September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Whahahahaaa..die Torties. Jij hebt zin in een potje leedvermaak, zie ik ;)

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @Ikbenhetmaar ga je dan helemaal stoppen of ga je op zoek naar iemand die het wil overnemen?

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Hellen, nee dan stop ik.. ik wil niet dat iemand met mijn levendswerk waar ik echt de afgelopen 2/3 jaar knetterhard voor heb gewerkt mee weg loopt..

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ ikbenhetmaar, jeetje meid, knuffel en dat je dan de goede beslissing maakt meid.

5. Hellen, ok dan is het begrijpelijk toch.. Als Roos bijna niet meer eet!
    en dacht ook niet dat je het bij een verkoudheidje zomaar zou doen hoor meid :) ..

Ikbenhetmaar, zo dat is een heftige beslissing. Maar wel begrijpelijk!
    Ik bedoel ik zit alle dagen thuis en heb echt respect voor werkende mama's hoor. Zonder de kindjes zo vaak!
    Succes en sterkte ermee, is een grote stap..

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik wil je niet aan het twijfelen maken meid... maar je zou het wel voor een jaar kunnen verhuren, en dan heb je wel je pand nog als je over een jaar toch weer zou willen beginnen.

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ikbenhetmaar ik denk dat ik hetzelfde zou hebben gedaan hoor. Bovendien kun je dan gemakkelijk je naam blijven voeren. Die heb je natuurlijk al wel opgebouwd!

Eerised nee..alleen een verkoudheidje is geen reden tot het inzetten van zo'n middel, inderdaad.

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Meiden ik vind het heel lief hoe jullie reageren, in mijn omgeving (behalve mijn ouders & ruben) zeggen ze allemaal, ag je werkt maar 2,5 dag das niks.. maar ze vergeten dat ik 24 uur per dag in me hoofd met de zaak bezig ben, en daarnaast nog de beursbezoeken, inkopen, administratie.. en bleeegh ik ben het zat! die knoop moet door vandaag, wil ik rust krijgen. :(

9. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ MamatoB, pand verkoop ik ook niet, die ga ik verhuren.. maar de zaak zelf bedoel ik..

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ja, het blijft lastig hoor, werken met moederschap combineren. (Alhoewel ik even veel respect heb voor thuisblijfmoeders, want die hebben net zo goed een fulltime baan!!)
    Ik zei laatst nog, ik vind mijn dochter zo leuk dat ik graag fulltime moeder zou willen worden, en ik vind mijn werk zo leuk dat k best fulltime zou willen werken ;) dus dat kan niet allebei... nu werk ik 30 uur en de rest thuis... t' is soms wel druk en hectisch, maar ik vind dat we een goede balans gevonden hebben nu.

xxx

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, ja ik snap het hoor, een eigen zaak is veel werk idd. Ik werk ook 3 dagen, maar als ik thuis ben denk ik echt niet meer aan de zaak hoor. Dan is dat gewoon afgesloten.

Maar net als mijn oom, die is natuurlijk eigenaar hier, die loopt ook gewoon altijd met de zaak in zijn hoofd.

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Toevallig had ik met allebei mijn 2 exen ook een eigen zaak, en ja..men vergeet vaak dat er veel meer tijd zit in zo'n bedrijf dan alleen je openingsuren. Het vergt best heel veel inzet en tijd en als het je eigen zaak is kun je dingen nu eenmaal niet laten versloffen.

*geeft Ikbenhetmaar een ferme schouderklop*

Volgens mij gaat het met de online business toch ook hartstikke goed???

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    ohww zo... oke... dus het pand blijft wel in jouw eigendom.. dat is wel heel goed, dan kun je altijd nog beslissen het over een jaar (of 2, 3) weer op te pakken!! Dan ben je het pand niet kwijt! das toch wel heel positief vind ik.

14. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ikbenhetmaar: Ik heb met mijn ex ook een zaak gehad. Ondernemer ben je niet parttime, ondernemer ben je 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Dat kost heel, heel veel energie. Dus ik begrijp je volkomen!

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja online gaat goed hoor, de zaak gaat ook als een tierelier, dat is het hele probleem ook echt niet. maar men wat gaat het aan je hart als je je levenswerk voor je gevoel op moet geven.. maar sinds de zwangerschap zit het me al niet lekker en na een paar slapeloze nachten ben ik zover dat het NU moet gebeuren wil ik niet gaan instorten.

16. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ik begrijp het ook, mijn vriend vraagt ook weleens aan mij, wat als mijn oom aan mij zou vragen om het samen met mijn neef over te nemen, dan zeg ik ook latijd dat ik dat niet ga doen, omdat het gewoon te veel werk is.

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Dan is het de juiste keuze meid, ookal doet het pijn. Als je elke dag thuis bent en je kleine meid kan knuffelen en met haar kan spelen, zal dat vast en zeker een grote troost zijn voor je! xxx

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, je maakt vast de goede beslissing meid !

19. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Nee ik ga dan wel 1 a 2 dagen ergens werken, wil niet 24 uur per dag thuis zitten.. wil gewoon de dagen blijven werken wat ik nu ook doe maar niet meer continue met de zaak bezig zijn.. gewoon als ik vrij ben van het werk ook echt vrij zijn.

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    ja precies, dan heb je rust in je hoofd.

Deel Deze Pagina