September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@ Lady Xochi heel veel sterkte!Wat erg voor je.....

Ik heb mijn banner aangepast....ik ben 3 dagen verder dan ik dacht....heb het hier aan de verloskundige op het forum gevraagd.
    Dat scheelt weer een paar dagen stress ;)

2. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    LadyXochi, wat erg :cry: ik hoop echt dat je heel snel weer zwanger zal zijn en dan ook mooi 9 maanden volmaakt!

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    LadyXochi, wat erg! :(
    Ik leef echt met je mee.
    Veel sterkte de komende tijd, dikke knuffel voor jou!

4. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    @ Dreamer1971 heel veel sterkte en een dikke knuf van hier

@ LadyXochi heel veel sterkte en een dikke knuf van hier

@ alle nieuwe mamma`s gefeli

hier nog steeds een dipje
    heb alleen een vraag? en weet niet wie mij daar andwoordt op kan geven

als ik zwangerschaps/jogging broek met buikband aan heb zit alles veel strakker jah duhhh :) maar dan doet mijn buik veel minder pijn dan wanneer ik normale kleren aan heb wie weet hoe dat kan

5. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

LadyXochi... wat had ik wat anders voor je gehoopt... heb er geen woorden voor

Heel veel sterkte voor jou en je mannetje!

Dikke knuf

6. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @dreamer, heel veel sterkte ook voor je man! dikke dikke knuf! :cry:

@bieps, nog geen zekerheid? ach meis, wat vervelend, maar misschien nog hoop?! wanneer hoor je de uitslag?

@miracles, sterkte met wachten, hopellijk wordt het beloond!

@ladyx, lieverd heel veel sterkte, ook voor je mannetje! wat
    verschrikkelijk om van die roze wolk af te kletteren! :cry: geef dit rustig een plekje, sterkte! wens voor jullie toch eind vh jaar een gezond kindje om in je armen te sluiten! nu eerst dit een plekje geven! dikke knuf!

@de nieuwe zwangeren, gefeliciteerd! geniet ervan! :D

liefs humm

7. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Jeetje meiden, heel veel sterkte voor degene die slecht nieuws hebben. hou jullie taai en heel veel sterkte toegewenst!

8. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Wat vervelend nieuws veelal vandaag.

Hier is het wel ok nu, ben er nog niet gerust op maar vandaag wel voor het eerst bijna de hele dag misselijk. Borsten zijn weer gespannen, ben behoorlijk moe en redelijk wat afscheiding. Lijkt toch behoorlijk zwanger :)

Als het toch goed zit, loop ik wel 5 dagen achter, wat met mijn eisprong makkelijk zou kunnen. Ben nu dan dus pas 5w5d wat als ik terugtel eigenlijk heel aannemelijk is. Ik ga dus positief denken en hoop woensdag gewoon een goede echo te hebben.

Ik moet eigenlijk de tassen inpakken want we gaan morgen lekker een lang weekend weg. Maar ik heb zo geen puf...

We hebben trouwens ook nu 2 meisjesnamen waar het er 1 van gaat worden waarschijnlijk mocht het een meisje worden. De jongensnaam staat al vast omdat mijn man graag wil vernoemen en ik die naam ook heel mooi vindt.

Overigens las ik over leeftijden, maar best jong allebei.
    Mijn schoonouders zijn 75 en 80, mijn ouders zijn 67 en 69.
    Mijn man is 39. Het heeft best nadelen, want qua oppas enzo mag je niet meer op ze rekenen (af en toe een uurtje zou best kunnen maar niet vaste dagen opvang bijvoorbeeld). Wij zijn dus echt aangewezen op het kdv (en minder werken).

9. leylaNB

leylaNB Actief lid

18 jan 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal!

Ik heb vandaag een termijnecho gehad die bepaalde dat ik 6 weken en 1 dag zwanger ben.. Nu heb ik zelf snel ff door geteld en dat betekend volgens mij dat ik op 16-09 ben uitgerekend!
    WOW ben al helemaal verliefd op mijn garnaaltje!

Gefeliciteerd aan de andere mama's en hopelijk hebben we een leuke tijd op de site met z'n allen.

Liefs

10. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Wat houd dat precies in een termijnecho? Om te kijken hoever je precies bent?

11. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    leylaNB gefeli toch nog 1 vandaag met goed nieuws

Smokey ja een termijn echo is om te kijkken hoe ver je nu bent :)

12. Femya

Femya Niet meer actief

Syboena misschien omdat de stof soepeler mee beweegt van zwangerschaps kleding en joggingbroeken dan je gewone kleding misschien?

LeylaNB gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn dat je echo goed was!

Smokey ik heb het even opgezocht, dit kwam ik tegen op google:

De termijnecho
    Alle zwangere vrouwen krijgen de mogelijkheid aangeboden om een termijnecho te laten maken tijdens of na het eerste bezoek aan de verloskundige. Deze echo wordt in principe gemaakt voor 14 weken zwangerschap, maar bij voorkeur tussen de 10 en 12 weken zwangerschap. De termijnecho wordt gemaakt om te bepalen of de zwangerschapsduur op basis van de eerste dag van de laatste menstruatie overeenkomt met de duur van de zwangerschap op basis van de echo. Zekerheid over de duur van de zwangerschap is belangrijk voor het verdere vervolg van de zwangerschap.

Behalve het bepalen van de termijn, wordt er bij deze echo ook gekeken of de zwangerschap intact is en of er misschien sprake is van een meerlingzwangerschap.

U krijgt van deze eerste echo 2 foto’s mee naar huis.

Een echo die voor de 11 weken gemaakt wordt, wordt meestal inwendig (via de vagina) gemaakt, omdat de beeldvorming via de buikwand nog niet optimaal is.

Weet iemand waardoor het kan dat ik nu veel subtielere verschijnselen heb dan bij mijn vorige zwangerschap (vmk)? Hebben de dames die al een eerder zwangerschap hebben meegemaakt nu andere verschijnselen of precies dezelfde als toen? Misschien lastig om na te gaan, maar ik ben wel benieuwd...

13. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    @twinkle

Dank je handig google, ik moet morgen naar het ziekenhuis ben benieuwd allemaal spannend.

Dit is mijn 1e dus kan het je niet vertellen, maar mijn schonzus voelde zich bij de 2e heel anders als bij de 1e dat weet ik wel.

gr

14. Femya

Femya Niet meer actief

Oh spannend, krijg je dan een echo of een intake?
    Dat is al een beetje een geruststelling, ik vind het zo raar dat het nu anders is dan de vorige keer, maar misschien hoort dat zo.

Ik ga even GTST kijken.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Maar het hoeft niet hihihihi ik was maandag 8+1 weken zwanger, en kamp met flink overgewicht en toch was alles op de uitwendige echo (dus gewoon via de buik ;) ) prima te zien. 8)

Tja bij Kylian was ik ook de hele dag door misselijk, nu ook maar voor mijn gevoel wel een tikki erger.
    Beide keren veel zin in fruit en groente maar niet in vlees en aardappelen.

Groetjes Anita

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    *inbraak*

Na al onze emotionele uitspattingen hebben we jullie even een tijd met rust gelaten ;) , maar hier is dan even weer een Sep2008 mama.
    Ik hoop dat voor jullie allemaal de spannende weken gauw om zijn en dat alle echo's gezonde kleine boontjes aantonen!
    Veel kletsplezier verder! Het is en blijft een prachtig forum waar je lief en leed kunt delen met elkaar!

Liefs Inge

*breekt gauw weer uit ;) *

17. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Nou ik heb een dieet mag maar heel weinig eiwitten hebben dus sta onder strenge controle. Heb maandag na de test meteen dokter gebeld morgen moet ik dus komen geen idd wat er op me af gaat komen eigenlijk. hoop stiekem wel 1 of andere echo, maar weet niet of het daar te vroeg voor is.

Ben ook GTST aan t kijken blijft leuk :D :D

18. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hey hallo,

Dan hebben we nu dezelfde bevallingsdatum :D
    Of tenminste NU....want ik heb over 2 weken een echo....weet niet of er dan wat veranderd :D
    Ik kan ook echt niet wachten op de echo!

groetjes eertje

19. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    poe heeeeeeeeee gtst was weer lekker spannend! :confused: deed het bijna in mijn broek en moet al zo vaak plassen dus dat was ff rennen net! :D

heb mijn testje van vandaag weer even in mijn album erbij geplaatst, ben helemaal gelukkig dat ie weer iets donkerder is! :D voel me ook helemaal geweldig, weinig kwaaltjes, gisteravond dacht ik ik voel me igenlijk TE goed, ben ik nog wel echt zwanger! :confused: dus vandaar vanochtend maar weer ff getest, en wat wordt je dan gelukkig van zo'n mooie 2er streep he? ;)

liefs humm

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tja....vandaag was niet echt een geweldige dag voor mij.

Allereerst moest ik maar liefst bijna 2,5 uur wachten voordat ik eindelijk werd geholpen door 2 arts-assistenten gynaecologie. Die hoorden me aan en maakten een echo. De een kon het nog niet zo goed interpreteren, de ander kennelijk wat beter. Het was een heel gezoek om eierstokken en baarmoeder. Uiteindelijk vonden ze alles en leek er geen vocht of iets in de eierstokken te zitten. Wat, in dit stadium , kennelijk nog niet alles wil uitsluiten :s
    In de baarmoeder werd iets gezien wat op een vruchtzakje leek, maar gezien de korte termijn durfden ze daar nog geen uitspraak over te doen *echofoto staat in mijn album..ik hoor gráág wat jullie ervan vinden!*

Ik moet morgen en maandagochtend nu HCG laten prikken en maandagmiddag moet ik bellen wat de waardes waren. Ik knijp um nu dus helemaal. Doen ze dat altijd of alleen als ze vermoeden dat het niet goed gaat?

En toen ik onderweg naar mijn ouders was reed ik nog een eend dood én als top of the bill werd ik net gebeld, dat de door mij zo gewenste baan in Epe, mij aan mijn neus voorbij gaat. :cry:

Ik hoop toch echt...dat het morgen een betere dag is .....

Deel Deze Pagina