Resprect hoor Hellen, 6 tot 8 x per dag voeden. Ik had de pijp allang aan Maarten gegeven. Even een leuk verhaaltje: Ik sprak laatst een gezin waar ik gekraamd had een tijd geleden en dat kindje weigerde ook de fles. Aangezien die moeder het bijna niet meer trok en die mevr merkte dat zij alleen nog maar met voeden, aanleggen enz bezig was en aan haar man merkte dat hij steeds zo teleurgesteld was als ze weer eens niet samen weg konden omdat het kindje de fles niet pakte zijn ze heel rigoureus gestopt en gezegd: Mijn gezin is erg belangrijk en van flesvoeding worden ze ook groot en net zo lang die fles aangeboden tot het kindje het van de honger wel pakte. Heel spartaans zou je denken maar hun vonden rust en regelmaat erg belangrijk voor hun gezin en ze kregen een heeeeel ander, veel meer tevreden kind. ze zaten echt in een vizueuze cirkel. Ik ben er van overtuigd dat rust en regelmaat erg belangrijk is voor een gezin.
Hier ook rust en regelmaat! Daarom slaapt Noah ook alleen maar in z'n bedje of in de wagen als we onderweg zijn. En krijgt hij op vaste tijden z'n voeding en hebben we iedere avond hetzelfde bedritueel!
Hier ook Ariel, ik zal een zeikerd zijn hoor maar weet zeker dat het het beste voor de kids is. Ze weten precies waar ze aan toe zijn en wij ook. Neemt niet weg dat Sem overdag ook een enkele keer zijn bedje niet ziet maar in de auto slaapt omdat we een keer weg moeten hoor.
Regelmaat hoeft niet perse altijd met tijden te maken hebben, vind ik. De dagindeling is hier heel duidelijk vastgelegd, zoals ook het ochtend en avondritueel. Alleen als je op verzoek voedt (en dat wortd nog altijd aanbevolen) dan wisselen de tijden en de frequentie onder invloed van allerlei variabelen. Op werkdagen stem ik mijn voedingstijden af op het feit, of Roos bij opa & oma of op het KDV heeft gegeten ( ze krijgt dan lepeltjespap) of niet. En ja..het is erg vermoeiend zo, met 9 uur per dag werken, heen en weer rijden etc. Er is zeker wat te zeggen voor de methode die dat gezin heeft gebruikt, Sembem. Alleen Roos is enorm koppig en aangezien ik een paar weken geleden nog bij de huisarts zat met de verdenking dat Roos begon uit te drogen, ben ik huiverig voor zo'n methode. Want ze heeft een héél lange adem, als het gaat om wachten tot mama er weer is. En wat ik al eerder zei: schuldgevoel speelt ook wel mee. Het is het enige wat ik nog voor haar kan doen. Ik heb de zorg voor haar toch al grotendeels (een te groot deel, zo verwoord ik dat misschien beter0 en tegen mijn gevoel in, moeten delegeren aan anderen. Da's niet makkelijk....
Ik snap je helemaal hoor hellen, uiteraard voel je je schuldig , dat bewijst alleen maar dat je een prima moedergevoel hebt en dat verhaal van die mensen schoot me toevallig te binnen en dacht ik post het even. Aan de andere kant: voeden op verzoek kunnen ze leuk adviseren maar sommige dingen kunnen nu eenmaal niet altijd en IK denk dat de kinderen zich op een gegeven moment ook wel eens aan moeten gaan passen aan het gezin ALS!!!! het gezin er onder gaat lijden. Snap je wat ik bedoel????
Ja, het blijft denk ik een moeilijke situatie. Ik snap wat Hellen zegt heel goed, en ik snap ook volkomen wat Sembem zegt. Wij zijn moeten stoppen met borstvoeding omdat er bij mij absoluut niks uit kwam (geen druppel!) en daardoor zijn wij al na een aantal dagen op de fles over gestapt. Het is inderdaad zo dat BV het beste (gezondste) is, maar het voordeel van FV was dan in ons geval dat er meer regelmaat kwam, dat Britt heel tevreden was en door begon te slapen (maar ja da's niet gek want uit mijn tiet kreeg ze niks ), en dat we de zorgtaken wat meer konden verdelen. Ik ben verder ook helemaal VOOR regelmaat. Ook wij hebben een vast dag ritme afgestemd op wat het beste is voor Britt. Ze slaapt 's nachts een uur of 11, 's ochtends nog een paar uurtjes en 's middags hooguit een uurtje. Daarna is ze van vier tot zeven/acht wakker, tot ze haar laatste fles krijgt en gaat slapen. Ik merk dat ze daar heel tevreden van is. En Hellen, ik begrijp je schuldgevoel wel, ik werk ook rond de 30 / 32 uur per week, en voel me ook regelmatig schuldig dat ze zo veel door anderen verzorgd moet worden. Van de andere kant; ik probeer altijd te relativeren; hoe veel weet ik nog van voordat ik vier/vijf jaar was? Ik heb daar geen herinneringen van. En zolang ze met liefde en aandacht verzorgd wordt, voel ik me er goed bij. Daarbij is het niet iedereen financieel gegund om fulltime huismama te zijn, en is het ook goed dat moeders kunnen blijven werken. In ons geval zouden we het financieel niet redden zonder mijn salaris, en vind ik mijn werk ook erg leuk, dus zou ik het ook lastig vinden die keuze te maken. Wel denk ik vaak; ik zou best drie dagen willen werken, of 20 uur, dan heb je wat meer tijd voor je kind. Maa rhet is nu eenmaal niet zo. Je bent echt GEEN slechte moeder, je roeit met de riemen die je hebt, en je doet alles voor je kind dus je doet het goed! Pff..heel verhaal geworden er ligt hier iemand heel veel aandacht te trekken naast me in de box, ze wil haar flesje dus ik ga maar weer eens! xxx
In ons geval lijdt mama er toch wel wat onder ... Papa niet..die heeft geen tiet (tja..dat rijmt dan weer zo leuk)
Misschien heb ik het verkeerd hoor. Maar uit jou verhalen komt het op mij heel erg over als je doet omdat je het MOET doen van jezelf. En dat je de BV meer als last ziet, misschien is dat ook wel het struikelblok?
Het is maar net wat je van je zelf vraagt denk dan maar.. en als je dan ook nog een een doorzetter, perfectionistisch, eigenwijs en koppig bent.. ik doe maar een gokje
voor de rest bemoei ik me er niet al te veel tegen aan.. want ik denk dat de grens tot waar ik er reeel over mee kan praten bereikt is
Ik ben er vandaag weinig geweest, excuses.. Vanavond ben ik er ook al niet..heb een afspraak om 19.00 dus moet nu al met het eten beginnen. Knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken! Xx
Tjonge jonge wat kletsen jullie weer zeg dames. Madwin een dikke knuffel en heel veel sterkte meid Hellen wat ongelovelijk k*t dat er nu ook nog een vervoersmiddel bij jullie de geest geeft. Helaas heb ik geen auto over, en ben ik ook niet technisch ingesteld, dus ik ben bang dat ik weinig voor je kan betekenen. Hier vanmiddag lekker buiten geweest, Kylian heeft gespeeld met de honden van de buren, balletje gooien en die werd dan weer opgehaald. Loopt die op de buuv af, knuffelt haar en zegt aaaaaaaaah E ik ben toch zo verliefd op jouw Groetjes Anita
hallo, alles wel gelezen hoor. hellenh nee,nu valt jullie vervoer ook nog eens weg!! hopelijk vinden jullie snel een oplossing. hier ook de hele namiddag weg geweest,nog effe de laatste spulletjes gekocht voor de jongens die vanavond op kamp vertrekken en natuurlijk een terrasje gedaan! ze zeiden op tv dat het vandaag ging regenen,nou ik heb geen regen gezien,het is nog heerlijk buiten,alleen iets minder warm dan gisteren en noa heeft heerlijk geslapen in de buggy. ikbenhetmaar:mijn betaling al binnen?