September 2009 mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik snap heel goed dat de moed je af en toe in de schoenen zakt meis! Maar hou vol!! Je doet het in ieder geval super!

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja Ballorig kan altijd nog! Dan nemen we meteen Rosalie dr nichtje mee! Die vind het ook helemaal geweldig daar.

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hihi ben ik toch nog eens... ja de dagen gaan alweer de goede kant op gelukkig hoewel hij dus nu doorheeft dat ik de kamer uit kan gaan maar zolang mijn man thuis is gaat het wel.
    en mijn man heeft hem trouwens weer in slaap gebracht net dus ben benieuwd voor hoe lang. ga nog even met manlief bankhangen dus

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Nou hopen dat ie voorlopig even lekker slaapt.

Ariel gezellig met 2 van die meiden naar Ballorig. Ik ga donderdag met een Mats en een collega en zoontje naar binnenpret, ook soort van Ballorig. Kan Mats even lekker zijn energie kwijt ;)

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Mare, Dikke knuffel meis!
    @ Ariel, je kan hem gewoon via de site bestellen hoor, even kiezen voor betaalmogelijkheid "overschrijving" en je krijgt een gecorrigeerde betalingsmail van me.
    @ Booky, oowh leuk zo'n dagje uit.. kan mats even heerlijk spelen.

Nu ga ik snel weer gtst verder loeren,, zoooo spannend!
    Linde ligt trouwens vanaf 19.00 in bed, haal haar na gtst uit bed voor een 4e voeding en dan hopelijk slaapt ze weer door tot 8.00 en heb ik het ritme met haar terug gevonden.

6. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0

7. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Pfff die zeik Joke Bruijs......blij dat het mijn ma niet is ;)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mare wat vervelend dat je zo'n rot dag achter de rug hebt ik hoop dat het morgen wat beter zal gaan.

Booky lekker hoor eventjes naar Scheveningen toe, hier wonen we ietsjes te ver van de zee om er even naar toe te gaan maar begin augustus gaan we lekker een weekje naar de zee.

Morgen hebben we een kinderverjaardag van onze vrienden hun jongste wordt alweer 5.
    Kylian verheugt zich er enorm op, ik hoop dat hij het vol zal houden.
    We hebben in ieder geval besloten om na het feest (duurt tot 17 uur) weg te gaan, normaal blijven we er altijd nog eten maar dan wordt het toch al snel 19 uur voordat er gegeten wordt.
    Ten eerste haal ik dan Kinley volledig uit haar ritme (en daar houdt ik niet zo van)
    Ten tweede ben ik bang dat het te lang wordt voor Kylian zo toch redelijk vlak na zijn operatie.

Groetjes antia

9. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    [QUOTENu ga ik snel weer gtst verder loeren,, zoooo spannend!
    Linde ligt trouwens vanaf 19.00 in bed, haal haar na gtst uit bed voor een 4e voeding en dan hopelijk slaapt ze weer door tot 8.00 en heb ik het ritme met haar terug gevonden.[/QUOTE]

Whahahaha jaja en ineens is alles weer halleluja jutteperen en houden we weer zoveel van elkaar, pffffffffff.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi meiden! :)

Ik lees hier nog heel regelmatig mee hoor, maar heb al zo lang niets laten horen dat ik me een beetje een indringer voel. :) Ik vind het zo leuk te lezen dat het met (bijna) alle septemberbaby's zo goed gaat. En herken ook veel van de strubbelingen die jullie ervaren..

Het gaat hier redelijk. Mette doet het super; ze is vrolijk, kan al een ruime maand van rug naar buik rollen (buik-rug kon ze al eerder). Probeert te tijgeren/kruipen, wat niet lukt natuurlijk dus voor enorme frustratie zorgt. :D Erg grappig. Grote krokodillentranen. :D Verder drinkt ze nu vier flessen en ze heeft 2 tanden! Sinds ze die heeft, vindt ze het fruit- en groentehapje ook erg lekker. Daarvoor perste ze haar lippen stijf op elkaar. :D

Maar Bjarne is even een ander verhaal. Op 23 januari is hij opgenomen met meningokok hersenvliesontsteking en sepsis. Gelukkig waren we er op tijd bij en herstelde hij snel. Hij heeft 9 dagen in het ziekenhuis gelegen, prednison en antibiotica gehad. Hij lijkt goed hersteld. Al vind ik hem veranderd, hij is meer in zichzelf gekeerd en minder vrolijk. Gisteren heeft hij een gehoorscreening gehad, standaard na meningitis. En die was niet goed. :( Bjarne hoort op dit moment erg slecht. Dinsdag moeten we naar de KNO-arts. Ze gaan ook een foto van zijn hoofdje maken om te kijken of er kalk te zien is - meningitis zorgt voor kalkafzetting in het slakkenhuis. Mocht dat zo zijn, dan moeten we naar het UMCG. En ook al snel, liefst komende week.

Verder heeft Mette de waterpokken gehad, en heeft Bjarne ze op dit moment. Sverre heeft ze ook al gehad. Echt een ziekenboeg hier, want de afgelopen weken zijn ook het RS virus (mild) en buikgriep voorbij gekomen. ;)

Jeetje, een heel verhaal! Sorry.... Als jullie 't leuk vinden kom ik weer regelmatiger langs. :)

11. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    #131 Torties, 5 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
    @twinkle meid..laat je niet bang maken over dat buikslapen er zal heus een kern van waarheid inzitten.. maar er zijn ook zoooveel buikslapertjes waarbij alles gewoon oke is!
    het wordt echt opgeblazen naar mijn idee (al zeg ik echt niet dat het onzin is!)
    ik vergelijk het soms, al is het misschien appels met peren, dat mijn opa echt gezonder leeft dan gezond en alsnog een hartinfarct heeft gekregen, met altijd veel bewegen, gezond eten enz enz..
    en er zijn ook genoeg kindjes die op de rug slapen die overlijden aan wiegendood

ooh ik zie dat je al veel meer reacties hebt gehad, lees ik nu..
    ojah nog even!: het CB heeft mij in het begin er ook heel onzeker over gekregen! (Alisa slaapt al steevast op der buik vanaf de 2e week)
    ik voelde me echt een slechte mama en dat ik me kind in een risicovolle situatie bracht.. maar oojee toen ik de boel weer 'op een rijtje' had voor mezelf, wat was ik toen pissig op het CB! ze mogen me best cijfers vertellen, maar ze moeten me niet onzeker maken! ik heb me dagen lang rot gevoeld!

hoop dat ik hiermee het rotgevoel bij je een beetje weg kan halen :)

Alisa doet het super, MET buikslapen, ze slaapt simpelweg NIET op der rug. Tenzij we wandelen in de wagen of in de MC in de auto, maar dan is het nooit een diepe slaap.

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh hier trouwens ook een buikslaper. Mette sliep (nu al een tijd niet meer) ook alleen op haar buik! Meteen een preek bij het CB natuurlijk, statistieken over wiegedood etc. Jajajaja maar ik wil zelf ook graag rust en dat lukte alleen als ze op haar buik sliep.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zo Kar dat zijn roerige tijden bij jullie zeg, Kylian is toen hij 4 maanden was ook met spoed opgenomen met verdenking van hersenvliesontsteking. Gelukkig bleek dit niet zo te zijn.
    Ik hoop in ieder geval dat er niet veel 'schade' is en dat je ventje zichzelf weer terug vind.

Groetjes Anita

14. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hey Kar76, dat is lang geleden, wat leuk dat je er weer bent.
    Wat een bizar verhaal van Bjarne, vreselijk zeg.

Enne....je bent hier altijd welkom hoor.

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Leuk een feestje morgen Pluk. Uhm ook een beetje van de leg ;) Ariel was naar Scheveningen. Helaas wonen we hier ook veel te ver van de zee.
    Ohh jeetje dat is dan ook wel heftig geweest met een kleine Kylian. Naar hoor zo'n verdenking van hersenvliesontsteking.

Was idd een spannende gtst aflevering.

Hoi Kar, natuurlijk ben je geen indringer zeg. Leuk om wat van je te horen al zijn de berichten niet allemaal even positief. Wat fijn dat het met Mette zo goed gaat, maar ik schrik wel zeg van je berichtje van Bjarne. Gelukkig waren jullie er op tijd bij, maar zo te lezen blijft het nog aardig spannend daar. Veel sterkte daar.

16. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dank u, met jou kan ik praten :D

met iedereen hier eigenlijk, maar sommige berichten in het bijzonder spreken je erg aan, dat kennen jullie vast ;)

17. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    #137 Torties, 5 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
    @Rox
    mag ik vragen waarom je zus vind dat je jara verkeerd opvoed?
    met 5 maanden vind k persoonlijk dat er nog niet heel veel 'opvoeden' bij is, maar meer meningen over hoe je op die leeftijd met je kind omgaat
    i ben gewoon heel nieuwsgierig hoor, wat mensen NU AL aan commentaar kunnen geven over opvoeding :(

@Eerised
    dikke knuffel meid, echt naar dat ze zo erover praat.
    Ik moet heel eerlijk zeggen, ik zou liever thuismoeder zijn, want heb het gevoel dat ik het nu wel 'zwaar' heb (ik wil niet klagen begrijp me niet verkeerd) maar ik wil niet met jou ruilen, aangezien je je partner maar twee dagen in de week ziet en er dus inderdaad de hele rest van de week ECHT alleen voor staat thuis..
    dus alsnog respect voor jou! en ik vind je niet verwend overkomen en ook niet dat je dingen in je schoenen geschoven krijgt of wat dan ook! (anders zou ik het of gewoon zeggen, of het niet ontkennen ;) )
    en dan je webwinkel er nog bij wat je op aan het starten bent.. lekker bezig hoor :D

@Rox
    ooh meid kruip lekker op die roze wolk!
    ik zit er ook elke minuut van de dag! af en toe donder k der even af, en dan drink ik gewoon weer even een red bull (neehoor, lust ik niet :p ) en kruip er snel weer op!
    en kindje is WEL een mooie wolk vnd ik, want alles wat zwaar en naar is, wordt weer goed gemaakt door dat prachtige kindje wat je later weer lachend in je armen hebt!

(maar met hoe mamatoB der berichtje mooi heeft neergzet ben ik het ook helemaal eens ;) )

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Inderdaad ik ben even helemaal van de leg.

Het was ook heftig, eerst naar de huisartsenpost en toen moesten we meteen door naar het ziekenhuis.
    We mochten niet eens naar ons 'eigen' ziekenhuis in Deventer maar moesten naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis Almelo dus die naast de huisartsenpost zit.

Maar goed gelukkig waren we snel uit de onzekerheid maar ja dan is de vraag waar komt die hoge koorts dan vandaan.
    Hij heeft 4 dagen in het ziekenhuis aan een antibiotica infuus gelegen (precies tijdens de kerstdagen)
    Achteraf is het vermoeden dat hij een urineweginfectie had (wat niet vaak voor komt bij jongentjes) maar ze hebben het nooit defenitief kunnen zeggen omdat de uitslagen verwarrend waren.

Ach hij heeft het nooit weer gehad en dat is het belangrijkste, maar ik kan mij precies indenken hoe Kar en de fam zich gevoelt moeten hebben en dan te horen krijgen dat het daadwerkelijk hersenvliesontsteking is denk dat de grond even onder ze vandaan is gegaan.

groetjes anita

19. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @Sembem
    dubbel gefeliciteerd ;) met het huid en de 7+ :D

@Kar76
    wat leuk om wat van je te horen en over je kindjes te lezen!
    Super dat het met Mette zo goed gaat! en wat sneu en ontzettend heftig om dat allemaal over Bjarne te lezen :( maar het komt vast goed! sterkte! en een dikke knuffel!

20. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ZO
    en nu wat langzamer kletsen jullie! sjonge ik ben van 482 naar 14 gekomen en ben geloof ik wel 2,5 uur bezig geweest :$
    hihi
    nu heb ik geen puf voor om Alisa te spammen :(
    mischien morgen
    fijne nacht allemaal!

Deel Deze Pagina