September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @ikbenhetmaar: ow wat is ze goed gegroeid!! wat een dame is het al he!! al aan het brood!! hihihihi! ik ga eerst nog eens stoeien met de fruit en groente want doe heeft ie door zijn ziek zijn 2 weken niet gehad!
    ik geef dan ook nog ff nutrilon 1 omdat hij niet al zen vitaminen binnenkrijgt zo!
    als dit pak op is ga ik over op 2 !

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik heb nu ook nog 1 hoor, een half pak.. die eerst op en daarna krijgt ze nr 2. Het cb vondt dat prima. :)

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik ga een dame uit bed halen, ze is het niet eens met dat ze best mag gaan slapen..;)

4. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ben je lekker vrij vandaag?

5. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hier ook met gemak een boterham.
    Hoeveel moet jij in die 2 flessen doen ikbenhetmaar?
    Ik had de voedingsdeskundige hier op ZP gemaild met de vraag of Sem ook niet naar 2 flessen kon omdat hij zijn flessen zo slecht drinkt en de rest prima eet maar zij zei dat hij toch wel 500ml opvolgmelk binnen moet hebben. Nou zijn wij niet zo heel moeilijk en kijken echt niet op 10 of 20 ml maar toch.....
    Jouw scxhema zou voor Sem ook een goeie optie zijn denk ik.

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik heb manolito eigenlijk nooit brood met melk gegeven of thee.

Begon gewoon met kleine stukjes en dan steeds groter zeg maar.

7. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ik ga me ff omkleden! men moeder komt zo even op sem passen zodat ik kan gaan sporten!

heb er geen r**t zin in maar ja het MOET!!!!

8. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Heb ik idd ook nooit gedaan joyce.

9. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Heeeeeeeeeeel goed van jou meid;)

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Francescak, ja maandag's ben ik altijd vrij! :)
    Veel plezier met sporten.

@ Sembem, ik doe 210 in de ochtend fles en 240 in de avond fles en tussen de middag 180

Inderdaad komt het niet neer op 10cc ofzo hoor, gewoon je gevoel volgen, zeiden ze ook tegne mij op het cb.

Ow en ze heeft trouwens de moteriek van een kind van 10 maanden.. :D

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja , heel goed !! :D

Ik ga woensdag weer, en moet zeggen dat ik er altijd veel zin in heb, maar goed ik ga dan ook gezellig met mijn zusje.

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    ow en sembem, tegen mij zei het cb, dat ze minimaal 500 cc vocht binnen moeten krijgen.. in welke vorm dan ook.. dus willen ze vandaag niet veel melk, dan lekker diksap/thee geven dan is het ook prima!.
    Ze vertelde me zelfs dat vanaf 6 maanden je de melk een beetje als bijvoeding moet gaan zien.. dat normaal eten nu wel belangrijker werd.

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, zo das een goede motoriek dan :p Leuk dat ze alles zo snel en goed doet.

Lorenza gebruikt eigenlijk nog steeds alleen haar linker armpje en bijna nooit haar rechter armpje.

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Joyce, ag dat komt toch vanzelf?

15. Hey meiden!

Hier alles goed hoor, druk maar leuk weekend achter de rug.
    Gisteren lekker gezwommen.. :)

Vanmorgen om 09.00 bij de dokter zijn, gewandeld door die stomme sneeuw.
    Want de eczeem gaat maar niet weg.
    Dus nu inplaats van 2x.. 4x Vaseline Lanette smeren en nu ook hormoonzalf, en dat 2x!

Morgen om 08.30 in het ZH zijn, man ik heb nu al buikpijn... :(
    Voor de rest ben ik lekker in huis bezig en wacht ik op mn beeldscherm voor de pc :D !!
    Die overigens nog steeds geflipt is.. Helaas!

Hopelijk heeft iedereen een fijn weekend gehad.
    Kenji en Linde zijn lekker gegroeid !!! Goed hoor.. Linde ook lekker zwaar :)
    En Roos is op de goede weg, toppie!

Kar76, Fijn wat van je te horen.
    Ook ik schrok van je verhaal.. Wat hebben jullie een moeilijke tijd gehad zeg!
    En Bjarn slechthorend?
    Jeetje. Weet je al wat meer? Heb je ook al een gehoortest gehad bij het gehoorcentrum? Wij moeten morgen.. Alleen Gabriëlla heeft een aangeboren afwijking..
    Voor de rest alles goed gelukkig met jullie..

Nu moet ik gaan, miss tot later, dan kom ik reageren.
    Liefs

16. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Oh oke, nou we hebben vanmorgen eens geprobeerd om pap met een lepel te geven ipv uit zn fles en dat ging een stuk beter.
    Van de 180ml heeft hij zeker wel 150/160 ml in 1x op, terwijl hij over z'n fles de halve ochtend deed. Die speen duwt hij gewoon uit z'n mond met z'n tong op hou hield zijn lippen stijf op elkaar.

17. Ikbenhetmaar, ik heb trouwens nu 5 bestellingen de deur uit gedaan.. Het gaat dus rustig hier!
    Heb via MP alleen nog geen reactie's gehad..

Hoe is het met jullie allemaal thuis?

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, ja dat denk ik ook.
    Maar ga het voor de zekerheid ook maar ff aankaarten bij het cb als ik moet aan het einde van de maand, ben er toch niet helemaal gerust op.

19. Femya

Femya Niet meer actief

Jullie gaan echt te snel hoor met schrijven!!
    Ik kan het niet zo goed bijhouden...

Madwin ik weet het dat het hoofdje sterk genoeg is, alleen zeiden ze op het cb dat dat niet het probleem was, maar dat het een andere oorzaak heeft dat onder buikslapers meer wiegedood voorkomt. Ik heb net de site van stichting wiegedood nagelezen en ze zijn niet echt duidelijk, alleen dat als een kindje zelf kan draaien het niet echt zinvol is om hem op zijn rug te blijven leggen.
    Ik blijf gewoon proberen om hem op zijn rug te laten slapen, tot nu toe is het nog niet echt gelukt, maar ik blijf volhouden.

20. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ikbenhetmaar
    super leuke spam!
    hadden jullie je eigen wippertje en loopstoel enz mee genomen naar centerparcs?

de zwitsal eucalyptus heb ik ook, maar ik vind em niet zo heel geweldig helpen, ik doe Alisa desondanks wel daarmee in bad als ze verkouden is.

even een update van hier, later probeer ik nog terug te lezen en verder te reageren:

heel druk weekend gehad
    zaterdag natuurlijk met me vaders verjaardagskadoo naar de dinnershow geweest en het was super, vervolgens belt mijn pa me net dat hij me een super emo smsje had gestuurd (zijn emoties kan hij nu eindelijk weer uiten na ze jarenlang 'veilig' weggestopt te hebben)
    heb ik em niet gehad :( ben van het weekend van telefoon veranderd. misschien dat ik em nog zie als ik me sim in me oude telefoon die.. maar ach..

zondag ook een hele drukke dag geweest, veel in huis gedaan en bij de babydump wezen orienteren op een andere kinderwagen.
    wij hebben nu een driewieler en zaterdag lag Alisa bijna voor de 2e keer om in dat rotding.
    om die reden heb ik ook de bak omgebouwd voor de zit zeg maar, weet niet hoe het anders heet.
    op die manier is het gewicht anders over de 3 wielen verdeelt en rust het meer op de 2 achterste wielen.
    een buiten uitgeprobeerd en hij valt nu minder snel.
    misschien kunnen we dan toch nog wachten met een nieuwe kopen totdat een volgende kindje zich aankondigd ofzo :)

vanmiddag naar het CB, uiteraard horen jullie hoe het is geweest :)

dat was het even voor nu!
    Dikke knuffel van Alisa en mij :D

Deel Deze Pagina