Hey ik ben ineens alweer een dag verder, maar het is nog geen twaalf uur?! Maar het gaat me nog steeds niet snel genoeg.
Hoi Lieve meiden, Ik kom nog even gedag zeggen en jullie veel geluk en gezondheid in de verdere zwangerschap toewensen. 't Is er gisteren niet meer van gekomen om hier nog even te melden hoe het bij de VK was gegaan. Maar nu alsnog heel kort: Ze begon met wat vragen over data enzo (laatste menstuatie, cyclusduur). Daarna deed ze een buikecho. Ze vertelde dat ze het moeilijk kon zien, maar dat de baarmoeder leeg leek. Ze vertelde erbij dat het beleid in principe terughoudend is om bij 6,5 weken al conclusies te trekken en dat ze de vrouwen liever bij 8 weken nog een keer terugzien omdat het dan veiliger conclusies trekken is. Dit omdat er gevallen zijn waarbij er niets leek te zitten en twee weken later toch wel wat gezien werd. Ze bood toen ook aan om een inwendige echo te doen, om nog iets meer zekerheid te krijgen. Maar ja, ik had voor mijzelf al behoorlijke zekerheid dat het dinsdag was misgegaan. Ze zei: "ga even naar de wc en denk er even over na". Ik had namelijk echt een giga volle blaas. Toen ik weer terugkwam in de spreekkamer zaten (vk en stagiair) net het door mij meegenomen vruchtje te bekijken. Met spijt op haar gezicht vertelde de VK dat het best wel heel bijzonder was dat ik dit had meegenomen en dat ze inderdaad wel moest concluderen dat dit het embryootje was. Meestal nemen vrouwen dan een of ander bloedstolsel mee omdat ze denken dat dat het vruchtje is. Het gebeurt gewoon niet zo vaak dat vrouwen bij miskraam bij 6 en halve week het vruchtje echt vinden. Later, toen we naar huis liepen, vertelde mijn man nog dat de stagiair het potje oppakte (terwijl ik op het toilet zat) en ze echt heel verbaasd naar het vruchtje keek en en het aan de VK liet zien die ook verrast reageerde. En deze VK was toch een 'veteraan'. We hebben afgesproken dat ik toch nog kom op de afspraak die ik eigenlijk al had staan voor de intake. Kan ik nog even aan haar vertellen hoe het verder gegaan is. (En misschien wil ze ook nog even checken of de baarmoeder goed schoon is?). 't Is in ieder geval een superlieve VK en de stagiair ook. Ik hoop er graag over een aantal maanden weer terug te komen! 's Avonds heb ik het vruchtje in de tuin begraven. Ik vond het te cru of respectloos om het anders te doen. Zo, dat was mijn verhaal van bij de VK. Ik merk dat het wel oplucht om erover te schrijven. Ben ook gisterenmiddag bij mijn moeder geweest om te vertellen. En vandaag nog aan een vriendin verteld die halverwege haar zwangerschap is. Ik vind het toch wel fijn dat ze het weet. Dinsdagavond en woensdag was zwaar klote en heel emo. Gelukkig gaat het vandaag een stuk beter met mij. Heb weer gewerkt en was erg afgeleid daar. Alleen nog best moe. Maar goed, ik ben vanaf vandaag weer positiever en hoop gewoon dat het over een aantal maanden weer een keer raak mag zijn. En dan maar de eerste 12 weken niet te blij worden.... Lieve meiden, ik heb niet alles terug gelezen sinds gisteren, dat vind ik een beetje pijnlijk, maar ik wil jullie allemaal danken voor jullie lieve berichten en steun. Echt, het allerbeste en geniet van jullie zwangerschap! Onze tijd komt nog wel. Maar ik neem hier nu afscheid. Wat mij betreft mogen jullie de lijst nu aanpassen. Dag, Klusser1980
Lieve Klusser Heel veel sterkte voor de komende tijd. En ik vind het een heel mooi idee dat je het vruchtje hebt kunnen begraven. Ik hoop voor je dat je het emotioneel ook een plekje kan geven. Hele dikke knuffel van mij, liefs Zoe
Lieve Klusser, Heel veel sterkte de komende tijd! Ik zal voor je duimen dat je gewoon in een ander 2009topic terecht komt en dan ook kan blijven.
Beste Klusser, Ik mijn eerste zwangerschap is met 8/9 weken beeindigd. Ik weet hoe je je voelt. Ik wens je heel veel sterkte toe. liefs, Kid
Alle nieuwe septembermama's welkom en GEFELICITEERD! Als jullie ook op de lijst willen, kunnen jullie Tantan of mij een Pbtje sturen met alle gegevens. De lijst vinden jullie onder onze banner. Klusser, ik weet hoe je je voelt meid, heel veel sterkte! ik zal de lijst straks veranderen...
He meiden wil jullie een dikke proficiat wensen met jullie zwangerschap. Ben een officiele septembermama 2008.
Waarom wachten? Iedere druppel kunnen ze heel goed gebruiken! Er doen al veel te weinig moeders mee aan MvM...
Oooh ik snap dat ook niet zeg. Sorry hoor, maar wat een kutopmerking! Volgens mij is het heel egoïstisch, want dan is ZIJ straks niet teleurgesteld als het een miskraam wordt. En jij dan? PFfffff.... Was ze wel wat aardiger toen je de laatste keer een miskraam kreeg, of zei ze ook iets van: Wist ik wel? Da's een betere reactie... @klusser, als je dit nog leest... Heel veel sterkte! En we hopen je over een aantal weken gewoon weer in het Zwanger deel te zien! Succes! @zico: Welkom! Nu even over mij Vannacht gelukkig gewoon kunnen slapen. Werd wel wakker om half twee of zo, maar geen buikpijn meer. Verder pas ik nog gewoon in mijn broeken. Dat is ook wel fijn. Oja, en ook nog een tip: Op de website van de babydump kun je een brochure bestellen. Heel leuk! Zaten volgens mij sokjes bij. Gewone witte, maar dan nog Ik heb ook het blad Zwanger & zo gekregen. Weet niet hoe ik er aan kom, maar is vast omdat ik me ook al voor al die dozen had aangemeld Voel me verder oké. Gisteren Tai Chi gedaan. Is echt leuk! Nu snel naar mijn werk. Fijne dag allemaal!
Roos heeft pas haar eerste hapje op, nou ja, een poging tot. Is misschien wel leuk om te laten zien omdat over ongeveer een jaar alle kindjes zijn geboren en dan zo oud zijn. Kan je je toch bijna niet voorstellen? Dat je volgend jaar hapjes aan het koken bent voor die kleine wurm die nu iets van 5 mm is. Trouwens ik voel me nog steeds prima, ik ben aan het eind van de dag wel hartstikke moe, maar ik mag verder niet klagen. Ik heb al een positiebikini besteld want zit elke vrijdag op babyzwemmen met Roos dus ik ga er zo weer vandoor @ klusser, wat fijn dat je het nog even hier hebt laten weten en dat je zo goed geholpen bent. Ik weet geen woorden die je tot steun kunnen zijn maar wil je wel sterkte en kracht toewensen @ladyxochi, veel succes met werken! Ik draag ook nog mijn gewone broeken @ nieuwe zwangeren: welkom
Pffff, wat wordt er lekker veel gekletst! Ik zal zo eens een PB'tje sturen naar degene die de september mama's lijst bijhoudt! Ik moet in eerste instantie naar de gyn omdat ik een te traag werkende schildklier heb. Tijdens mijn 1e afspraak kan ik bespreken of het echt nodig is en als ik zelf kan kiezen wat ik dan wil. Mss vind ik het wel een veilig idee aangezien de gyn elk moment dat het nodig is kan overleggen met de internist.
Omdat ik eerst zeker wil weten dat het goed zit. Het begin van mijn zwangerschap is niet echt vlekkeloos verlopen, dus vandaar dat ik even een paar dagen wacht.
Euuuuuh ben niet zwanger he meiden, hoop ik toch niet Wil jullie veel succes wensen en Lizke buddyke veel succes toegewenst
Hallo Lieve September-Mama's Ik voeg mij even bij jullie Iedereen natuurlijk onwijs veel succes gewenst, Liefs x Nini
@klusser weet niet ofdat je dit nog leest maar een hele dikke knuffel! @Majolein veel plezier en succes bij je echo! @Kid2009 gefeliciteerd en welkom! @petrabr ze is leuk! @ninii gefeliciteerd! vanacht behoorlijk misselijk geweest! ik zeg nu nog jippie! weer een zwangerschapkwaal hihihi en vanochtend weer een halve kilo er aan.... vind het niet echt normaal hor hebben jullie hier ook last van?