September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Kga nu echt stofzuigen, doeiii!

2. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Zohe... das dichtbij!! Ik zwaai ff!! :p

3. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ik zie het Jocruella, ik zwaai even terug :D:D

4. Eenmaal wachtend op de gang.. Kwam er al snel iemand aangelopen die aan ons vroeg of wij de ouders zijn van Gabriëlla..
    Ja dat zijn wij!
    Oké, dan mogen jullie meekomen. Ik ben ****** en ik neem vandaag de gehoortesten af bij Gabriëlla, want mijn collega **** is ziek..
    Jammer, want ik vond het juist een hele aardige vrouw.
    Niet dat deze dame onaardig overkwam hoor, helemaal niet.. haha!

Eenmaal in de kamer aangekomen, (wat net een kluis is, er zit een deur in joh, net een kluisdeur. Maar het is een geluidsdichte kamer, vandaar) had ik snel de fles in de flessenwarmer gedaan en ondertussen ging die mevrouw aan de slag om Gabriëlla klaar te maken voor de testen.
    Allemaal gel en plakkertjes op d'r hoofdje. 4 stuks. Dat vond ze helemaal niet leuk en dat liet ze merken ook!!

Maar als snel kwam mama met de fles, en daar werd ze rustig van.. Ze lag toen heel relaxed om zich heen te kijken!
    Toen werd ook nog een hele grote koptelefoon bij d'r opgezet.
    Ze was er helemaal klaar voor, ze moest alleen nog gaan slapen.
    Na 15minuten had ze op het gemak d'r flesje leeg.. Ze pakte toen d'r doekje, en daarna in het andere handje Ollie het Olifantje. Zo lag ze nog 15 minuten te kijken en in d'r oogjes te wrijven.. Uiteindelijk lag ze heerlijk te slapen!
    De BERA-gehoortest duurde een half uurtje, en toen nog een test, de TYMP. Die meet de werking van de trommelvliezen, dat duurde maar een paar seconden.
    Dus rond 10.00 waren we klaar, mooi op tijd voor de KNO-arts.
    Wij moesten nog even wachten op de gang, en toen werden we een andere kamer in geroepen.
    Daar werd van alles verteld, maar Fer vroeg eigenlijk al heel snel wat de uitslag was.
    Toen begon die man een beetje vaag te lullen.
    Dat het linkeroortje goed was getest maar het rechteroortje niet, wegens een technische fout.
    Daar hadden ze al 2 weken last van.. Fer werd nogal pissig toen, en dat liet hij merken ook!
    Beetje belachelijk niet? Ze weten het al 2 weken, maar laten ons toch komen. Nouja raar gedoe. Het linkeroortje was iig wel goed gemeten, en daar kwam een flink verlies uit nu.. 80dB.. En rechts waarschijnlijk ook, maar dat durfde hij niet echt te zeggen..
    Ik kreeg echt een klap in m'n gezicht, want 80dB is heel veel, dat betekent dus dat ze maar 20% hoort?!!!??
    De tranen stonden in m'n ogen en ik moest echt rustig blijven. Ik kon even niet naar de kleine kijken want dan moest ik zeker huilen.
    Heb toen bijna niks meer gezegd, en Fer heeft toen van alles gevraagd.. Over hoe het nu verder moet enzo..
    We moeten later terug komen, in april. Donderdag 8 april om precies te zijn.
    Dan word de test opnieuw gedaan, maar dan worden ook beide gehoorapparaatjes ingesteld.
    Want de KNO-arts zou gelijk een brief maken voor de audiciën waar we de gehoorapparaatjes kunnen bestellen en de oorstukjes kunnen laten aanmeten.
    Hij vroeg toen ook nog of we gezinshulp willen. Nou daar wil ik wel meer over weten.
    Hun kunnen mij helpen als ik vragen heb.. Mij vertellen hoe ik Gabriëlla goed kan stimuleren met praten etc.. Maar ook het omgaan met de gehoorapparaatjes, want dat is niet niks natuurlijk met een kleine van 6,5 maand straks!
    Ik wil er samen met de Kleine en Fer alles aan doen om te zorgen dat ze niet naar een speciale school moet.
    Ze is natuurlijk heel speciaal voor ons, maar ik wil niet dat andere mensen haar daarom speciaal gaan vinden.
    Ons meisje moet straks gewoon naar de Driespan. Zoals bijna alle andere kindjes.
    Het word nog een hele lange weg.. We moeten er zoveel energie en aandacht in gaan stoppen.. Maar echt, ik doe alles voor ons kleine meisje!!
    Ze is zoals elke ander kindje. Alleen met 2 gehoorapparaatjes.
    En ja, ze kan waarschijnlijk zonder de gehoortoestellen nooit normaal leren praten en functioneren.
    Dat betekent inderdaad dat ze in de toekomst altijd met gehoorapparaatjes zal lopen.
    Maar is ze daarom minder knap? Nee.. Is ze daarom minder lief? Nee.. Is ze daarom minder slim? Nee..
    Ze is wie ze is.. En wij houden heel veel van haar en dat is het belangrijkste!
    De KNO-arts zei trouwens nog dat het een heel slim dametje is. Dat kon hij zien aan hoe ze doet.
    Ze wil graag alles volgen en overal aan deelnemen. En dat zal d'r heel veel gaan helpen in de toekomst..
    Nu al doet ze d'r best om alles te horen of probeert ze dingen te compenseren met d'r oogjes!

Wij zijn zo trots op ons kleine meisje!!!!
    Papa en mama houden heel veel van je, Dikke kus.. XXXX

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    En ikke kan ook zwaaien naar jorcuella (is niet zo ver weg van hier)

Nou ariel ik woon in Rotterdam, maar dat wist je al :p

6. Even gekopïeerd van een site hoor.

Wanneer is er nu sprake van een normaal gehoor en een (zeer) licht, matig, ernstig gehoorverlies of zeer ernstig gehoorverlies? Onderstaande indeling kan hierbij enig inzicht geven:

0 tot en met 15 dB:
    Normaal gehoor. Er zijn geen nadelige effecten te verwachten
    15 tot en met 25 dB:
    Zeer licht gehoorverlies. Soms moeite met het verstaan van zachte spraak en enige moeite met het volgen van een conversatie in een rumoeirge omgevingen (kroeg, receptie, restaurant).
    25 tot en met 40 dB
    Licht gehoorverlies. Moeite met het verstaan van iemand op afstand (zachte spraak), de tv moet vaak een tikkeltje harder worden gezet en in rumoerige omgevingen moet al een aardige inspanning worden geleverd om de conversatie te volgen.
    40 tot en met 70 dB
    Middelmatig gehoorverlies. De ander kan alleen nog worden verstaan als deze luider gaat praten en op korte afstand blijft. De tv moet zodanig hard worden gezet dat anderen die zich in de zelfde ruimte bevinden dit als herrie gaan ervaren. Verstaan in een rumoerige omgeving is problematisch.
    70 tot en met 90 dB
    Ernstig gehoorverlies. Iemand die zich op korte afstand bevindt, moet schreeuwen om zich verstaanbaar te maken. De tv moet zodanig hard worden gezet, dat eventuele buren hier hinder van ondervinden. De huisbel en telefoonbel worden regelmatig niet opgemerkt wanneer deze op enige afstand klinkt. Conversaties in een rumoerige omgeving zullen zo goed als onmogelijk zijn.

90 dB en meer
    Zeer ernstig gehoorverlies. Alleen hele harde geluiden zijn nog waarneembaar. Een conversatie is niet meer te volgen, omdat (normale) spraak niet meer wordt gehoord, wat natuurlijk ook geldt voor in een rumoerige omgeving.

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @eerised knuffel meid !

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Joyce, ow heftig een wortelkanaalbehandeling, sterkte meis!

@ Eerised, weet niet wat ik moet zeggen, dikke knuffel iig!

@ Sofie, wil je me even mailen, ik heb de leggings binnen.
    Als je via hyves kijkt zie je mijn voor en achternaam, en dan erachter aan @ Hotmail . com.. ;)

9. Dankje!!

Ik vind het vooral zo moeilijk omdat ze met 80dB verlies nooit zonder kan, en de kans er is dat ze naar een speciale school moet...

10. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    ja dat dacht ik al hahhahahaah dan moeten we maar een video conferentie opstarten hahahahahha

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Booky, wij kunnen dan wel een keer mini meeting doen :)

12. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0

ZWAAI ZWAAI!!!! Joehooeeeeee kunnen jullie mij ook horen???? hihihi

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Jocruella, jaaa luid en duidelijk :D

14. Zit nu even met de audiciën te bellen.
    De Beter horen in Rotterdam.. Geen ervaring met babytjes, maar willen het wel proberen!

Nu dan even de Schoonenberg bellen op Zuidplein.
    Die hebben wel ervaring..

We kunnen maandagmiddag bij de Beter Horen terecht.
    Maar miss even bij allebei langs gaan, wat beter bevalt.

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hebben ze dat ook uitdrukkelijk zo tegen je gezegd? Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent nu. :(

16. Femya

Femya Niet meer actief

Jeetje Eerised, ik moet huilen van je verhaal, kan me voorstellen dat het voor jou nog veel moeilijker is. Heftig hoor. Wel fijn dat je hulp kan krijgen thuis, moet wel prettig zijn om achter de hand te hebben. En gelukkig dat je thuisblijfmama bent dat je ook alle tijd voor je meisje zal hebben. Het gaat veel energie en tijd kosten, maar je gaat er wel voor zo te lezen. Gabriëlla boft met een mama zoals jij!

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @eerised: ik kan mij heel goed voorstellen dat je wilt dat ze naar een "gewone" school gaat. maar uiteindelijk gaat het erom dat ze naar de school gaat die het beste voor haar is. en ik denk dat je daar nog niet teveel bij stil moet staan.
    wat ik mij trouwens afvroeg, is er geen mogelijkheid dat het ooit beter zal gaan? of dat ze er nog aan geopereerd kan worden oid? ik heb er echt geen verstand van hoor

18. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    K.... zit ik hier op mn werk met een partij tranen!!! ECHT enorm veel sterkte met Gabrielle maar dat komt echt goed!! Veel dingen zullen anders gaan, maar daardoor wordt haar leven niet minder.
    Ze is een topper!!! Een scheet om te zien en zoals ik kan lezen hartstikke lief en pienter.

Huil lekker uit en sla dan die handen ineen. Hoe sneller je nu jezelf bij elkaar raapt en alles uitzoekt om haar te helpen des te beter voor je mooie prinses!!

Ikke ga even mn neus snuiten en ogen drogen............pfffff hopelijk stapt er nu niemand mn kantoor in!!!

HELE DIKKE KUSSS!

19. Femya

Femya Niet meer actief

Maar ze krijgen toch vast voedsel ipv een fles, dus dan krijg je er geen extra vocht bij. Hoe werkt het dan? Moeten ze dan ook water gaan drinken ofzo? Olie werkt hier ook niet echt, ik gebruik wel venkelwater, maar weet niet of dat echt nut heeft.

20. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0

Deel Deze Pagina