Vraagje voor alle dames: In 1e instantie dacht ik meteen ziekenhuis bevalling. Nu ik er meer over lees en nadenk, denk ik toch misschien maar thuisbevallen. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben, aan de ene kant denk ik veilig idee voor het geval dat, maar aan de andere kant denk ik thuis in je eigen omgeving gewoon met de vk die je al kent.
Omdat ik bij de 2e een spoedkeizersnee heb gehad, zal het iig ziekenhuis worden. En bij de 1e had ik een heel zware bevalling met 26 (!!!) hechtingen, dus ik weet eigenlijk wat ze nu willen doen.Ik begreep dat ik tot 36 w bij vk mag blijven en dan naar t ziekenhuis wordt overgedragen. Ik wil iig niet te lang doorlopen ...
Jeetje 26 hechtingen dat zijn er veel of niet? Heb nog nooit gehoord zoveel, was dat ook een bevalling in het ziekenhuis? Ik woon ook nog eens 1 minuut bij het ziekenhuis vandaan, dus mocht ik er snel heen moeten ben ik er echt binnen 5 min.
Even een ego berichtje ivm weinig tijd. We weten nog niets zeker. Het goede nieuws is dat het vruchtzakje gegroeid is van 2.7 mm naar 17.7mm wat overeenkomt met een termijn van 6w3d en dat is achteraf ook waar wij qua berekening op uitkwamen en dat zou dus kloppen. Ik ben dus bijna een week minder ver dan we dachten en heb een hele late eisprong gehad (wat wel vaker voorkwam maar deze maand had ik net niet getemperatuurd oid). Helaas was er nog geen kloppend hartje te zien, maar wel iets dat leek op een beginnnende embryo onder in het hoekje. Ze was best positief omdat er duidelijk veel veranderd was in deze week maar ik moet dus volgende week weer terugkomen. Dan moet er echt een hartje zijn, maar ze vond het niet raar dat die er nu nog niet was. Dat kan net een dag of 2 schelen. Donderdag 5 februari volgt het definitieve oordeel. We zijn er zelf wel positief over. Tuurlijk hadden we liever zekerheid (voor zover mogelijk natuurlijk) en een kloppend hartje gezien, maar er groeit wel degelijk iets in mijn buik en dat is goed nieuws. Ik heb ook nog steeds kwaaltjes en het bloedverlies vond de gyn echt niet alarmerend. Dus dat heeft me zeker gerust gesteld.
Happy dat klinkt toch heel positief hoor, als het echt niet goed had gezeten had ze je heus geen valse hoop gegeven. Groetjes Anita
@ Happyme ik denk ook dat je wel positief kan zijn hoor,want het lijkt me ook niet dat ze je valse hoop gaan geven. Ik lees hier toch steeds nog hoe het met iedereen gaat. Gister heeft de miskraam hier doorgezet en ben wel opgelucht,dat waarschijnlijk alles eruit is.Vrijdag naar het ziekenhuis voor een echo.En ik hoop strakjes gewoon in het november of decembertopic te kunnen schrijven. Jullie allemaal een fijne zwangerschap! Liefs!
Welkom jolanda Miracles, jeetje meid heel veel sterke en succes.. Happyme, mij lijkt idd ook dat ze je anders wel zouden voorbereiden om minder goed nieuws en ik heb vaker gelezen dat rond jou tijd het hartje nog niet/ wel klopt Veel plezier met gezellig zijn twinkle Hummie, smokey en Hellen, hoe voelen jullie zich? ik ben bang nu ik de 5 weken ben gepasseerd ik een dezer dagen de wc toch ga ontmoeten van dichtbij NADINE! waar hang je uit? we maken ons zorgen om je meid, hopelijk is alles goed met je... Ik word wel een beetje gek van mezelf, gaat dit wel goed ben ik een vande 10 waarbij het niet goed gaat... dat vraag ik me dus echt te vaak af vind ik zelf... ik weet ook nog niet goed wat ik eraan kan doen, ik praat mezelf nu iedere keer aan dat ik er toch niks aan kan veranderen ook al is het zo... maar die angst blijft :S echt heel stom vind ik het... oh en ik ben zoooooo moe... ik heb me letterlijk naar de pc moeten slepen en ga zo weeeeer in bed liggen met de laptop en tv aan... De vk zal vanavond terugbellen om een afspraak te maken... weeee XD spannend ( daarom ben ik nu wakker ) Ik ben waarschijnlijk meiden vergeten, ik hoop het niet, maar bij deze krijgt iedereen een *big hug*
hoi allemaal nou ik heb allang niets van me laten horen sorry daarvoor! ik heb erg last van vermoeidheid en dat ik het steeds koud heb. maar dat gaat ook weer over hebben vandaag onze eerste echo gehad en zagen het hartje kloppen en het zelfs al bewegen,schrok er zelfs van zo hard dat ie bewoog hahaha zag er best apart uit. maar wij zijn er zekers blij mee! ik heb eerlijk gezegd niet terug gelezen want dan ben ik de rest van de week bezig wil dus bij deze alle nieuwe september 09 mamas feliciteren! en voor anderen ja die jammer genoeg opnieuw hoop moeten vinden en erin moeten blijfen geloven HEEEL veel sterkte van mij!
Pfff wat hebben jullie weer een hoop afgekletst vandaag.. @Jolanda; Welkom en gefeliciteerd! @Happyme; Goed dat jullie positief blijven, lijkt mij ook dat ze je geen valse hoop geven hoor.. veel succes volgende week donderdag! Wat betreft de koude handen en voeten.. daar heb ik ook last van, krijg het soms gewoon niet meer warm.. vreselijk.. brrrrr! Liefs
Hallo Hallo, Ik had me hier aangemeld, maar kan me ook weer afmelden,, Ik heb vanmorgen een echo gehad hieruit blijkt dat de beebie bij ong 6 week is gstopt en op gelost in het vruchtwater. de placenta is nog steds aan het groeien en die scheit het hcg hormoon af... Mijn vermoedens waren waar ik was/ben dus echt 12.6 in verwachting (geweest).. De placenta zit er nog ivm nader onderzoek. Maar ik was dus 15 aug uitgerekend..
@elegance ik ben nog steeds niet misselijk, gelukkig Wel heb ik zoals ik al zei vreselijke koude handen en voeten echt mega koud, maar gelukkig hebben meer daar last van dus niks raars. Beetje verkouden daarom beetje gammel moe, maar verder eigenlijk vrij weinig klachten
hai meiden , hier goed bericht. echo zag er prima uit. kleintje's hartje tikt, we mochten het zelfs even horen. echt super ! ben erg blij! En...2 september uitgerekend, dus vandaag 9 weken zwanger. ik moet 19 feb om 8 uur voor de tweede echo. xxxx
Hier ben ik.. sorry was de hele dag weg. Ik had de vk gebeld en ze zei dat ik waarschijnlijk een gesprongen adertje had want heb op het moment alleen nog maar een beetje "oud" bloed verlies dus hoop dat het zo blijf. Mag wel volgende week vrijdag voor een inwendige echo dan ben ik namelijk over de 6 weken en de vk zei ga nu maar voor de echo want tot 10 wkn is wel heel lang wachten met onzekerheid. maar ben nu wel weer wat positiver heb geen buikpijn ofzo en heb ook alweer een beetje wat gevoelige borsten dus zal wel goed komen Maar nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden groetjes nadine
@Elegance; sterkte met het verlies @Hummie; de verloskundige zei dat ik een afspraak mocht maken nadat ik ben hun ben geweest. Aangezien ik al 10 w en 5 dagen ben als ik bij de vk kom, heb ik contact gehad met het echobureau en gevraagd of ik beter na die datum kan bellen of nu al kan plannen. En die zeiden dat ik het nu al wel kon inplannen. Heb ik dus gedaan. @smokey; beterschap meis @miracles; sterkte! @Happyme; spannend volgende week. Hou moed! @Suzanne68; dikke knuf @TanteMars; veel sterkte @Dina1983; wat gaaf dat de echo goed was. helemaal toppie @nieuwelingen; welkom en gefeliciteerd
grgrrgrgrrggr ik had al de 4 pagina's dor gewerkt en toen plots weer.... Ok even uit mijn hoofd van achter naar voor... @happyme.. Balen dat je nog geen zekerheid hebt.... maar super goed dat je wel de positiviteit kunt behouden,.... even volhouden nog meis we trekken je er wel doorheen... @ kouden handen en voet... Normaal heeeeeeeeeel erg.. Nu juist neit gek he? @ kraamverzorgster.. Ik wil het zusj van mijn beste vriendin vragen zodat ik weet wat ik in huis haal. Want zon gekkerd als bij jou pluk... gek man gaan stofzuigen op de kamer omdat ze aan lawaai moeten wennen.. Gekheid... @ jolanda en nog een nieuwe super geweldig gefeli en welkom hier... @ NAdine hoest? @verkoudheid is hier gelukkig ook weer bijna weg... nog wat hoestbuien en gesnotter, maar bijna weg gelukkig... \ @Tineke333 lekker meis super gefeli ben er trots op... geniet er van... @Huismus hahaha zo simpel... bol.com @Tante Mars he meis wat is dit heftig... k zeg... veel kracht... @Dina1983 wauw voor jou ook super nieuws super gefeli meis... @ nadine yes yes ye... ook super nieuws en nu weer genieten he...
Hoi dames Heb morgen vag echo, ik hoop zo erg dat ik het hartje mag horen of zien kloppen. 6w3d is nog een beetje kielekiele of het dan wel al zover is maar dat zal wat meer zekerheid scheppen bij mij! Vandaag bloed geprikt, in eerste instantie meer ivm lingontsteking en benauwdheid, maar de dokter zei meteen kunnen we ook meteen je hcg prikken, kijken of die goed is! Ikke blij natuurlijk! nu maar hopen dat alles goed is en geen rare dingen heb! Heb echt de zenuwen voor morgen! Tante mars...balen voor je meid...sterkte de rest van de bende....het beste
Goed om te horen Nadine, heel fijn en je hoeft niet meer zo lang te wachten Ik mag 23 februari om 9:00 uur naar de Vk, carnavalsmaandag XD diezelfde week zal ook de eerste echo plaatsvinden.. daar kan ik morgen een afspraak voor maken pfff duurt nog 4 weken 0.o.... Ik merk wel dat het een beetje frustrerend is dat ik als een van de laatste in de maand ben, de meesten hebben een flinke voorsprong en ik heb het idee dat ik erachteraan hobbel.. Ik dacht dat als je je NOD had gehad het wachten wel zou meevallen Tante mars, heel veel sterkte meis, ik hoop voor je dat he snel weer positief met de toekomst bezig zult zijn... *hug* Succes ladymoi met de echo morgen Smokey, koud heb ik het gelukkig niet, wel vergeetachtig en moe moe moe.. Diana1983, whaa super meis en wat fjin dat je dat nu al zo vroeg weet, ik moet nog zo lang wachten! En ja hoor ik lig alweer in bed, ready voor de volgende winterslaap, een schoonheidsslaap kan ik het niet meer noemen, wordt steeds meer brakker wakker Maar! ik ben nog zooooooo gelukkig en blij! dat ik graag wacht en moe ben
@Ladymoi meis heel veel succes morgen en we denken aan je... Ik krijg net een smsje van ene vriendin van mij die hoogzwanger is ( nog 4 weken te gaan) en die zit nu bij de iqtest gaaf joh... zij doet mee voor de zwangere vrouwend us hihihi... En dan nog meer leuk nieuws..... ( ja zusje ik koop een kindje en ik koop gemoedsrust...) We zijn net even bij dat echocentrum hier geweest waar je voor 30 euro een vroege echo kan laten maken... En raad eens......... We hebben nog steeds een kloppendhartje ( weer neit kunnen horen, maar wel heel goed kunnen zien...) Partner doet even hard werken en dan hoop ik morgen de echofdoto;'s in mijn album te zetten. De meneer gaf aan dat het nu heeeel weinig kans heeft om nog fout te gaan... we are happy .... en ik heb dus ook besloten om hier weer gewoon te gaan schrijven en mijn banner te platsen. Ik doe alleen nog neit mijn afspraken in de agenda zetten... Maar ik zal dezelfde dag wel schrijven hoe het was... **** steekt middelvinger op naar zusje*****
@betty, whaa super, gaaf hoor, dus je hebt het hartje gezien... kan dat gewoon ergens een echo laten maken? 0.o ik ben nog maar een groentje, maar voor die prijs zou ik graag nog eens tussendoor voor mijn gemoedsrust een echo willen XD En buiten dat vind ik het een goede keuze dat je voor jezelf kiest