September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Ariel, zo dan jij bent lekker bezig met reageren :p

en Nieuwerburg waar ligt dat ??

2. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ariel, waarom vind je het teveel gedoe om de Rapleymethode uit te proberen met Noah? Wij gaan dat hier straks ook doen, hoor, en Gabriël is ook niet de sjofelste eter!

Kan ik me voorstellen, Joyce! Ik had me hier gruwelijk vergist in de pijn, want die bevalling van Gabriël ging echt té makkelijk..

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @Andi, bij mij was het dus andersom, de bevalling van mano was een drama, had gewoon niet verw8 dat het ook makkelijk kon.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ikbenhetmaar, de belangrijkste reden is toch wel geld. ;)
    Op het moment staat er niet veel geld meer op onze spaarrekening, en ik ben er natuurlijk ook op achteruitgegaan nu ik minder werk. Dus we willen eerst ons vakantiegeld beuren, zodat we onze vakantie en een nieuw bankstel kunnen kopen. Dan hebben we weer ademruimte met geld enzo. ;)

Torties, ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, dat je de bevalling nog steeds aan het verwerken bent. Tenminste, voor mij geldt dat ook. Maar ja, bij mij was het juist andersom, Kenji was er bijna niet meer geweest...

En ja, wie weet, ben ik de volgende. :D

En om 15.30 pas! Dat kan niet hoor, dan ben ik er niet meer. :p

Zo zeg, het is echt niet normaal hoe druk het de laatste 2 dagen hier is! Hoe kan dat?! :$
    Ik probeer wel mee te schrijven nu, maar volgens mij zijn er alweer 2 pagina's bijgekomen ofzo. :D

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    ikbenhetmaar dat is ronduit kut (nu maar hopen dat ik niet geband word voor dit woord). Maar als jullie echt een tweede willen dan zou dat dus via een niet natuurlijke weg zoals draagmoederschap of adoptie moeten.

Kylian gaat straks (net als papa) naar een christelijke school.
    Ik ben niet christelijk opgevoed en ga dus ook niet naar de kerk laat staan dat ik er al lid van ben.
    Papa heeft jaren geleden (hij was geloof ik 15 of 16) de keuze gemaakt dat voor hem geloven niet zit in het naar de kerk gaan en heeft zijn lidmaatschap op een gegeven moment opgezegd.
    Ondanks dat wij ervoor gekozen hebben om het zo te doen willen we Kylian wel het pakketje meegeven zodat hij later (net als papa) zelf de keuze kan maken.
    En ondertussen leert mama dan gezellig met Kylian mee en gaan we op speciale dagen (als Kylian met school iets heeft in de kerk) gewoon met hem mee.

Voor de rest is het gewoon een goede school, gemoedelijke sfeer en zal hij de eerste 4 jaar een ib-er hebben.
    Dit is iemand met een opleiding tot leraar (of lerares) en die de eerste 4 jaar de kindjes persoonlijk in de gaten houdt en eventueel in kan grijpen als er iets verkeerd drijgt te gaan.
    b.v het blijkt dat een kind voor of achter gaat lopen op een bepaald gebied en hier dus extra aandacht voor nodig heeft.
    (misschien iets voor Mare ;))

Groetjes Anita

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    zo ik heb 6 setjes opgehangen en vind het mooi geweest voor vandaag :D

@ Ariel, jeetje en dat via je mobiel, respect! hahah

Ow ik lees dat jij eerst laat wennen aan voeding nr 2, ik dacht gewoon over te stappen.. heb nu nog minder als een half pak 1, zal ik anders ook 2 maar open maken en haar laten wennen?

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    weet niet meer hoe ik dat heb gedaan met mano, volgens mij ben ik ook gewoon in 1x over gegaan.

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Pluk, ja dat is zeker k*t, maar we weten wel zeker dat we geen adoptie of iets dergelijks willen, we zijn super blij met Linde en het is niet anders.
    Maar het voelt zo raar om op deze leeftijd al " afgeschreven" te zijn.

9. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    @ Joyce, oh, da's dan juist een hele mooie meevaller! Dat hoor je normaal gesproken wel vaker.. Ik heb gewoon domme pech gehad dat dat bij mij niet het geval was.. ;)

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Pluk, ah vandaar. Ik dacht even dat jullie in zo'n zwarte kousendorp woonde. ;) Niet dat ik iets tegen die mensen heb hoor! Maar meestal wel uh.. apart volk..

Ikbenhetmaar, ik ben ook niet ineens overgestapt op 2 hoor. Ik heb het net zoals Ariel gedaan.

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Jusi, ik snap het! :) En ik vind het heel verstandig dat je dan even wacht. :)

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Eeej...het is Hortensia hoorrrrrrrr;)

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Andi, was gabriell dan zo snel geboren ofzo? Linde in 3 uurtjes en dat voor een eerste :)

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, das snel ja :D Lorenza was binnen 5 uurtjes ofzo geboren wat ook erg snel is, na de bevalling van mano waar ik 12 uur over heb gedaan (wat dan wel weer gemiddeld is natuurlijk.

@andi, ja het was wel een meevaller, maar toch duurde het wel een tijdje voordat ik het een plekje kon geven (klinkt ook weer raar misschien)

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Overstap van 1 naar 2 kan gewoon in 1 keer mits je hetzelfde merk neemt (hier dus zo over van Friso comfort 1 naar Friso comfort 2)
    wil je een ander merk of soort dan moet je gaan mengen om ze zo te laten wennen.

Rapley hier geprobeert met een boon nou daar stikte ze zowat in, aardappel daarintegen gaat wel weer goed en banaan ook.
    Maar voor de rest de ene dag een potje en de andere dag vers (omdat ze in het vers niet zo goed eet).

Brood hier het eerste plakje op haar 6 maand dag gegeven, om het te vieren

Melk gewone melk kunnen ze vanaf 9 maanden verdragen (mits ze geen kma hebben natuurlijk) maar de meesten stappen met 1 jaar over. Kylian is met 8 maanden al overgestapt omdat die toen alle kunstmelk weigerde en na een week vond de voedingsdeskundige dat het verstandiger was om op gewone melk over te stappen.
    Wij zijn toen begonnen met karnemelk omdat dit makkelijker te verteren is door de darmen.

Ariel leuk hoor nieuwe meubels uitzoeken, weet je al wat je wilt.

Groetjes Anita

16. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

denk echt nog wel vaak terug aan de bevalling en kraamweek..zo heftig allemaal en de tijd gaat zo snel

ik weet ook nog heel goed 3 dagen na me bevalling dat ik zo eigenwijs was als de pest en ik perse naar de winkel wilde om een setje te kopen voor levi..ik in de auto gestapt stond in de winkel en zag echt de hele wereld draaien voor me...
    was blij dat ik veilig thuis was haha..vriendlief wilde me ook wel tegenhouden maarja ben eigenwijs en de kraamverzorgster was er nog niet ik dacht gauw ff voordat ze erachter komt dat ik weg ben kwam ze duss iets eerder...:)

zooo nu ga ik echt ff wat doen..tjonge wat ben ik lui vandaag:)

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Manolito lust geen melk.
    Dus heb hem best lang groeimelk gegeven, maar dat wil hij nu ook niet meer, dus krijgt hij nu meestal melk met een smaakje.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    whahahaah klopt ben geloof ik een beetje in de lente sferen.
    Kan niet wachten tot mijn hortensia's weer gaan bloeien en ik heb tegen jan gezegd (nou ja meer geeist) dat ik weer een klimhortentia in de tuin wil (de oude moest weg omdat de schutting vervangen moest worden)

Groetjes Anita

19. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Mamtob; dentinox hebben we inderdaad, maar daar kan Jurre niet zo goed tegen, iedere keer als we het er op doen dan moet hij spugen.

@Twinkle; Het fruit is van de olvarit heet frutapura. Zitten per 4 plastic bakjes met een kartonnen omhulsel er omheen, staat bij de potjes fruit in de supermarkt. Kruidvat heeft ze ook van eigen merk.

@Torties; wat fijn dat Alisa weer zo lekker gegroeid is. Hier adviseerde ze juist volle yoghurt ipv magere.

@Hellen; ach heerlijk dat er een bord pap in ging!

@Eerised; kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Is het gehoorverlies dus toch nog meer als dat de vorige keer gemeten was. Dikke knuf meis!

@Pluk; heerlijk dat Kinley mooi via de lijn groeit!

@Torties; je maakt me nu wel nieuwsgierig met je HAP verhaal

@Ariel; Jurre is nu 7 maand en krijgt sinds een aantal dagen brood. Wat leuk dat jullie gaan kijken bij een huis, ben benieuwd.

Nog een kindje; hier willen we heel graag een tweede. Maar op wat voor termijn weet ik nog niet. Het liefste zou ik niet meer dan 2 jaar tussen de kleintjes willen hebben zitten, maar of dat ook gaat lukken dat weet je natuurlijk nooit.

Hier weer terug van het cb Jurre is nu 72,5 cm en 7715 gram een lange dunne dus.
    De tip voor het weer laten doorslapen was om hem geen eten meer te geven ;s nachts. Doordat hij ziek is geweest en weinig dronk kreeg hij ;s nachts een fles en nu blijft hij dat zichzelf aanwennen terwijl hij dat niet meer nodig had. Ze zei dat we als hij huilde naar hem toe moesten gaan, hem troosten en weer weg. En dit zo een aantal keren vol blijven houden. Als hij echt niet lukt, dan mag hij wel een fles. We zullen het eens gaan proberen.
    Ook was het advies om hem 's middags een bord volle yoghurt te geven en ook bij het avondeten (ipv danoontje). Dan kan zijn laatste fles eventueel nog een bordje pap zijn voordat hij het bed in gaat. We gaan het proberen.

20. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ikbenhetmaar, ik had met Gabriël pas door dat ik aan het bevallen was om half 11 's avonds.. Om kwart voor 11 was de verloskundige er en had ik al 8 cm ontsluiting, toen pas begonnen de weeën echt pijnlijk te worden! Met een rotgang naar het ziekenhuis gegaan, waren er om half 12 en om 00:08 was Gabriël er al...
    Dus ja, dat ging wel snel..

Ja, logisch hoor Joyce, je weet ook natuurlijk helemaal niet wat je kunt verwachten en als je dan ineens zo'n snelle bevalling hebt...!

Maf dat ze er bekant in stikte, Pluk, want zo rond de 6 maanden zou dat juist geen probleem moeten geven!

Deel Deze Pagina