September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Ikbenhetmaar; zo zie je maar dat ze zo hun schema weer aanpassen :D. Jurre heeft geen speen, heeft ie alleen in het begin gehad, daarna moest ie er niets meer van hebben.
    Hier schudt Jurre ook heel hard nee ja, vooral als hij genoeg gegeten heeft hihi

@Joyce; shopze! Het lijkt me er heerlijk weer voor. ach wat schattig dat manolito lorenza en het vermaken is.

@Eerised; inderdaad verschrikkelijk van dat meisje Milly. Ik ben in die buurt opgegroeid. Nee ik gaf gewoon de gewone danoontjes, je hebt ze schijnbaar ook met opvolgmelk, maar die zijn hier nergens te vinden

@Mare; gelukkig voor jou doen een redelijke nacht. Ik vind het toch zo superknap hoe je het allemaal doet, het is zo zwaar voor jou.

Wat een heerlijk weer meiden. Ik ga zo als Jurre wakker wordt op koffievisite bij mijn oom en tante. Ik denk dat ik vanmiddag nog maar eens even ga wandelen met Jurre, even vitamientjes op doen :D

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Welke flesvoeding heb jij dan Eerised?
    Ik heb Nutrilon Standaard, 1 & 2 zijn hier bijde 9.19 bij alle winkels.

3. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Nou Mare dat klinkt inderdaad als een redelijke nacht voor je. Hoop dat je op deze manier wat verdiende rust kan pakken...

Hier weer een nacht met maar 1x speen/troosten/toedekken!!! Alleen is de laatste fles wel weer naar laat verschoven. Hij krijgt em nu weer rond half 11 - 11 uur.

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Babijtje, heerlijk weer om lekker te wandelen! :D
    Ik ga zo ook, Linde doet tegenwoordig toch geen ochtendslaap meer..Speen aanleren zou ik op deze leeftijd niet meer gaan doen ahaha

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Elizabethje, en als je van de laatste fles nou een pap fles maakt en dan iets eerder geeft?
    Wel weer een heerlijke nacht zo voor jou toch! :D

6. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hihi
    ik weet niet, ik vind em iets te groot en te recht, beetje ala me vaders kant van de fam.
    maar ach het valt ook wel mee hoor :D
    toch ben ik blij dat Alisa der neusje er niet op lijkt :D

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik ga zo de kinderwagen ombouwen als david wakker wordt en dan misschien ook even wandelen. we zijn allebei verkouden dus dat zou ons goed doen.

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier trouwens ook stad en land afgezocht naar de begin danoontjes met opvolgmelk maar kan ze ook nergens vinden, ga Linde gewoon afwisselend de gewone "goedkopere" danoontjes geven en yoghurt.

9. Ikbenhetmaar, nutrilon forte.. voor hongerige babys..

Babijtje, ik kan die baby danoontjes oook nergens vinden! Dacht dat het aan mij lag, haha..

Elizabethje, oeh dat klinkt goed.. Miss heeft hij echt de smaak te pakken???

10. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hahahaha met zo'n heerlijk weer heeft iedereen precies zin om buiten te komen!

babijtje,hier heeft noa ook nooit een speentje gemoeten en nu nog niet.

elizabethje:mm klinkt alsof hij de nachten gaat doorslapen!

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Eerised, oow geen idee wat die hier kost maar volgends mij wel iets van 12 euro ja

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Nou ik ga lekker wandelen. tot vanmiddag denk ik! :D

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Goeiemorgen dames!

Ik heb gisteravond helemaal niet op t forum kunnen kijken want was gisteravond de hele avond op bezoek bij een vriendin die pas in de steek is gelaten door haar man. Heel verdrietig allemaal.

Egobericht
    @ s-moeder: Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Ik weet dat ik het me niet zou moeten aantrekken, maar ik word er ondertussen toch wel steeds bozer om. Zeker omdat dit niet de eerste keer is dat ze een opmerking maakte over Britt haar gewicht.
    Mijn s-moeder is al jaren geobsedeerd door gewicht, is zelf heel mager, en vindt dat de rest van de wereld ook mager moet zijn. Zij vond Britt bij de geboorte al te zwaar (3640 gram), want haar kinderen wogen bij de geboorte nog geen 2 kilo dus dat vond ze normaal. Ze is echt geobsedeerd met gewicht en ik begin het heel erg vervelend te vinden.

(Voorbeeld: Tegen mij man heeft ze een aantal jaar geleden ook al gezegd toen die een paar maanden gestopt was met roken en een paar kilo aan kwam, dat ie een dikke kop had gekregen en maar eens gauw wat moest gaan afvallen.... in plaats dat ze blij was dat ie niet meer rookte!)

Ook naar mij toe (en naar s-vader toe, en naar iedereen anders die niet aan haar size zero eisen voldoet) maakt ze ook regelmatig opmerkingen. Vorige week had ik een nieuw truitje aan van H&M, dus ik zeg, "kijk ik heb een nieuw truitje!" (heel blij)

Zegt zij; 'oh ja, leuk, dat camoufleert je buik ook wat beter zo, dit zit wat losser, zie je het allemaal niet meer zo duidelijk' :$:$

Nou, schiet mij maar lek, maar dat was volgens mij gewoon een belediging.... Ik weet dat ik niet de dunste ben, maar ik heb daar ook geen problemen mee. Ja tuurlijk, ik wil die laatste 5 zwangerschapskilo's er nog van af, maar ik heb altijd maat 38/40 gehad en daar ben ik heel content mee. Ik hoef niet zo nodig maatje 34/36 te hebben en heb daar ook totaal geen moeite mee. Ik accepteer mezelf zoals ik ben, nou zij blijkbaar duidelijk niet.

Ze geeft me ook wel eens kleren mee, onder het motto 'Mij zijn ze veeeel te groot, dus jou zullen ze wel goed passen' en dat soort dingen.

Nu kan ik het redelijk goed van me af schudden als ze het op mij richt, maar als ze dat bij Britt doet word ik des duivels. :x Britt zit precies mooi in de groeicurve, ik ben er juist trots op dat ze zo goed is gegroeid, en dat 'babyvet' gaat er vanzelf af als ze gaat kruipen of lopen. Echt, ik had haar wel een klap kunnen verkopen, zo pissig was ik. Maar dat komt gewoon omdat ze haar eigen probleem op anderen projecteert. En daar kan ik dus echt niet tegen, zeker niet als ze dat bij mijn dochter doet.

Ik heb bij gelezen en reageer zo even verder!!

Einde ego-bericht :p

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @mamatob: het blijven s-moeders hè. ik heb hier ook altijd gedoe met de mijne. en vind het ook lastig het van mij af te zetten, maar toch is dat het enige dat nut heeft. jij weet dat britt niet te dik is en jij ook niet. misschien moet je haar nu elke keer vragen of ze niet eens wat wil aankomen. ;)

15. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Goedemorgen allemaal!

Ik hoorde het vanmorgen op de radio inderdaad, Milly gevonden.. echt verschrikkelijk! En zo erg voor die ouders! (ik zou echt gek worden denk ik)

@Fightforlove
    Neehoor jij bent onze faker ook al niet J no worries :D
    Volgens mij zijn ze er niet, die hier nu de laatste maanden komen! (die we verdachten komen eigenlijk nooit meer)
    Nog gefeliciteerd met Levi :D
    Waarom mag het niet kriebelen voor nog een kindje? Bij mij kriebelt het ook hoor.. erg zelfs.. :D
    Maar wij willen wachten tot na het trouwen 10-06-2011.. alleen zoals ik het nu voel ben ik bang dat dat me te lang duurt!
    Maar het is wel verstandiger dan is Alisa wat groter en zelfstandiger J

Yeeeeey Alisa vandaag 6 maanden :D mijn grote meisje :p zaterdag ga ik een 6 maanden cadeautje voor der kopen :p hihi zo een plastic boek ofzo als je bladert met muziekjes
    Verschrikkelijk hoe hard het gaat!

@Babijtje
    Je mag het heus wel zwaar vinden dat Jurre weer elke nacht wakker wordt hoor!
    Ookal is het bij andere erger.. het is ook een soort van Gewenning, ik ben nu ook gewend dat Alisa doorslaapt en ik zou er niet meer aan moeten denken om 3-4 keer per nacht der speen te meoten gaan geven! Dan kan je me oprapen de volgende dag!
    Alleen is het hier ook veeeeele malen erger geweest, 3 uurtje slaap per nacht mocht ik blij mee zijn!
    Ik hoop dat Jurre snel weer doorslaapt! Bij ons had Alisa ook een weekje dat ze ineens weer wakker en toen moesten wij de voeding verhogen! Meer rijstebloem, meer fruit en groenete
    En toen sliep ze weer door!

@joyce
    Veel plezier in de stad! Het is lekkkkker weer hier :D en ik zit op me kantoortje L haha

@Ariel
    Nee er is nog niks besproken over de locatie! Ik had aan mijn kleine gevraagd of ze een aantal voorstellen wou doen wat voor haar aan te rijden is J maar die heeft het nu even druk met der mama denk ik..
    Ben je einde van de middag thuis ? ik heb je Freddy bij me en nog wat Nutriton wat wij niet meer gebruiken! Noah krijgt het nog toch ?

@sofie
    Ik denk dat wij die toetjes hier in de randstad niet hebben hoor :D

@Eerised
    12.85 voor een pak voeding :$
    Jeetje zeg! Friso 1 is bij de hoogvliet 7.95

@Elizabethje
    Fijn hoor, een wat betere nacht :D

@mamatoB
    Dat is echt irritant inderdaad die obsessie voor gewicht. En nog geen 2 kilo is NIET normaal als geboortegewicht, stom mens, ‘normaal’ is 7 pond als je dan toch iets ‘normaal’ moet noemen. En het valt me op dat kindjes van 6 en 8 pond de eerste 6 maanden praktisch dezelfde groeilijn gaan volgen: zie maar dat alisa 8 pond was en nu met 6 maanden even groot en zwaar is als een kindje wat 6 pond bij de geboorte was.
    En ik zou er ook gek van woorden, en op een gegeven moment keihard wat van zeggen!!
    En maat 38-40 is hartstikke mooi :D

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ Klokje rond slapen; dat doet Noah ook niet... Die gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bed. En dan slaapt ie tot 05.00 en dan word ie wakker voor z'n speen en dan tussen 06.00 en 06.30 is het echt gedaan met de rust! Rosalie slaapt gelukkig wel weer lekker tot 19.00.

@ Torties; Ik heb het lekker slapen zonder huilen boek weer ff nodig :) Als het goed is staan daar ook tips in om je kleintje te laten slapen zonder inbaker gebeuren....
    Wat kost een Bobike voorscherm en een achterzitje via jullie leverancier??

@ Grootste beeb, ik moet morgen weer met Noah naar het CB dus ben benieuwd wie dan de grootste is. Eind januari was Noah in ieder geval 68,5 cm!

@ Papa mee naar het CB; Vincent gaat hier in principe alleen mee als er prikjes gehaald moeten worden. En morgen gaat ie toevallig mee omdat ie dan vrij is.

@ Eerised; ahh je vaatwasser kapot! Ik weet hoe je je voelt! Hier ging de vaatwasser kapot toen ik zwanger was en kreeg pas een nieuwe vlak voor Noah geboren werd haha.

@ Hyves; vind ook dat het alleen voor ons vaste clubje is! Als we dan een verhaal willen vertellen dat niet iedereen hoeft te lezen of dat te persoonlijk is dan kunnen we het daar kwijt.

@ Vast voedsel; Noah die vind Rapley zelf wel heel leuk om te doen. En nu Vincent Noah een boontje zelf heeft zien eten vind hij het toch wel grappig. Dus we gaan het een beetje proberen en als die het niet meer wil dan is het eten ook zo geprakt! :)

@ Zindelijk; vroeger was dat ook heel normaal dat kinderen vroeg zindelijk waren. De vriendin van me vader vertelde dat ze haar kinderen met 1 jaar al zindelijk had gemaakt op advies van cb.

@ Ikbenhetmaar; zal zo ff een foto maken van Rosalie in dr rokje :) Had ik al gezegd dat ze weer helemaal blij was na het ziekenhuis maandag toen ze het rokje zag? Meteen grote ogen en een glimlach en MOOOOOOOI roepen haha.

@ Forum; Vin vindt het ook niks en snapt er ook niks van. Maar hij vindt het leuk voor mij dat ik hier lekker kan kletsen en me ei kwijt kan.

@ Jusi; mag ik ook weten wie jij dacht/denkt dat een faker is? En nee ik ben niet nieuwsgierig :D Bij een zondagsarmpje gaat het armpje van het kindje uit de kom. En vaak ook vanzelf weer terug, maar dat geeft wel napijn. Vaak is het de schouder dacht ik, maar bij Rosalie was het daar het vallen waarschijnlijk dr elleboog. Tenminste daar had die verpleger het over.

@ Eerised; Oee Feyenoord Heereveen. Vincent krijgt er nu al de kriebels van hahaha

@ Pluk; dat verhaal met de opa en oma klopt indd bij zondagsarmpje alleen gaat het dan uit de kom en is er geen scheurtje of breuk in het bot.

@ Naam van het kindje van l.a.d.y.m.o.i. das de naam van een Marokkaanse schrijver en tv maker ;)

Ok nog 20 pagina's.....

17. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    mamtob:s-moeders blijven s-moeder hè,ze hebben op alles wat te zeggen en weten alles vele beter.

torties:ja er is inderdaad wel veel verschil met voedingswaren tussen belgie en nederland,dat ik zelf niet weet wat jullie ginder hebben en wat niet :)
    zelf ga ik ook liever in nederland winkelen voor de dingen die wij hier niet hebben.
    maar ik dacht het al dat in nederland die toetjes niet worden verkocht.

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ Danoontjes met opvolgmelk, die staan hier gewoon tussen de normale danoontjes in de supermarkt. Mijn eerste danoontje ofzo heet het dan. En je hebt ook nog yogolino van Nestle dat staat dan weer gewoon tussen de normale babyproducten dus niet in de koeling.

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ eerised: schandalig ja wat ze je allemaal naar je hoofd slingeren als je een lekker flinke baby hebt. Ik snap het niet, je ziet toch gewoon dat Gabriella een super happy, gezonde baby is? En bovendien, wat hebben anderen daar mee te maken, 't is toch jullie kind! ;) Ik kan me daar ook gruwelijk over opwinden hoor (zie ego-bericht ;))

@ rensje: nee hoor, we denken niet dat jij de faker bent :p don't worry :D En je bent mijn hyves-vriendinnetje, dus ik wist al lang dat jij niet nep was, maar dat wist ik ook wel al van in het klaagtopic hier :D Lieve foto's van jou en Enzo!!! ***Smelt****

@ Ik zag een hele leuke op-de-kop-foto van Kinley langskomen :D:D

@ sofie: Jij doucht wel heet zeg! ;) Ik krijg al rode vlekken en jeuk als ik op 39 graden douche :D

Ehhh...ben het even kwijt, even terug lezen :D

20. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0

Ik denk dat ik de volgende keer ga zeggen dat 'die jeans toch echt je kont breed maakt' :D gewoon om haar eens te laten voelen hoe dat is. Mijn man zei laatst nog, als iemand tegen haar zou zeggen wat zij tegen mij zei, dan zou zij een week niet slapen er van!
    Wat rot dat jij ook altijd gedoe hebt met jouw s-moeder. :( wat doet zij dan?
    Mijn s-moeder kan heel gezellig en leuk zijn, maar ze bemoeit zich gewoon OVERAL mee en is stront en stront eigenwijs. Doe daarbij dus die gewichtsobsessie en dan heb je een vrij vervelende combinatie vaak.

Ik heb gisteren wel tegen mijn man gezegd, als ze zo doorgaat, gaat Britt 3,5

Deel Deze Pagina