September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    nou dat deed de ha bij mij ook! ik was eigenlijk gelijk een beetje van slag... maar mijn vriendinnetje zei gelijk: dus dat betekend dat er 9 op de 10 goed gaan! :D

2. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    dikke knuffel meissie!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Zo ik heb net de kraamzorg geregeld.

Groetjes Anita

4. Femya

Femya Niet meer actief

Dames met de echo veel succes en veel plezier vandaag! Ik duim voor mooie echo's.

Cate en Mariya welkom hier, gefelicteerd met jullie zwangerschappen! Geniet ervan.

Jusi en Betty Boop, ik had de smilie achter je klachten berichtje gemist zie ik haha. Lekker suf.

Elegance wat schrijf je mooi over je gevoelens. Een dikke knuffel voor jou, veel sterkte met het steunen van je vriend en familie. Zal niet makkelijk zijn, bijzonder dat je vriend toch kon vertellen over jullie wondertje. Zal een emotioneel moment zijn geweest.

Mijn moeder is sept 2007 overleden aan de ziekte van Alzheimer, ze kreeg de ziekte op jonge leeftijd, erg heftig was dat. Ik vind het erg bijzonder dat je dit werk hebt gedaan Slaapzak, ik heb zoveel bewondering voor de mensen die mijn moeder hebben verzorgd. Dementie is echt heel onmenselijk, gelukkig is mama nu op een betere plaats.

Betty Boop wat fijn dat je opa en oma nog leven, dat zou super zijn als ze junior nog kunnen zien inderdaad! Ik heb helemaal geen opa's en oma's meer, van mijn vaders kant waren ze zelfs al overleden voordat ik geboren werd. Ons kleintje heeft straks aan mijn kant alleen een opa en aan de kant van mijn vriend opa en oma en over-overgrootoma, dus de oma van de vader van mijn vriend. Ze is 99 geworden, dus de kans is niet groot, maar het zou wel super zijn als ze nog in leven is als de kleine er is.

Hummie bij het telefoontje met de verloskundige heb ik meteen alle afspraken vastgelegd en tijdens de intake krijg ik meteen ook een echo. De eerste echo die ik volgende week krijg is alleen even snel kijken of het hartje klopt. Dus waarschijnlijk zul je moeten wachten tot na de intake denk ik als de vk niets erover gezegd heeft.

Oh fijn Doortje dat je al vroeg mag komen, en vrijdag de 13e gaat hier alleen maar geluk brengen!

Jeetje Miss E dat is behoorlijk pittig wat je hebt meegemaakt, kan me voorstellen dat je een beetje bang bent nu. Wat een belachelijke opmerking van je huisarts zeg! Je mag ook al vroeg voor de echo komen gelukkig.

Kaily122 jij ook al zo'n heftig verhaal over je zwangerschap, ik hoop dat deze zwangerschap heel goed zal verlopen voor jullie!

Beterschap Smokey! Wat voor dieet heb je als ik vragen mag? Fijn dat je je beebje zo vaak mag zien :D

Miracles wat heftig meis, een hele dikke knuffel voor jou, heel veel sterkte voor jou en je mannetje.

En Hellen voor jou ook een knuffel, schrijf maar lekker van je af. Hopelijk wordt het huis snel verkocht, dat zal een last van je schouders zijn lijkt me. En ik hoop dat het je snel lukt om een baan in de buurt van je vriend te vinden, kunnen jullie lekker samen wonen. Logisch dat je je eenzaam voelt nu.

Ik begin me steeds vaker misselijk te voelen, afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst boven de wcpot gehangen, maar ik denk dat dat veel vaker voor gaat komen vanaf deze week ...

Betty Boop en alle anderen, klopt het weer zo? En vinden jullie het mooi zo, of een beetje te druk?

5. Femya

Femya Niet meer actief

Waar regel je zoiets eigenlijk? Zoek je gewoon op kraamzorg in de buurt ofzo? Net zoals je een verloskundige uitzoekt? *ben nog maar een groentje*

6. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    vind ik ook! ;)

7. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hey humm,

Ja daar had ik niet bij stil gestaan :(
    Maar ik kan jou geboortedatum toch niet zien...ja misschien als je een jaar ouder wordt....maar zo goed let ik niet op hoor ;)
    Maar heb inderdaad morgen mijn intake...ben erg benieuwd hoe dat allemaal gaat.
    En toen ik deze afspraak maakte moest ik van de verloskundige direct bellen voor een echo voor als ik 8 weken was.
    Anders zouden misschien alle gunstige tijden vol zitten.
    Ja verheug me wel erg op de echo...vind het ook spannend...je wil toch wat positiefs zien he :D
    Wanneer heb jij nou die afspraak bij de verloskundige?

groetjes

8. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hey hallo,

Ik moest naar een speciale lijn van onze zorgverzekeringsmaatschappij bellen, om te kijken met welke kraambureau`s de verzekering is aangesloten!
    En als ik er dan 1 heb uitgekozen van die lijst, moet ik dat weer doorgeven aan de zorgverzek.
    Dus als ik jou was zou ik daar even contact mee opnemen, anders wordt het straks niet vergoed ofzo.

groetjes eertje

9. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Whoohoo nou ja ik zit hier al een tijdje maar nog neit echt aangesloten bij topics maar ook ik 13 september uitgerekent :)
    sinds 7 jan weet ik dat ik zwanger ben

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha Wupped, welkom!

@ Twinkle: dikke knuf! Lief dat je dat zei.

11. Femya

Femya Niet meer actief

Oke, thanks voor je antwoord, ik heb de verzekering wel gebeld, maar die kon ik beter terugbellen als ik 12 weken ben zeiden ze. Ik heb wel het uitgebreide pakket, dus kraamzorg wordt gewoon vergoed. Maar wel verstandig om even te bellen denk ik.

12. Femya

Femya Niet meer actief

Gefeliciteerd Wupped, welkom hier! Als je op de lijst wil van de september mama's (zie link onderaan mijn bericht) kan je mij of Betty Boop even PBen, zorgen wij dat je in de lijst komt. Geniet van je zwangerschap!

13. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hey Twinkle,

Ja nee ik bedoel eigenlijk meer omdat dus schijnbaar niet alle kraambureau`s een contract met je verzekering hebben....of altans....dat lijkt bij mij het geval.
    Heb de goudengids er niet naast gehouden, maar woon in een grote stad en kon uit iets van 12 kraambureaus kiezen.
    Ja en maf...al die wisselende adviezen...ik moest het zo snel mogelijk regelen...maar vraag morgen aan de verloskundige wat een goed bureau is....ik heb geeeeen idee namelijk ;)

groetjes weer

14. Femya

Femya Niet meer actief

Eertje ik snap wat je bedoelt, vind het alleen zo raar die regels, maar goed zo werkt het tegenwoordig. Ik heb gezegd dat ik wilde wachten tot 12 weken omdat ik dan in elk geval weet dat het (tot dan toe) goed zit, maar misschien moet ik het toch al na de eerste echo gaan regelen dan. Ik vind het alleen zo vroeg, straks kan ik alles weer af gaan bellen als toch blijkt dat het niet in orde is...
    Ik heb ook al ons hummeltje ingeschreven voor het KDV voor januari 2010, is toch idioot dat het al zo vroeg moet :confused:

Ik ga naar de 9 maandenbeurs, ben erg benieuwd wat ze daar allemaal te vertellen hebben, lijkt me heel interessant voor ons!

15. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ik heb een eiwitbeperkt dieet, is ondekt bij mijn geboorte bij de hielprik. Dus normaal mag ik niet veel eiwitten eten en nu met de zwangerschap zeer weinig. Mag dus geen vlees vis gewoon brood zuivelproducten etc. Ter compensatie eet ik 3x daags een menseltje waar de voedingsstoffen inzitten die ik toch nodig heb. Voordat ik stopte met de pil moest ik 3 maanden al een hele lage eiwitwaarde hebben. Gelukkig voor mij was het de 1e ronde meteen raak...een wonder :D
    De 1e 3 maanden van mijn zwangerschap zijn ook heel belangrijk dat ik weinig eiwitten eet, dit omdat anders bijv vergroot risico heb voor een kindje met bijv hartafwijking. Best heftig allemaal, zal zo super blij zijn als mijn 1e echo een goed hartje te horen is.
    Na de 1e 3 maanden gaat het beebpje meer eten, dus mag ik ook meer eiwitten eten.

Zo even kort uitgelegd, hoop een beetje duidelijk.

Ben niet echt ziek maar heb het zo mega koud al een week hebben meer meiden hier last van? Koude handen en voeten niet normaal maar heb gegoogeld en kwam het ook tegen bij zwagerschapskwaaltjes dus daar hou ik het maar even op ;)

16. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hey Twinkle,

Ja begrijp ook wel dat je wil wachten met een kraambureau regelen en tegen mij zeiden ze ook....ja als het misgaat....dan bel je het toch weer af :(
    Ja ik wil met het kdv dus weer even wachten hihi....ik werk zelf in de kinderopvangwereld....met als grote voordeel dat je voorrang krijgt op de wachtlijst...maar dan moet ik dat natuurlijk ook bij mijn baas aan gaan geven :) ....ik wacht nog wel heeeel even :D
    Ja maar als je ook af en toe die wachtlijsten ziet! Je moet voor dat je aan kinderen wil gaan proberen te beginnen het eigenlijk al opgeven ;)

Ja ik wil ook naar die 9maandenbeurs...kreeg gister vrijkaartjes voor de donderdag en vrijdag avond....krijg je nu al je 12,50 bij kruidvat besteed.
    Maar misschien ga ik ook gewoon zaterdag...even kijken nog.
    Maar lijkt me zeker leuk!

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    De eerste keer heb ik gewoon de menzis gebeld en die gaven me de namen van 2 bureau's ik heb er verder niet bij nagedacht en gewoon het bureau gekozen die het meest gebruikt werd.

Helaas vonden wij achteraf de zorg tegenvallen.

Voor Kylian was ze heel lief hoor en dat is toch het belangrijkste maar wij hadden meer het gevoel dat we een extra gast in huis hadden.

Ze deed aan sonja bakker en heeft het hier de hele week over gehad.

Ze legde Kylian in zijn bedje en zodra hij lekker sliep ging ze op de babykamer stofzuigen, ik was overdonderd en haar verklaring was dat ze zo goed aan lawaai wenden.

De eerste 2 dagen ging ze naar huis en dan kon Jan de afwas nog gaan doen. We hebben haar hierop aangesproken en kwamen er toen achter dat ze dit dus had moeten vragen, ze heeft gewoon opgeschreven dat de man hiervoor zou zorgen.

Als ik boven in bed lag dan hoorde ik haar met de stofzuiger tegen de plinten en de kast botsen (doet pijn als je zelf zuinig bent met je spullen).

En het fruit deed ze heel lief in stukjes maar dan in een glas met ranja en dat vond ik dus niet lekker, ondanks dat ik dit vermelde bleef ze het doen :rolleyes:

Maar goed toen was ik zo overdonderd door de nieuwe situatie dat ik niet heb ingegrepen.

Vorig jaar is mijn vriendin bevallen en die had kraamzorg van dit bureau (www.lancelot.nl) en daar had ik echt een geborgen gevoel bij.
    Dus vandaar ik nu voor deze heb gekozen.

Ik geef wel meteen bij de inschrijving aan dat we een hond hebben, dan kunnen ze er rekening mee houden met werknemers die allergisch zijn of gewoon bang zijn voor honden.

Groetjes Antia

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ja hoor ik krijg het ook niet warm, het is gewoon schandalig het liefst pik ik het dekbed van man lief ook nog in maar ja dan krijgt die het weer zo koud.

Groetje sAnita

19. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    hey ben bij de gyn geweest.
    Moet toch daar blijven. Er kunnen toch wat problemen ontstaan tijdens de zwangerschap. Wilt me goed in de gaten houden.
    Over 4 weken nekplooi meting. Gaf aan dat we beter ook een uitgebereide onderzoek kunnen laten doen.
    Aangezien we ook voor kwaliteit van leven(van Baby) hebben gekozen doen we dit ook.
    Op zich zijn we toch tervreden naar huis gegaan.

20. Annelies

Annelies Niet meer actief

Hier ook ontiegelijk koude handen en voeten, ik krijg ze gewoon niet warm in bed. Toch maar weer een kruikje mee naar bed vanaaf.

Wat betreft kraamzorg, hier heb ik de vorige keren gewoon de kraamzorg gebeld die ik wilde en vervolgens via internet de kraamzorg aangevraagd via kraamzorg.nl. Kun je zo je verzekeringsmaatchappij aanklikken en je krijgt dan vanzelf bericht. Heel makkelijk!

Deel Deze Pagina