ok thanx meiden, die krampen zijn dus wel normaal aan het begin pfff gelukkig! @ladyx, meid wat vervelend, kan me voorstellen dat je er heel onzeker van wordt! Idd wel even je verhaal voorleggen bij de VK hoor! Sterkte, hoop dat alles goed is!
Oh dat is ook snel dat je een positiebroek aan doet. Zitten normale broeken niet lekker meer? Dan moet ik ook maar eens binnenkort gaan kijken voor een broek, ik dacht dat dat pas na 12 weken nodig zou zijn. Leuk zeg een eerste echo. Ik moet nog teruggebeld worden door de vk, maar mijn 1e echo zal bij 9-10 weken zijn. Dat lijkt me redelijk. Ik weet ook niet of ik zin heb in een vaginale echo... Is dat raar dat ik dat zeg? Hoe is dat eigenlijk een vaginale echo?
Ik ga morgen nog de VK bellen. Die zijn normaal alleen tussen 12 en 13.15 uur telefonisch bereikbaar. Buiten die tijden alleen voor noodgevallen. Ik weet niet of dit een noodgeval is, want ja, als het mis is, is er niet echt veel meer aan te doen... Man, ik kan wel janken van onzekerheid....
Hun zien het niet als een noodgeval ... Ze kunnen hier toch niks aan doen.. Noodgeval is als je gaat bevallen enzo ...Of als je al langer zwanger bent en bloedverliest Niet lullig bedoeld hoor...
@LadyXochi he meis wat lees ik nu? wat is dit nu? Jeetje meis, wat een verhaal... ik heb nog wel een beetje hoop voor je hoor, er zijnv rouwen die idd echt gewoon de eerste maand nog een menstruatie hebben... @Twinkle ach aan die vaginale echos wen je hoor als je een jaarlang in de mmm hebt gezetten. Het doet verder geen pijn als je geen vaginisme hebt ofzo. Het is ook niet prettig maar ook niet onprettig, gewoon benen wijdt en daar gaat tie weer...
@LadyXochi meid wat vervelend allemaal zeg, ik hoop dat je snel wat meer zekerheid hebt, hou de moed erin hoor! @Anita @Mamadeluxe @Stefje @Peppie01 En hoe was jullie 1e echo vandaag? @Dina1983 Bij mij zit de spijkerbroek ook niet echt lekker meer behoorlijk strak op mijn buik en ik zit de hele dag dus drukt ook beetje op mijn blaas vervelend. Maar ja jij bent al wel iets verder dan mij dus je buik zal dan ook wel wat dikker zijn al Ik ben mijn hele zwangerschap onder behandeling in het ziekenhuis vanwege mijn dieet en heb vanmorgen de 1e afspraak gemaakt voor vrijdag ben reuze benieuwd spannend allemaal. Weten jullie allemaal al hoeveel dagen jullie gaan werken en hebben jullie ook al een kinderdagverblijf geregeld? Liefs
Hallo september mama's! Ik ben Esther, 26 jaar en mama van Dewi van 15 maanden. En nu zwanger van de 2e! Mijn uitgerekende datum is 19 september en ik ben nu dus 5 weken en 2 dagen zwanger. Ik kletste op dit forum altijd met de oktobermama's 2007, zoveel zelfs dat we een eigen forum hebben aangemaakt (voor meer privacy) en regelmatig met elkaar afspreken. Omdat ik geen 2 fora kan bijhouden zal ik hier niet veel reageren. Maar ik vind het wel leuk om af en toe met jullie mee te lezen. Het is toch weer spannend allemaal! Even over het bellen bij bloedverlies. Ik ben zelf verloskundige en je mag gerust bellen als je bloedverlies hebt hoor! Je verloskundige kan zeker wat voor je doen, al is het alleen maar geruststellen of je doorverwijzen voor een echo (ligt eraan hoe ver je bent). De meeste verloskundigen vinden dat helemaal niet erg, want het is hun werk!
LadyXochi, jeetje meis, verlies je inmiddels nog steeds (oud) bloed, of is t wel al wat minder aan t worden? Ik duim voor je! Meiden, ik heb weer een gedeelte klaar van de website, hoop dat jullie het zo een stuk overzichtelijker vinden? Heb er in elk geval goed mn best op gedaan...
LadyXochi hoe gaat het nu met je? Betty Boop fijn dat je de lijst ook bij wil houden samen met Miracles. En wat die vaginal echo's betreft, ik ben echt een groentje op dat gebied. Maar leuk is anders lijkt me. Ik heb weleens een uitstrijkje laten doen, was niet pijnlijk ofzo, gewoon een beetje vervelend. Maar ja alles voor het goede doel he?! Smokey wat spannend dat je vrijdag al je eerste afspraak hebt! Ik wil 3 dagen gaan werken, 1 dag ouderschapsverlof en 1 dag minder werken. KV heb ik nog niet geregeld, maar dat ga ik morgen doen. En jij heb jij het al geregeld? Missyess gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat het lastig is om 2 fora bij te houden, wel jammer, we kunnen wel een verloskundige gebruiken lijkt me Wat een mooi dochtertje heb je! Geniet van je zwangerschap! Miracles wat is de lijst mooi geworden, ook de vlindertjes krijgen een mooi plekje zo. Fijn dat je er zoveel tijd aan besteed!
@ Miracles ziet er top uit de site, mooi hoor! @Twinkle ik ga ook 3 dagen werken, 1 dag minder. Heb me toevallig vanavond ingeschreven bij een KV misschien moet ik het bij nog 1 doen want ze zitten behoorlijk vol geloof ik. Kindje gaat voor 2,5 dag na KV.
Miracles, mooi hoor! Ziet er keurig uit. Hier nog niets geregeld, pas bij een kloppend hartje (hopenlijk morgen, maar waarschijnlijk nog niet, heb onregelmatige cyclus en late eisprong) gaan wij ons inschrijven bij het KDV. Ik ga waarschijnlijk 36 uur werken in 4 dagen. En misschien man ook, dan dus 3 dagen KDV en anders 4 dagen KDV. Daar zijn we nog niet uit. Als morgen alles ok is ga ik ook MvM regelen en lekker catalogussen aanvragen en blije dozen
LadyXochi, dat is schrikken zeg. Ik zou anders gewoon de vk bellen, anders zit je nog een hele avond én nacht in onzekerheid. Dat is toch ook niks. Sterkte meid! Hier af en toe nog lichte buikkrampen, of ja, meer ongipijnen, met krampen die doorgaan tot in mijn bovenbenen. En die doen me toch zeer! Volgens mij ben ik weer de enige met zo'n raar kwaaltje, of is er misschien een lotgenoot?
LadyXochi, ik duim voor je ! Hier ook regelmatig wat krampen, die doortrekken tot mijn lies, dus jusi, je hebt een lotgenoot hahah. Verder voel ik me wel ok, als dat mijn spijkerbroek echt niet meer dicht kan. Pff heb er een jaar over gedaan om de zwangerschapskilo's kwijt te raken en ja dat vliegt er dus nu weer aan...zucht. maar ja, het is voor een goed doel.
Wel vreemd van de assistente hoor.. Nou maar hopen dat alles goed is! Echt vervelende situatie zo he, terwijl je dat al zo onzeker bent, in de begin weken.. Pfff Voel me er heel naar over, maar we hopen en duimen voor je voor het beste natuurlijk, en dat het niets bijzonders is verder