JOYCE: Dat is inderdaad het voordeel! Zo moet je het maar zien! Het gaat wel goed. Begin me nu echt zwanger te voelen. En ja, ik ga er toch (heel naief misschien) vanuit dat het keer goed zit! Heb volgende week vrijdag echo. Mn vader is dat weekend jarig, dus net een speen gekocht. I love opa. Ik hoop dat ik het mag geven! NADINE: Ik had de 1e zwangerschap met 10 weken een echo. Onze verloskundigenpraktijk doet het met 10-11 weken. Dit keer met 8,2 weken, vanwege de Missed Abortion afgelopen herfst. TWINKLE: Dat is wel zo. Je komt er niet onderuit.. Echt zwanger! Haha! Vandaag voor het eerst hele dag misselijk... Eet steeds maar kleine beetjes. Om de 2,5 uur ongeveer. SCHORPIOEN: Je hebt een goede echo! Super! Wel spannend nu even de komende 2 weekjes.. Komt vast goed! Rond deze tijd begint het hartje ook pas, hè..
Oh wat fijn Hellen, super joh! Beetje jammer van de misselijkheid alleen, maar het is voor het goede doel he?! Ladymoi ik heb volgende week dinsdag de eerste echo om te kijken of het hartje klopt, dan ben ik ook iets meer dan 6 weken zwanger. Echt spannend! Ik duim voor je dat het goed te zien is donderdag!
Over die vroege echo's... Ik mocht van de verloskundige wel eerder dan de normale 10-11 weken echo komen. Vanwege de MA. Maareh, zij doen het op zn vroegst met 8 weken. Dit omdat het alleen maar onzekerheid brengt met 6-7 weken. Stel dat het hartje nog niet klopt.. Dan brengt dat toch spanning met zich mee.. Misschien wel geheel onnodig!
@!slaapzak: ik ben al geprikt op mijn schildklier...niks... en al die andere onderzoeken van mij...niks... mijn man's onderzoeken...niks... de gyn weet 't ook niet meer... nou willen ze een aantal koppen bij elkaar steken en dan mag ik open en bloot gaan liggen en dan met z'n alle kijken...nou daar passen wij voor... ik ben geen kijkdoos hahahahaha dan maar geen kind meer voor ons! grtz bieps
Alina natuurlijk ga je er vanuit dat het goed zit, lekker genieten van je roze wolk! Ik ga er ook gewoon vanuit dat ik eind september een lief beebje in mijn armen heb hoor. Zijn jullie ook zo down? Ik vind het een beetje moeilijk om heel vrolijk te zijn, ben eigenlijk erg stil de laatste tijd. Hopelijk verandert het wel, ik kan nu elk moment gaan huilen. Zal wel door de hormonen komen.
Je hebt ook gelijk, TWINKLE. We zijn NU zwanger, dus ook ervan proberen te genieten! En ja, ik heb ook last van emoties. Kan ook om het minste al gaan huilen. Heel zielig.. Haha! Zullen er vast wel meer hebben?
jeetje jullie typen veel zeg, echt gezellig Moest ff een paar bladzijden terug @Miracles, jeetje meid wat een toestand.. Ik hoop dat je snel weer je geluk terugvind en de hoop niet opgeeft voor een nieuwe poging waarbij wel alles goed zal gaan.. heel veel sterkte.. ->hug<- @Schorpioen, goed dat je er zo relax onder blijft, het is wel zo, een echo onder de 7 -8 weken kan onrust veroorzaken omdat het hartje pas met 6 weken of later gaat kloppen.. Gelukkig kun je over 2 weken weer terecht @betty boop, schei uit over hoesten, ik heb astma en ik hoest me soms helemaal duizelig als ik geen pompje bij de hand heb( wat ik meetsal heb, maar je zult zien als je ff iets moet ophalen). Dan denk ik ook soms dat mijn hele lichaam van odneren er zo uit komt.. jee wat klinkt dat ranzig... IIg heel veel beterschap! @nadine, je mag blij zijn met 10 weken, de vk die ik aan de telefoon had wilde pas na 12 weken..... Ik had bijna gezegd dat ik niet wist wanneer ik bevrucht was geworden... maar toen dacht ik ik ga eerst kijken of er nog andere vk's zijn... en die ha idk vandaag moeten bellen, maar was ff te druk, dan maar morgen @mijn eigen buikje, pfff, hebben jullie dat ook dat als je je normale broek aandoet het "strak" zit.. Ik wil echt niet iemand zijn die na 5 weken al een buikje heeft, maar het zit dan ook echt niet prettig, ik kreeg het gevoel te moeten poepen ^^ (sorry! ) maar ik hoefde niet :S (kan het nog ranziger?) @Twinkle, ik herken het gevoel, ik heb het gevoel blij te moeten zijn terwijl ik over zoveel moet nadenken... en voel me echt giga moe, die nachten wakker slopen me XD @de rest, ik wilde nog wat vragen maar ben het vergeten :S ik ben echt heel erg vergeetachtig de laatste dagen :S
@Miracles: wat klote! Ik hoop dat ze snel een oorzaak kunnen vinden zodat je een voldragen kindje kunt krijgen! Echt heeeeeeeel K*T.... ale: @Hellen: dat is dan wel weer heeeel leuk nieuws. Gefeliciteerd meid! @Betty Boop: beterschapjes! Ik had bij 6 wkn en 1 dag een kloppend hartje.. Ik dacht eigelijk ook dat dat normaal was. Maar zoals ik hier lees verschilt het nogal. BTW ik mocht zo vroeg een echo laten maken om te bepalen hoe lang ik zwanger ben omdat ik door de pil heen zwanger geworden ben. Bij mijn laatste zwangerschap hoefde dit ook pas veel later, toen was het duidelijk hoe lang ik zwanger was.. En dat klopte tot op de dag! Liefs
hallo dames, miracles:wat erg!hopelijk kun je het vlug van je afzetten en aan de volgende ronde beginnen! elegance:ik wil even reageren op wat je net zegt! het hartje begint te kloppen 21 dagen na bevruchting en bij 28 dagen is het zien en soms te horen. ik heb soms de moed en zin niet om iets te schrijven,de misselijkheid en vermoeidheid houden me tegen! maar voor de rest lukt het me prima! 3 februari heb ik mijn 2 de echo en 26 februari de nekplooimeting!vind ik wel leuk,2 echo's op 1 maand! groetjes sofie
heel veel sterkte, we hadden het je inderdaad erg gegunt, iedereen natuurlijk Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over hoe het elke keer weer zo kan zijn, dat het mis is.. We zullen je hier missen
Pfffoeee moe ben ik ook, heeeeel moe 's avonds als we tv kijken moet ik toch eventjes liggen, en dan val ik zo in slaap ook veel last van kortademigheid, hebben daar meer mensen last van? zuurbrand is wel iets aan het zakken, minder last van moet ik zeggen
vandaag is mijn mannetje jarig Ben nu al wel moe, pff, maar als straks de visite er is dan kan ik het hopelijk wel eventjes van me afzetten.. Mijn kleine man is vrolijk aan het spelen nu, hij kan zich zo ontzettend goed vermaken, dat is te lief om te zien.. Nou voor iedereen die nu gaat eten of zo nog moet eten, eet smakelijk.. En ik kom misschien nog eventjes kijken hier zo Liefs
Hier ook pas met 9 weken en een dag de intake bij de verloskundige en vermoedelijk 2 weken later de echo.. Kan ook niet wachteennnn Ben wel heel zenuwachtig en hoop natuurlijk dat alles goed zit
Nou...ik zat net helemaal blij te zijn met de uitslagen van de HCG, werd ik gebeld door het ziekenhuis. De dienstdoende gyn wilde tóch dat ik nog even langskwam voor controle. Kreeg spontaan een hartverzakking. Wat dan? Ja..hij wil toch zéker weten dat het niet BBZ is. Pff..ik met een hart in mijn keel naar Dordrecht gereden. Aldaar aangekomen kreeg ik mijn oude gyn ( waar ik bij wegging omdat ik hem zo tactloos vond) die vreselijk lief en aardig tegen me was ( echt waar!) en één van de dames die me donderdag met een half verhaal en weinig echt nieuws naar huis had gestuurd. Wel..de echostaaf zat er nog niet eens volledig in en er werd een grote vruchtzak duidelijk. Nou zei de gyn...dat is dan duidelijk: hij zit zonder twijfel in je baarmoeder. Hij aan het meten geslagen en afhankelijk van wat ie op beeld kreeg, hield de afmeting van het vruchtje en de vruchtzak het midden tussen 5 weken en 6 dagen en 6 weken en 2 dagen. Dus we hebben het maar op een compromis gegooid van 6 weken, zodat de banner kan blijven staan. Wurm is nu ongeveer 2,7 mm groot én met een beetje fantasie, zo zei de gyn, kon hij al hartaktie waarnemen. Ik zal alleen moeten wachten tot over 2 weken om het echt duidelijk te kunnen zien. Pffffffffff......nou..de eerste schrik is dus weg. Ik ben nu eindelijk echt blij. Ik heb gejuicht in de stoel en in de auto terug naar huis en nu weer! Uiteindelijk blijkt dus, dat de gyn héél kwaad was op de zuster die eigenhandig had beslist en tegen mij gezegd, dat het wel goed zou zitten. Hij zei nog: er bepaalt er maar één of iets goed zit en dat ben ik. Nou..ik ben deze keer wel héél blij en dankbaar dat hij zo zorgvuldig te werk ging, want het neemt zeker weer een boel van de zorgen weg! Nieuwe foto staat natuurlijk in mijn album
Zo he he, hier terug van de ha een stoombad en hoestdrank... Gelukkig is het dus gewoon het heersende virus, maar dan zonder koorts... Aan de ene kant gelukkig, maar aan de andere kant is het nu gewoon uit zieken en ik ben een heeeeeeeeeeeeeeele moeilijke zieke.. Ik haat het. Ik kan niet stil zitten.. Maar goed we gaan ons best doen met stomen en drankjes en prutteltjes.... @Twinkle 1500 is een hoop, maar heb je dan wel het complete kamertje ( gordijnen vloer en verf ed) of alleen de meubeltjes... Het kan te doen zijn als je elke maand een beetje kunt af betalen... maar het is een hoop geld idd... Maar volgens mij heb je dan wel een hele aparte kamer... Ik heb eerlijk gezegd nog even niet het totaal plaatje berekend... Toch maar eens doen met partner samen... @Miracles het is idd wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent en niet meer hangt en wurgt tussen hoop en verdriet.. Heel veel kracht lieverd... @Twinkle het kan soms ook aan het feit liggen dat je ticker bij een americakse site zit en dus de amerikaanse tijd aan houd en midden op de dag dus al om schakelt naar de volgende dag... @Hellen1971 jaaahoeee.. super meid.. geweldig dit nieuws... nog nog even aftellen tot de echo... wij helpen je hier wel hoor... en nog een keer YES YES YES... das wel even schrikken... maar goed dat duidelijkheid hebt meis... Geweldig gefeli,.... @LadymoiHet hartje begint tussen de 6de en 7de week te kloppen, bij de een dus sneller dand e ander... He meis dat is wel heel erg zo lang al een long ontsteking..Sterkte meis.. Veel beterschap... Hier dus gelukkig niets van dat soort enge dingen.. alleen het algemeen bekende virus wat nu heerst... @bieps misschien toch overwegen om een kijkoperatie te doen. Soms kan het te maken hebben met endometriosche te maken hebben. Er zijn een hele hoop vrouwen waarbij de baarmoeder slijmvlies met de menstruatie niet alleen naar buiten gaan, maar ook via de eileiders naar bv de buikholte. Daar de baarmoederslijmvlies de seintjes geeft tot bv afgifte van het eitje, of het inkapselen van het vruchtje is het zo dat de vlokjes bbsv die in je eileider of buikholte zit iets later het seintje geeft van "ik wil een eitje" dan je werkelijke bbsv. Dit werkt elkaar dus tegen en kan dus het innestellen tegen werken.. Dit was bij mij ook een probleem. Is dit al onderzocht? @Twinkle hier wel down ja, maar dat komt meer door de verkoudheid... @Elegance hier gelukkig dit keer geen astma.. ik herken het wel. Vroeger moest ik met gym een keer van brug naar brug rennen, best een stuk ( vraag mij niet hoeveel meter) en ik had al gezegd dat ik dat neit mocht. Maar ja we hadden met gym zon enorme eikel... Nou toen kon ik dus bijna aan het zuurstof... Ik doe dus ook bewust niet aan rennen, spinnen fiesten of dat soort sporten... JA hier had ik met iets meer dan 5 weken ook al ene buikje hoor @MamaVanBas he gefeki met het mannetje ..
@MamavanBas; gefeliciteerd met je mannetje @Hellen; jeetje zeg, dat is zeker schrikken in het begin. Wat fijn dat je nu zeker weet dat het goed zit!
hoi hoi dames ik mag me hier ook melden. zaterdag positief getest. als ik het goed berekend heb 28sept uitgerekend als alles goed mag gaan. had ff een vraag wanneer kan ik langs de huisarts gaan?ik dacht zelf aan met 8wk ofzo en wanneer mag je voor de eerste echo ongeveer? groetjes