dan weg zakt zijn het oefen weeen, anders echte. Plus dat ze ook steeds pijnlijker moeten worden, anders is het ook alleen oefenen. Dat ze niet regelmatig komen is niet erg, dat kan ook pas na uren gebeuren. Maar idd meis, relax, je MAG bevallen dus laat het maar op je af komen :)

@ FunnyMe: Wow wat een verhaal meis, jeetje :confused: Maar wat heb jij het supergoed gedaan zeg, oei je kan trots op jezelf zijn. En nu lekker met je meisjes thuis, wat een lekker gevoel moet dat zijn.

@ Anno: Hier ook weer oefenweeen, ze mogen van mij wel doorzetten hoor :) Volgens mij krijg je alleen inwendig onderzoek als daar aanleiding voor is, althans bij mijn vk. Ze kunnen daar 'binnen' meer fout dan goed doen, dus ze doen het het liefst zo min mogelijk. Gelukkig mag ik wel zeggen, want ik vind het toucheren echt geen pretje, damn :(

@ Azeb: Ja voor mijn zwangerschap waren we juist erg druk etc, maar nu ben ik echt van dat keuterige, dat gezellige huiselijke haha :oops: Ik had juist niet verwacht dat ik ooit zo zou worden maar wel dus haha! Kan niet wachten tot we lekker met zijn drietjes op de bank liggen.

@ Kaatje: Hopelijk gaat het beter met je mannetje, ik vind dat je je super houdt meis, petje af! *Knuf*

Zo ik ben net wakker, heerlijk een uurtje geslapen. Manlief de jarige job komt zo thuis, die had gezellig 2 uurtjes verlof opgenomen. Hopelijk zetten mijn oefenweeen door, dat is pas een leuk cadeautje ;) Maar moet zo eerst beginnen aan het "feestmaal" , pasta en als toetje frambozenpudding, tsja de jarige job mocht kiezen :)

Liefs XXX

5. jeetje funny dat was idd nog even spannend maar gelukkig is alles goed en nu lekker genieten.
    jammer dat je bv niet op gang wil komen, hopelijk lukt het alsnog.
    en wij willen natuurlijk foto´s

hier leek de buikpijn te zakken maar is nu weer terug. voel me ook een beetje misselijk dus wat het allemaal is weet ik niet.

xxxxxxxxxxxxxxx

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi,

Zo ben weer terug van de vk. Alles was goed en beebje lag gelukkig nog met hoofdje naar beneden :D ! Heeft goed naar mama geluisterd 8) . Alleen was het indalen nog niet begonnen. Zijn er nog meer meiden zo rond de 37 weken waarbij ukkie nog niet is ingedaald? Volgende week krijg ik nog een echo in het ziekenhuis en dan kijken ze voor de zekerheid of het niet te nauw is daar beneden :rolleyes: .......

@ pupke die snurkende hubbie's toch :( maar misschien is er idd voor hem zelf wat aan te doen?
    @ Tinkerbel proficiat met de verjaardag van je mannetje :D
    @ Parr vakantieuren moet je wel opbouwen tijdens verlof. Ik zou het toch eens gaan navragen hoe het precies zit.
    @ Anno ik had geen inwendig onderzoek bij de VK, gelukkig maar!
    @ Tweety wij hebben als zinnetje 'trots en blij zijn wij met de geboorte van.....'
    @ Funny me wow toch een behoorlijk heftige bevalling zeg! Petje af, ga nu maar lekker genieten met je meisjes!
    @ Ingeltje succes met de frambozenthee. Ik heb ook een pakje van een vriendin gekregen.....zal volgende week eens proberen, dan weet ik ook of het bij jou geholpen heeft ;)
    @ Freesia lekker toch zo'n topdag!

Ik heb voor het avondeten straks een lekkere zalm gehaald, heerlijk met boontjes en aardappeltjes erbij :D

7. spannend hoor wupje, hopelijk volgende week toch alles goed.

uk is hier weer wakker en ligt tegen mijn maag te duwen, niet lekker.
    kom er maar uit haha

xxxxxxxxxxxxxxxx

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Even een paar uurtjes niet online en alweer 9 pagina's erbij. :confused:

Ben naar de gyn geweest, alles prima.
    Ook weten we nu de datum van de keizersnede, alleen houden we die voor ons zelf. Nu maar hopen dat uk het ook een mooie datum vindt om jarig te zijn.

Manlief is de stofbende van het breken vd badkamer en wc aan het opruimen en ik ga met de beentje omhoog.

9. leuk diddl dat je datum weet en uk zal maar blij moeten zijn met die datum haha.

verveel me weer eens, hopelijk belt hubbie zo dan kan ik gaan koken en lekker tegen hem aankruipen daarna. wordt ook steeds huiselijker.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha ha Anno ja onze ukkie is vandaag ook lekker aan het duwen, alhoewel ik daar ook wel van geniet, zo'n bollende buik! Oh dat huiselijke vind ik ook niks aan, probeer ook elke week wel een paar keer iets met vriendinnen of ouders af te spreken zodat ik niet alleen maar thuis zit want daar wordt ik knettergek van.

Diddl wat fijn dat jullie de datum weten, dan is aftellen een stuk makkelijker! :D

Nu ga ik toch maar even wat huishoudelijke taken doen :(

11. haha wupje ik bedoelde dat ik steeds fijner vind om samen met hubbie op de bank te kruipen ´s avonds. overdag zou ik het liefst gaan shoppen en dat soort dingen maar dat zit er even niet in.
    ik denk als de kleine er is er hier veel gewandeld wordt hoor, door de winkelstraat haha, nee en door de bossen, lekker met de hond heerlijk lijkt me dat.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Funnyme, wat een bevallingsverhaal zeg en zeker de laatste minuten. Heeft ze niks van dat getrek overgehouden?

Hier misselijk en flink pijnlijke harde buiken die soms met moeite zijn weg te puffen. Raven is nu ook nog eens veeleisend kwa aandacht (wilt perse op de pc)

13. oeh jekkia je maakt het spannend, hier lijkt het wel mee te vallen zo gauw ik iets ga doen maar zo gauw ik ga zitten doet het wel pijn maar niet heel erg.
    zullen toch wel oefenweeen blijven denk ik.

xxxxxxxxxxxxxxxx

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Freesia, allemaal goeie dingen...mooi zeg!
    Mag ik vragen hoeveel dingen je nu hebt in maat 56 (begin ook te twijfelen of ik wel genoeg heb haha). Veel plezier vanavond!

@Lindaaa, misschien inderdaad weeën :rolleyes:

@Tinkebel, gefeliciteerd met je mannetje...lekker diner hoor :D

@Jekkia, zou het nou echt vanzelf nog beginnen?

@Wupje, braaf kindje...nu nog zakken!

@Diddl, fijn dat jullie de datum weten..spannend!

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    gerommel in het forum vandaag! spannend ;)

16. @FunnyMe: Jemig, wat een verhaal :confused: ! Het is maar goed dat Sophie zich haar geboorte niet zal herinneren, want daar zou je toch een trauma aan overhouden... :(

17. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ik heb 1 ziekenhuispakje (overslagshirtje, broekje, mutsje en sokjes) daar moet nog een romper bij (bijpassend vind ik wel zo leuk.
    Verder heb ik 2 broekjes maat 56 en alleen rompertjes (waarvan maar 2 met lange mouwtjes). Bijna geen shirtjes ofzo.
    Wel een vestje en een jurkje met majot, maar om dat nou meteen de eerste week al aan te doen vind ik zielig...

18. hoi,
    vraagje ik heb nu wel steeds buikkramp maar niet echt harde buiken. iemand een idee wat dit dan weer is haha.
    ga anders zo na het eten maar even douchen of in bad, denk douchen want bad kan ik gewoon bijna niet meer uit, ook niet met hulp van hubbie.
    het moet nu maar ophouden of doorzetten maar dit is niet leuk!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Anno, zal wel de baarmoeder zijn die flink samentrekt (schijnt ook bij de voorbereiding van de bevalling te horen)

Hier nog geen oefenweeen die met regelmaat komen hoor. Heb er volgens mij meer last van omdat Raven zo aktief is vandaag (heb d'r net onder zwaar protest in de box gedumpd, buik wordt hard zodra Raven in de buurt komt ha ha)

20. als je bm samentrekt krijg je toch ook een harde buik?hier wordt mijn buik wel hard maar niet helemaal alleen een stuk, ja moeilijk uit te leggen.
    ach ja we zien wel, morgen naar de vk en dan maar eens vragen allemaal.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina