September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    ***geeft Francesca een schop onder d'r kont! *** :p

Ja, is ook eigenlijk wel zo wat je zegt, mijn man spreekt haar ook wel aan. Het vervelende is wel dat zij meestal die ergste dingen zegt als hij er niet bij is, omdat ze weet (aanvoelt) dat hij dat soort dingen niet pikt. Mijn man is heerlijk direct (tegen iedereen), en ik ben dat ook, maar bij mijn s-moeder heb ik toch een 'drempel' want tja, t is toch mijn s-moeder en niet mijn eigen moeder. Tegen mijn eigen moeder durf ik veel eerder iets te zeggen als ze iets doet wat me niet bevalt.

2. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello

oh meis wat fijn!! ik ben super blij voor je!!!! :)

3. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Wat een super nieuws Kar, dat kon je wel gebruiken he!!!

4. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Mij komt sam28 niet bekend voor maar heb ook niet de gehele zwangerschap meegekletst. Ben er even uit geweest toen.

5. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    morguu!!!

wupped:welkom hier!!

rensje:fijn dat hij heeft doorgeslapen!!
    hopelijk houd hij dat nu vast,dan zijn de onderbroken nachten gedaan!

ja dat zijn schoon-moeders hè die drijven hun wil altijd door!
    eefe komaf meemaken en zeggen dat het jou kind is!

jusi:eek:h bij kenji wou de pap niet lukken!?
    daarom wil ik er bij noa nog niet mee beginnen,ben ook bang dat ze dat niet wil eten.
    maar eigenlijk zou ik het wel eens moeten proberen.

mamatob:nou das wel mooi meegenomen die pap!!kom je wel een tijdje mee toe als britt ertegen kan!

saartje ken ik ook niet,maar ik ben hier pas echt actief beginnen mee te schrijven toen ik al bevallen was.

francascak:nee geen zin om te stofzuigen,maar die schop wil ik je wel geven:D
    ***schop onder je kont,stofzuigen jij!!****

hier ook een goede nacht,maar toch wat raar.
    ze lag er pas in om 21.10u en deze morgen heeft ze liggen te huilen in haar slaap,ik dacht van te dromen,maar deze ochtend toen ik terug wakker werd,dacht ik van krampen,want ze heeft gisteren 2 yoghurtjes op,maar ze is na 2min ofzo terug inslaap gevallen tot deze ochtend 08.30u.

vriend moest vanmorgen om 6u beginnen te werken en hij is ziek,zit nu bij de dokter,dus hopelijk gaat hij het hele weekend niet moeten gaan werken.
    hij heeft (tot nu toe) wat last van keelpijn,maar met de juiste medicatie zal die pijn vlug afnemen en kunnen we misschien nog iets gezelig gaan doen.
    ik was al aan het denken om een dagje zee ofzo.

groetjes

6. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    oohh gelukkig seg!!
    de spanning is er vanaf en nu kan hij nog rustig herstellen en moeten jullie je geen zorgen meer maken,super!!!

7. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello

"bedankt voor de schop":D:D

ik snap heel goed wat je zegt!! tegen mijn moeder zeg ik ook alles!!!! maar niet tegen men schoonmoeder!! ik had ook meer moeite met sem bij haar achterlaten dan bij men eigen moeder!! en ze doet het net zo goed en is net zo lief voor hem maar dat is gewoon een gevoel! je moeder is eigen he!

Over moeders gesproken : met die van mij gaat het niet zo best. Haar contract is niet verlengt en zit nu dus zonder baan. Hier is ze echt verdrietig om want ze had het ontzettend naar het zin!!
    Ook heeft men moeder nog veel "problemen" waar ze niet over praat. Nu komt alles eigenlijk naar boven en gaat ze door een ontzettend diep dal! al sinds onze geboorte doet ze alles om het ons (lees mij en mijn broer) naar het zin te maken! ten koste van haarzelf! Zeker sinds mijn ouders gescheiden zijn! sinds die tijd is die behoefte voor haar nog groter geworden! Helemaal niet nodig want zowel ik als mijn broer hebben ieder een eigen huis! ik heb al een kindje en mijn broer en schoonzus zijn bezig voor hun eerste!
    Ze blijft maar vechten en vechten terwijl het niet nodig is! Ze zit met zoveel dingen (waarschijnlijk ook nog van de tijd met mijn vader) maar ze praat nergens over! dit eist nu zijn tol!
    ze heeft wel een nieuwe man ontmoet maar die steunt haar nu helemaal niet!! ben zoooooo boos op hem!!! men moeder steunt hem overal in en hij laat haar nu vallen!! nu ze op haar zwakste is zegt hij ineens dat hij een time out wil!! wat voor hondel*l ben je dan!!!!

Dus iemand nog een lieve alleenstaande vader in de aanbieding?????

ZO sorry hoor maar moest het even kwijt!! ben zo verdrietig dat men moeder er alleen voor staat!!! en tegen ons praat ze niet omdat ze niet wil laten merken dat het niet goed met haar gaat!

Ik denk dat het goed is als ze wel eens met iemand gaat praten!! het moet er toch eens uit!! want volgens mij zit je op een bepaald moment vol!!

*sorry voor men ego bericht*

8. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ontzettend fijn bericht!!!
    En dan mag je best ego zijn hoor!!!
    KNUF!!!

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Er gaat hier ook geen lampje branden...

10. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Franceska: Gefeliciteerd met Sem zijn Guppie diploma! Heeft onze oudste zoon ook ;) Net als Guppie 2 en 3 en Puppie 1, 2 en 3.
    Binnenkort mag hij op zwemles, hopelijk gaat dat net zo snel!
    Het is alleen jammer dat er alleen 17 maanden tussen hebben gezeten waarin hij niet heeft kunnen lessen.
    Wat ontzettend rot voor je moeder! Zo'n man verdient ze niet!!! Helaas geen pappa voor haar in de aanbieding. Maar hopelijk vindt ze wel weer een lief iemand!

Verder wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie lieve reacties op mijn moeder!!!
    Ik mocht vandaag uitslapen, maar ben meer gebroken dan gisteren...
    Oh wat ben ik moe. Ik zal me zelf zo maar even een schop onder mijn kont geven om te gaan douchen en aankleden...
    Fijn weekend allemaal!!!

11. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @madwin dank je wel!! en je hebt helemaal gelijk! ze verdient veel beter dan hem!!!

Oh voor jou is het ook ontzettend k*t!!!
    heel veel sterkte in deze tijd!!!
    balen dat je je niet uitgeslapen voelt!!
    Dikke knuffel voor jou!!!

12. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Welkom Wupped en heel veel plezier hier (maar dat zal wel lukken);)

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wupped welkom

Sam28 komt mij in ieder geval niet bekend voor.

Kar wat een goed bericht zeg.

* Schopt iedereen onder de kont die het nodig heeft*

Hier was het vanmorgen tegen 4.45 uur bal. Kinley werd huilend wakker, dus schone luier, dentinox en een zetpil en weer naar bed.

Half uur later huilde ze nog, volgens Jan verwende ik haar ook veel te veel en ze wist dat ik dan toch welk kwam.
    Weer 10 minuten later ben ik een papfles gaan maken, die slurpt ze echt als een zotte leeg en dan kan ik haar zo weer in bed leggen en brabbelt ze zichzelf weer in slaap.
    Voor mij dus een teken dat ze dan toch echt honger heeft en dat ze misschien overdag toch niet genoeg binnen krijgt en dat ik er dus over nadenk om haar voor het brood en voor het warme eten (wat ze dus slecht doet de laatste week) gewoon een kleine (150) fles te geven.
    Nou had ik jan daar op de achterste benen zeg, ik zou haar overvoeden en ze zou veel te dik worden op die manier.
    Niet leuk dus maar toch blijft dat kleine stemmetje in mijn hoofd zeggen dat ze gewoon niet genoeg binnen krijgt op dit moment en dat ze dus echt dat extra flesje nodig heeft.

Groetjes Anita

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Goedemorgen!
    Linde heeft geslapen van 19.00 t-m 8.45. Jeetje wat een slaapkop he :D

@ Francescak, jaaaaa gefeliciteerd Sem met je eerste diploma.
    Zullen we een keertje samen gaan zwemmen, misschien heb je tips voor me, want Linde vind het 3x niks. :(

@ Wupped, ook namens mij welkom! :D

@ Kar, Fijn dat de onderzoeken goed waren, had gisteravond je hyves al even gelezen. :)

Heb ik iets belangrijks gemist.. want ik was gisteravond er niet.. (mag ook in de krant he hahaha)

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Pluk,
    Wat krijgt Kinley normaal op een dag dan?

Linde eet:
    8.00 180 cc fles sochtends
    10.00 fruit (groot potje)
    12.00 2 boterhammen met smeerkaas of iets dergelijks
    15.00 liga
    16.30 yoghurt
    17.30 warm eten (groot potje)
    20.00 avondpapje van Bambix geloof ik.

16. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    @francescak Feli met het zwemdiploma, het lijkt me een erg mooi mijlpaal :) Tja daan is erg snel , zegt het cb ook .
    Moest zelfs bij 5 maand al me voeding aanpassen richting 6 zodat ie een beetje de stoffen kreeg waar zijn ontwikkeling om vroeg.

inmiddels krijgt daan ochtend pap, avond pap en in de middag brood en melk (koud.) en een bak yoghurt. dus dat aan gaat is het prima. nog eventjes en dan eet ie lekker met de pot mee :)

Een baan vinden valt niet mee momenteel, ik ben zelf werkloos geraakt gedurende de zwangerschap.
    En het valt voor mij niet mee op mijn professie om iets te vinden .IIG succes met zoeken meis.

@ sembem ,sofie28,pluk ,Ikbenhetmaar: thnx, en gaat zeker wel lukken

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    We hadden dus

7.30 uur fles pap ( 200 cc)
    11.00 uur brood met melk
    15.00 uur fruit (ze eet een half potje op)
    16.30 uur warm eten met toetje (ze eet ongeveer de helf van een groot potje)
    19 uur fles pap (200 cc)

De laatste week komt ze dus vaak om 5.30 uur voor de eerste fles pap
    en om het dan vol te houden tot 11 uur krijgt ze dan om 10 uur fruit (ze eet de helft van zo'n potje op, de andere helft krijgt ze dan om 15 uur)

Groetjes Anita

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Pluk, kan het niet een sprong wezen?

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nah..moeten is misschien wel een iets te groot woord, want ik heb altijd al BV willen geven, als ik dacht aan een kind. Ik vind het ook heerlijke momenten samen met Roos, die ik -dat weet ik zeker- ook erg zal gaan missen later. Het is alleen de combinatie van alleen zijn, zoveel uren werk en het feit dat ze (misschien wel juist door alle spanning die dat soms met zich meebrengt en die de productie ongetwijfeld beïnvloed) nog steeds vaak 's nachts ook blijft komen. Daarmee kom ik dan een beetje in een vicueze cirkel terecht, snap je?

Twinkle: wat een lieve meiden ( en mannen) hier he! Roos kan soms ook heel wisselend slapen ja. Soms de hele dag vrijwel niet en dan ineeens bijna een hele ochtend of middag weer wel. Maar is dat met ons ook niet zo?

Ariel: ken jij die gast? Ieww...scary!

Merakli: goedzo dat je het uitzendburo van repliek diende! Roosje is ook al zo dol op yoghurt. Met of zonder liga erin, dat maak ze niets uit :) Dat geklets is zooo leuk om naar te luisteren. Ik kan daar echt van genieten. Ze begint nu echt bababa enzo te doen. Zo cool!

FrancescaK gefeliciteerd met het zwemdiploma van je zoon! Bah..wat een nare kerel zeg, die vriend van je mams. Ik heb wel een lieve vader, hij is alleen niet alleenstaand.

Ha Wupped: welkom hier hoor. Wat een leuk kereltje is Daan!

Rensje: fijn dat Enzo door heeft geslapen. Dat ius heel wat waard he? En ja..ik kan niet meemopperen over schoonmoeders, die van mij leefde al jaren niet meer toen ik Han tegenkwam.

Jusi: ongeduldig manneke is die Kenji :D Gelukkig wil Roos ALS ze zin erin heeft, wel; een bordje pap leegeten. De ene keer wel, de andere niet. Maar: net als met het fruithapje moet je wel in een enorm tempo doorlepelen, want het gaat mevrouw ook vaak niet snel genoeg!

Kar: wat ontzettend fijn dat de scans goed waren!!!!

Madwin: uitslapen helpt nooit zo goed tegen mentale vermoeidheid..zelfs al uit die zich lichamelijk. En zelfs al is het ook deels fysieke vermoeidheid: op het moment dat je het je toestaat om even tot rust te komen, zul je vaak ook merken dat je dan pas écht voelt hoe moe je bent, niet? Gun jezelf wat tijd, wees lief voor jezelf en pik gewoon af en toe even een extra rustmoment wanneer die kans zich voordoet. Slapen hoeft niet zozeer, maar even lekker ontspannen met een mooi boek, muziek of uitgebreid in bad kan echt helpen!

Pluk: probeer het extra flesje eens..je merkt toch vanzelf of het dat is of niet? Jammer dat je man je gevoel niet serieus neemt...

Ikbenhetmaar: geef je de liga zo uit het vuistje aan Linde? En hoe gaat dat? Ik heb nu tweede stap liggen en ben nog een beetje huiverig voor hoe dat zal gaan als ik het zo aan Roos geef..

Hier een geweldige nacht. Om middernacht nog even gevoed, om 3 uur miemelde ze even maar met de speen ering sliep ze door tot half 7. Toen gevoed en toen werd ze pas weer wakker om half 10!! Waaaaaarom doet ze doordeweeks nu niet zo? Iemand enig idee?
    Lief is gelukkig weer hier, wij hebben de 3 uit 3 regel gebezigd ;) en vanavond zijn wij en mijn ouders bij mijn vriendin te eten uitgenodigd ( die van de cavia) Zij en ik zijn oude buurmeisjes en al bevriend vanaf het moment dat wij van onze moeders buiten de poort van ons huis mochten gaan spelen. Zij is 37 en ik 38 dus tel maar even uit hoe lang we dan ongeveer dinnetjes zijn :)

Het autogebeuren is weer een beetje bezonken en we zullen zeker nog even contacten met Madwin en Ikbenhetmaar. Wie weet...wie weet!

Misschien meld ik me nog wel een keer hier deze dagen, maar voor het geval dat niet lukt wens ik jullie allemaal een supermooi weekend toe!

20. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Hellen,
    Ik breek een liga door midden, en geef har dat in haar hand, heeft ze zo op. sabbelt ze helemaal op en ze heeft natuurlijk ook al 5 tanden!

Deel Deze Pagina