September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    @Joyce, hahaha oh dat zijn echt van die dingen die natuurlijk 's morgens, als je al haast hebt, gebeuren!!

Ik ga ook even gauw spammen, Kenji was banaan aan het eten en Joepie maakte zijn wangetjes schoon haha!

2. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    En spelen met mama :D

3. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Nog eentje

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    oh, zijn haartjes zijn nu blond, wat grappig !!

Leuke foto's !!

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Mijnkleine, wat een leuke fotows!
    @ Joyce, jaa wat wou je zeggen tegen me.. er stond alleen @ ikbenhetmaar..;)

Hier net terug van het cb.
    Linde is goed gegroeid. Ze is nu 74 cm en 9367 :D

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier goed gesprek gehad op het cb over Linde, er is een nieuwe wijkverpleegkundige dus das mooi..;)
    Samen met de kinderarts overlegd over Linde haar eetgedrag, en nieuw schema.
    Aangezien Linde een beetje is uitgekeken op de melk mag ze al over op echt grote meisjes eten.

8.00 fles
    11.00 fruit met koekje + sap
    13.00 boterham (wel fles aanbieden wat ze dan neemt is prima)
    17.00 warm eten met thee.
    20.00 fles

7. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    goedemorgen!!

mamtob:ja erg seg,dat ze nog niet weten wanneer hun 1ste kleinkind was geboren!!
    spijtig dat ze daar nu geen rekening mee hebben gehouden!

hellen:fijn dat je van je weekend hebt genoten!
    ik denk dat roos helemaal klaar is voor vast voedsel als ik hoor dat brood goed naar binnen ging!
    hahaha leuke foto!!

joyce:hahaha,was je weer gehaast!?ja dan gebeuren die dingen hè

ik zou ook zo vlug mogelijk naar de ha gaan met die hoest,straks word het te erg en moet ze aan de AB.

mijnekleine:eek:ooh leuke foto's!
    kenji is precies serieus lichter geworden van haarkleur???

8. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hier:
    alles goed met Noa,maar wat minder met mij!pppfff
    heb in 1x heel het weekend paniek-aanvallen gehad en weet niet waarom,dus vandaag naar de ha geweest en zij denk ofwel de schildklier die niet goed werkt(moe,hartkloppingen,steken bij hart,enz...) ofwel een plotse daling van veel hormonen naar weinig hormonen waardoor mijn lichaam niet kan volgen,dus heeft ze bloed afgenomen en me wat kalmeringsmedicijnen voorgeschreven en ook iets voor de hartslag te laten dalen,want die zat in rust op 125.
    dan moet ik vanavond terug gaan voor mijn blaas-ontsteking,want ze denkt dat dat komt door de bevalling,dat er een klein "defectje" is,dus straks even een potje binnenbrengen en dan overleggen of het een blaasontsteking is of niet,als dat niet het geval is dacht ze aan operatief "versterken" of zo iets,maar dat weet ik straks dan pas.

groetjes

9. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ooh leuk seg zo'n schema!
    kan linde al brood eten??
    want ben aan het denken om dat ook te doen bij noa,maar die eet nog niet echt brood,die sabbelt daar wat op.

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Owh nee ze eet rustig een hele boterham op.. het liefst nog meer..;)

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @francescaK: al eens bij tribalbaby gekeken? Die hebben zwarte outfitjes "in style"

Joyce: lekker zo'n toestand met de tankdop. Enne beterschap voor Lorenza!

Ahhh Mijnkleine: wat een leuke foto's!

Ikbenhetmaar: die Linde is ook een gevalletje Hollands Welvaren he ;) ?

Sofie: wat naar dat je zo'n last had van paniekaanvallen. Angststoornissen hebben idd veel te maken met een dis-balans van hormonen en ja...we zijn allemaal nog aan het ontzwangeren, dus het lijkt een logische verklaring. Wel vervelend!

Hier verheugend nieuws van opa-de-oppas: Roos wilde geen fles, at wel een pot fruit leeg en ligt nu zélf uit haar beker te drinken!!!!! En dat terwijl ze het ding de afgelopen periode geen blik waardig keurde. Ineens gaat het er "PLOP" zó in en drinkt ze. Net als gister met het brood. Ze gaat ineens met sprongen vooruit. Als ze nu goed uit de beker blijft drinken, dan houden we die erin. Het is nu nog anti-lek (daar kan ze ook wel de MM uit drinken) maar als het goed blijft gaan, doen we snel een normale. Daar kan ze vast ook wel pap uit drinken, of niet? Ik ben in ieder geval reuzeblij met deze ontwikkeling, want als die doorzet, is er ook geen gevaar meer dat ze uitdroogt. *BIG smile:D*

@Ikbenhetmaar: ik vond het gister best eng dat Roos zo zat te kokken. Hoe gaat dat dan bij Linde??

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    :D Ja wilde zeggen dat ik benieuwd was wat Linde nu zou wegen en hoe lang ze zou zijn :p

@ Sophie, ja kijk ff of de hoest vandaag minder word, maar anders ga ik ff langs de ha en neem ik mano ook gelijk maar weer mee.

Oh leuk, alweer zo'n schema, Lorenza gaat ook brood krijgen als ze 6 maandjes is ongeveer :D En dan lekker pap 's ochtends.

@sophie. hoop dat ze vinden waardoor het komt en doe rustig aan meid.

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam

@helen, dat is gewoon een normale reactie van baby's, dus eigenlijk niks om van te schrikken, maar snap wel dat je ervan schrikt hoor had ik ook met manolito en nu ben ik daar veel rustiger in.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hellen leuk is dat he, wat ik hier doe is het brood in stukjes (zonder korstje) en dan even wat melk erbij en dan het brood erin dippen, dan krijgen ze het makkelijker weg en kokken ze minder.

Hier even een computerloos weekend gehad voor mij (zelf voor gekozen hoor).
    Kinley was even helemaal van slag heeft zelfs dit weekend weer op 5 flessen plus warm eten gezeten. Wilde niet slapen maar ja was wel heel moe.
    Had het gisteren echt helemaal gehad, en toen begon Jan ook nog eens te zeuren over het feit dat hij vond dat ik Kinley te veel te eten gaf en dat je haar armbandje bijna niet meer zou zien.

Ach vanmiddag weer naar het cb zal ik bewijzen dat Kinley niets te veel krijgt.:D

zo en nu zo iedereen voederen

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    En melk is geen probleem ivm allergie? Hoewel..ze is op een haar na 6 maanden..kan het eens proberen, natuurlijk. of neem je dan geen koemelk maar flessenmelk?

16. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @hellen, mijn schoonmoeder deed het brood altijd in thee dippen.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ahh..da's ook een idee!

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    En wat ook een tip is, stop een stukje in haar wang, ipv recht op haar tong.. dan is het al wat zachter geworden.
    Linde pakt het nu zelf dus heb daar geen controle meer over maar die heeft er echt geen moeite mee, die heeft binnen 5 minuten een boterham op :D

19. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Thnx allemaal!
    Kenji is idd heel veel lichter geworden! Van hartstikke donker haar naar een wit koppie :D Maar Bart en ik hadden ook beide een flinke bos pikzwart haar bij de geboorte, Bart werd als kind SPIERwit maar is nu weer donkerblond en ik ben licht geworden en gebleven dus afwachten wat hij later gaat doen :D ;)

@Hellen, super dat Roos het zo goed doet nu! Pak van je hart he!!

@Sophie, oei dat is schrikken! Gelukkig dat de HA je meteen serieus neemt en stappen onderneemt, dat is in NL meestal wel anders. Wat dat betreft is de zorg in BE echt veel fijner geregeld!
    Hopelijk is het makkelijk op te lossen en voel je je snel weer goed! Weet van m'n s-moeder dat die na de geboorte van Bart ook zo'n paniekaanvallen en pleinvrees heeft gehad, lijkt me héél zwaar! Dikke knuf!

Net terug van CB en de winkel. Hij is nu 8815gr en 69cm dus nog altijd perfect volgens zijn eigen lijn gegroeid. :)

Had dit keer wéér een andere arts (heb serieus alle 6 de bezoeken een andere arts gehad ;) ...). Beetje rare vrouw ook, voelde me er helemaal niet bij op m'n gemak en ze begon meteen, nog voor ik kon gaan zitten, te zeuren dat ik Kenji op mijn schoot liet zitten omdat zitten niet goed was voor de rug en spieren of ik dat soms vaker deed etc etc... Pff ook hallo :( ;) !!

Naja, rare vrouw, dus heb maar ja, nee en amen geknikt en geen woord teveel gezegd. Verder was alles super in orde en keek ze een beetje geschrokken hoe sterk Kenji al was toen ze hem wilde laten zitten (sja meneertje wil niet anders...:))

Nog even bij de AH langs voor wat nieuw 'voer' en nieuwe Liga's 2e stap (die al zóveel fijner zijn dan 1e stap aldus Kenji haha wnat deze vallen minder en zijn makkelijker te sabbelen!)
    Aangezien we niets meer kunnen eten bij Kenji in de buurt zonder dat hij ook iets te sabbelen heeft (lees: eerst mopperen en spartelen en krijsen als hij niks krijgt :$ ). Dus voor in de noodgevalletjes, als wij avondeten dan kan hij lekker sabbelen ;)

Net een Ligatje opgesmuld en nu zit hij helemaal voldaan met een big smile naar zijn lege handjes te kijken terwijl Joepie ernaast staat te zeuren voor de laatste kruimeltjes haha!

Baal wel van de temp. buiten, het is nog altijd -2 en zo dooit de bak natuurlijk niet snel genoeg vanmiddag.. $#%$@^&& :x Het is Maart! Vanaf half December hebben we niet meer fatsoendelijk door kunnen werken!!

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    De tip van de melk wilde ik idd ook al typen :D Zo at ik als kleine Solvej 'vroeger' altijd melk-broodpap, héérlijk!

Deel Deze Pagina