September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    oooowwww vandaar... hihihi ik bekijk de lijst niet zo vaak ;) tjqa maar we zitten nu in dedagen dat mensen zich voor de 16de aanmelden denk ik....

2. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Ja ik kwam er ook vandaag pas achter dat er een forum was voor september mama`s
    dus dat zou heeeel goed kunnen :)
    Ben jij ook voor het eerst zwanger?

3. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    jep na 2 jaar en 1 jaar mmm zijn wij voor de 3de keer zwanger de eerste was een zeer vroege mk de 2de een mk nmet 6 weken en dederde een bbz met 6 weken en 3 dagen en nu zijn we bijna 7weken...
    Dus driex is scheepsrecht...

Ons 1ste kindje en onze 3de "zwangerschap"

4. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Oke....dit is echt mijn aller aller eerste :D
    Wat is een bbz?

5. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    meiden, ik heb vandaag voor het eerst een beetje hele donkerbruine (lijkt oud bloed) dikke afscheiding... weet iemand of dit goed is? xx

6. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hallo Dina,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee...geen ervaring mee...maar als ik zo een beetje op het forum lees zou ik toch gewoon voor de zekerheid de verloskundige even bellen.
    Die kan je vast raad geven!
    Het hoeft namelijk niks geks te zijn.

succes

groetjes eertje

7. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Welkom nieuwe septembermama's!

Zoals Betty al schreef, kunnen jullie mij of Tantan een pbtje sturen met alle gegevens en eventuele afspraken, dan zetten we dat op de lijst!

Dina wat oud bloed kan ook nog een innestelingsbloeding zijn!

8. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    een bbz is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Oud bloed kan geen kwaad heeft meestal toch met de innestelling te maken.
    Zodra het helder rood word even bellen...
    Maak je nu nog niet te druk...

9. frostie

frostie Lid

11 okt 2006
    85
    0
    0
    Misschien een beetje 'dom' (zeker voor een tweede zwangerschap :oops: ), maar weten jullie misschien vanaf welke datum ik het beste kan rekenen ivm zwangerschap: de eerste dag van mijn laatste menstruatie (7 december) of (ivm alle decemberdrukte ;) ) de praktisch gezien vrijwel enige dag dat het kindje gemaakt kan zijn (20 december)? Ik ben nog niet bij de dokter geweest, dus ik zou het zelf niet helemaal weten. Ik denk dat een arts uit zou gaan van 7 december, of niet?

10. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    De vk's en artsen rekenen van de 1ste dag van je laatste mentruatie of van 2weken voor je eisprong als je een lange cyclus hebt...

Er zijn alleen websites op internet die weer rekenen vanaf de conceptie. Maar dat doen vks niet.. Je krijgt zeg maar 2 wqeken kado,,,

ow en vragewn zijn nooit dom hoor ;)

11. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo iedereen,

nu pas heb ik een lijst gevonden van de september-mama's!
    ik wil me hier ook even aanmelden!
    ik ben sofie en ben al mama van 2 zoontjes van 6 en 7j en ben nu zwanger van mijn 3de kindje en uitgerekend voor 11 september!

groetjes sofie

12. frostie

frostie Lid

11 okt 2006
    85
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reactie! Jeej, dan ben ik morgen al zes weken zwanger. Mijn uitgerekende datum is dan 13 september. :D Echt spannend!

13. kaily122

kaily122 Bekend lid

3 mrt 2006
    581
    0
    0
    So veel nieuwe zwangeren.
    van harte gefeliciteerd allemaal.

Dina, kan gemakkelijk wat oud bloed of innesteling zijn.
    Indien je het zelf niet vertrouwt dan even naar de verloskundige.

Nog een vraagje aan jullie: zweten jullie ook 's nachts helemaal je bed uit.
    pff, niet te geloven...verder vallen de kwaaltjes wel mee, op wat avondmisselijkheid na.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    IK heb ook nog bijna geen symptomen. Af en toe zere/zware borsten, af en toe een béétje kramp, maar nog niet eens zo erg dat ik het pijnlijk kan noemen.... Behalve dan die hele erge krampen van 3 nachten terug. Maar ik maak me nu ook wel een beetje zorgen. Zou graag toch een zwangerschapskwaaltje erbij krijgen, zodat ik in ieder geval weet dat het goed zit.
    Da's ook niet lief! :confused:
    Ja, 's ochtend heb ik het echt veel te warm! Maar 's avonds lig ik te rillen en mijn man maakt altijd een lekkere warme kruik voor me, om tegen mijn buik te houden. Ik ben zo bang dat ik weer diezelfde krampen krijg!

Ik heb trouwens wel een ander kwaaltje, weet niet of dat er ook bij hoort. Ik heb het gevoel dat ik vol zit, van eten. Ken je dat gevoel als je heel zwaar gedineerd hebt en 's ochtends heb je geen zin om te ontbijten? Nou, ik heb dat dus de hele dag. Zo vlak voor de lunch en voor het avondeten krijg ik wel een beetje honger, of voel ik dat mijn benen een beetje slapjes zijn, maar ik heb nu al twee dagen achter elkaar de helft van mijn lunch laten staan! En ik ben echt wel een goeie eter! Sterker nog: Als het lekker is, dan eet ik zelfs door nadat ik eigenlijk al genoeg heb. Lekker nog een tweede keer opscheppen, alleen omdat het lekker is... Maar nu echt niet meer! Herkent iemand dit?

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou...de spanning is nu wel erg hoog. Vannacht, na een voorzichtige vrijpartij, verloor ik wat bloed. Ik sta nu dus stijf van de stress, ook al geven vele sites aan dat het normaal is.
    Ik durf heel die tegoedbon (waarop ik ze vertel dat ze opa en oma gaan worden) voor mijn niet meer te geven nu :( ! Denk dat ik het maar gewoon zó zeg..en het bloedverlies erbij meld. Dan weet ik in ieder geval dat ik op hun steun kan rekenen. Maar de komende 3 weken (tot de eerste echo) zal ik niet echt veel slapen, denk ik.

16. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hallo Kaily,

Bedankt!
    Ik ben eigenlijk sinds de bevruchting al met vlagen misselijk....maar ook voornamelijk `s avonds.
    Borsten zijn gevoeliger en plas veel en soms steken in mijn lies........maar zweten doe ik niet :D
    Heb wel af en toe ineens rooie konen...maar dat kan ook weer vrij snel zakken.
    Grappig allemaal :D

Groetjes eertje

17. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik ga denk ik straks maar weer een test kopen.
    Duimen allemaal! :-D

18. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Ik duim voor je!

19. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Hellen,
    Het komt wel regelmatig voor hoor, wat bloed verlies in de 5e en 6e week. Wat het rood of bruin bloed? Zeker als het maar weinig is en zonder krampen, is het vaak niet ernstig.

Ik had ook in de 5e week wat druppeltjes bloed maar de gyn verzekerde me dat dat niet ernstig was zolang het weinig was.

Wel zijn het nog steeds de kritieke weken natuurlijk, dus misschien is het wel verstandig om het wel gewoon te zeggen tegen wederzijdse ouders maar er nog niet iets 'groots' van te maken. Dan doe je dat bij de 20-weken echo met de mededeling of het een meisje of een jongen wordt ;)

Hier ineens vanacht echt bijna ieder uur het bed uit om te plassen. Dat is ook weer wat nieuws. Eerder maar 1 of 2 keer eruit maar nu bleef ik lopen.

Ook doen mijn borsten erg veel pijn nu. Afgelopen week was het 's ochtends een stuk minder, maar nu doen ze nog steeds veel pijn. :( Maar ja, hierdoor ben ik wel iets minder zenuwachtig voor dinsdag.

20. Femya

Femya Niet meer actief

Hallo september mama's,

ik mag me bij jullie aansluiten :D
    Vanmorgen heb ik positief getest, op de kruidvattest een licht streepje, maar op clearblue wel een duidelijke plus!
    Ik kan het gewoon nog niet geloven.

Ik ga beginnen met dit hele topic te lezen en af en toe kom ik mee kletsen.

Ik ben zooo blij!

Jullie ook allemaal gefelciiteerd met jullie zwangerschappen!

Liefs Twinkle

Deel Deze Pagina