September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Aloha, ben ik ook weer!

Vanmorgen zijn we weer wezen zwemmen met Kenji. Of ja, ik heb toe mogen kijken, (ben ongi ;)), en Jurgen heeft met hem gezwommen.
    Verder lekker een lambaldagje gehouden, en nu zit Jurgen voetbal te kijken op Eredivisie Live.
    Ook hebben we vandaag verse groentehapjes gemaakt. En net 1 potje al meteen aan Kenji gegeven, en gelukkig, hij vond het lekker. :D Als toetje heeft ie Danoontje gehad, en dat beviel hem ook erg goed. Dus in principe zit Kenji vort op 3 flessen, ipv 4, als ie zo doorgaat.
    Morgen nog even pap halen, zodat ik daar dinsdag mee kan gaan beginnen. Het wordt nog wel wat met die smurf van ons. ;)

2. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Op Home | Voedingscentrum, eerlijk over eten kun je wel heel veel vinden.
    Ik heb het boekje 'Alles over Afvallen' daar besteld, daar staan heel veel voorbeeldmenu's in.
    Op mijn afvalcoach hyves staan ook veel tips trouwens!

3. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Zit net op de site van het voedingscentrum te kijken.
    Op jouw hyve zal ik straks ook nog even kijken.

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo,

mijnekleine:wat is kenji echt hard veranderd hè als je die foto's ziet!!
    het gaat veelste vlug als ik dan ook terug kijk naar de foto's van noa,die is ook hard veranderd.

joyce:lorenza is ook wel een knappe dame hè!

rensje:hier rolt noa ook nog altijd niet,ze rolt en blijft dan op haar zij hangen,haar armpje ligt nog in de weg!

pluk:fijn dat het hele gezin is uitgeziekt,wel jammer voor jou schoonouders.

francescak:wat heeft jou ventje toch geluk,ontbijt op bed!!
    kan me niet meer herinneren wanneer at dat hier nog is geweest:(:D

kraamtijd:eek:oh ik was na de bevalling ook na 5 min terug op been en als vriend niet had gewilt dat ik in het ziekenhuis zou bevallen,was ik weer poliklinisch bevallen,maar aangezien vriend weet dat ik geen zittend gat heb,wou hij dat absoluut.

babijtje:ziet er een leuke camping uit!

mare:fijn dat je toch nog iets of wat hebt kunnen bijslapen!

madfwin:jij had ook een moeilijke situatie thuis seg!
    alcoholisten,is niet niks!
    mijn eerste vriendje was een alcoholist en daar heb ik het 5j mee uitgehouden,maar toen die laatste druppel kwam,wou ik er niks meer van weten,was dan ook de moeilijkste relatie van heeel mijn leven en dan ook nog de eerste relatie!

sembem:ik moet er ook zo'n 10 kg kwijt ,maar heb er nog geen zin in!
    ik eet en geniet nog veelste graag !
    maar wel knap van je dat je de knoop doorhakt!

jusi:eek:ok een heel ander eet-schema zo te horen!
    fijn dat het hem goed afgaat!

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jeetje, ik heb volgens mij heel wat gemist, zo te lezen aan jouw stukje Sofie! Alcoholisten enz. Lijkt me erg moeilijk...
    Hier alleen 'maar' een oom die alcoholist was/is, maar heb er eigenlijk weinig contact mee.

En ja, Kenji doet het goed met zijn groente. Echt fijn! :)
    Nu het brood nog... ;)

6. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hier dachten we namiddag even te gaan wandelen en daarna ergens een kopje koffie en gebakje gaan eten,jaja,wij waren net aan het wandelen,begint het te regenen,dus terug naar de auto en zijn we gaan rond rijden ,opzoek naar huisjes die te koop zijn en dan opgeschreven en bij thuis komst op internet gekeken en ja hoor,hebben een huisje gevonden wat veel potentieel heeft en heeeeeel goedkoop in prijs!
    morgen even direct bellen voor afspraak en dan misschien een handtekening zetten,want onze lening ligt start-klaar bij de bank!
    ooohhh wat ben ik blij!!!
    het zou fijn zijn eindelijk een eigen huisje en dan eindelijk van die huur af!!

noa heeft deze middag voor het eerst prinsessen-boontjes gegeten en ze vond dat zo lekker dat ze er 250gr van op-at,ik kon bijna niet volgen:$
    en sinds vandaag drinkt eens iets anders dan haar melk,heb ondervonden dat als ze kamille-thee drinkt,ze niet koud wil maar alles warm en dan gaart dat na haar groentepap nog helemaal leeg 150cc:$:$

nou allemaal positief dus voor vandaag!

mijn dagje kan niet meer stuk!

7. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    jusi:dit verhaaltje heb ik nog niet verteld omdat ik daar een hele zware tijd mee heb meegemaakt en als ik daar nog aan denk schieten de tranen me direct in de ogen.

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Nog gelachen vanmiddag trouwens.

Britt lag in de wipper bij oma thuis en ze was een beetje begonnen te het jengelen . Opa en oma probeerden van alles en haalden alle truukjes uit de kast, maar niks hielp. Op een gegeven moment zei ik, als we haar nu eens vijf minuten gewoon negeren, lekker met elkaar praten, dan valt ze volgens mij direct in slaap.

Mijn moeder kon het zich niet voorstellen, maar oke, ze deed mee. Dus wij haar drie minuten genegeerd, en ze keek nog even naar mij, oma, en duwde toen haar duimpje in haar mond en viel accuut in slaap :D:D

En ik trots, tegen oma 'ja, ik ken mijn eigen kindje wel' ;)

9. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hahahaha mamatob leuk hè als je je eigen kindje zo goed kent!

10. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Kijk....HET bewijs dat je echt wel een goede moeder bent die haar kindje heel goed kent.

11. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Begin van de middag waren we op een verjaardag en mijn schoonmoeder was daar ook. Zit me dan altijd rot te ergeren omdat ze alleen maar Semmeke of Semmie tegen Sem zegt. Grrrrrrrrrrrrrrr.....

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey ben blij te lezen dat niet alle kindje kunnen rollen. Tja die muts van cb deed net alsof hij daarin achter loopt. Daarom maakte ik me een beetje zorgen ook omdat hij kiss heeft gehad.
    Net zoals bij noa zitten zijn armpjes vaak nog in de weg, hij wil weer maar het lukt niet en dan word hij booooos!!

Bedankt voor de reactie's op ons huis, wij hebben 5 jaar geleden alles van binnen verbouwd en we wonen er op zich goed. Maar nu komt de kans dat we kunnen gaan bouwen. Tja en die willen we toch met beide handen aangrijpen.
    Krijgen dadelijk weer een 2 onder 1 kap maar dan franse boederij stijl. We gaan over 2 maanden beginnen. We hadden hele positieve kijkers gehad hopelijk horen we er nog iets van...!!

Betreft afvallen, tja ik heb denk ik geluk met mijn bouw. Zat binnen 4 weken op mijn start gewicht. Merk alleen dat de huid op mijn buik niet meer zo strak is. Maar al met al mag ik denk ik niet klagen. Maar snap heel goed als sommige hun figuur nog niet terug hebben dat je daar ontzettend van baalt.
    Moet wel zeggen dat ik me vaak ook effe niet meer de allercharmantste voel hoor. Mijn haren vallen uit niet normaal, en je kunt toch ook echt wel zin dat ik wat minder uurtjes slaap!!

@jusi leuk he dat eredivisie live, kevin zit ook ajax psv te kijken!! ach kan ik ongestoord met de laptop op mijn schoot computeren hihi...

veel liefs rensje

13. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ooohh rensje,hier sinds een week of 2 super veel haar-uitval,niet normaal,vriend klaagt er zelfs van dat er overal haren liggen.

14. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    @HAARUITVAL: Eind nov, heel december en januari heb ik daar ook heel veel last van gehad. Complete pruiken konden we er van maken. Maar zo snel als het kwam was het ook in eens weer over. Na de zwangerschap van de oudste had ik er op precies dezelfde manier en dezelfde lengte van tijd ook last van.
    Gelukkig is het nu weer over nadat ik het oa.a een aantal keer geknipt heb en de hormonsters zijn weer rustiger, dat scheelt ook las ik.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sofie, wat leuk, misschien wel een eigen huisje! :) Succes, ik hoop dat het gaat lukken.
    En Noa al aan de thee? Jeetje, Kenji krijgt eigenlijk alleen nog maar melk.

MamatoB, grappig is dat he, dat je vort precies weet hoe je eigen kind in elkaar zit. :)
    Ik had zoiets afgelopen vrijdag bij mijn schoonzus en zwager ook. Kenji zat toen bij mijn schoonzus, maar begon te jengelen. Ik zei, leg hem maar op de grond, kan ie zelf even heen doen, dan is ie wel stil. Ik zag mijn schoonzus kijken van jaja!
    Maar hij werd wél stil! :D

En nog even een vraag, ik hoop dat iemand het antwoord weet. ;) Hoeveel cc melk moeten baby's minimaal binnen krijgen? Aangezien Kenji dus nu weer een fles minder heeft.
    Hij krijgt 's ochtends (7.00), en 's middags (12.00), 180/6 cc aangeboden. Meestal drinkt ie het wel op, maar soms laat ie ook wel zo'n 50 cc staan. 's Avonds (20.00), krijgt ie 210/7 aangeboden, en ook daar laat ie regelmatig 50 van staan, soms wel 100! :$
    En de laatste weken dronk ie na het groente eten, meestal zo'n 100 cc, maar die valt nu dus weg, en krijgt dan Danoontje.
    Is dit genoeg, ivm vitamine D?

Zo, en nu ga ik eerst even shoarma bakken, Jurgen en ik hebben honger! :D Tot straks!

16. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    jusi:ik geloof dat ze tussen de 300cc en 500cc moeten binnen krijgen,maar met een toetje en die flessen kom je denk ik wel toe!

ja de kamille-thee van nutricia voor baby's vanaf 4c maand ,die vind ze heerlijk!

17. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Ik heb toevallig afgelopen vrijdag het CB nog aan de tel gehad omdat Sem zijn flessen (3) ook zo slecht drinkt.
    Zij zei dat als hij goed plast en poept hij echt wel genoeg krijgt dus het ook niet erg is als hij maar 300 ml per dag drinkt. Voor hem is dat dan genoeg.
    Omdat hij Rooibosthee zo lekker vind maken we nu 210 ml water, daar slingeren we een zakje rooibosthee door en dan pas zijn 7 scheppen voeding. Nu drinkt hij zijn flessen een stuk beter vanwege de smaak. Zonder die thee vond hij de opvolgmelk echt ranzig en weigerde het te drinken.
    Voor ons en hem een prima oplossing zo.

Conclusie: kijk naar wat hij zelf wilt drinken en hou zijn plas/poepluiers in de gaten. Hij geeft zelf aan hoeveel hij nodig heeft.

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb het niet gezien Ikbenhetmaar. Maar leveren ze ook bij de buren af?? Want ben morgen en overmorgen ook niet thuis zeg maar...

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ rollen: Britt lukt het ook nog maar heeeeel af en toe een keer 'per ongeluk' tot op de buik rollen. Meestal komt ze ook nog niet verder dan haar zij! Ze hebben gewoon allemaal hun eigen ritme. En als Enzo al staat en zit, zou ik me ook écht geen zorgen maken!

20. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hihi, zo zie je maar, mama weet het toch altijd het beste :p
    Moest echt lachen om die verbaasde blik van mijn moeder, zo van 'hey kijk, ze slaapt opeens!'
    Britt is gewoon heel lief en eigenlijk 'te' lief, zolang mensen tegen haar blijven praten blijft ze aandacht terug geven, en dan wordt ze zo moe dat ze gaat 'mopperen'. Daarom wist ik, als we haar even negeren valt ze vanzelf in slaap, en dat gebeurde dan ook :p

Deel Deze Pagina